Jump to content
FAS Goran
massaaris

Fiat Brava 1.6 16v - alternator ili akumulator

Recommended Posts

Pozdrav svima! Vec duze vreme mi treperi lampica za motor na kontrolnoj tabli. Nekad treperi punim sjajem, a nekad jako priguseno, a povremeno se i ugasi. Auto se ponasa normalo, lepo vuce i nisam primetio nikakve nedostatke. Kacen je na dijagnostiku par puta ali nema nikakve greske. Na kraju je utvrdjeno da je napon punjenja 13.3V a trebalo bi da bude 14V. Pre otprilike godinu dana sam stavio novi akumulator white horse 56A 480mAh, i bas u tom periodu se secam da je poceo ovaj problem sa lampicom.

U servisu su vadili alternator i kazu da na stolu puni normalno. Kazu da su neki kontakti korodirali i to su mi sredili, uzeli 3000 i ja zadovoljan odem kuci. To je bilo juce i stvarno lampica nije treperela. Danas ponovo isti problem.

Ja sad sumnjam na akumulator jer je 56A a fabricki je 50A, pa mozda alternator nije dovoljno jak za njega. Da li je neko mozda imao slicna iskustva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapacitet akumulatora nema nikakve veze sa tim.

To je neki problem vezan za alternator to jest najverovanije regler koji bi trebao biti u sklopu alternatora i koji regulise napon (struju) punjenja.

Kod kolege na focusu je bio slican problem i bio je problem sa slabim kontaktom izmedju namotaja i dioda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treperenje lampice je vezano sa diodama u alternatoru.Ima nosac sa cini mi se 6 dioda i kad crkne jedna lampica pocne da zmirka.Alternator i dalje puni i mozes duuugo da se vozis tako,jer akumulator zavrsava deo peglanja naizmenicnog napona umesto diode.Retko ko popravlja nosac dioda,obicno se menja ceo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam bas upucen u tematiku, treba da trazim zamenu dioda? Koliko bi to otprilike kostalo? Za reparaciju alternatora su mi rekli od 5000 do 20000, zavisi sta se radi. Ali oni to nisu radili jer on kao dobro puni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator puni i pegla napon.Kad crkne jedna dioda napon ima neke pikove ali i dalje puni.Kad crknu dve diode,nije zdravo po elektroniku u kolima a vise od dve ne valja nikako,akumulator ne moze da poravna sve pikove..

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci tvoja preporuka je zamena celog alternatora? Ako sam dobro cuo to je 300+ evra. Ne bih bas birao tu varijantu ako ne moram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neee,bre.Samo zamena nosaca dioda i eventualno reglera ako treba zbog cetkica.To ne bi trebalo da predje 8000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrati se do majstora koji su ga sredjivali, kazes da lampica opet zmirka pa dodaj jos malo ako bude trebalo. Elektricari uglavnom sve to odrade, i mehanicke i elektricne sklopove alternatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad ga zovem, kaze rasklapali su ga, stavljali na masinu i sve ok, diode su dobre i regler dobar. Servis je Fiatino, ljudi iz NS-a sigurno znaju. Moram priznati da deluje da su nesto kao popravili, redje se pali lampica, pre je gotovo neprestano treperela. Ali sta su oni u stvari uradili nemam pojma. Kao neki kontakti su korodirali.

Sad mi bas dolazi godisnji servis za akumulator pa cu ga voziti da testiraju. Ako on bude dobar idem u servis ponovo da vidim sta dalje.

Ako neko ima jos neku dobru ideju neka predlozi :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testirao sam ponasanje par dana i uglavnom lampica mnogo redje treperi nego ranije. Ako ga ujutru upalim, pocne da treperi dok je motor hladan, kad se zagreje ugasi se. Vozio sam i par relacija po 50km i sve radi ok, lampica se ne pali, mada desilo se par puta da samo jednom trepne kad predjem preko rupe na putu.

Ima li niko predlog sta bi mi bilo najpametnije, da mi pregledaju instalacije ili da rastave alternator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi prijatelji,vec par dana imam problem sa punjenjem koji ne mogu da resim.

Naime pre par dana mi se desilo ujutru da ne mogu da upalim auto,ja pomislim akumulator posto je bio u garanciji reklamiram ga,oni u servisu kazu samo prazan,ostave da ga pune a meni daju da koristim njihovu test bateriju dok ne rese problem. Ja postavim tu njihovu test bateriju upalim ono gori lampica od alternatora, ne puni, cim skinem klemu gasi se.

Oteram auto kod majstora promeni nov regler 3700 din,on opet ne puni.

Onda promeni nosac dioda on opet ne puni. Moze li mi neko pomoci sta dalje da uradim, sta da promenim a da on pocne puniti.

Hvala unapred...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav je to majstor koji ne moze uvtrditi sta je problem izmedju 2-3 relativno proste stvari...

Da li je posle zamene dioda i reglera bar neko vreme alternator punio ili nikako i posle zamene?

Stator alternatora dobar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 stvari si vec spomenuo,regler i diode,treca je namotaj statora sto prilicno retko pravi problem.

Ako sam nesto zaboravio neka me neko ispravi,menjaju se jos i lezajevi ali to nema puno veze sa (ne)punjenjem...

A nije mi jasno sta kaze majstor posle zamene tih delova ili si to sam menjao?

 

E da,zaboravio sam da napomenem da skidanje kleme sa akumulatora dok motor radi radi provere da li puni ili ne nije bas preporucljiv jer bi se moglo desiti da probiju diode iz tog razloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi punio, trebas da obratis paznju na regler, kolektor, stator, rotor, diode, kontakte pozadi sto je veoma bitno jer hoce da zardjaju i da prave problem, i to je u sustini sve sto se tice punjenja. Ostaju ti samo jos lageri i kuciste i to je ceo alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niste stavili zicu od pobudne struje na alternator..... proveri sve kablove na alternatoru jedan ti fali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obicno kod nas novi delovi za..bu stvari i poludis dok ne ustanovis sta je u pitanju, jer racunas da je ovo novo sto si stavio ispravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desilo da mi je akumulator odjednom otkazao, i nakon sto sam upalio na kablove auto se ugasio posle par stotina metara jer je potpuno ostao bez struje. Kod mene je punjenje bilo dobro, ali je akumulator otišao do đavola. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...