Jump to content
Goran
gruja71

Punto mk.2 1.2 16v - menjati ili ne lambda sondu?

Recommended Posts

Pozdrav svim forumašima.

Posle iscrpnog istraživanja po ovom i ostalim forumima rešio sam da postavim svima koji se razumeju u ovu problematiku kratko pitanje.

Naime stvar je u sledećem,pre dva meseca kupio sam Punta Mk2 1.2 16V 2001 godište koji je prešao 180000km u solidnom stanju ,odradio sam veliki servis i još po neku sitnicu.

Moj novi ljubimac posle par dana počinje da me zabrinjava pošto mu se upalila check engine lampica,kod majstora je očitana greška da je u pitanju grejno kolo lambda sonde pre katalizatora.u narednih mesec dana još dva puta se palila ista lampica i na dijagnostici čitana ista greška i brisana tj. gašena lampica sa dijagnostikom.Po savetu majstora odrađena je i jedna žustra vožnja auto putem ali lampica se nije sama ugasila.

Moje pitanje je da li je ovaj problem uzrokovan lošim gorivom kao što mnogi i ovde na forumu to kažu,ili je u pitanju konkretan kvar na sondi tj na grejaču sonde i da nema pomoći nego je zameniti.

Napominjem da je potrošnja goriva u granicama normale od 5,5 do 6,5 litara u mešovitom režimu malo gradska vožnja malo auto put,barem tako pokazuje onboard comp.

Hvala svima unapred na ostavljenim odgovorima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je potrosnja normalna mislim da ne bi trebalo to da menjas jer lambda sonda kosta 60 evra nova mada moze i da se prepakuje..... Dijagnostika ne mora uvek da ti pokaze sve tacno, meni nije pokazivala nikakvu gresku dok nisam otisao da mi ispitaju sondu "rucno" i tek se tu videlo da ne radi.

Meni je bila crkla pred novu godinu i potrosnja mi je bila 12-13 litara ako ne i vise jer mi je onda i bord poludeo. Probaj da sipas euro premium gorivo. Jeste malo skuplje ali ja od zamene sonde sipam samo to i auto se preporodio.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav druze,

kako sam te razumeo imas gresku grejaca lambda sonde.

Kada upalis hladan auto kompijuter ne uzima podatke sa lambda sonde jer ona ima odredjenu temperaturu na kojoj radi,izvini ako pogresim ali mislim da ona krece tek od 200 stepeni da radi.To jest izduvni gasovi iz motora moraju da je zagreju na tu temperaturu da bi ona pocela da salje signal kompijuteru.

Posto je trebalo relativno dugo da pocne da radi konstruktori su se setili trika G16 i lambda sondi dodali jedan elektrican grejac u samom kucistu lambda sonde,rezultat cele te zajebancije je skaceno vreme do postizanja radne temperature lambda sonde.

E posto je tebi grejac crkao njoj treba duze vreme da bi pocela da radi i kompijuter to registruje i javlja ti kao gresku,ali sama funkcija lambda sonde je i dalje ostala ne promenjena.

Baci malo pogled na utikac od landa sonde da nije slucajno korozirao ili da nije neka zica u prekidu da ti se ne desi neka greska.

Ako ne mozes sam nadji nekog majstora pa resi to.

Cao. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao svima!!! Meni je auto (1.2 16V) isto trosio 12+ , dijagnostika nije pokazivala kvar sonde dok nisu ocitali njene parametre, izvinite ako gresim, ali mislim da ti njeni parametri trebaju da variraju od 250 do 950 neke merne jedinice, i meni je konstantno pokazivala oko 850 i vise. Zamenio sam sondu, trazio iskljucivo bosch, medjutim, meni potrosnja i dalje ne pada ispod 10, kad menjam blizu blokada, ide i preko, kad menjem do 2500, oko 10! U medjuvremenu sam ocistio i dizne, i isto! Imao sam dva sportska lonca, KN i 15" 7j felne sa 195 gumama, svi majstori su se 'vatali za to kao glavni razlog, lonce sam izbacio trajno zbog buke, a i ostalo sam skidao, i nije smanjilo potrosnju, pa sam vratio! Auto mi tako trosi, skoro godinu i po, molim vas pomozite mi, pa da bar vozim bembaru, da znam zasto trosi!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E neki su jednostavno takvi, trose vise od drugih i tu ti najverovatnije nema pomoci. I ja sam obisao 10 majstora sto se potrosnje tice ali ni jedan nema pojma u cemu je problem. Svi se 'vataju za dijagnostiku koju naplate 10-20 evra a pojma nemaju. Meni je pomoglo ciscenje dizni i step motora i posle toga sipam samo euro premium gorivo, dosta je bolje tako da se meni je potrosnja oko 8l i to je to, ispod toga ne moze :) Tebi je puntic 16v tako da nemoj mnogo da se nadas.... Probaj sa drugim gorivom.

