markop 0 Posted April 22, 2011 E ovo mi je vec par dana problem. Kada ukljucim kratka svetla pa duga, a zatim i maglenke auto se pocne u leru tresti, a cim iskljucim maglenke i duga svetla sve se smiri!? Nisam mogao verovati pa sam jedno 10 puta probao i stalno se desava. Trese kada ima puno potrosaca ukljucenih. Zasto to?Radi se o Brava-i 1.6 16V, '99 godiste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted April 22, 2011 (edited) Verovatno alternator ili sam remen ... Kad toliko uredjaja povuce struju nastaje srazmerno vece opterecenje itd. Video sam i drugu temu i mislim da su povezane ! Naravno , uvek sacekati pomoc strucnjaka sa foruma! Edited April 22, 2011 by zulurbr Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted April 22, 2011 Kada sve to ukljucis to i jeste velika potrosnja i normalno je da optereti motor.Da li ti broj obrtaja padne ili samo trese motor?Kod mene recimo kada ukljucim klimu na sekund obrtaji malo padnu i vrati se u normalu jer ECU se trudi da uvek obrtaje drzi konstantnim i pod opterecenjem daje vise goriva/vazduha da bi to kompenzovao.Mozda te i malo zeza motor ler gasa ako ti obrtaji variraju ispod ili iznad normale. Quote Share this post Link to post Share on other sites
markop 0 Posted April 22, 2011 E to je znaimljivo, mene vec duze zeza ler gas, varira mi kada je motor hladan, stoji na oko 1200 obrtaja kada se upali auto i onda postepeno u 2 minute padne na 800 obrtaja ali sa konstantnim primetnim variranjem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted April 23, 2011 Kada je hladan i kod mene je veci ler gas ali kada se ugreje ne bi trebao da varira nimalo,bar ne primetno.Probaj da ocistis motor ler gasa ili ga menjaj ako ne pomogne,verovatno je do njega to sto se desava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted April 23, 2011 Moraju da se povećaju obrtaji kada uključiš sve te potrošače. Tebi se to ne dogodi jer ler zeza...i zato imaš taj problem.Kako srediti ler, variranje obrtaja, imaš na forumu. Pronađi tako što koristiš pretragu foruma:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43963 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted April 23, 2011 Ja sa tim problemom muku mučim već godinu dana.Dok motor ne postigne radnu temperaturu,sve je normalno,onog trenutka kada skazaljka dođe do pola,počnu vibracije,koje se osete na volanu.E sad kada uključim farova,ili neki drugi potrošač,vibracije se povećaju,i kad ih iskjlučim one se smanje,ali i dalje su prisutne....Obišao sam sve moguće majstore,čistili dizne,klapnu usisa,usisnu granu,menjao svećice,kablove,proveravali nosače motora...ali ništa vibracije su i dalje tu!Ler gas normalan,ne varira ni malo,i što je još čudnije kada ukljućim klimu vibracije nestanu,da bi se posle iskljućivanja vratile..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
goransid 0 Posted May 12, 2011 Pozdrav.Skoro sam kupio Fiat Bravo 1.6 16v.Uradio sam veliki servis,ocistio dizne,ocistio leptir gasa.Sve je ok vuce odlicno obrtaji na leru 850 jedino sto ne mogu da provalim zasto trese na leru.Promenio sam i svecice NGK i kablove i opet se isto dogadja a obrtaji nevariraju stoji na 850 jedino to sto auto podrhtava na leru.Jel imao neko slican problem i kako ga je resio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted May 19, 2011 Ako vam skakuce spaner verov gumena remenica (ako ima) ili sam spaner....zvuk brujanja i vibracije pravi pk kais ...vidjao sam da na 10 cm duzine izmedju radilice i klime pocne da skace i po 3 cm..cim se malo da gas smiri se i kad padne na ler opet kais landara ..samo tu prislonim srafciger i sve se utisa/smiri Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted May 30, 2016 (edited) Primetio sam odavno da kada su mi upaljena svetla na kolima auto u leru ne radi bas mirno kao kad su ugasena svetla. Probao sam bas malo pre da upalim maglenke i oba prozora da spustam i bas se osecaju vidracije. Ne znam sta bi bilo kad bi klimu upalio jer mi je trenutno neispravna ali ovih dana treba da idem da je osposobm pa mi prodje kroz glavu. Auto normalno pali, ne pali lampicu od aku. i tako to. Poprilicno sam siguran da alternator nikad nije pipan jer je auto kod mene dosao kad je bio star 3 god i sa