Jump to content
FAS Goran
Milan-BG

Stilo 1.9 JTD 115hp - prevelika potrošnja?

Recommended Posts

Postoji 3 tipa gradske vožnje:

1. gradska vožnja u kojoj troši 5.5 litara

2. gradska vožnja u kojoj troši 7.1 litar

3. gradska vožnja u kojoj troši 9+ litara

Mnogo teško je odgovoriti na tvoje pitanje, jer na sve to treba dodati koliko je nekom teška noga, a to je +- litar do dva na gornje vrednosti. :) Meni se stidžan obično vrteo oko 7, pri čemu sam obično u onom smeru u kom je manja gužva, sa 205/55R16, tako da pretpostavljam da je to tvoje sasvim okej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo upravo sam iz radoznalosti skinuo uputstvo za stila i piše da je potrošnja u gradskoj vožnji 7,4 litara !!! za 1.9 JTD 115 ks za verziju sa 5v,a za 3v je 7,2.

Suludo je i očekivati neku manju potrošnju od fabričke,jer da može manje Fiat bi to sigurno napisao,a ne bi sam sebi skakao u stomak sa reklamiranjem veće potrošnje nego što jeste!

Vidim da ovde ima puno kolega forumaša čiji automobili troše daleko manje od fabričkog uputstva! pa bi ih zamolio da kontaktiraju predstavništvo Fiata i obaveste da su pogrešili prilikom testiranja potrošnje, da stilo i drugi modeli troše mnogo manje i da promene te podatke kako bi povećali prodaju sledećih modela!

A novi podatci o potrošnji su dobijeni dugotrajnom akcijom sprovedenom na Srpskom tržištu pod nazivom " LAŽEM SAMOG SEBE A I SVE DRUGE DA MOJ JTD TROŠI 5.5L U GRADU "

Nadam se da niko neće da se naljuti zbog ovog što sam napisao,ali stvarno više nisam mogao da izdržim! Inače vozim Grande punta 1.3 koji nazalost ne može da troši kao stilo 5.5L u gradu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gradska vožnja je i Novi Beograd, gde je preko dana 6.5, a noću litar manje, kao i preko mosta gde može da bude i do 9. Teško da fiatovo uputstvo može da bude toliko vidovito, a sve se to računa u gradsku vožnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sve kontam imam siru gumu. Ajde da lose vuce pa da kazem... Pitam da se ne bih tripovao vise :D Dodje on nekad i preko 8L kad ga gazim naravno

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni po gradu trosi 7,6 do najvecih skoro 9 auto je chipan i 17" 215/45 guma i ne stedim ga ne saltam ispod 3-3.5 okretaja,na otvorenoj prema moru sa klimom i krcata kola po kompu 5,5lna 100km,tako da po gradu da trosi 5,5 nema sanse pa da ga i guras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije ništa čudno ako troši 8L sve je to OK! Niko ne može da kaže da uvek troši 7L u gradskoj vožnji,ima više faktora koji utiču na potrošnju gustina saobraćaja,teška noga ,opšte stanje vozila,teret u vozilu itd...

Nidzo u pravu si ovo što si napisao,da na takvim deonicama može da bude mala potrošnja,a lepo si napisao da može da bude i 9L,Ali ja sam mislio na prosek od 100 ili više km gradske vožnje( a na to se i misli u uputstvu )tada je potrošnja kao u uputstvu ili viša! A na takvim deonicama od 6-7 ili 10 km ( ne znam nisam iz BG )što je isto gradska vožnja,ali duga i lepa deonica za nisku potrošnju,nemože da se računa kao prosečna,zato se prosek i računa na 100 km zbog realnije slike!

Ja sam te sad u potpunosti razumeo, čta si mislio kad si napisao da može i 5,5L,ali tek sad kad si malo razjasnio da je to u određenim delovima grada i da nije prosek od 100 km ,ali kad se javi neko ko je tek kupio stila i to vidi njega odmah hvata panika kako njegov troši 8-9L i misli da nešto nije u redu... Jer većina kad priča o prosečnoj potrošnji ne misli na prosek od 10-15 ili 20 km nego na 100 ili više

