Jump to content
FAS Goran
notorni

Nuova Croma - zamena servo ulja

Recommended Posts

Dakle, zimus je volan davao otpor pri skretanju na desno a na levo skretao normalno. Sitna razlika koja je nervirala, listajuci strane forume ispostavilo se da je to cesta boljka na vectri C pa posto je isto resih da uradim preporuceno menjanje servo ulja. Ispostavilo se da mi je ulje dobrano crno jer nije nikad ni menjano s obzirom da ne postoji interval zamene kao i da je nivo bio malo nizi. Za Vectru C neka preporuka za zamenu je izmedju 150000 i 240000 a ja sam na 188000.

 

Potreban alat je kateter spric i set za infuziju (140 din) iz apoteke ili metar creva za vazduh za akvarijume (30 din).

Velike spriceve nema svaka apoteka ali ja sam nasao u cetvrtoj u kojoj sam pitao a crevo za akvarijum ima u pet shopovima koji drze akvatiku. Ulje ide 1l sinteticko Tutela GI/R kojeg nema u AP Sportu ni Kit-u ima ga u AK Vozdovac i MSD-u Obrenovac ali isto je i Opelovo (broj dela na slici flase najbolja cena Beoauto) U prelivnoj boci je oko 350ml a drugih 350ml je u letvi (ukupno 0.7l) i nemoguce je odjednom svu tecnost zameniti vec se procedura mora odraditi 2-3 puta da bi se dobila vecinski osvezena tecnost. Preporuka nositi rukavice, paziti na kapanje i prelivanje (manja boca od 0.33 ili 0.5 je bolja za dolivanje od litarske). Izvuci sve sto moze spricom iz rezeorvara zatim sipati novu tecnost (oko 350ml). Proveriti nivo posle paljenja i okretanja volana od kraja do kraja). Voziti nekoliko dana pa ponoviti proceduru. Staru tecnost sipati u zatvoreni kontejner i odneti na reciklazu u neki auto servis (ako bacite u kontejner ili izlijete zavrsice u vodi koju pijemo). Evo par slika ispod.

 

Tezina 5 od 10, vreme pola sata za prvi put, 15 min sledeci put.

 

IMAG0233.jpgIMAG0234.jpgIMAG0235.jpg

IMAG0236.jpgIMAG0237.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subjektivni osecaj kaze da ali ovaj problem se javljao na niskim temperaturama pa jos nisam siguran u svakom slucaju treba jos jednom ili dvaput da zamenim ulje u rezervoaru pa ce sigurno biti bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako: pre nekih 20-ak dana i meni je na Cromi (2008) nastao problem sa servo uredjajem, tacnije palila se lampica od serva i isti nije funkcionisao. Zamenio sam ulje, sipao Selenia GI/R i evo vec 15 dana nema problema. Pre 3 dana sam jos jedanput promenio ulje, da bih ga sto vise osvezio, ako je kolega "notorni" vec objasnio na vrhu posta! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji neka zamena za Seleniu GI/R, pošto ne mogu da je nađem (Kruševac i AK Voždovac nema) , a ti AUTOCODE gde si je nabavio pošto si mi "najbliži" (Čačak).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora biti selenia, to fiat preporucuje kao sto svaki proizvodjac preporucuje neko ulje, kupis bilo koje ulje za servo volana, ili ti ulje za automatski menjac posto je to to. Ja sam na bravu to odradio prosle godine ali cisto preventivno nisam imao nikakav problem tako da i nisam osetio nikakvu razliku i ovako mi je volan super radio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji neka zamena za Seleniu GI/R, pošto ne mogu da je nađem (Kruševac i AK Voždovac nema) , a ti AUTOCODE gde si je nabavio pošto si mi "najbliži" (Čačak).

Da postoji kupiš kod Opelovog dilera GM zeleno servo ulje za Vectru C isto je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima.

Nisam ni mislio da obavezno mora Selenia, jer i u motor sipam Castrol edge, samo sam mislio po sastavu, da neku štetu ne napravim mešanjem.

Hvala još jednom i pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar ne može da se skine crevo sa letve ili neke najniže tačke i da se tako kompletno isprazni sistem? Jeste možda komplikacija ali se onda menja kompletno ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da to je tako kad majstor radi sa pomoćnikom a ovo je DIY varijanta na parkingu kad si sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkacis crevo na hladnjaku koji je skroz napred ispred hladnjaka klime (obicna savijena alu cev) i tu ti sve iscuri. Nalijes novo ulje i sacekas da se slije (5-10min) i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas tako, ovde je elektro-servo , ne ide preko hladnjaka, kaisa i servo pumpe,ovde je sve elektro-hidraulicno-elektromotor pumpa ulje (sto mi se manje svidja od CITY, Fiatovog resenja).Mislim da je najbolje resenje osvezavanje ulja 2-3 puta, malo je komplikovano za prici pumpi da se rastura sve, hidraulika je u letvi, a elektropumpa na letvi,i ne znam ima li sraf na letvi za ispustanje kompletnog ulja,cisto sumnjam.

