Jump to content
FAS Goran
gruja71

Punto mk.2 1.2 16v - menjati ili ne lambda sondu?

Recommended Posts

Evo i ja da kažem svoje iskustvo. Imao sam već nekoliko meseci problem sa paljenjem signalne lampice "check engine", na svom Puntu 2005 g., koja signalizira da nešto nije u redu sa lambda sondom. Otišao sam kod dva majstora (Fijatino - Rezač i Autoelektričar Bugarski) i obojica mi kažu da se ne može pojedinačno utvrditi koja lambda sonda je neispravna, nego menjati jednu po jednu sa novom pa videti. Međutim ništa nisam menjao niti dirao.

 

Do tada sam na NIS pumpama sipao bezolovni 95 oktana benzin sa aditivima, a od tada pređem na MOL-ovu i probam bezolovni 95 MaxMotion. Ne znam kako i šta se desilo ali se lampica ugasila, a i motor radi mirnije. Na kraju krajeva, ipak mislim da je gorivo jedan od tih uzroka, koji je odgovoran za dobar deo problema. Ne znam zašto država već jednom ne uvede normu za kvalitet goriva koje se prodaje kod nas, em što se potrovasmo, em što imamo probleme sa automobilima. Šta treba da se desi da se oni dozovu pameti!

 

U dogledno vreme opet ću se javiti sa zapažanjima na svom autu, a od sada ću samo sipati pomenuti MaxMotion na Mol-u!

 

Pozdrav

 

Edited by velja1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio na rutinskoj dijagnostici i ona je javila problem sa lambda sondama i to sa obe pri cemu grejaci ni na jednoj ne rade.

Sve bi bilo okej da ja nisam pre jedno nedelju dana cackao dzekove i vozio ga sa otkacenm sondama i video da mi auto ide isto. Otkacio sam obe pa onda samo sa jednom sa samo sa drugom. Auto mi nije upalio check kada sam to skidao tako da sam ja na to totalno zaboravio. Da napomenem da sam sa 9L presao 100km po Bg-u i + mi je ostalo jos goriva (crta iznad rezerve na tabli koja nema obrtaje). Sipam iskljucivo onaj G-Drive na Gaspromu.

Da li su te greske uzrok toga sto sam skidao dzekove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obriši greške, vozi neko vreme pa ponovo na dijagnostiku.

Ako ne pokaže greške onda je do toga.

Takođe u računaru je zabeležen i datum kada se greška javila. Možeš i tako da proveriš da li je zbog skidanja džeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor rece da ga vozim malo do petka pa da dodjem na kontrolu. Videcemo sta kaze u petak pa javljam...ali ja mislim da je to 99,99%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas bio na dijagnostici i nema nikakve greske. Tacno je to sto sam ja skidao i cackao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam upaljenu check engine lampicu vec neko vreme, odem kod majstora, on mi za 10 evra ocita kodove i kaze grejac lambda sond ne valja, to ti ``Pi... dim`` nemoj se cimas nista! Ja malo cakcao po netu i vidim da oni ELM327 uredjaji kostaju 10e i iznerviram se sto sam dao 10e liku da mi uradi a mogao sam sam sve za te pare. Kupim elm327, ocitam lepo kodove, izbacuje potpuno istu gresku (lampica se upali odmah posle skidanja kodova). Kazem dodji dedi, upalim real time dijagnostiku dok je motor radio, nesto sto za 10 e liku nije palo na pamet, i vidim ocitavanja sa sonda. I jedna i druga pokazuju parametre u normalama, kao sto je kičerica okacio u svom postu, dakle obe rade i obe daju normalne signale i sto je najvaznije cak i katalizator radi kako treba. 

