massaaris 0 Posted April 13, 2011 Pozdrav svima! Vec duze vreme mi treperi lampica za motor na kontrolnoj tabli. Nekad treperi punim sjajem, a nekad jako priguseno, a povremeno se i ugasi. Auto se ponasa normalo, lepo vuce i nisam primetio nikakve nedostatke. Kacen je na dijagnostiku par puta ali nema nikakve greske. Na kraju je utvrdjeno da je napon punjenja 13.3V a trebalo bi da bude 14V. Pre otprilike godinu dana sam stavio novi akumulator white horse 56A 480mAh, i bas u tom periodu se secam da je poceo ovaj problem sa lampicom. U servisu su vadili alternator i kazu da na stolu puni normalno. Kazu da su neki kontakti korodirali i to su mi sredili, uzeli 3000 i ja zadovoljan odem kuci. To je bilo juce i stvarno lampica nije treperela. Danas ponovo isti problem. Ja sad sumnjam na akumulator jer je 56A a fabricki je 50A, pa mozda alternator nije dovoljno jak za njega. Da li je neko mozda imao slicna iskustva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted April 13, 2011 Kapacitet akumulatora nema nikakve veze sa tim.To je neki problem vezan za alternator to jest najverovanije regler koji bi trebao biti u sklopu alternatora i koji regulise napon (struju) punjenja.Kod kolege na focusu je bio slican problem i bio je problem sa slabim kontaktom izmedju namotaja i dioda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted April 13, 2011 Treperenje lampice je vezano sa diodama u alternatoru.Ima nosac sa cini mi se 6 dioda i kad crkne jedna lampica pocne da zmirka.Alternator i dalje puni i mozes duuugo da se vozis tako,jer akumulator zavrsava deo peglanja naizmenicnog napona umesto diode.Retko ko popravlja nosac dioda,obicno se menja ceo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
massaaris 0 Posted April 13, 2011 Nisam bas upucen u tematiku, treba da trazim zamenu dioda? Koliko bi to otprilike kostalo? Za reparaciju alternatora su mi rekli od 5000 do 20000, zavisi sta se radi. Ali oni to nisu radili jer on kao dobro puni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted April 13, 2011 (edited) Alternator puni i pegla napon.Kad crkne jedna dioda napon ima neke pikove ali i dalje puni.Kad crknu dve diode,nije zdravo po elektroniku u kolima a vise od dve ne valja nikako,akumulator ne moze da poravna sve pikove.. Edited April 13, 2011 by bokija Quote Share this post Link to post Share on other sites
massaaris 0 Posted April 13, 2011 Znaci tvoja preporuka je zamena celog alternatora? Ako sam dobro cuo to je 300+ evra. Ne bih bas birao tu varijantu ako ne moram. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted April 13, 2011 Neee,bre.Samo zamena nosaca dioda i eventualno reglera ako treba zbog cetkica.To ne bi trebalo da predje 8000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted April 13, 2011 Vrati se do majstora koji su ga sredjivali, kazes da lampica opet zmirka pa dodaj jos malo ako bude trebalo. Elektricari uglavnom sve to odrade, i mehanicke i elektricne sklopove alternatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
massaaris 0 Posted April 13, 2011 Evo sad ga zovem, kaze rasklapali su ga, stavljali na masinu i sve ok, diode su dobre i regler dobar. Servis je Fiatino, ljudi iz NS-a sigurno znaju. Moram priznati da deluje da su nesto kao popravili, redje se pali lampica, pre je gotovo neprestano treperela. Ali sta su oni u stvari uradili nemam pojma. Kao neki kontakti su korodirali.Sad mi bas dolazi godisnji servis za akumulator pa cu ga voziti da testiraju. Ako on bude dobar idem u servis ponovo da vidim sta dalje.Ako neko ima jos neku dobru ideju neka predlozi Quote Share this post Link to post Share on other sites
massaaris 0 Posted April 18, 2011 Testirao sam ponasanje par dana i uglavnom lampica mnogo redje treperi nego ranije. Ako ga ujutru upalim, pocne da treperi dok je motor hladan, kad se zagreje ugasi se. Vozio sam i par relacija po 50km i sve radi ok, lampica se ne pali, mada desilo se par puta da samo jednom trepne kad predjem preko rupe na putu.Ima li niko predlog sta bi mi bilo najpametnije, da mi pregledaju instalacije ili da rastave alternator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted August 1, 2013 (edited) Dragi prijatelji,vec par dana imam problem sa punjenjem koji ne mogu da resim.Naime pre par dana mi se desilo ujutru da ne mogu da upalim auto,ja pomislim akumulator posto je bio u garanciji reklamiram ga,oni u servisu kazu samo prazan,ostave da ga pune a meni daju da koristim njihovu test bateriju dok ne rese problem. Ja postavim tu njihovu test bateriju upalim ono gori lampica od alternatora, ne puni, cim skinem klemu gasi se.Oteram auto kod majstora promeni nov regler 3700 din,on opet ne puni.Onda promeni nosac dioda on opet ne puni. Moze li mi neko pomoci sta dalje da uradim, sta da promenim a da on pocne puniti.Hvala unapred... Edited August 5, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted August 1, 2013 Kakav je to majstor koji ne moze uvtrditi sta je problem izmedju 2-3 relativno proste stvari...Da li je posle zamene dioda i reglera bar neko vreme alternator punio ili nikako i posle zamene?Stator alternatora dobar? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted August 1, 2013 nije punio nikako ni posle zamene,a za stator ne znam.a koje su to dve tri stvari na koje pbratiti paznju i kako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted August 1, 2013 2 stvari si vec spomenuo,regler i diode,treca je namotaj statora sto prilicno retko pravi problem.Ako sam nesto zaboravio neka me neko ispravi,menjaju se jos i lezajevi ali to nema puno veze sa (ne)punjenjem...A nije mi jasno sta kaze majstor posle zamene tih delova ili si to sam menjao? E da,zaboravio sam da napomenem da skidanje kleme sa akumulatora dok motor radi radi provere da li puni ili ne nije bas preporucljiv jer bi se moglo desiti da probiju diode iz tog razloga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted August 1, 2013 Da bi punio, trebas da obratis paznju na regler, kolektor, stator, rotor, diode, kontakte pozadi sto je veoma bitno jer hoce da zardjaju i da prave problem, i to je u sustini sve sto se tice punjenja. Ostaju ti samo jos lageri i kuciste i to je ceo alternator. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ViktorBG 84 Posted August 1, 2013 (edited) Da nije alternator? Edited August 1, 2013 by FIAT COUPE 16V Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 1, 2013 niste stavili zicu od pobudne struje na alternator..... proveri sve kablove na alternatoru jedan ti fali... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted August 5, 2013 Resen problem,nov regler nije bio ispravan,pa je morao na reklamaciju.Sada puni 14,2 na leru sa ugasenim svetlima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted August 5, 2013 Obicno kod nas novi delovi za..bu stvari i poludis dok ne ustanovis sta je u pitanju, jer racunas da je ovo novo sto si stavio ispravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted August 6, 2013 Meni se desilo da mi je akumulator odjednom otkazao, i nakon sto sam upalio na kablove auto se ugasio posle par stotina metara jer je potpuno ostao bez struje. Kod mene je punjenje bilo dobro, ali je akumulator otišao do đavola. Quote Share this post Link to post Share on other sites