Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ja sam bio u istoj dilemi kao i ti. Dvoumio sam se između benzinca i dizela. Na kraju sam kupio Alfu 147 dizela 1.9 jtd. Presudio je to što te kasnije manje boli glava oko održavanja a i motor je mnoooogo kvalitetniji. 

Meni je Alfa ostala u odličnom sećanju. S obzirom da sam imao Stila tvrdim da je 147 mnogo bolji auto koji se vozi mnogo bolje i udobnije. Sedišta su melem za kičmu. 

Kada je budeš kupovao, gledaj da kupiš model sa čeličnim felnama. Generalno, manje je dobijao udarce po trapu i očuvaniji je. Ali prava mera su ipak felne 16 i guma 205 55 R16. 17 su ipak kod nas suviše opasne za trap. Ovo pišem iz iskustva jer sam Alfu vozio i na 15, 16 i 17 felnama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo kad pomislim da bih morao ovako da pređem par stotina kilometara auto-putem... pa roknuo bih se od urlanja motora 36b0ce3641ced56bde15efa640fd4e1a.jpg

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

147 posedujem 8 godina. Napomenuću samo da motor za sve vreme nisam pipnuo, niti znam kako izgleda ''check engine'' lampica ili bilo šta slično. 

Nisam pristrasan iz razloga što posedujem dizela, ali ipak bih njemu dao svoj glas. Sa njim sam išao gde god mi je palo na pamet: Austrija, Francuska, Italija, ex YU naravno itd....

I sad bih svakog trenutka bio spreman da sednem u nju i krenem na kraj sveta ako treba. Potvrđujem da su sedišta jako udobna i kvalitetna. 

Zamajac je više neki mit, nego što je stvar koja često odlazi. Uostalom, remont zamajca može da se uradi za već od 15ak hiljada dinara, i uopšte ne treba bežati od te opcije jer su to sve već ''matora'' kola. 

Turbina i dizne će sigurno biti dugotrajne ukoliko se auto eskploatiše u nekim normalnim uslovima, a na to mislim da se auto ne vozi samo po gradu, već da se motoru da prilika da prodiše.

Isto tako, ako nekome više leži benzinac, ne treba bežati ni od toga jer nema stvari koja ne može da se reši. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, nazalost, prodao sam Puntica posle nepunih 2 meseca vlasnistva, ukazala se prilika a imalo je ulaganja u koja nisam bio spreman da ulazem. Sada, gledao sam koji automobil da uzmem, i zeleo bih Alfu 147. Moj otac ima Alfu 147 sa 120 konja, koju ja ne mogu voziti do 21 godine zbog pocetnicke vozacke. Zato sam odlucio da kupim sebi Alfu 147 sa 105 konja. Ja se ne razumem u automobile, niti iko u mojoj porodici, zato trazim pomoc od vas braco. Ako mozete mi reci vase misljenje, sta da gledam, na sta da pazim. Da li da kupim ili ne. Volim Fiat grupaciju ali sam voleo Alfu posebno od kad je kod nas 147ica. 

Stvarno mi treba vasa preporuka i misljenje i to bi mi stvarno pomoglo (trenutno citam ostale konce o kupovini polovnih automobila i Alfe 147). Gledao sam neke oglase po grupama na fejsu i polovnim automobilima i naisao sam na ovaj oglas:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16632403/alfa-romeo-147-sekven

 

Untitledcc.thumb.png.3afef9d2885ab60994726bc42a10bc73.png

 

Edited by Ivan
Spojeno, dodat PrintScreen, sredjen tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja NIKAD ne bih kupio auto sa plinom koji nije atestiran. Kad čuješ priče da se nekome sam od sebe auto sa plinom zapalio seti se ovog oglasa.

Šta je to što tebe i tebi slične vuče da kupujete nešto ispod prodajne cene? Ako si pogledao 147-ice po kojoj ceni se prodaju da li ti je palo na pamet TAŠTO ova ima cenu od 1000 evra kad se druge prodaju skuplje?

Prijatelju, Englezi imaju izraz "there's no free lunch" a i mi imamo nešto slično, "nema ni kod babe džabe".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cvejka1433

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o kupovini AR 147.

Na prethodne 22 strane mozes da procitas prilicno korisnih stvari, ukljucujuci i pricu o benzincima tih generacija.

Generalno, prvi izbor kod motora tih generacija u dominantnoj vecini je 1.9 dizelas, iz vise razloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko detalja i saveta ce upucenije kolege a ja bih se osvrnuo na ovo ogranicenje snage. Nemoj uopste da uzimas slabiji auto i da se rukovodis time. Iz mog iskustva, nikada te i ne pitaju za to iako imas probnu.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto plin nije atestiran (prodavac se hvali time????) je upravo iz razloga jer ovako ni ne može da se atestira, tj. treba da se urade modifikacije a to sve naravno košta, pa kad na početnu cenu polako dodaješ šta sve ima da se radi dođeš do cene koja je ozbiljna.

