Jump to content
FAS Goran
chikavili

Fiat Punto mk.2 - airbag signalizacija

Recommended Posts

Jesam naravno radio dijagnostiku, sa dve razlicite centrale i dve razlicite spulne volana. Greska je bas uporna :)

I to sam radio u servisu sa malo ozbiljnijom dijagnostikom, ne ove kucne varijante.

Jedino ostaje jos da se pretresu kablovi...

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

0 RSD... Dobio sam centralu i sam je zamenio :)

 

lazes ,,,, platio si pice :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

I cimao se do Novog Beograda!

Dragance, posto ih ti rasturas, znas li koliko je cimanje zameniti taj kabal? Znam da ima gomila grana i džekova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene, tj kod moje zene, se upalila lampica airbaga. Juce sama krenula za Nis i tacno je Puntic ne voli cim je odma upalio lampicu!  :rant:  :lol:  

Cekam da se vrati, pa da zadjem medj' kablove. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega ima punto 1.2 mk2 8v  sa 4 zračna jastuka i gori mu žuta i crvena lampica. Crvena svijetli, a žuta svijetli i blica.  Pregledati smo kontakte ali nema uspjeha. Probali smo sa programom multiecuscan  i piše da nije našao nijednu grešku. Probao sam izvaditi osigurač i žuta je nestala, a crvena i dalje svijetli. 

Edited by Kardan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas bio na dijagnostici i otkrivena jedna greška na motoru i poništili grešku i  poslije toga se ugasile lampice zračnih jastuka. Krenuo kući i nakon 400 metara ponovo se upale lampice i ja se vratim i ponovo se spoji i dalje gore lampice, 100 kuna otišlo bez veze. Sad sam skinuo dva glavna kabela koji izlaze iz kompjutera od zračnih, isključio kabele ispod sica i isključio sam na bravici kod suvozača i nakon par minuta sve vratio nazad i dam kontakt, crvena i dalje svijetli, a žuta par puta zablica i ugasi se. Više ne znam gdje tražiti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žuta i treba da blica par puta i da se ugasi.

Crvena naravno ne treba uopšte da sija.

 

Možeš da pogledaš ima li uopšte vazdušnih jastuka...mislim da je najlakše to pogledati u volanu. Da nije auto možda imao neki udes, jastuci ispucani i nikada nisu stavljeni drugi. Može da bude i da su stavljeni drugi, ali nije centrala vaz. jastuka. Mada, ona ne mora uvek da se menja, može i da se ''flešuje''.

Ako je auto već duže vreme kod njega tokom kojeg nije prijavljivao isti problem, tj. nije ga tek kupio, onda otpada ova teorija o nekom udesu pre. Može da bude i do instalacije.

Ali, dijagnostika bi morala da pokaže šta zeza. Npr. na Stilu kad upali grešku za jastuke lepo se vidi na dijagnostici i šta tačno prijavljuje, npr. vozački, ili suvozački, ili vazdušne zavese, tako da znaš odmah gde da tražiš problem. Treba da se poveže na Fiatovu dijagnostiku (Examiner) jer ne mogu sve univerzalne dijagnostike da vide sve.

 

Rade li mu pojasi kako treba? Npr. kada pokušaš baaaš brzo da ih povučeš, da li se zakoče?

Opet pravim paralelu sa Stilom, on ima automatske zatezače pojaseva koji neposredno pred sudar treba da povuku pojaseve unazad i da tako dodatno zategnu vozača/suvozača. Kad to jednom urade, moraju da se zamene jer imaju maaaalo eksplozivno punjenje koje je zaslužno za to zatezanje. Ako se to ne zameni, sijaće lampica za jastuke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skidali smo sa volana i stoji zračni uredno prikopčan, za suvozača postoji i prikopčan je, pod sjedalima je sve prikopčano. Auto nije bio udaren u prometu. Kad bi imao jedan ispravan komp. za zračne samo da isprobam da vidim jel do njega. Čovjek je na dijagnostici rekao da je samo bila jedna greška na motoru i za zračne nije pisala greška, kad sam se vratio ponovo na dijagnostiku nije otkrivena niti jedna greška, a lampice su dalje gorile. Jedan auto električar je rekao da postoji mogućnost da je   kriva kontaktna zavojnica na volanu preko koje je spojen zračni jastuk volana. Pojasevi su u redu. Postoje nekakve žute kutijice tamo gdje su pojasevi iza plastike, možda je do njih problem. 

Edited by Kardan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da, ja sam menjao tu spulnu iza volana i u njoj je bio problem.

 

S tim sto sam ja ukupno kupio dve centrale i dve spulne, sve polovno naravno, pa dok sam iskombinovao ispravne hteo sam da ga zapalim. Nije mi palo na pamet da sam kupio neispravne delove...

 

 

Ovde se vidi pozicija spulne, lako se skida

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/36151-punto-mk2-city-servo-senzor-pozicije-volana/?p=848614

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno kakve veze ima pozicija volana sa zračnim jastukom volana. Nikada mi se nije upalila lampica od serva niti je bilo kakvih problema sa njim. Jel ovaj žuti kabel od zračnoga što je zaokružen.image.jpg

Edited by Kardan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sam ja malo konfuzno napisao. Nema nikakve veze airbag sa pozicijom volana, ali ovo na slici nije senzor pozicije volana nego spulna, tj. kriva kontaktna zavojnica koju ti je majstor pominjao. Da bi dosao do nje moras da skines volan, i to onda izgleda kao ta slika sto sam okacio link.