 

Tacna greska je: O2 Oxygen sensor circuit high voltage

 

Moje pitanje, dal je moguce da je gorivo toliko lose pa da se desavaju neke variacije kad malo krenem da vozim i gde da sipam gorivo koje nije lose da probam da nije do njega?  Kakva su iskustva sa onim od 100 oktana sto se reklamiraju okolo po pumpama (OMV i Gasprom). Gorivo inace sipam na NIS-u. Jednom sam probao Mol i progutao mi je hiljadarku dok sam trepnuo, drasticno se povecala potrosnja.

Edited by dragomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se javim,posle par meseci konacno sam se upustio da resim problem sonde koju vucem vec pola godine...naime,iz gore navedenog,iskljucena mi lampica chack engine,tako da ni ne vidim da nesto ne valja (to mi uradili valjda jos pri kupovini da bi bilo kao ej pa ne svetli ni jedna lampica pa je dobar auto),sem sto je trosio benzina kao lud (12l) a gasa nesto manje,oko 9-10 tek sad sam resio da promenim sondu jer pre nisam imao vremena...resen je ujedno i problem pada obrtaja,a sad potrosnju javljam za par dana,kao i da vidim dal ce nestati taj tezak miris benzina...inace na dijagnostici je pokazivala greska GRIJANJE LAMDA SONDE i sonda 1 neispravna.

Kod mene svetli lampica neko vreme, pa se ugasi,ali se ne obazirem. Upali se kad sa benzina predje na plin,a motor ladan. I tad prijavi tu gresku. Ne diže potrošnju, nit išta. Mada, posle 180000km-možda treba i menjati L sondu 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle sonda vrsi svoj posao, ali grejac joj ne radi? Zato nemam simptoma tipa povecana potrosnja i trokiranje motora?

 

Jel ima neki nacin da se ona zameni a da se ne ulozi 100e?

 

Dal mogu da im zamenim mesta, da ovu pre katalizatora stavim dole, a ovu gore?

Edited by dragomix

Share this post


Link to post
Share on other sites

moguce da ti je otisao grejac sonde.

I šta se dešava kad on ode? Mislim, šta je posledica? Potrošnja goriva nije 100%. Trokiranja nema, a ni nekih osetnih simptoma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu nista se ne desava. on sluzi da sonda daje odmah po paljenju dobre vrednosti dok se auspuh ne zagreje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni muci taj problem od kako sam kupio auto,a nikako da zamenim sondu.Mada sam i navikao da sija lampica.Kada ugasi neki put meni neobicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam punto 1.2 8v 2002 ...

gori check engine i kvar je ne valja lambda sonda ???? koji je kvar nije mi receno jer prethodni vlasnik nije znao a ja nisam isao da proveravam .....

doduse evo cetvrta godina kako vozim tako i ne zalim se na rad motor i potrosnju benzina ( izmedju 6,5 i 7 litara po gradu ) mada bih hteo da ugasim lampicu check engine ( ne da vadim sijalicu )

Postavio bih nekoliko pitanja ...

1. koliko lambda sondi ima na mom puntu jedna ili dve ....

2. da li su lambda sonde univerzalne za sve Fiate ili se kupuju za svaki tip posebno

3. da li je komplikovano zameniti sondu 

4. ako je sam zamenim da li se check engine sam ugasi ili mora na dijagnostiku

5. ako odem u servis i odnesem moju sondu da li ce je zameniti .... ili moram njihovu sondu da kupim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1,2 16V,  pre par dana upalila se check engine lampica. Auto i dalje lepo radi, drži obrtaje, odlično vuče, a bord pokazuje umerenu potrošnju, jedino što je dim iz auspuha malo crn i to dok se ne zagreje.
Svejedno  sam malo prelistao  po forumu i na osnovu vaših dosadašnjih mišljenja i saveta pregledao svećice i  donju lambda  sondu.

- Svećice su  čađave, ne mnogo onako fini crni prah, Elektrode i izolatori niu oštećeni niti deformisani. Da napomenem da je auto kod mene sa tim svećicama prešao  oko 21K km, a kad su ugrađene  ????

