Jump to content
FAS Goran
acatheking

Fiat Punto mk.2 1.2 & mk.1 1.1 - čuje se menjač, menjati ili opraviti?

Recommended Posts

Dakle, kao što naslov kaže, nakon moje posete servisu sa žalbom oko čudnog zvuka, ustanovljeno (na oko i na uvo) da je nešto otišlo u diferencijalu. Problematičan zvuk se može čuti kada recimo ubrzavam iz prve, ili kada na nizbrdici prepustim kočenje samom motoru, imam osećaj kao da nešto grebe u samom menjaču. Pregledan i nivo ulja u menjaču, sve na mestu. Majstor je ko iz topa, onako mrzeći ga da uopšte malo razmisli, rekao "Ma menjaj to sve". Ne ulazim u stručnost ni jednog majstora, ili mu se ne radi ili nema pojma ili zna koliko je zaheban problem. Još jedan detalj, možda to nešto govori: kada je majstor podigao auto i krenuo sa metodom klima/ne klima, primetio sam da, kad je mrdao, ima neznatnog lufta na onoj šolji gde ulazi poluosovina, samo ležište onog tripoda(krsta ili kako se već zove). To mi baš ne liči na normalno ili sam se ja možda prevario u gledanju i "video" luft :).

Da konkretizujem stvar i ne bih nagadjao, da li se menjač može skinuti, detaljno pregledati i eventualno zameniti neki sumnjivi deo (jbm li ga neki ležaj otišao u diferencijalu pa stvara taj zvuk, itd) ili je zaista neophodno zameniti ceo menjač? Ukoliko ne mora, ne bih da rizikujem sa kupovinom polovnog menjača i da se kad tad pojavi isti ili neki gori problem. Iskreno rečeno, radije bih te pare koje bih dao za polovan menjač potrošio na žurku i roštilj ukoliko je zaista neka glupost uzrok problema u menjaču. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je stradalo niko ti sa sigurnoscu ne moze reci dok se menjac ne otvori. Moj predlog je demontaza i defektaza samog menjaca. Kad se tacno utvrdi sta nije ok onda ces moci da sa sigurnoscu odlucis sta je povoljnija varijanta. U svakom slucaju ti ne gine lova za skidanje i montazu menjaca i jos koja hiljadarka za pregled menjaca. Sto se tice lufta u solji ona kada je zajedena ili je krst los prouzrokuje vibracije u ubrzavanju. Postoji i ona varijanta "vozi dok ne stane", ali to nikom ne savetujem jer nikad se ne zna kad,gde i u kakvoj situaciji moze da otkaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo i ja ne zelim da isprobavam tu varijantu i zelim da resim problem, dok problem ne resi mene :)

Posto sam iz Bg, dajte predlog gde mogu da odradim sve ovo? Da li mnogo pominjani servisi ovde (na Vidikovcu i Zemunu) mogu da odrade posao?

Podrazumeva se da se svaki rad placa, tako da to nije problem.

Sto se solja tice, jbm li ga, majstor je skidao manzetnu, za krst kaze da je dobar, za solju isto, ali bih ja to sve podvrgao jos jednom testu kod drugog majstora.

Vibracije ponekad postoje, upravo pri startu (narocito pri ostrijem ubrzanju, kada imam osecaj da se auto raspada) Da li je do solja, ili otisla korpa/lamela, ko ce ga znati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjac je izuzetno prost uredjaj za dijagnostiku na uvo...tacno se zna sta i kad je u upotrebi u menjacu...kad auto stoji i radi jedna je stvar....kad stoji i radi i stisne se kvacilo druga je stvar ..kad se vozis i u nekoj si brzini bilo kojoj i drzis /pustas gas treca je stvar...kad se vozis i drzis gas i skreces cetvrta je stvar ...zavisi od zvuka koji pravi sta se desava.

Imas ove opcije : Lezajevi snopa , parovi zupcanika , lezajevi diferencijala , satelitski zupcanici diferencijala ili lezajevi pomocne osovine letecih zupcanika.

