Jump to content
FAS Goran
dmanger

Sve u vezi autolakiranja

Recommended Posts

Posto sam citao postove na forumu pre nego sto sam se registrovao,odlucio sam da otvorim ovu temu jer se bavim farbanjem i zelim da ovde postavljate pitanja i da trazite savete,a ja cu vam u sto kracem periodu odgovoriti. Jos jedan razlog je taj sto je ljudima kojima je bila potrebna pomoc ili savet u vezi udarenog,ocesanog zagrebanog auta,uglovnom upucivani pogresni saveti i odgovori koji im nisu nimalo pomogli...

I pitanje za ADMINISTRATORA FORUMA- Da li dopustate da postavim u buduce slike nekih automobila koji su popravljani-farbani-polirani u cilju prezentovanja sta moze,a sta ne moze i koja je procedura da se ostecen auto dovede u fabricko stanje? pozdrav svima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a cuj, kad vec imamo rezidentnog bravara sto ne bi imali i farbara?

dobrodosao

Share this post


Link to post
Share on other sites

dmanger, pozdrav!

Imam par pitanja, nemoj shvatiti pogresno ako su glupa :) , nisa vrsan poznavalac ove materije.

#1 Kad su moji gledali kupovinu kola, u igri su bili Oktavija i Ceed SW.

Skoda iz salona (Kole kod Galenike) je bila, po nasem misljenju, OCAJ sto se farbe tice. Svaka povrsina je bila u "valovima-talasima", uocljivim iz gotovo svakog ugla, pa cak i iz relativne daljine. Ceed SW je bio kao Bentli u poredjenju sa Oktavijom. Uocljivih "valova-talasa" nije bilo, cak na pojedinim elementima ih nema uopste.

Sta je razlog ovom: losa farba a dobar lak, ok farba a los lak tj lose lakiranje, ili pak neadekvatno poliranje posle lakiranja??

#2 Imam Yuga Koral In, 2005.

Akrilna boja, trula visnja.

Da li akrilne boje po pravilu imaju lak na sebi? Ili to Yugo nema? :)

#3 Ako auto fabricki nema lak, da li se sme lakirati naknadno?

Cilj lakiranja bi bila zastita boje, i na drugom mestu estetika - sjaj.

#4 Ako auto ima metalik boju, koja je zbog brojnih razloga "oslabila" (vremenski uticaji, matiranje, gubitak laka), da li se sme naknadno lakirati?

#5 Cuvena "pomorandzina kora". Na sajmu automobila gledah Hondu Civic.

Tamno siva Type S je imala metalik boju, sa dosta "kristala-sljokica-opiljaka", i nekih vidljivih mana nije bilo.

Drugi izlozeni Civic, crvene boje, imao je akrilnu boju.

Pomenuta kora se videla iz aviona.

Sta su glavni razlozi za njen nastanak: los pistolj, lak, lose poliranje, tip farbe, ili to tako mora?

Ovo mi je bas cudno. Moj Punto nema takvih tragova, a sigurno je 2 klase ispod Civica, ili gore pomenute Oktavije.

Isto tako, na ganc novim koliama, npr. drugov i30 kupljen pre par meseci, neki deo ima "pomorandzinu koru" dok neki ne. Kako to?

Hvala na odgovorima unapred!

Ovo me zanima, ponajvise sto ne znam, ili znam netacno. :)

Obzirom na Tvoju struku, i moja manje-vise "tipicna" pitanja, verujem da odgovori mogu biti od koristi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I pitanje za ADMINISTRATORA FORUMA- Da li dopustate da postavim u buduce slike nekih automobila koji su popravljani-farbani-polirani u cilju prezentovanja sta moze,a sta ne moze i koja je procedura da se ostecen auto dovede u fabricko stanje? pozdrav svima!

Uz ono što ti je Boki već napisao, okreni 069/111-FLCS (069/111-3527) kako bi saznao detalje oko toga kako se uređuje reklamiranje na ovom Forumu. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je vec steva krenuo sa pocetnickim pitanjima da se i ja nadovezem, koja je razlika izmedju poliranja i lakiranja ? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi pitao nesto zanimljivo za dosta ljudi?

Imam Bravo Inck Black boje. Boja je krajnje dosadna i neatraktivna.

Moze li za neku manju sumu nago sto je komplet farbanje da se ubace kristali u lak i da se auto ucini atraktivnijim i lepsim? Boja vec ima i sebi sitne perle koja je skoro neprimetna, ideja je da se ubace oni kristali koji menjaju boju u zavisnosti od ugla posmatranja?

Pitam o mogucnosti i uporednoj ceni u odnosu na farbanje. Ne pitam za konkretnu cenu zbog ogranicenja teme.rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

dmanger, pozdrav!

Imam par pitanja, nemoj shvatiti pogresno ako su glupa :) , nisa vrsan poznavalac ove materije.

