Jagodinac 3 Posted April 10, 2011 Dosla je musterija sa C8 2.2hdi upalio mu lampu za ulje,dimi kao parna lokomotiva i gas kao da zaglavljuje.Ajde da vidimo sta je?Prvo sipem ulje cela 4 litra od 5,5 mogucih. Nije dobro,upalim ga dok je hladan nista radi,kad se zagreja gas poce da "zaglavljuje" naravno ovo je comonreil nema sajla znaci dobija od negde gorivo pored dizni.Jedino objasnjenje TURBO pozadi smrdi ko djavo e sad znamo sta je! Evo malo slicica da vidite sta radi cip tuning u garaznoj varijanti abraka-dabra! Ako je neko video ovaj motor on ima jednu cev koja ide od turba prema interkuleru ja je otvori i mala fleka od ulja na podu a veca na mom odelu. Ali ima jos uljai josverovali ili ne iscurelo je dobrih litar ulja ili vise iz svih mogucih creva za turbo i interkulera.Cak je ulje izbilo i u crevo koje vodi od filtera za vazduh do turbaAli to nije kraj price dosao je na red auspuh. Posle puno muke oko zardjalih srafova evo ga i on na podu ovo je sklop katalizatora i partikelfiltera u jednomkucistu. Kod PSA grupacije je ovo resenje od pocetka u kombinaciji sa aditivom za ciscenje partikelfiltera.Kod njih moze se rastaviti ovaj lonac i da pogledamo sta ima unutra. Katalizator i nije toliko los.Ali partikelfilter je katastrofa. Natalozilo se bogami jedno 5mm garezi na ovom filteru,sada je samo pitanje kako li je tek unutra.I na kraju potpis od majstora Izvini te na ovim posalicama na kraju sam sklopio mozajik.Covek ima auto od pocetka auto je bio od auto kuce ona ga je vozila godinu dana i onda ga je on kupio sa 15000km,sve je bilo ok do nekih 100000km,onda pocinju problemi to je od prilike kada je nestalo aditiva za partikelfilter.Onda pocinju muke auto pali lampu za partikel filter i majstor konacno oko 115000 ukapira da treba da se sipa aditiv i to uradi ali auto ne moze da pokrene regeneraciju.Musterija se zali da auto nema snage i on mu preporucuje njegovog ortaka koji"radi tuning" proveren momak bog zna kako i ovaj uradi.Auto leti kao munja citavih 15000km i .Ostatak ste videli sami.Hocu samo da kazem KOLEGE MANITE SE NADRIMAJSTORA I TUNINGA U GARAZAMA.Ovde se vode polemike o cenama servisa ili tuninga gde je jevtinije.Skoro je bilo u temi o tuningu neko se razmislja gde da radi tuning.Rekao sam tada a kazem i sada odaberite servise i firme koje imaju vec neki renome iza sebe ne igraj te se posledice su katastrofalne.Ako vam se nekad ucini da kolege sa iskustvom traze koju paru vise nego neko drugi setite se ovih slika i doci ce te do zakljucka da to nije toliko skupo.Nemojte da mislite da zelim da ovde drzim predavanje ili kako zelim da pokazem koliko sam pametan,jednostavno zelim da podelim neka saznanja sa vama svima i pomognem koliko mogu.POzdrav dosadi i sebi i vama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejan_Zr 0 Posted April 10, 2011 Ajao, brate mili, bash me interesuje na koji nachin je ulje uspelo da dodje do tih creva! I na kraju, jel upalio normalno ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted April 10, 2011 Je li turbo odsvirao svoje ili ne.... ja bih reko da jeste cim je toliko ulja stiglo tako daleko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted April 10, 2011 Turbo se raspao nacisto.Osovina ima ceo centimetar lufta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted April 10, 2011 Ajao, brate mili, bash me interesuje na koji nachin je ulje uspelo da dodje do tih creva! I na kraju, jel upalio normalno ? Kada turbo dobije lufta izmedju osovine i biksni (lezajeva) onda ulje pod pritiskom izlazi ili u usis ili u auspuh kod ovog je u oba pravca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted April 10, 2011 Na osnovu čega se temelji tvrđenje da je ceo problem nastao zbog čipovanja? Ne kažem da nije tačno nego ne znam pa se raspitujem Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted April 10, 2011 Dobro pitanje.Softver ubacen iz ko zna kog izvora,tog momka vise ni bog otac ne moze da ga nadje kao da je u zemlju propao.Ako je radio kako treba pitanje sto sene javi.Broj koji koristi kupis za 10eura u bilo kojoj HOFER prodavnici prehrane.Naplatio relativno malu cenu 200eura.Turbo crko posle relativno male kilometraze.Nijedan covek vican tom poslu nebi trebao da cipuje azto koji ima vec neke probleme .......I tako u nedogled. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted April 10, 2011 Znači čipovanje se može dovesti u vezu sa celim problemom, ali se ne može sa sigurnošću prebaciti odgovornost? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted April 10, 2011 Jeste prijatelju izvini apsolutno si u pravu brzopleta pretpostavka sa moje strane. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted April 10, 2011 Nisam hteo ništa da dokazujem niti branim garažno čipovanje, samo razmišljam naglas ili što bi moderno ovi mladi rekli - diskutujemo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 10, 2011 A ja svima koji planiraju da cipuju auto postavljam isto pitanje: Da li je fabrika zelela sa istim komponentama motora izvuci jos snage i pri tome da naprave ekonomicniji motor? To nisu uradili. Rade na drugacije nacine izmenom i dodavanjem komponenti. Stilo 80 nema interkuler i ima drugu turbinu a motor je isti kao na 115. Zar taj od 80 nije mogao da se "cipuje" u fabrici na 115 i pri tome se ustedi na komponentama motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miladinkm 0 Posted April 10, 2011 Pametno kaze Martini...Ko ja kad kazem caletu daj pare da ubacim plin u Y guta benzin po gradu....kaze Sine oni da su hteli da ide na plin oni bi ga u fabrici tako napravili a ne ti da mu ugradjujes... ( doduse cale malo gresi al ajt) i onako on sipa benzin Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted April 10, 2011 Slažem se sa Martinijem. Ali isto tako stoji činjenica da su u Fiatu ugrađivali isti JTD motor u putnički i privredni program ali sa različitim mapama. E sad, verovatno su se razlikovale u tome što su privrednom programu povećavali njutn na nižim obrtajima, ali opet s druge strane očigledno da i oni vole pomalo da se igraju s tim Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted April 10, 2011 dovla nemoj pogresno da shvatis nisam ljut majke mi nego nemam vise snage da otvaram debate oko nekih stvari.Nakon 18 godina zaradjivanja za zivot ovim poslom prodje te volja,jer tu su svakodnevno neki likovi koji nemaju prestavu o nicemu i ja treba da svakome objasnim sta sam radio zbog cega i kako.Dosadi ti vremenom veruj mi.>Generalno nisam protiv cipa razmisljam i da uradim i na mom autu,ali ako radis onda radi kod coveka koji zna posao,ne moze se u zivotu sve gledati kroz dinar pogotovu kod auta tu vazi pravilo ako ne platis na stolu platices ispod stola.Cip ovde u Austriji u nekoj ozbiljnoj firmi koja nije gasena svake dve godine i otvarana na drugo ime kosta od 400 eura pa na dalje.Ali to su ozbiljni ljudi imaju dinamometar mislim da se tako kod nas kaze) i kod njih nema greski nego je sve ok.A onda dodje neki siljokuran sa laptopom i spuca ti neki softver iz zikine radionice i sve puca na autu.Ja se borim samo za to da ljudi koji posteno rade svoj posao koji su godinama gradili sebe na ovom planu ne budu trpani u isti kos sa ovim specijalcima iz podruma.To me najvise boli i pogadja.I da nam ti kreteni ne uzimaju vise posao a kad zagovnaju ispare u obliku magle ili operu ruke pa mi onda pravimo pitu od govana i radimo za zvake,jer rad koji ulozimo da ispravimo njihove greske ne mozemo da adekvatno naplatimo a ako odbijemo ovda nas ogovaraju da nista neznamo i tako celog zivota izmedju nakovnja i cekica.Izvinite malo na ovom dosadnom postu ali je lakse kad negde mozes da kazes sta mislis i da ljudi to vide. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted April 10, 2011 Ne bih ni ja da me razumeš pogrešno. Sa čipom ili bez, meni je svejedno. Nemam mišljenje o tome. Još manje ga imam od kada sam shvatio da u mom autu neću moći ništa slično da radim. Ni u jednom trenutku nisam želeo da osporim ni tvoj rad ni temu niti da nametnem svoje mišljenje. To što ja znam o mehanici automobila se svodi na nivo raspoznavanja, pa sva moja pitanja proizilaze iz radoznalosti, a ne iz želje da dokažem da sam u pravu za nešto ili da znam bolje. Kada je to slučaj, onda se potrudim i da objasnim zašto tako mislim ili tvrdim. Dakle, što se ove teme tiče, interesovalo me je na osnovu čega se može znati da je do nekog kvara došlo zbog čipovanja (dobrog ili lošeg svejedno). Takođe me interesuje da li postoje neki drugi uzroci koji mogu napraviti nešto slično? Dakle, jedna zdrava edukativna priča bez ironije i sarkazma i omalovažavanja. Svi smo ovde da bismo učili, a ja prvi krećem od sebe da većinu stvari koje se ovde pominju - ne znam. Zato i pitam p.s. Nije dosadan post, znači ljudima da se malo oslobode Imam gotovo identičan problem u svojoj struci Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted April 11, 2011 Moze i kod tebe da se malo dopinguje kako smo pre radili.Ubacis u crevo izmedju turba i usisne grane cevcicu sa manjim precnikom DA TURBO KASNIJE OTVARA BAJPAS KLAPU.I na pumpi malo pojacas gas i eto ga tuning.Ima jos puno stvari koje mogu da dovedu do kvara na turbu:-zapusenje cevi koja napaja turbo uljem-zapljan ili zapusen filter za vazduh-Los kvalitet ulja-cesto gasenje auta odmah nakon duge i brze voznje (autoput)Ovo je ono sto mi palo napamet sad odmah.Mada su to uzroci kojima treba duze vreme da bi turbo crko,izuzimajuci napajanje uljem.Kod ovog je cev za ulje bila cista.Ali najcesce ga rasturi los tuning pogotovu kada vrisne u ovoj meri kao kod ovog auta.Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted April 11, 2011 Vrlo poučna tema, trebalo bi svi da je pročitaju pre nego li se upuste u tako nešto. Nadovezaću se sa mlo podužom pričom o tome kakvo ja iskustvo imam sa tzv čipovanjem motora.Ja sam se odmah po kupovini auta zainteresovao za čipovanje, malo kasnije mi je to odradio jedan momak. Performanse se poboljšale ali su mi se pojavili neki nezdravi zvuci, veliko podrhtavanje, crni dim, knedla na 3000rpm... Kako sam radoznao oko tih stvari odmah sam nabavio interfejs za to i prvi dan ugasio moj i auto od prijatelja. Mangupi koji čipuju zaključaju mapu pa ako besomučno pokušavaš da je isčitaš (što sam ja radio) onda ti se zaključa i ecu. Slučajno sam pogodio način oživljavanja i uspeo moj auto da oživim ali za prijateljevu mašinu je bilo kasno pa smo morali da se obratimo stručnjacima koji su nam to naplatili kao generaku na motoru U međuvremenu sam nabavio i neke ozbiljnije interfejse za programiranje ecu-a na stolu i tako dalje, nabavio neke gomile mapa i isprobao jedno 5 komada. Sve te mape pa i ona sa početka priče garažno editova dobro lepe za sedište ali sve imaju nus pojave koje sam nabrojao, neke manje neke više. Uporedo čitam razne forume i iskustva drugih ljudi sa čipovanjem i dolazim do zaključka da sa takvom mapom neću doprineti trajanju motora. Svi ti simptomi nisu za zanemarivanje i znače upravo to da je mapa loše odrađena a takva će polako da uništi motor.Možda neće svakom, ko bude lagan na gasu, pa sve polako šaltanje do 2500 mislim da će motor to da savlada. Ali ko je taj vozač koji čipuje auto a da tu snagu ne koristi? Niko, da ne voli da ga loži bio bi zadovoljan i sa fabričkim