Pozdrav :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene da se javim pošto sam otvorio ovu temu.Hvala na svim savetima i preporukama,posle detaljne pretrage po instalaciji i čišćenja kontakata na sondi ,ipak je morala da se zameni što sam i učinio.

Što se tiče potrošnje moj auto troši oko 6 litara mešovite vožnje i sasvim sam zadovoljan.Gorivo sam testirao razno od običnog bezolovnog do bezolovnog 98 oktana i nema nikakve razlike ni u potrošnji ni u performansama.Te sam zaključio i da je sasvim ok voziti na normalan bezolovni naravno sipan na proverenim pumpama.

Još bih dodao na kraju da sa novom sondom motor radi mnogo bolje i lepše i lakše prima gas i da po uputstvu proizvođača sonde ona se smatra potrošnim materijalom kao npr svećice i menja se na 50k do 60k i to na njihovom tržištu gde je gorivo neopisivo bolje nego kod nas.

Za one koji imaju veću potrošnju moj savet je da probaju da urade isto što i ja da sipaju sredstvo za čišćenje sistema ubrizgavanja i ostalih delova motora i dobro ga isturiraju na auto putu,moj drug radi to na svom Puntu posle svake zamene ulja i da je to prava stvar.

Još jednom veliki pozdrav svim forumašima :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma cistio sam i step motor, i dizne su skidane sa auta, i stavljane na masinu za ciscenje, jedino nisam proverio parametre nove sonde, jer ocekujes da je u najmanju ruku ispravna, mada na nasem trzistu je sve moguce!!! Cinjenica je da ga ja ne vozim bas polako(da ne kazem nesto drugo :) ), na auto putu ga svaki put izduvam do maximuma, tako da ne moze da se olenji, pa da mu to povecava potrosnju... Menjao sam na kratko i stil voznje, ali razlika je neprimetna. Da, moram jos nesto da vam kazem, sonda je kupljena u AP, i rekli su mi da je "bosch", ali je samo u kutiji od meat & doria zbog carine, tako nesto, pitao sam ih da li je na sondi utisnut zig "bosch", rekli su da jeste, kad je stigla, na njoj nije bio ziga, ali je bila utisnuta sifra, koja po katalogu "potvrdjuje da je bosch" ostaje samo da verujem da jeste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,kad sam ocistio danas klapnu gasa,poceo da mi trosi 10,5 litra!Pre toga je trosio oko 6,7l!Moze li mi neko reci sta moze biti uzrok tome?Ne pale mi za sad nikakve lampice,ili tako nesto slicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,kad sam ocistio danas klapnu gasa,poceo da mi trosi 10,5 litra!Pre toga je trosio oko 6,7...

Koliko si prešao danas...200 ili 300 ili možda još više kilometara? :whistle:

Pitam jer teško da si prešao toliko, a meriti potrošnju posle pređenih 20 ili koliko već kilometara nije merodavno...naročito posle čišćenja leptira gde si verovatno posle toga stiskao po gasu da vidiš ide li bolje... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog leptira gasa moze samo mirnije da ti radi na leru i jedva da mozes da primetis neke razlike u voznji ali to apsolutno nema nikakve veze sa potrosnjom u toj meri . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slozicu se i sa Nesom i sa drugim ortakom "ticma",ne moze da ocenis potrosnju na maloj relaciji,to ti je varka,a verovatno si ga i przio bolje,da vidis da li si napravio nesto.