Kupovina polovnog ti je macor u dzaku...popravak tvog je nesto sto je skuplje ali ti sigurno resava problem na duze staze..izbor je na tebi kao vlasniku i finansijeru celog planinarenja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane, hvala ti na detaljnom odgovoru. Mehaniku poznajem do osnovnih principa, ne bavim se time i ne petljam u ono sto ne znam. Da li ti imas servis ili eventualno konkretnu preporuku gde bih vec sutra, oterao djunta na detaljan sistematski pregled? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasto bi ga izaslo skuplje da remontuje svoj mjenjac mozda mu je samo otisao lezaj spojnicke osovine i zato mu grebe a da kupuje polovan drugi mjenjac nemoze ga doc ispod 150 eura a sumjnam da ce ga remont ma sta god da mu je otislo kostat toliko sa rukama nema sanse brate uradi ti svoj mjenjac i znas sta vozis a da kupis drugi ne znas kad ce nesto odalamit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjac na tvom autu je prost i problem pravi samo par sitnica koje povremeno crkavaju...javi s ako ti treba neka pomoc... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorane, hvala ti na detaljnom odgovoru. Mehaniku poznajem do osnovnih principa, ne bavim se time i ne petljam u ono sto ne znam. Da li ti imas servis ili eventualno konkretnu preporuku gde bih vec sutra, oterao djunta na detaljan sistematski pregled? :)

Imam servicio...a preporuku pa heh svaki ciga svoga konja hvali....

4 klepesina ...A sto se tice cene popravke ovog..hmm vidim da nisi iz bg ali ovde majstori imaju neke svoje malo jace cene radova na menjacima a i delovi su onako...kako gde nadjes...zavisi sta se dogadja unutra pa popravka zna da izadje na cifru polovnog...sve zavisi sta je upitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klepesina

Svaka ti je na mestu, cak je bolje dati i te pare za servis, ako sam siguran da ce problem biti resen, nego uzimati macora u dzaku sa polovnim menjacem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tvoje liči na ležaj spojničke osovine. Imao sam ja sličan problem i Goran servis (na Altini) je to rešio otvaranjem i zamenom pohabanoih delova za jedno popodne uz prihvatljiv trošak i garanciju.

Preporuka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ako je prosto da vidimo meni se na fordu desavalo auto ide normalno pravina i odjednom naglo pocne da vuce na desnu stranu toliko da volan ne moze da se sadrzi dodjem kod majstora on posle min kaze stradali ti trkaci u menjacu neverujuci mu odem na drugo trece mesto prekontrolisem trap ono isto kao kad bi neko oteo volan i poceo u desno da vuce zamenim menjac kupim drugi 50 e auto ko sat e ali ostao mi stari pre neki dan ga rasturimo ono odvojili aluminijum da ga predamo u otpad kad rasturimo sve dodjemo do trkaca jedan ispravan drugi se pojeo skroz mesto zubi 5mm nema ni milimetar pri dnu a gore jedva 2 mm tako da je covek bio sto posto upravu a ostaci izlomljenih delova nadjem na dnu menjaca inace auto je u sve brzine isao besprekorno auto je s vremena na vreme ekstra radio pa odjednom pocne da vuce u stranu ...ako stignem danas slikacu vam da vidite kako to moze da se pojde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uvek za pre za remont menjaca nego za kupovinu drugog,meni je riknula 2 brzina na mom puntu tacnije sinhron druge,(u pocetku se culo krcenje),remont je uradio neki majstor iz Sapca,kad kupis polovan menjac nikada nemozes da znas koliko ce da ti traje i sta si kupio (da nepominjem da su cene od 250e pa navise),ovako uzmes svoj i repariras za nekih 110-120e...

i dobijes garanciju 100.000 km ili 2 god...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo imam i ja sličan problem od skoro...

Pre jedno 10 ljada sam menjao kvačilo, od tad se čuje kad je kvačilo PUŠTENO neko caktanje koje nestane kad je kvačilo stisnuto.