Ja tek sad vidim ovaj post ponovo,vidim sad da me je clan iz Krusevca pitao gde sam nasao ulje. Kit commerce , GI/R , mozda oko 1400 din bilo onda.

Ali, sta se desilo... Zimus mi se upali greska serva. Proverim nivo, vrlo malo bilo ispod minimuma, mozda 50ml max. Dolijem GI/R , i sve bilo super,nista niej palio vise. Onda odlucim da zamenim komplet ulje. Izvadim oko 300-400ml kao notorni , vozio malo , pa zamenio i ostatak. Vec posle prvog menjanja, video sam da je servo poceo malo da zuji-bruji-stenje , kao da ga neko davi. Meni i dan danas sve funkcionise ok, ali to brujanje se neverovatno jako cuje. Da li je ko imao iskustva sa tim? Ulje je kao sto rekoh iz Kit commerce-a ,ali niko meni ne garantuje da je unutra bilo bas to ulje (kao kad sam menjao za menjac ulje , pa su koliko se secam 2 boce bile otvorene, nesto su porucivali naknadno, a ovde ide 6-7l po 15e okvirno,nije malo). Ali, morao sam to tako da zamenim,jer tada n iko nije imao bas to ulje,uprkos sto su me svi prodavci savetovali-uzmi ovo GI/A , jeftinije je, sve je to isto. :D Ne zavaravajte se...mada, mozda oni znaju nesto sto ja ne znam, tj, ko zna ko to pakuje. :) Dakle, jel'imao neko neka iskustva, ulje cu zameniti opet,to znam i sam, i zna li neko kompatibilnost sa Vectra pumpom, koja je ista, ali dosta jeftinije moze da se nadje, posto ovoj nema repariranja. Znam da konektori nisu isti, druga je i boja konektora cak za Vectru i Cromu i nema isti broj pinova,ali ima li neko rasturenu pumpu, ili Crominu, ili Vectrinu, da vidim moze li se to prepraviti?

Pozdrav,

Vladimir

Edited by AUTOCODE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Croma_1.png Croma_2.png

Ili pošalji mi broj šasije da vidim u eperu kako izgleda ili Notorni kad pročita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo pumpe su slične ali nisu iste jer se elektronika razlikuje pa ne može sa Vectre da se stavi na Cromu. Najčešći

problem kod serva je korodiranje kabla i kontakt džekova što dovodi do pada napona i lošeg rada servo pumpe i na

kraju do crkavanja. Žice mogu da se prepakuju sa Vectre C jer se lakše nalaze delovi nego za Cromu original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,razlicite su, ali koliko znam samo elektronika im je razlicita, a i da je ista opet ne bi moglo zbog can networka , ne bi mogao proxy da se odradi, jer Vectrina ima svoj part number, Croma svoj, i ne bi body mogao da vidi onu drugu. Boje konektora su razlicite, i po tome se razlikuju na prvi pogled, kod Crome je plava, kod Vectre crna, koliko se secam. Mene samo interesuje, ako neko ima pristup nekoj unistenoj pumpi, da li kada se odviju ona 4 srafa ili koliko ih vec ima tamo gde je elektronika da li je izvodljivo zameniti SAMO elektroniku, jer sama elektronika obicno prezivi, pa da se koristi Vectrin ostatak. Takodje, vectra ima 1 konektor manje, tj ne koristi se, koliko videh negde na nekom stranom postu, cini mi se da je i Notorni tamo ucestvovao u prepisci.

Pozdrav,

Vladimir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da pitaš majstor Gorana na Altini. Pre dve godine nije mogao da prepakuje, odatle moja informacija da nisu

iste,možda je u medjuvremenu nešto uspeo da budži hvala bogu nisam imao problema pa se nisam raspitivao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altina? Goran? Nisam "odavle" , pa nisam upucen. Mada, i kada bih probao to sa pumpom, probao bih iskljucivo sam, samo da imam materijala. Mada, imam vec nagovestaj , da mogu zbaviti za mene jednu pumpu za 150e, pa se necu ni muciti. :)

A btw , nesto videh za pumpe, da ne nose iste benzinci i dizeli, 2.2 benzin nosi jednu, a ostali drugu, videh na italijanskom eBay...doduse, tamo su pumpe 300 i nesto evra, pa nadalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...