performansama. Čarobna kombinacija, oštar vozač i loša mapa to ostavlja posledice. Mislim da je turbina tu prva na udaru jer se remapom najviše dira u njen rad pa nakon editovanja ona dobija mnogo veće opterećenje.Vratio sam se na fabričku mapu i nastavio da se raspitujem za neki ozbiljniji remap, nije da nisam našao, mislim da u exyu ima nekoliko ozbiljnih firmi gde to može da se odradi baš onako kako treba. Jedan je jedini problem što to tako košta nekoliko puta više nego ove garažne varijante. A to je i poenta ove priče, ko ne plati na mostu plati na ćupriji.Ja sam se snašao na drugi način i mislim da sam dobro postupio. Stupio sam u kontakt sa nekim tjunerom sa severa evrope i kroz razgovor sa njim zaključio da sam bio u pravu kad sam sumnjao u kvalitet mapa koje sam isprobao. Rekao mi je i da remapom ne traba ići na više od 20% povećanja snage (pričam o CR motorima) pogotovu na vozilima preko 100kkm. Poslao sam mu garažnu mapu da je isproba na nekom dyno simulatoru. Odgovorio mi je da je mapa neispravna i da ne može da je očita do kraja jer aplikacija izbaci error kad parametri odu izvan normale, takođe kaže da mapa daje jako ubrzanje na jako niskim obrtajima a onda "down hole" an 3000rpm (nije mu to bilo jasno!), kaže ova mapa verovatno dobro ubrzava ali konačan dobitak na snazi je minimalan a vožnja sa takvom mapom bi ostavila posledice na motoru.Nije hteo da mi proda mapu sa neverovatnih 130KS, kaže za takvu mapu je nepohodno da se auto prethodno pregleda i da se utvrdi da li uopšte može da podnese takvo pojačanje. Kupio sam po relativno niskoj ceni mapu sa optimalnim pojačanjem snage za koju on tvrdi da mogu bez brige da koristim. Istini za volju mapa ne ostavlja bez teksta, auto vuče recimo nekih 10-15% bolje ali ubrzanje ne deluje tako uverljivo kao kod onih nasviranih koje sam probao. Ali nema crnog dima pa kako god da ga nagazim po gasu, nema podrhtavanja celog auta pri naglom ubrzanju, nema knedle na 3000 rpm, auto bukvalno linerano vuče do 4000rpm. Tako da mislim da je sa ovim i vuk sit i ovce na broju.Ko ima želju da čipuje svoj auto treba to da uradi u nekoj ozbiljnoj firmi gde će se auto pre toga pregledati, pa tek onda odraditi remap i tamo gde može da se izmeri snaga na dyno mašini pre i posle remapa. Sve drugo je mačka u džaku.A ako neko želi sam to da uradi, može se raspitati kod nekih ozbiljnijih tjunera u EU pa tamo da poruči mapu ili da pošalje svoju na remap. I to mislim da može da ispande dobro ako iza cele priče stoji ozbiljna kuća.Vezano za posledice da dodam da sam video/čuo nekoliko JTD motora koji su imali tu nesreću da ih vozi neko nervozan na gasu i da je odrađena garažna varijanta čipovanja. Ne izgledaju dobro a zvuče još gore Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted April 12, 2011 Postoji za JTD gomila mapa koje jedu turbinu.Onaj ko ih pravi,uglavnom polazi od toga da turbini nabije pritisak i da ova treba da radi non-stop....Normalno je da to vodi havariji motora i turbine.Takozvane SAFE mape odradjene od strane ljudi koji znaju sta rade,daju manje povecanje snage ali ne uticu na vek motora.Obicno je posledica SAFE mapa da auto vise nije ekoloski cist kao fabricki,i tu se prica zavrsava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted April 12, 2011 Ovaj vlasnik je veoma nesavestan. Nije primetio da mu fali kiloipo ulja u karteru. Ne znamo kako se odnosio prema svome autu u vožnji, ali već gore navedena činjenica dosta govori.Ni najmanje ne branim čipera koji je verovatno doprineo da se ovo dogodi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 12, 2011 Imajuci u vidu kvalitet JTD motora i sta su u stanju da prozive mogu samo da zamislim sta tuneri kad uspe da rikne. Mozda je neko citao tekst o Alfi JTD koja je