predjenih 80.000 km, sad je na satu 245.000. Takodje moze li mi neko reci koja je cena remonta otprilike, i dal to radi svaki autoelektricar. Edited May 31, 2016 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted May 31, 2016 (edited) bio kod elektricara, proverio koliko daje na aku. sve je normano i pod farovima, gasom itd. pa eto ako ima neko neki komentar... mozda je raazlog jednostavan, 16 god star auto i 250k predjenih Edited May 31, 2016 by kaskabgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanStilo 2 Posted May 31, 2016 Ja imam slicnu situaciju, kad upalim svetla I klimu bucniji mi je motor, kao da vise trese kad ugasim klimu dosta je mirniji. Vibracija u kolima nemam, gas lepo stoji mislim kako treba. Trebalo bi danas ili sutra da odem ponovo kod majstora da vidimo sta je pa cu ti javiti, mozda nam je isti problem. Nisam rekao da sam I ja proveravao alternator I puni lep. mislim ono cim zaverglam bude dvanaest I nesto I odmah posle jedne sekunde podigne dal bese na trinaest I nesto. mislim da je to ok. Barem tako kaze majstor Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 31, 2016 @kaskabgd Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted May 31, 2016 hvala na spajanju tema mozda ne bi bilo lose da napomenem da vec duze vreme imam "problem" sa jutarnjim paljenjem, sta se zapravo desava. upalim ga, ali nema ono da kad upalite auto obrtaju skoce na 1600-700 otprilike pa padnu na 1300-1400 otprilike i onda kako se greje tako spusta. ne nego ga upalim sa duzim verglanjem i onda se on nesto kao gusi 1-2 sekunde i onda sam podigne obrtaje kao kad bi dao gas, samo sto on to sam radi. dakle kao kad recimo vozite drugom pa izbacite u ler pa obrtaji "propadnu" ispod 800 pa on sam da gas malo. i sad u poslednje vreme hoce da mi se ugasi dok ne se malo ne ugreje, ono kad dam gas i samo paadnu obrtaji. to je pocelo da mi se desava relativno skoro. novi kablovi, svecice ocescene benz. dizne. takodje, pre par meseci auto mi je tresao pri polasku i bas je tresao na leru cak i bez potrosaca, desilo se to da mi majstor nije vratio kako treba crevo od vazduha pre filtera i motor nije dobijao dovoljno vazduha, kada sam vratio crevo kako treba osetio sam znatno poboljsanje ali nisam u potpunosti otklonio te dve stavke. Sve mi se cini da ima veze ono sto je TOX napisao u vezi motora ili klapne ler gasa, jer sve ove simptome sam vec imao samo u manjoj meri tako sto mi motor nije dobijao dovoljnu kolicini vazduha zbog tog creva. napominjem da nikad nisam cistio ni klapnu gasa ni motor ler gasa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted August 1, 2016 zna li neko uzrok ovome? takodje osecam i pojacane vibracije kad su mi upaljena svetla i na videu mozete videti kako tabla treperi, bio sam kod elektricara da izmeri koliko salje alternator kaze da je ok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted February 14, 2017 evo da javim da je problem sasvim slucajno resen, pre neki dan sam isao da cistim benz. dizne i prilikom demontaze majstor je uvatio vakum crevo da ga pomeri i ono koliko je bilo trulo je puklo kao grana. nakon zamene creva vise nema vibracija i treperenja table sa upaljenim potrosacima, jedino se oseti malo kad se upali hladnjak ali to je i normalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Banko 0 Posted March 28, 2017 On 2/14/2017 at 10:50 PM, kaskabgd said: evo da javim da je problem sasvim slucajno resen, pre neki dan sam isao da cistim benz. dizne i prilikom demontaze majstor je uvatio vakum crevo da ga pomeri i ono koliko je bilo trulo je puklo kao grana. nakon zamene creva vise nema vibracija i treperenja table sa upaljenim potrosacima, jedino se oseti malo kad se upali hladnjak ali to je i normalno. Imam isto problem sa vibracijama na leru, zamenjene svecice, bobina, kablovi, ociscene dizne. I dalje trese samo na leru. Sve ostalo super, vozi i zadi dobro. ( u pitanju je Bravo 1.6 16v 2001.) Mozes li nekako na nekoj slici da mi obelezis koje je to vakum crevo da pogledam da li nije i kod mene otislo pa da zamenim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 28, 2017 sutra cu da slikam Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 29, 2017 Ovo crevo koje drzim, ono prolazi