 

Kaži prodavcu da on atestira plin a ti ćeš da mu doplatiš posle prilikom prodaje, da vidiš šta će da ti kaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Što je Flex rekao. Nas u Bravu od 120ks nikad nisu zaustavili a auto ima 88kW. Doduše, manje je upadljiv nego Alfa te je i manje zanimljiv da nas startuju pajkani. 

Elem, nemoj uzimati neatestirane plinadžije, to je višestruko opasno...po tebe i po druge. 

Druga stvar, obzirom da si jako kratko imao Punta kao auto i to 1,2 16V sportinga u koji nisi želeo da imaš neka prilična ulaganja, veruj mi da neispravna-loše održavana Alfa može da te fino olakša za novac jer je ona svakako 1-2 ranga skuplja za održavanje. Da me ne shvatiš pogrešno, nije ona skupa da se dukatima plaća, ali je činjenično skuplja od punta. Jedno je kupiti taj auto, drugo je održavati ga i voziti.

 

Dodatno što kolega Ivan kaže, 1,9 jtd je sa razlogom dominantniji kod 147...a jtd pouzdan i robustan motor, pod uslovom da je iole normalno održavan. Eventualno da možda pogledaš nekog Stila 3porte, takođe jtd, em izgleda šmekerski i može se lepo srediti :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ne bih nikada rizikovao i uzeo jaci auto ako vec ne smes da ga vozis. Oni mogu da traze, saobracajnu i vozacku provere to za 5 sekundi i pisu ti kaznu i cimaju te bzvz. A to ce se sigurno desiti kad tad, jer ce zafaliti novca u budzetu pa ce biti daj sta das. Sto bi sebi pravio nepraijatne situacije za 15-20 konja vise.. Posebno ako si iz Bg-a, ovi ovde sakali zaustavljaju za sve i svasta.

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za plin je i mene mučilo jer ne znam zašto bi ga sakrio i pritom ne uradio Atest. Ali auto mi se svideo jer po izgledu na slikama izgleda lepo, enterijer očuva, limarija je zdrava. Gledao sam Takve benzince 1.6 twin spark jer sam znao da ima 105 konja pa registracija nije skupa. Ali za 1.9 JTD je već skupa. Teško mi je odlučiti koji auto da gledam jer ulaze u njega mnogo faktora, ograničenje snage, cena registracije i naravno cena automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram da se mladom coveku nesto svidja... Ali ako vec imas toliko ogranicavajucih faktora, ja to gledam malo drugacije i (mozda) racionalnije - lepo se "spustis" u klasu ispod. Tj. gledas SubCompacte, umesto Compacta.

1. Svaki Compact je veci i tezi, samim tim trazi ozbiljniju motorizaciju za iole pristojnu voznju, opustena preticanja, manju potrosnju... Zato ti i kazemo da je neka "merka" za tu klasu bar 120 KS, a 1.9 se tu pokazao izuzetno i robusno. A tebi to izlazi i van opsega dozvoljene snage i kazes odrzavanja.

2. Cim gledas manju klasu, to generalno vuce i nizu nabavnu cenu vozila (za slicna godista). Tj. za slicne pare mozes da nadjes primetno mladji auto. Alfe benzinke koje gledas su sa motorima starije konstrukcije, a cenom si ogranicen da gledas maltene sam pocetak produkcije, a to su vec starija vozila. Konkretno ova sa oglasa ima maltene pune dve decenije.

3. Ti motori se nisu nesto preterano pokazali u praksi, relativno su slabasni za danasnje standarde, naravno mali torque, poprilicno trose, menjaci su koliko se secam projektovani da se prilicno vrte u najvisim stepenima prenosa...

 

Da ne pametujem i ne gledam u tudji novcanik, ali recimo da sam na tvom mestu, gledao bih neki Grande Punto. Recimo 3v, bas momacki autic, ima lepo sredjenih, a da se upgrade-ujes u odnosu na Punto Mk2. Od motorizacije nesto jednostavno, atmo motor, recimo 1.2 ili 1.4 (imas 8v i 16v), eventualno neki 1.3 MultiJet ako hoces turbak. Verujem da je startna cena malo veca nego neka matora Alfa, ali dobijas na godistu, kasnijem odrzavanju i registracijama, moderniji dizajn, peri-deri motorizacije... Bar bih ja gledao u tom pravcu, eventualno neki SubCompact van grupacije, ali GP je (bar meni) vrlo skladan, dizajnom simpatican i solidno sastavljen autic. Izvinjavam se za off.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za savet oko kupovine Alfe 147 i izbora motora, možda bi bilo dobro da pitaš Gorana iz Fiat servisa.