- Motor se  isto ponaša i kada u potpunosti isključim donju sondu. Ovo me  čudi jer da ona ne treba fabrika je ne bi ni ugrađivala?

Molim da se neko javi sa mišljenjem, iskustvom, savetom ..........

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pocetak, pravac dijagnostika. Check engine se pali iz mnogih razloga. Ocitavanje dijagnostike ce pokazati koji je FAULT u pitanju. E, onda resavas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red je da se posle nekog vremena javim. 
Pošto se na moju molbu javio samo kolega gile, evo odgovor  njemu, ujedno pomoć onome ko se već nije snašao. Uvažavam savet "pravac dijagnostika",
dijagnostika nije strava  skupa oko 1000 dinara, ali nisu ni 1000 dinara za bacanje? Zato sam malo hazardiro i kupio onaj ELM 327 modul za 980 dinara i uradio

dijagnostiku, prijavljuje neispravan grejač donje sonde,  isključio sam grešku i više je ne prijavljuje.
Inače auto  ide odlično i raduje se proleću i toplom vremenu. Ovde je često puta konstatovano da su kiša i  vlaga  jedan od uzroka, ako ne i najveći, što elektronika
brljavi i prijavljuje greške.

Pozdrav forumašima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi... Ne znam da li sam nasao pravu temu,ali imam jedno pitanje. Radi se o Fiatu Puntu 1.2 16v... Od kada sam kupio auto u martu,imam povecu potrosnju.. Sa kime god sam pricao svi kazu da kod njih taj auto trosi 7,8 l po gradu.. A meni po gradu,9-11,zavisi kako kada,nekada 11 nekada 9,10.. Kacio sam auto na dijagnostiku i izbacio mi je sledece probleme ...

 

Screenshot_1.jpg

 

Kako sam video u autodati,radi se o Lambda sondi..

Screenshot_2.jpg

Da li su to konacni rezultati,da treba da zamenim Lambda sondu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je greška kao i kod tebe, ova prva, ali samo ta. I nema povećane potrošnje. Check engine lampicu ugasim, ona se upali. Ova druga greška možda kaže da je lambda sonda u kvaru, pa daje loše inpute centrali kakvu smesu goriva da pravi. 

Prva greška je vezana za grejač koji je u lambda sondi i on radi dok izduvni gasovi ne postanu dovoljno topli da ona uz pomoć te temperature daje podatke centrali koja računa koliko goriva+vazduha da ubacuje u cilindre. E, ako ona nikako ne radi, jer u drugoj grešci se spominje neki osigurač, onda ona šalje loše podatke centrali koja misli da još treba raditi 'pod sauhom', tj ubacivati više benzina nego vazduha. 

Možda sam nalupao koješta, pa ne uzimaj sve da je 100% tačno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala druze prvenstveno sto si odgovorio. A ko ce ga znati sto izbacuje greske,pise povremeno.. Mada ,sada sam isao od Valjeva do Beograda 5,2 l potrosnja na 100 km.. Ne bih rekao da je losa lambda sonda.. Dok kroz grad 9 l.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni 1.2 16v trosi 8 do 9 litara po gradu...tesko da moze ispod toga ako ga i malo zustrije vozis. Sad sam merio Beograd-Loznica.. 17,9 do 18.2 km/lit,sto bi znacilo prosek 5.5 lit na 100km. Naravno nisam ga cepao zbog potrosnje a i radara..posto ih ima na svakih 5 kilometara.B)Znaci sa klimom..150km tacno razdaljina.

 

Edited by cuore_sportivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni majstore po gradu trosi od 8-9 normalne voznje,ali mi se jednom desilo cak 10,11,moguce zbog goriva,ne znam.. A ja sam danas tacno isao iz Valjeva do Beograda 100km ,5,1 km potrosnja,i kada sam se vratio 5.2 .. A non stop je bio pun gas :D Oko 100 non stop.. Sto se tice klime,spulna na kompresoru mi gotova tako da ..:rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...