#1 Kad su moji gledali kupovinu kola, u igri su bili Oktavija i Ceed SW.

Skoda iz salona (Kole kod Galenike) je bila, po nasem misljenju, OCAJ sto se farbe tice. Svaka povrsina je bila u "valovima-talasima", uocljivim iz gotovo svakog ugla, pa cak i iz relativne daljine. Ceed SW je bio kao Bentli u poredjenju sa Oktavijom. Uocljivih "valova-talasa" nije bilo, cak na pojedinim elementima ih nema uopste.

Sta je razlog ovom: losa farba a dobar lak, ok farba a los lak tj lose lakiranje, ili pak neadekvatno poliranje posle lakiranja??

#2 Imam Yuga Koral In, 2005.

Akrilna boja, trula visnja.

Da li akrilne boje po pravilu imaju lak na sebi? Ili to Yugo nema? :)

#3 Ako auto fabricki nema lak, da li se sme lakirati naknadno?

Cilj lakiranja bi bila zastita boje, i na drugom mestu estetika - sjaj.

#4 Ako auto ima metalik boju, koja je zbog brojnih razloga "oslabila" (vremenski uticaji, matiranje, gubitak laka), da li se sme naknadno lakirati?

#5 Cuvena "pomorandzina kora". Na sajmu automobila gledah Hondu Civic.

Tamno siva Type S je imala metalik boju, sa dosta "kristala-sljokica-opiljaka", i nekih vidljivih mana nije bilo.

Drugi izlozeni Civic, crvene boje, imao je akrilnu boju.

Pomenuta kora se videla iz aviona.

Sta su glavni razlozi za njen nastanak: los pistolj, lak, lose poliranje, tip farbe, ili to tako mora?

Ovo mi je bas cudno. Moj Punto nema takvih tragova, a sigurno je 2 klase ispod Civica, ili gore pomenute Oktavije.

Isto tako, na ganc novim koliama, npr. drugov i30 kupljen pre par meseci, neki deo ima "pomorandzinu koru" dok neki ne. Kako to?

Hvala na odgovorima unapred!

Ovo me zanima, ponajvise sto ne znam, ili znam netacno. :)

Obzirom na Tvoju struku, i moja manje-vise "tipicna" pitanja, verujem da odgovori mogu biti od koristi.

Evo odgovaora, a ppitanja su krajnje korektna.

#1 Predpostavljam da govoris o novim automobilma. E,sad spominjes valove-talase,ako je to sto ja mislim kako si opisao i ako mislimo na isto, onda je taj auto bio gitovan to jest farban i gitovanje nije uradjeno kvalitetno. a to znaci da se majstor nije potrudio ili nije znao da ostecenu povrsinu dovede u takvo stanje da kada pogledas iz svakog ugla,vidis savrseno RAVNU povrsinu,bez bilo kakvih uvala. Uvale se najbolje vide u garazi sa neonkom. Postaavis neonku pored auta i iz odredjenog ugla gledas u auto,to jest lakiranu povrsinu koja tada ima ulogu kao ogledalo i u tom odrazu iza svakog ugla neonka mora biti ravna celom duzinom kakva i jeste u stvarnosti. E sad,glupo mi je jer ja to nisam video, ali desava se da u salonu prodaju ostecene automobile koji su farbani. Tako da za neravnu povrsinu je kriv MAJSTOR i gitovanje.

#2 Akril boja se radi u dve verzije. bez lakiranja i sa lakiranjem (baza-lak). prva je jeftinija,brza i bolja za farbanje celog auta, a druga je skuplja,zahtevnija i zato bolja za popravke,tipa vrata,blatobran... NEki automobili imaju obican akril na sebi 2001,2002 ali noviji su farbani u baza lak,ali nema razlike u izgledu za obicnog coveka,kupca to je nebitno.

#3 I#4 Lak da stavis na bilo koju povrsinu koja je imalo zagrebana nema smisla. tu ide ceo proces refinisa.

# 5 Sto se tice najnovijih kola,trebali bi se u farbrici farbaju sistemom laka u prahu. cela skoljka se naelektrise i u komori se pusti lak u prahu koji leti na sve strane u vidu magle,naelektrisana skoljka privlaci taj lak i on se ravnomerno rasporedi na ceo auto. potom se karoserija,bez plasticnih delova pece i lak se topi i razliva. Medjutim kod svakog farbanja je bitna oprema,pa znanje i na kraju BEZ POLIRANJA nema lepog auta! A u fabrici ne poliraju... A to sto kazes da se negde vidi pomoranzina kora a negde ne,razlog je taj sto na ravnim povrsinama lak ne moze lepo da se zategne,a zato na oblim sija kao blesav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dmanger

Poslao sam ti na PP poruku, sa mojim nedoumicama.