 

Ona kada se rastavi izgleda ovako (slika je sa neta i nije konkretno od punta, ali je u principu isto)

 

clk.jpg

 

I ona prenosi kontakte na volan, da, taj zuti kabal je od Airbega, a posto se volan okrece ona se unutar kucista pomera, zavija i odvija kao opruga pa vremenom se negde prelomi i pukne. Kod nas na Punticima ona prenosi kontakte za airbag i sirenu, a na skupljim kolima preko nje idu i kontakti za komande na volanu.

 

Mozes da guglujes malo "airbag clock spring" - to je to.

 

Nadam se da sam bio malo jasniji sada.

 

Znaci to nema veze sa senzorom polozaja volana, on je unutar stuba volana i mnoooogoooo je tesko doci do njega.

 

Samo sto kada je meni bila losa spulna, to je dijagnostika registrovala kao gresku, zamenom spulne je greska ostala i morala je da se obrise na dijagnostici, ne znam zasto tebi na djgnostici nista ne prijavljuje

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda sam ja malo konfuzno napisao. Nema nikakve veze airbag sa pozicijom volana, ali ovo na slici nije senzor pozicije volana nego spulna, tj. kriva kontaktna zavojnica koju ti je majstor pominjao. Da bi dosao do nje moras da skines volan, i to onda izgleda kao ta slika sto sam okacio link.

 

Ona kada se rastavi izgleda ovako (slika je sa neta i nije konkretno od punta, ali je u principu isto)

 

clk.jpg

 

I ona prenosi kontakte na volan, da, taj zuti kabal je od Airbega, a posto se volan okrece ona se unutar kucista pomera, zavija i odvija kao opruga pa vremenom se negde prelomi i pukne. Kod nas na Punticima ona prenosi kontakte za airbag i sirenu, a na skupljim kolima preko nje idu i kontakti za komande na volanu.

 

Mozes da guglujes malo "airbag clock spring" - to je to.

 

Nadam se da sam bio malo jasniji sada.

 

Znaci to nema veze sa senzorom polozaja volana, on je unutar stuba volana i mnoooogoooo je tesko doci do njega.

 

Samo sto kada je meni bila losa spulna, to je dijagnostika registrovala kao gresku, zamenom spulne je greska ostala i morala je da se obrise na dijagnostici, ne znam zasto tebi na djgnostici nista ne prijavljuje

Kad se majstor spojio pokazao mi je da je našao jednu grešku i ja ga pitam jel ta greška za zračne i on kaže da nije od zračnih nego od motora. Kad je poništio ja krenem kući i nakon nekoliko metara ponovo se upali crvena lampica. Nakon par minuta se upalila i žuta. Probat ću skinuti zračni od vozača da vidim šta je sa kontaktom od žutog kabela. Koja gedora treba da se skine volan.

Edited by Kardan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabavio sam program za dijagnostiku i piše greška suvozačevog zračnog jastuka (kontaktna bravica) i poništim grešku i kad uđem u auto i neka se malo zatrese opet grešku pokaže. Jel problem u onom spoju kablova ili u samoj bravici.  

 

20151201_214248.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/30/2013 at 7:33 PM, Skajnet said:

Signalizacija airbaga prilikom kocenja,u mom slucaju,je sama od sebe prestala da mi zadaje probleme...Sada je sve normalno,pali se lampica prilikom kontakta,ugasi se i vise se ne pali uopste tokom voznje...Nisam nista dirao,hvala Bogu da je tako

 

 Covek koji je kupio od mene punta  mi je nedavno rekao da je problem blinkanja air bag-a  svaki put kad stisne kocnicu resen tako sto je zamenio kontakt bravu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^  I ja sam takodje tako resio,medjutim mozda sam zaboravio da napisem resenje,jer je to bilo pre par godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upalila se crvena lampica za airbag, punto mk2 1.2 8v 2001. Prvi put za 5 god. koliko je auto kod mene. Ugasio auto, pomerio suvozačevo sedište da drugar izađe sa zadnje klupe (jer je sa 3v), posle sat vremena upalio auto kad sija lampica airbaga. Taj dan sam prešao 400 km iz nekoliko vožnji, dosta puta palio i gasio auto, ali lampica je konstantno sijala. Odem danas do drugara, stavi dijagnostiku izbaci dve greške airbaga. Jednu obriše (ne znam koja je bila), ali drugu ne može. Piše problem u desnom bočnom airbagu. Gledao sam ispod sedišta, konektor je utegnut fabrički, probao sam ga odspojiti pa spojiti, ali i dalje sija lampica. 

Jel ima neko rešenje da mogu sam još da probam? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa auto za 5 godina koliko je kod mene nikada nije izbacio grešku za airbag. Pretpostavljam da ima. Da ga nema zar ne bi već od pucanja sijala lampica? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam dobro razumeo da je auto kod tebe već 5 godina tokom kojih nije palio tu lampicu, nego sad odjednom. 

Na Stilu se isto tako zna da dogodi, posle pomeranja sedišta da neko uđe pozadi, obično lampica nestane posle par dana, ili nakon što malo protreseš kablove i džekove ispod sedišta. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebao si dok ste brisali gresku da iskljucis konektor ispod sedista i da ponovo spojis i da obrisete gresku meni se tako skoro desilo i posto imam kabal tako sam resio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu....
Povremeno mi se upali crvena lampica od air bega...Neki put prestane sama od sebe da svetli,neki put kada pomerim suvozačevo sedište,neki put zasvetli kada stavim nešto sedište...
Šta sve da uradim da prestane da svetli?
Punto2 8v,SX sa 6 airbagova,2001.



Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry verovatno onaj airbag iz suvozacevog sedišta ima prekid. Isprati kablove ispod sedišta, verujem da je nesto sitno u pitanju oko dzeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam menjao volan, ujedno i airbag na volanu skidao sam klemu sa akumulatora za svaki slučaj. Nije zgoreg da skineš za svaki slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...