 

Posle toga, 95% kupićeš nešto četvrto.:cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Ima vremena, ne zalecem se gledacu oglase pa sta naleti cu videti. Sad se raspitujem polako posto sam prodao puntica. Svakako hvala na ovakvom pogledu jer ja sam gledao po tome sto volim i vec znam, a to je caletova Alfa sa 120 konja.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

147 1.6 sa 105ks je cisto ono, startna verzija, koliko da kazes sebi da si kupio 147 :D Tvoj punto je bio laksi i manji prilicno a samo 20ks slabiji. Generalno nemaju cenu nikakvu, mozes da je kupis po ceni punta uvek ali da se vozas sa njom po ceni punta, ne mozes. Prilicno trosi za ono sto pruza, pritom trosi i ulja. Delovi su kao sto rece kolega skuplji prilicno nego za puntica. Nekako mi zvucis kao da imas volje samo da vozis a ne i da odrzavas - sredis auto, pa ne bih zeleo da zaglavis na kraju sa takvim automobilom koji nema cenu ni kada ga kupis onako solidnog a koji tek nece vredeti nista kada ga budes prodavao i ako jos u gorem stanju. Tu po meni ima dve varijante za tebe:
- Da je kupis sada onako solidnu za tih nekih 1000e i vremenom sredis od najbitnih pa do nebitnih stvari. Moraces da imas volju, zelju a i para bogami da bi se posle vozio i uzivao kao covek
-Da je kupis sada solidnu za tih nekih 1000e, ne ulozis nista, vozis par meseci da te mine zelja i ako imas srece da te posluzi lepo prodas za neku pribliznu cifru i ides dalje :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bi vec manje da se maltretira sa odrzavanjem ja bih gledao samo i iskljucivo JTD jer ce verovatno manje da ga boli glava. Uz detaljan pregled naravno, da ne bi imao muke kao ja npr. u pocetku.

Nema tu mnogo mustre, ako ces jeftinu voznju Punto 1.2 i kraj. Sve ostalo kosta vise, na ovaj ili onaj nacin.

 

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je cinjenica da je taj motor pocetni i mozda slabasan, manje bitna od cinjenice da bas ne spada u najpouzdanije. Legende kazu da je bilo par twin spark motora u Srbiji koji nisu trosile ulje. Gotovo sigurno da ces morati menjati kaiseve i svecice, sto je samo servis, na sta kad se budu dodali potencijalni problemi, zaista sa troskovima moze da se priblizi ceni auta. Ne bih da mracim, ali pridruzujem se misljenjima da to bas nije najbolji izbor.

Punto se odlicno pokazao u praksi a i veoma je cest izbor mnogih za prvi auto, a svakako bih rekao da je tako s veoma dobrim razlogom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam Alfu 147 1.9 Jtd a i Grande Punta 1.3 mjt, pa se osećam merodavnim da mogu nešto da napišem u ovoj temi.
Alfa 147 je odličan auto, udoban, siguran, za pravo uživanje u vožnji.
Kolege koje pišu da je održavanje Alfe skupo nisu u pravu. Po ceni je u nivou jednog Stila (i njega sam imao). Takođe kolege koje smatraju da su benzinci u Alfama zastareli, opet su u krivu. Generalno, taj 1.6 ima problem sa step motorom i još jednim delom vezanim za podešavanje smeše. Sam motor troši koliko troši i Stilo 1.6. Ipak zahteva stručnog majstora zbog specifičnosti u konstrukciji. Nisam vozio benzinca ali sam iz razgovora sa kolegama Alfistima čuo da je najbolji benzinac zapremine 2 litra. Međutim, on tebi zbog snage ne odgovara.
Ako imaš više novca, ja ti ipak preporučujem Grande-a. U njemu je dosta sitnica preuzeto upravo iz Alfe. I obavezno kupi 1.3 mjt od 75 ks. Ako nađeš nekog dobrog Sportinga još bolje.
Iznenadićeš se kako u Grande-u imaš više mesta nego u Alfi. Ja sam sa mojim Grande Puntom išao i dva puta na more u Grčku. Sa Alfom sam takođe išao dva puta na more u Grčku, ali i jedno 7-8 puta na more u Hrvatsku.
Kada uporedim ta dva auta na dužem putovanju, ipak dajem prednost Grande-u. Nekako sam u njega imao više poverenja. Jedino što mu je problem bio relativno kratka 5 brzina, pa je malo bučniji na auto putu. Postoji i 1.3 mjt od 90 ks. On ima 6 brzina i prava je mera za otvoreni put. Ali ima i plivajući zamajac i varjabilnu turbinu dok ovaj od 75 ks. to nema.
I za kraj, efekat prodaje. Daleko ćeš lakše (kada za to dođe vreme) prodati Grande-a nego Alfu, pogotovo 1.3 mjt nego 1.6 benzinca u Alfi.
Ako te zanima još dobrih i loših strana Alfe rado ću ti pomoći...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vladag