vozena 24h pun gas na nekoj pisti. Samo sipali gorivo,menjali vozace i gume. Prosek brine je bio preko 200. Kako onda da pricamo o vozacu sa jakom nogom koji je zeznuo cipovan motor. Sve to moze da pije vodu od semafora do semafora, ali u pravom optrecenju garantujem da ce i najskuplja mapa zeznuti stvar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted April 12, 2011 Turbina, kao pokretni deo najvise strada, ali posto turbina nije Fiatov deo motora, greske se prastaju. U svakom zitu ima kukolja, tako i iz garretta moze da izadje svaka 1000-ta malo losija turbina koja ce brze puci. Svaljivati krivicu na Garazne tunere je stvarno degutantno jer oni NE MOGU da uniste motor, to radi vlasnik.Ako vlasnik ne primeti da auto cudno radi ili odlicno vuce dole a na 3000 umire, onda tog vlasnika treba preispitati.1. i osnovna stvar je ta da DIM ili puno dima, STITI VAS MOTOR, a to je ono sto nasi ljudi ne znaju nego se loze na cipovanog dizela koji ni malo ne dimi.Najcuveniji nacin za ubiVanje motora...Cipujes kola, odes malko da se vozis. Odes po ortake da im pokazes kako mi auto ide. Przis kola do daske, ka ti ortak kaze da dosta dimi. A on kao baja koji je cipovo kola, ode kod tunera i kazem da nece toliko da dimi.Tuner mu ustine chorbu, pojaca malo boost i auto ne dimi.Liku lepo, auto ide i dimi ko benzinac... ali... Temperatura u cilindrima se dize, auto ide sve bolje posto je smesa tolko siromasna da daje 20ks vise od predvidjenog... Lik se sve vise przi, dok ne dodj do neizbeznog.I posle je kriv tuner!!Tuner je cuo da je lik zadovoljan sa mapom, ne dimi, ide ko blesav... daj da valjam te mape.Tako iradi jos x ljudi koji isto tako prze kola i sta dobijes na kraju...BOOOOM!!!Znaci, i Vozaci i chiperi su krivi za takvo stanje, ali je odgovonost vozaca veca jer su dopustili da im neprovereni ljudi de kola... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted April 12, 2011 Imam i ja "garažnu" mapu, dimi auto taman lepo kako treba, kad se vozi lagano sve je super, kad se stisne pun onda dimi, ne smeta mi ni malo, ne vidim šta je tu problem, dime i nova (skupa) kola posle 10k, ide kao lud, nema knedlu ni u jednom delu obrtaja, vuče linearno od 1500 do 4500... Ako nešto crkne, popravićemo, crklo bi verovatno i da nije čipovan, možda samo malo kasnije... Čuvam motor koliko mogu, ne cepam ga nikad dok se potpuno ne ugreje, isto tako, nikad ne cepam pre nego što ću da se parkiram i ugasim ga, a 90% vremena ga vozim lagano... Ali kad mi treba da ga stisnem, da se potegnem sa nekim, da obiđem neku kolonu, onda oću da čupa samo tako i ne zanima me previše da li će tako raditi 50 ili 70 hiljada... Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted April 12, 2011 nisam pristalica chip varijanti i raznorazne kvazi budzevine.Nemam nista protiv onoga ko to radi i ko hoce da mu se uradi (njegova djunta)Uvek bi se opredelio za varijantu obzirom da vozim 115ks da ga prodam i da pazarim lepo 16v ko Koleod 140ks i eto ti zadovoljstva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted April 12, 2011 Upravo tako. Kupiti po zelji, volji i mogucnostima a ne praviti od bicikla auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted April 12, 2011 Uvek bi se opredelio za varijantu obzirom da vozim 115ks da ga prodam i da pazarim lepo 16v ko Koleod 140ks i eto ti zadovoljstva. Kole je veoma kratko vozio 140ks, prešao je na 170. Ali sam se prethodno dobro informisao šta uzimam. Testiorao sam auto u vožnji sa original mapom, pa zatim sa Revochip mapom i tačno sam video koji parametri i za koliko su pomereni.Na bivšem Stilu sam imao mapu istog proizvođača, još uvek je u njemu, a vlasnik se vozi u zdravlju i veselju već 60 hiljada km. Quote Share this post Link to post Share on other sites