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja da dodam, letos sam svojim Stilom MW isao do Sutomora, ja zena, dete, pun gepek stvari. Posto je bio kraj Juna nije bilo guzve, voznja krajnje ekonomicna i prosek mi je do Sutomora bio 4,6l, a po povratku se popeo na 4,9l. Po gradu mi trosi 8-9, a moze i vise kada se uleti u ritam stani-kreni. Prosek od 7,3 imam kada ga vozim i na otvorenom, recimo jedno 40% kilometraze. Voleo bih da vidim Stila sa 85kw koji u gradskoj voznji(Beograd) trosi ispod 7-8 litara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to odradis sa svakim Trip Reset (Trip Distance, Average Speed, Average Consumption, Range to Empty) :question:

Kao i na svakom drugom autu...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam "situaciju" u vezi potrosnje koja mi nije jasna...

Stilo 1.9jtd 115ks

Potrosnja prosek 6.3L, uslovi voznje 80% grad / 20% ostalo...skroz zadovoljavajuce po meni

Nakon zamene plivajuceg zamajca, semeringa radilice i nosaca motora auto skroz drugacije radi, puno brze dize obrtaje pri dodavanju gasa a da pri tome vuce i losije nego ranije, krece da vuce na visim obrtajima nego pre (pre je kretalo vec od 1500-1600, sad tek od 2000), i sto je najproblematicnije potrosnja je 8.5L !!! Ima li neko ideju o cemu se radi, neki savet sta raditi?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je nelogicno to sto kazes da "puno brze dize obrtaje a losije vuce"? Ako ti kasnije povlaci kao sto kazes mozda je nesto oko turbine, mada kad pogledam da je tebi i razubljivan motor i sta sve moze biti i da je malo "promasen" prilikom uzubljivanja zupcastog, a mozda su ti i prljavi protokomer i jos po koji senzor, posto se nagutala svega i svacega...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda nisam dobro objasnio...kad stisnem gas nekako brze stigne do recimo 2000rpm ali je brzina niza nego sto je pre bila na tim obrtajima i povlacenje auta je slabije. Potrosnja 2l visa. Pre poplave sam menjao protokomer i cistio usisnu granu jer je losije vukao, nakon sto sam to odradio bilo je sve puno bolje. Nakon poplave i reparacije turbine auto je dobro isao i trosio je kao ranije, ali sad nakon zamene plivajuceg se skroz promenilo sve a ne znam kako je to moguce kad motor nije diran?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zvuči kao da ti je kvačilo proklizavalo.

Stilo do oko 1800 o/min mrtav, odatle jurne kao mećava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je vožnja 80% u Beogradu, a 20% van grada onda je 8,5l/100km po ovom hladnom vremenu ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnja pri miksu 80/20 mi je bila 6.3L i letos po vrucini sa klimom i po hladnijem vremenu, razlika je bila vrlo mala jer ja inace vozim tu do 2000rpm, retko do 2500rpm. Kvacilo je skorije menjano i radi sve vreme skroz lepo, nema proklizavanja.Jel moguce da je opet protokomer crkao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vozio Stila, ali Punto 1.9JTD po gradu mi je trošio 7.0 - 7.5l, sve ostalo je žele zeka priča. Pričam o prosečnoj brzini 26-27km/h. Možda je 8.5l malo više za Stilo, ako ga spustiš do 8 to je to. Mislim da se i na forumu dosta pričalo o potrošnji, pa prelistaj. Stanje MAF-a može da se "vidi" na dijagnostici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrzim te price trosi ko upaljac i bezim od njih! Stilo je kod mene od feb ove godine, zivim na N.Beogradu, svaki dan idem na posao i s posla autom, ostavljam dete u vrtic pa zenu na poslu, a popodne ista procedura, sto znaci nekoliko kretanja i stajanja, parkiranje par puta, pali i gasi itd, semafori i poneka guzva. To mi je 80% voznje, ostalo je do Batajnice autoputem, nesto ibarske magistrale i slicno. Od februara do sad presa preko 13.000km, prosel 6.3l. Cisto grad oko 7, magistrala oko 5.5, autoput oko 6 pri 130 kmh. Ne vozim agresivno, retko nagazim. I sa kad vidim na bordu preko 8.5L nije mi dobro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto ti i imenjak rece, brzo bezanje u obrtaje prilikom dodavanja gasa uz losu vucu moze da znaci proklizavanje kvacila. Pogotovo sto kazes da ti je posle poplave i reparacije turbine auto dobro isao i normalno trosio, a u medjuvremenu je "samo" menjan plivajuci.