Hvala ti za to sto si napisao. Isli smo na more u Grcku i mi par puta sa Alfom od 120 konja i nije nas izdala, imalo je mesta za nas 4 i hladila je, pritom cale je ugradio plin, pa na gorivo nije potroseno mnogo para. Imam tu ljubav prema alfi bas zbog te alfe koja je u porodici vec skoro 10 godina. Razmisljao sam za grandea ali trenutno nije u mom budzetu, ako budem skupio para da bude i on dostupan onda cu razgledati sta cu od njih dvoje. Pa za 147 me trenutno zanima koliko kostaju servisi i to najosnovnije za odrzavanje nje. Znam potrosnju, po gradu 11l na otvorenom od 6l.

 

 

Gledao sam jos neke oglase i ovaj mi je upao u oko, izgleda dobro. Zvao sam prodavca, rekao je da je radjen servis, sve je super na njoj, ne trosi ulje, itd. Rekao je od ulaganja jedino ima prednji levi trap lupa na malim brzinama. Citiram: "Kao dva cigana da udaraju cekicem". Dok na otvorenom putu kaze nista se ne cuje, i objasnio mi je da nije velik ulog da se to sredi, oko 70-100 evra. Ici cu da je pogledam u ponedeljak ili utorak pa cu javiti sta je bilo i kakva je. 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16729234/alfa-romeo-147-reg-a-t-e-s-t

Edited by Cvejka1433

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije skupo sređivanje trapa. Zaista lupa bože sačuvaj, ali kada se sredi odlično je.

Nemoj kupovati nove viljuške već uradi remont tvojih. To je i kvalitetnije. Obrati pažnju i na silene na sabljama na zadnjem trapu. Neka postave teflonske čaure na svim silenima da bi izbegao potencijalno škripanje u hladnim jutrima.

Ja sam radio servis trapa kod čoveka u mislim Batajnici. Lik vozi Alfu i zna šta radi. Kada sam kupio Alfu, odmah sam uradio trap. Prešao sam sa njom do prodaje 70000 km a trap je bukvalno bio isti kao i kada je bio servisiran. Izbegavaj felne i gume od 17 i 18 inča. Uništavaju trap a udobnost vožnje je nula. Felne i gume od 15 inča ne mogu da zadovoljavajuće drže auto. Najbolje rešenje su 16-tice. Udobnost je slična 15-ticama a stabilnost 17-ticama. I što je najbolje, nemaš probleme sa trapovima.

 

Malo sam pogledao slike auta iz oglasa. Mislim da je imala napred neki manji udarac kod fara sa vozačke strane.
Međutim, veći je problem što je bila udarena od pozadi. Vrata gepeka ne stoje dobro pogotovo u zoni leve štopaljke.
Možda je samo loše nameštena šarka vrata na toj strani. Prekontroliši godište stakala...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2020 at 9:56 PM, Cvejka1433 said:
[mention=988]vladag[/mention]
Hvala ti za to sto si napisao. Isli smo na more u Grcku i mi par puta sa Alfom od 120 konja i nije nas izdala, imalo je mesta za nas 4 i hladila je, pritom cale je ugradio plin, pa na gorivo nije potroseno mnogo para. Imam tu ljubav prema alfi bas zbog te alfe koja je u porodici vec skoro 10 godina. Razmisljao sam za grandea ali trenutno nije u mom budzetu, ako budem skupio para da bude i on dostupan onda cu razgledati sta cu od njih dvoje. Pa za 147 me trenutno zanima koliko kostaju servisi i to najosnovnije za odrzavanje nje. Znam potrosnju, po gradu 11l na otvorenom od 6l.
 
Gledao sam jos neke oglase i ovaj mi je upao u oko, izgleda dobro. Zvao sam prodavca, rekao je da je radjen servis, sve je super na njoj, ne trosi ulje, itd. Rekao je od ulaganja jedino ima prednji levi trap lupa na malim brzinama. Citiram: "Kao dva cigana da udaraju cekicem". Dok na otvorenom putu kaze nista se ne cuje, i objasnio mi je da nije velik ulog da se to sredi, oko 70-100 evra. Ici cu da je pogledam u ponedeljak ili utorak pa cu javiti sta je bilo i kakva je. 
https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/16729234/alfa-romeo-147-reg-a-t-e-s-t

Pa cekaj bre, vozite i vozis se u 147 1.6ts godinama i ovde se raspitujes o ceni servisa i potrosnih delova za taj auto? :D
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...