Ne znam da li neko od kolega sa foruma jos ima iskustva sa lakiranjem (sopstvena rezija) manjih ogrebotina na braniku koji je u boji auta?

pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Bravo Inck Black boje.Boja je krajnje dosadna i neatraktivna.

Off: Heh, a ja sam sanjao da nađem Bravo u toj boji... Izem ti različite ukuse :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je vec steva krenuo sa pocetnickim pitanjima da se i ja nadovezem, koja je razlika izmedju poliranja i lakiranja ? :question:

Poliranje-vracanje sjaja, lakiranje-farbanje...

Ja bi pitao nesto zanimljivo za dosta ljudi???Imam Bravo Inck Black boje.Boja je krajnje dosadna i neatraktivna.Moze li za neku manju sumu nago sto je komplet farbanje da se ubace kristali u lak i da se auto ucini atraktivnijim i lepsim?Boja vec ima i sebi sitne perle koja je skoro neprimetna,ideja je da se ubace oni kristali koji menjaju boju u zavisnosti od ugla posmatranja?Pitam o mogucnosti i uporednoj ceni u odnosu na farbanje.Ne pitam za konkretnu cenu zbog ogranicenja teme.rolleyes.gif

razlika je u materijalu,to jest kamelon boji. a cena je razlicita,zavisi od kvaliteta.... inace,sve se moze lepo uraditi sa dobrim maaterijalima. A da bi se postigao pun efekat,ceo auto treba maksimalno poravnati gitom i peglati ukoliko ima ostecenja. o ceni necu da komentarisem. u sustini je moguce samo prelakirati sa kristalima,ali pod uslovom da je sadasnja boja,limarija u ekstra stanju. Mislim sta bismo dobili ako bismo lakirali preko ostecenja od kamencica? Bukvalno nista,ruzno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana sam izleteo sa puta zbog nekog idiota koji je isao u suprotnom smeru na kosutnjaku(pazite se ludaka na tom putu,umalo da izginemo)

E sad posto su ivcinjaci tamo previsoki,nasadio sam se na levu stranu branika,otprilike na mestu gde dodje maglenka ,branik nije pukao ali je ostala rupa i ulubljenje,prakticno je pukao na unutra,ostecenje i nije nesto veliko,to cu srediti(ako neko ima savet gde i kako da zakrpim branik,velicina rupe je mozda 20-30 cm )

Uglavnom , zanima me kome da se obratim za dobro farbanje,odn. gde da odem da bi pogodili pravu nijansu boje?

Auto je metalik-bez boje,odn.kragujevacki sampanj-metalik <_<

Ako moze par saveta,na sta da obratim paznju,sta,kako..?

U napred Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par dana sam izleteo sa puta zbog nekog idiota koji je isao u suprotnom smeru na kosutnjaku(pazite se ludaka na tom putu,umalo da izginemo)

E sad posto su ivcinjaci tamo previsoki,nasadio sam se na levu stranu branika,otprilike na mestu gde dodje maglenka ,branik nije pukao ali je ostala rupa i ulubljenje,prakticno je pukao na unutra,ostecenje i nije nesto veliko,to cu srediti(ako neko ima savet gde i kako da zakrpim branik,velicina rupe je mozda 20-30 cm )

Uglavnom , zanima me kome da se obratim za dobro farbanje,odn. gde da odem da bi pogodili pravu nijansu boje?

Auto je metalik-bez boje,odn.kragujevacki sampanj-metalik <_<

Ako moze par saveta,na sta da obratim paznju,sta,kako..?

U napred Hvala.

Nema sta da obracas paznju,to je sve posao majstora. eto,mogu ti reci da ne treba vise od 100gr materijala za neku fleku. znaci da te ne oderu sa pricom da ti treba pola seta... E,sad ja ne znam za majstore druge po BG, ali najvise sto bi trebalo ukupno,sa materijalom da platis je 50e za tako nesto. sve iznad toga je dranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobili crvene boje imaju najosetljiviji lak

 

crvena boja.jpg

 

Dolaskom vrelih letnjih dana pojačano je i propadanje laka na automobilima. Posebno su osetljivi oni crvene boje. Zašto je to tako?

 

Sunčeva svetlost sadrži zračenje u obliku UV zraka koje uzrokuju dve vrste oštećenja boje automobila: foto-degradaciju i oksidaciju. U zavisnosti od kvaliteta laka i drugih uslova, sunčevi zraci vidljivo izbleđuju boju kroz pet do deset godina. Na UV zrake posebno su osetljivi crveni automobili. Naime, talasne dužine povezane sa crvenom bojom nalaze se u delu spektra sa najnižom energijom vidljive svetlosti pa crvena boja, da bi nam izgledala crveno, mora da apsorbuje talasne dužine mnogo većih energija (koje će potom zračiti u crvenom delu spektra), što uzrokuje agresivniju degradaciju molekularnih veza u boji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...