Sto se vuce tice, malo teze da je ranije bas vukao od 1500 rpm (zavisi sta podrazumevas pod vucom), evo ti ovde jedan okvirni dijagramcic, ti pogledaj naravno serijsku, a ne cipovanu verziju:

octjtd2ov.jpg

I sa kad vidim na bordu preko 8.5L nije mi dobro...

Jesi li ti posle ovih zadnjih intervencija (uz evidentne problemcice koje si naveo) stigao da to potvrdis i od cepa do cepa? Nisam nesto sklon da verujem board-u 100%, pogotovo u ovakvim situacijama kada je dosta toga menjano.

Sto se dijagnostike tice, ako ti nije daleko Altina (a za dobar servis nista nije daleko), preporuka i iz licnog iskustva na prvom mestu za Gorana http://www.fiatservis.rs/ (nisam ti rekao nista novo sto i vrapci vec ne znaju) ali i za Nesu http://www.autoservisnesaas.com/ . Obojica su, kao sto rekoh, na Altini pa ko sta voli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros sam bas testirao kvacilo, i stvarno ne mogu da provalim nijedan znak proklizavanja, dobro hvata, pusta blizu srednjeg polozaja, nema nikakvih posebnih zvukova prilikom kretanja (tipa cvili, zvizdi i slicno), i tako je u svakoj brzini. Nije toliko brzo bezanje u obrtaje uz slabu vucu, vise je slaba vuca u svim obrtajima do 2100-2200, a pre je garantovano vuca (pri tom mislim na dobro povlacenje prilikom dodavanja gasa) kretala od 1700-1800 rpm. Evo npr. pre kad presaltam u visu i obrtaji su na 1750 (ona oznaka na obrtomeru) u toj visoj brzini odmah nastavlja da vuce bez oklevanja, sad jako slabo na tim obrtajima vuce i nekako se muci ko da mu je zakacena prikolica, ne znam kako da opisem...

Nisam radio cep-cep testiranje, razlog je skroz jednostavan - sa svim ovom troskovima (do sad cca 1250eur) nikako da imam 8000-9000din u dzepu da ga natankam, naravno znam da je to najbolji i najmerodavniji test...

Interesantno - ni pri kojoj turazi, can ni kad ocepim gas naglo a auto je u niskim obrtajima (pre je uvek dimio u toj situaciji, svi dizeli cini mi se dime kad se tako nesto uradi). Nema ni onog dima ujutro kad je hladan auto, bas ko da je nov motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u standardnoj laganica voznji neces bas mnogo toga primetiti. Znas i onu caku za proveru kvacila, poteras ga negde 4. ili 5. brzinom oko najveceg obrtnog momenta pa patosiras gas i pratis ponasanje obrtaljke... Posto si na NBG, imas i ono lepo penjanje na Kosu od stanice BG voza.

Posto kazes da si cistio usis i menjao protokomer PRE poplave - da li si sada probao da vozis sa otkacenim protokomerom, kakvo je tada ponasanje? Ako tada kida (a ovo ostalo je u redu), onda nema dileme. Mozda jos i to da probas pre odlaska kod majstora, pa javi rezultate.

Sto se tice cene SAMO dijagnostike kod njih i kakva je od slucaja do slucaja, iskreno da ti kazem - ne znam. Na svu srecu, za svo ovo vreme nisam imao neke igranke sa elektrikom/elektronikom (sem grejaca, OCS i skoro RPM senzora), tako da sam i pre odlaska kod majstora uvek 99% znao sta je u pitanju, a dijagnostika je bila u ceni servisa (nisam isao samo radi provere greske, vec je odmah radjeno sta treba). Naravno, najbolje da ih zvrcnes pa se raspitaj.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da sam negde na forumu video sliku gde se nalazi taj dzek da otkacim protokomer ali nema sanse da sad nadjem...malo je off, ali samo da mi neko da link za sliku protokomera i sta se iskljucuje/skida. Hvala!

Da pokusamo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koliko predjenih km ti prikazuje tu potrosnju? Ako su ti raskacili akumulator u servisu, logicno je da ce na prvih 10-20km da ti prikazuje vecu potrosnju, gledaj bar posle 100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...