Bio sam kod Gorana, rasturio je ceo menjač, menjao je valjda se zove viljuška koja nosi snopove, imala je lufta nekog međutim to nije rešilo problem, rekli su mi da pri vraćanju menjača su videli da osovina ima luft kad uđe u kvačilo, zašto tad nisu skinuli i kvačilo stvarno ne znam...pohvala je da mi nisu uzeli ni dinara a radili su bogami preko 6 sati :unworthy:

Elem, od skoro je to sve gore, čuje se brundanje i na leru, a dok vozim nešto grebe, melje...najgore se čuje kad održavam gas na nekoj brzini, prvom kad krećem pa ako malo vozim prvom to grebe melje ubi...često kad iz prve ubacujem u drugu nešto lupi, kao kad naiđem na neravninu na putu a zglob u viljušci trapa ne valja...

vozim tako a ne bih, nemam dinara naopako da me izvrneš pa me zanima po ovome rečenom šta mene može da zeza? Onako priče radi, znam da mora da se skine menjač da bi se sigurno znalo...

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjac na tvom autu je prost i problem pravi samo par sitnica koje povremeno crkavaju...javi s ako ti treba neka pomoc... :thumbsup:

Zdravo,,Na zeninoj lanciji Y 1.2 16v nesto nije uredu oko menjaca. Menjac se cuje kao da nesto melje (menjan set kvacila). Na leru motor nemirno radi , i na vecem ubrzanju volan se trese. Neki majstor je kod mene u Leskovcu gledao i kaze da ima lufta u delu gde poluosovina ulazi u menjac.Kaze da su otisli neki lageri(ne secam se kako se to zove) tu i da je bolje da se kupi drugi menjac nego da se popravlja. Inace menjac lepo salta i auto vuce lepo. Sta mislis moze li to da se popravi?. Planiram da u skorije vreme idem u Bg. pa bi se najavio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni se cuje neko tiho caktanje od skora (pre koji mesec stavljeno novo kvacilo set), prestaje kada pritisnem pedalu kvacila ili kada je na nizim obrtajima (po sluhu), znaci mogu recimo normalno da idem 60, zvuk se cuje, a kad pritisnem kvacilo prestaje...

Kvacilo je vec reklamirano jer je ostajala pedala u patosu, stavljeno drugo na kojem je samo par puta pedala ostala u donjem polozaju (valjda treba da se razradi, ko ce ga znati). Ne znam da li je zvuk iz menjaca, kvacila, od napred jeste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz kvačila je...meni je zvuk caktanja sa puštenim kvačilom prestao kad sam stavio drugo. Menjao sam ga jer su pukla dva perca na korpi, tačnije pokrivila se malko i auto ostao u nevoznom stanju, ne odvaja, prešao samo 25.000 km.

Pre neki dan sam menjao i ležaj spojničke jer se čuje hučanje kao grebanje, ne znam kako da objasnim prilikom dodavanja gasa i problem i dalje postoji, tako da ni caktanje ni ovo hučanje nije od ležaja spojničke. Menjač je rasturen i pregledan, ne fali mu ništa tog tipa.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator je kaišem alternatora vezan za motor, dal za remenicu beše ili tako nešto, uglavnom on se vrti dok radi motor, a ne dok se vrte točkovi ili menjač, tako da sumnjam da to može da bude povezano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

izgleda da je ipak alternator, na preporuku mehanicara posetili smo elektricara, napuklo kuciste ili poklopac alternatora, iznutra po obimu se vide tragovi kako je rotor kacio kuciste... zamenjeni odmah i lezajevi alternatora, cca 4800din. ...bah, neverending story :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam ni ja... mozda je tada motoru lakse pa kais alternatora bude manje napregnut, lupam, ali eto jos jedna stavka na listi punto cudesa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam punta 2009 god clasic nije preso jos ni 40000 km,kad ga ubacim u cetvrtu pocne za zuji,cim malo gurne rucicu menjaca napred prekine se zujanje....bio sam kod vise majstora svako kaze drugu pricu..unapred hvalaa :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...