Sipaj gorivo,ponisti kilometrazu i pre 100 km nista ne meri,tada ces odokativno znati potrosnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedan isti auto smo vozili nas trojica na istom putu i kod svih je potrosnja se razlikovala.da ne pricamo o sirini guma,opsrem stanju motora i delova kao i razlicitim uslovima voznje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moj punto 1.2 8V na otovrenom putu trosi 4.9l,tj. uglavnom otvoren,to smo merili kad smo isli na odmor,ima i makadama,uzbrdica,gradske voznje itd...ali je to znaci izmereno na preko 1000km,tako da nema greske...A sa tom sondom smo imali problema 3-4 puta,ali smo imali garanciju pa su uvek u servisu resavali besplatno...u zadnje vreme(vec nekoliko godina)se vise ne desava...pupu,da ga ne ureknem :D

EDIT:ne znam dal ima neke veze,ali se to stalno desavalo kad smo sipali na lukoilu,i stalno su u servisu pricali da je zbog loseg goriva...otkako smo presli na OMV nije se ni jednom upalila ta lampica,i vise nisamo ni na jednoj drugoj pumpi sipali gorivo...i nema nikakvih problema,a otkad se pojavio euro bezolovni sipamo njega...

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrola plina je kontrolisana preko kompa za plin zato ti je potrosnja plina normalna, a ako ti je jedna sonda crkla onda ti je na benzinu veca potrosnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze jos neko da mi potvrdi,da ako je crkla lambda sonda da s epotrosnja gas-a ne menja? nego samo benzina? ocitana je greska lambda sonde,sad moraju da ustanove momci posto nisu bas strucni (neke moje lokalne kolege) ali kaze izborice se sa problemom.Jao kako je specena sonda ona dole,nisam je juce uspeo odvrnuti,bojim se da je ne odvalim od auspuha zajedno,kako li se tek onda dovrce ona tesko dostupna gornja kada joj ne moze ni prici bas najbolje? :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgovoreno ti je već na to:

Kontrola plina je kontrolisana preko kompa za plin zato ti je potrosnja plina normalna...

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze jos neko da mi potvrdi,da ako je crkla lambda sonda da s epotrosnja gas-a ne menja? nego samo benzina? ocitana je greska lambda sonde,sad moraju da ustanove momci posto nisu bas strucni (neke moje lokalne kolege) ali kaze izborice se sa problemom.Jao kako je specena sonda ona dole,nisam je juce uspeo odvrnuti,bojim se da je ne odvalim od auspuha zajedno,kako li se tek onda dovrce ona tesko dostupna gornja kada joj ne moze ni prici bas najbolje? :wallbash:

Podaci sa senzora su dostupni i jednom i drugom kompjuteru. Nisam siguran da li je moj plinaš rekao da plinski kompjuter ima svoje mape (određuje rad brizgaljki na osnovu signala sa senzora i predefinisanih vrednosti) ili samo "prevodi" signal iz glavnog kompjutera (namenjen benzinskim injektorima) na plinske brizgaljke. Logičnije bi bilo ovo drugo jer glavni kompjuter i dalje upravlja paljenjem, a i plinski kompjuteri bi morali biti programirani za svaki model ponaosob (a možda ovo i jeste slučaj?) što bi bilo skuplje...

Druga sonda kontroliše efikasnost katalizatora.

Potraži taj kod "greške lambda sonde" u nekoj bazi. Možda ste pogrešno interpretirali. Najbolje je prikačiti na dijagnostiku i obići koji krug. Ispravnost sondi se može proveriti osciloskopom.

Mislim da ćeš na kraju morati kod majstora ipak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmeri vrednosti na sondi, meni isto pokazuje gresku od kad sam stavio Gas ali su vrednosti normalne pa se ne tangiram nesto, normalno vuce, normalno trosi tako da . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se javim,posle par meseci konacno sam se upustio da resim problem sonde koju vucem vec pola godine...naime,iz gore navedenog,iskljucena mi lampica chack engine,tako da ni ne vidim da nesto ne valja (to mi uradili valjda jos pri kupovini da bi bilo kao ej pa ne svetli ni jedna lampica pa je dobar auto),sem sto je trosio benzina kao lud (12l) a gasa nesto manje,oko 9-10 tek sad sam resio da promenim sondu jer pre nisam imao vremena...resen je ujedno i problem pada obrtaja,a sad potrosnju javljam za par dana,kao i da vidim dal ce nestati taj tezak miris benzina...inace na dijagnostici je pokazivala greska GRIJANJE LAMDA SONDE i sonda 1 neispravna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel zna neko kolke vrednosti napona treba da daje prednja sonda a kolike vrednosti sonda posle katalizatora? Naravno puntas je u pitanju 1.2 8v 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

untitled.jpg

znaci ako kod upravljacke sonde napon varira od 200mV do 800mV kod monitor sonde varira oko 400mV. Sam u pravu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...