ispod usisne grane a zavrsava se ispod cepa gde se sipa ulje u motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Banko 0 Posted March 29, 2017 2 hours ago, kaskabgd said: Ovo crevo koje drzim, ono prolazi ispod usisne grane a zavrsava se ispod cepa gde se sipa ulje u motor Hvala, pogledacu i to danas. Ako nije to, sta jos mogu da pogledam? Dakle uradjeno je sledece: svecice, bobina, kablovi, ociscene dizne. Ono sto sam jos sa jednim majsotorom "ispitao" je sledece: Kada smo gledali da li nisu svecice, uzeo sam komplet novih i izmenjao, ali je ponovo tresao na leru. Onda smo isli redom dok je auto upaljen i na leru skidali jedan po jedan kabl, i sad kad skinemo sa jednog kabl od svecica motor pocne da trese onako bas, vratimo pa sledeci. I kada je bio treci klip u pitanju kada skinemo kabl, nema nikakve promene, tj ne zatrese vise ni manje. Proverili kabl ( zamenili za drugi ), ali opet isto, probali druge pa trece svecice isto. Kabl baca varnicu normalno i ucestalo. Opet naglasavam da kad auto nije na leru sve najnormalnije radi, ide lepo, vuce lepo, sve brzine super. Onda smo nakacili na dijagnostiku i pogledali sta se desava ali nista ne izbacuje, sve je najnoramlnije. Tada su ociscene dizne , koje su bile bas zaprljane, ali to nije pomoglo nista. Auto ide jos lepse posle ciscenja dizni ali i dalje trese na leru. Izmerena je i kompresija na tom trecem klipi i bila je oko 8 tj malo manje od 8. Jedan od majstora, mehanicar koji je cistio dizne kaze da pogeldam kod elektricara, ali ne zna sta dalje. Tako da bilo koji predlog i savet bi mi sada dobro dosao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 29, 2017 pazi ovako, sto se tice tog treceg klipa i struje da tu nesto nije u redu to bi pokazivalo valjda i u voznji. mozes li mi reci koji je to kabal sa leva na desno da skinem ja kod mene da vidim kako ce da se ponasa. ja se nisam trudio preterano da resim taj problem, jer nisam imao para za bacanje a i ja vozim na plin i da mi sa strujom nesto nije bilo u redu tu bih odmah to primetio, ali meni se i na benzinu to desavalo. jel si cistio nekad klapnu gasa? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Banko 0 Posted March 29, 2017 (edited) Zamenjen je i to vakum crevo, ali opet isto... Ja nemam plin, samo benzin. Za klapnu gasa ne znam, auto sam uzeo pre mesec dana pa ga polako sredjujem, ali ovo ovak oda trese mi je pocelo pre nedelju dana. A majstor mi rece da ako je klapna gasa to utice na sve klipove ne moze samo na jedan ovako izdvoejno. Ja se ne razumem mnogo u mehaniku ( da kazemo skoro uopste ) pa onda moram da slusam savete majstora. Jedan od njih mi je dobar komsija , mehanicar u penziji koji s vremena na vreme mi pomogne oko sitnih zajebancija ( zamena svecica, ulja, filtera, tih creva itd ). evo i to crevo koje sam zamenio. Evo slika sa gornje i sa donje strane motora. Na ovaj mislim kad kazem treci kabl A evo i snimak sta se desava tj ne desava kada iskljucim treci kabl. A i cuje se kako radi cudno, kao na tri klipa... Edited March 29, 2017 by Banko Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 29, 2017 tebi nesto ovo mnogo klapara a i bukvalno se vidi kako ceo motor podrhtava. aj pogledacu kod mene sta se desava kad pokusam da izvucem taj kabl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kaskabgd 65 Posted March 31, 2017 (edited) evo pogledaj, najbolje se vidi od 40 sekundi tad sam naslonio telefon na akumulator pa se vidi promena u radu motora. licni mislim da ti imas neki problem sa strujom, zato se on i ne "uzbudjuje" mnogo kad mu izvucis taj jedan kabl. Edited March 31, 2017 by kaskabgd Quote Share this post Link to post Share on other sites
Banko 0 Posted March 31, 2017 Hvala na snimku i sto si se iscimao! Bio sam malopre kod elektricara, pregledao je svasta nesto tu sto bi imalo veze sa tim, "prepipao" sve zice i izmerio sve te napone i sta ti ja znam, kaze da nije do elektronike. Nakacio je i na dijagnostiku i nasao da mu je podpritisak sa usisne grane previsok sto ce reci da je neki od ventila na tom klipu ili nagoreo ili mozda cak vise od jednog ventila. Majstor mi trazi 50e za otvaranje glave motora i zamene ventila i dihtunga galve... Quote Share this post Link to post Share on other sites