Jump to content
FAS Goran
pajke

Brava 1.2 16v - vazduh u hladnjaku? / izbacuje vodu na čepu

Recommended Posts

Problem lociran pukao dihtung glave..Danas poceo da radi neravnomerno i na cetvrtom cilindru sam nasao da je svecica mokra i to je to :) U narednom periodu radim na tome :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presao tacno 185.000 znam mu pravu kilometrazu...Nikad se nije pregrevao jedino prosle godine sto je vozen jedno mesec dana sa termostatom koji je bio zaglavio na otvoreno pa je non stop imao protok vode...Ne znam stvarno sta moze biti uzrok stradanja dihtunga...E sad voleo bi da me posavetujete sta je pametno sve uraditi kada vec skidam glavu? Naravno icice na ravnjanje a da li moze da se odradi nesto sto bi poboljsalo malo performanse? I da posto sve skidam planirao sam da skinem katalizator jer verujem da nije bas u najsjajnijem stanju posle ove kilometraze planirao sam da ga samo odsecem i zavarim cev odgovarajuceg precnika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOji su ti simptomi bili, osim slabog grejanja i zuborenja ? Ja, koliko sam onako odokativnom metodom primetio, sipao sam antifriz nesti iznad MAX , i kroz 1000km, mi je spao malo ispod MIN, dolio sam sada antifriz i zapisao sam tacnu KM pa cu da vidim kroz koliko vremena cu da izgubim i koliko antifriza. Grejanje mi radi savrseno, temeratura zakucana na pola, a nivo ulja u motoru oko polovine, ne vidim da raste nivo, al' se ipak tripujem za taj dihtung...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi simptom je zuborenje pa onda nabijanje prvo malog pritiska u bocu uz malo dizanje nivoa vode vremenom je nabijao veci pritisak u boci uz vece podizanje nivoa vode pa skoro i izlazenja iz boce...Imao sam grejanje samo dok drzim gas kada ga pustim na ler temperatura ostane na radnoj ne mrda ali duva hladno i cim dam gas krene toplo i od skoro sam primetio da kada dajem gas nivo vode se spusta i cim pustim gas nivo vode se vrati i od juce sto je poceo da radi neravnometno kao na 3 klipa...A nivo ulja je uvek bio dobar tj. isti nije se povecavao...A kod tebe moze da bude da ti gubi negde vodu mozda na malom hladnjaku neprimetno po malo odlazi proveri na onom levku kod papucice za gas kad skines plastiku da li je tu mokro..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose grejanje na leru je i zbog vazduha u sistemu, napravi se cep pa nece da obrce vodu dovoljno. Bas steta za dihtung :( moj je presao 190000. A jel ti dize temperaturu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dizao uopste temperaturu uvek je drzao zakucano na pola nikad nije prelazilo polovinu...Od kad sam video da je mokra svecica nisam ga ni palio tj. necu ga ni paliti...Sutra verovatno trebam da ga rasklopim...Moze neko da mi pomogne malo da mi kaze sta je najbolje sve uraditi kad vec skidam glavu?I kada skidam katalizator da li da skidam ceo lonac pa da stavim samo cev ili da otvorim lonac i da izbacim sve iz njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav Stex,

Takodje sam imao ovaj problem... I to nakon promjene termostata (i moj je ostao na otvoreno i auto tako vozeno 2-3 mjeseca) mozda i duze, sve dok nisam ugradio novi, odma nakon sto sam kupio auto... Pritisak u boci je normalan, ali ne prevelik nego tek onoliko da malo cujes sssssssssss kad otvoris bocu... Predpostavljam da znas da izbacis vazduh iz cijevi, medjutim nije dovoljno samo upaliti i ozraciti, prvo napuni dobro bocu vode (antifriza) i popusti na coba cepa dok ne pocne da curi... upali auto i pusti da radi na ler, povremeno otvaraj cepove i naravno ostavi bocu otvorenu... kad upali ventilator, znaci da je glavni termostat otvoren i tada ponovo popustaj cepove (malo je vrelo al jbg.) ...to radi dok god se pojavljuju baloncici vazduha na cepovima... E sad, ovo drugo... vrlo je moguce da ti je radijator (mali hladnjak unutra) djelimicno zacepljen pa tek kad povecas obrtaje (a tada voda bolje cirkulise) imas grijanje, znaci prije svega odkaci oba crijeva malog hladnjaka i mozes ih spojiti sa nekim malo duzim crijevom na slavinu i odvrni vodu slobodno do kraja... tako vodom isperi svako crijevo da bi bio siguran da nema necega sto bi moglo da zacepi bilo sta, posle toga sastavi sve, trebalo bi da bude ok... Ne bi trebalo da je do glave, s obzirom da ne trosi vodu i ne mijesa je sa uljem... male su sanse, osim ako nije probio dihtung na takvom mjestu pa da samo minimalno uduvava u sistem vode... U tom slucaju jedini nacin je da skines glavu i promijenis ga, to takodje nije neki problem... ako je glava zdrava, dovooljno je da uzmes brusnu pastu i stavis je na neku ravnu povrsinu (najbolje staklo) i neznatno obrusis, cisto da ocistis eventualne ostatke dihtunga... Nadam se da ce nesto od ovoga biti od pomoci, pozdrav :rolleyes:

p.s. Provjeri da li je stvarno voda bila na svjecici, gotovo je nemoguce da ima toliko vode da bi bila mokra :ouch: ...ako jeste, onda ga je stvarno probio majstorski... :blink:

Edited by Captain

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSto kaze covek proveri jos jednom to za dihtung, idi do nekog pouzdanijeg servisa nek ti lepo kazu sta je i kako. Jel ti baca nenormalno mnogo vodene pare na auspuh, Mislim znam da baca posto je zima ali u tom slucaju da ti trosi toliko vode da je mokra svecica imao bi saunu iza sebe :) pomirisi svecicu da nije samo zamastila od benzina, ako je paraflu osetices miris na svecici sigurno ;) imao sam slicno iskustvo sa Floridom koja je bas probila dihtung i svecica mora da se oseca na tecnost u tom slucaju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako sistem sam odzracivao bas tako kako si napisao i odzraci se i cim ga provozam malo opet se pojavi vazduh u sistemu i cuje se klokotanje i verovatno bi trebalo da ga isperem dobro sa nekim crevom pod pritiskom...A sto se tice dihtunga provericu sutra opet ali verujem da je do njega...Jer radio je dobro vozio sam ga i kada sam stao kuci da otvorim bocu da vidim sta se desava odjedanput je poceo da radi neravnomerno kao na 3 klipa cupao sam svaki kabal pojedinacno i prva 3 kad skinem oseti se razlika u radu a kada skinem cetvrti isto je kao i kad je u boden...Prvo sam posumljao na svecicu pa sam stavio drugu staru koju sam imao i opet je bilo isto i ona je bila mokra pa sam stavi jos jednu staru racunajuci da ova nije dobra i sa njom je bilo isto pa sam onda probao da li baca varnicu i to je radilo i onda pogledao sam kroz otvor za svecicu a klip se zaustavio u najvisoj tacki i video sam da je mokar...Skidao sam i ostale svecice one su suve ko barut...I pomerao sam ga u takvom stanju i imao je osetno manje snage pa sam ga ugasio i nisam ga palio vise...Sutra cu da proverim jos jednom ali verujem da je dihtung prso...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi simptom je zuborenje pa onda nabijanje prvo malog pritiska u bocu uz malo dizanje nivoa vode vremenom je nabijao veci pritisak u boci uz vece podizanje nivoa vode pa skoro i izlazenja iz boce...Imao sam grejanje samo dok drzim gas kada ga pustim na ler temperatura ostane na radnoj ne mrda ali duva hladno i cim dam gas krene toplo i od skoro sam primetio da kada dajem gas nivo vode se spusta i cim pustim gas nivo vode se vrati i od juce sto je poceo da radi neravnometno kao na 3 klipa...A nivo ulja je uvek bio dobar tj. isti nije se povecavao...A kod tebe moze da bude da ti gubi negde vodu mozda na malom hladnjaku neprimetno po malo odlazi proveri na onom levku kod papucice za gas kad skines plastiku da li je tu mokro..

Ni jedan ovaj simptom nisam primetio kod sebe, jedino nedostatak rashladne tecnosti. Danas sam se malo zezao sa ozracivanjem na ona dva srafa sto su na crevima, ispustio malo iz oba dok nije krenuo antifriz (nisam pri tome odvrnuo na posudi onaj cep-jbg mozda sam trebao). Menjao sam mali hladnjak u kabini, ali sam sve lepo stegao i dva puta proverio da negde ne curka, ali sto kazes provericu ponovo kod papucice, to je ona zastitna plastika s desne strane cetvrtasta, ako se ne varam sto je drzi jedan krstasti sraf. Pogledacu pa javljam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da da , mislim da znam koje su to zabice, par sam ih polomio kad sam menjao mali hladnjak :wallbash:

pre nego sto sam promenio mali hladnjak, video sam da curi antifriz na onom plasticnom delu koji se nalazi ispod cevi koje vode u haubu... ako negde pusta radijator tu cu sigurno videti trag..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stex, moj ti je savet da pre otvaranja motora odes negde na dijagnostiku, tek ce ona da ti kaze da li je ispravan kabl i svecica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vjerujem... s obzirom da je skidao kabl i da baca varnicu a svjecica mokra, ipak je najvjerovatnije da je probio... u pocetku sigurno manje, pa se prosirila pukotina i sad pusta vodu u klip :crybaby:

Ali nemoguce da nemas gubitak vode... :question: bas zbog toga mi je sve cudno, jer ako je do ovoga pio bi vodu kao blesav... a i kao sto kaze Ticma "imao bi saunu iza sebe" :o

Mada postoji jos nesto, ozracis i bas kao sto ti kazes u mjestu je sve ok, kad provozas malo duze (on potrosi vodu iz malog hladnjaka i posle toga se cuje zubor, dok vodu u boci ostavi na istom nivou) jer ne moze ni da otvori termostat jer nema dovoljno vrele vode da ga pokrene jer voda u pocetku cirkulise samo kroz mali hladnjak, dok motor ne postigne radnu temperaturu do tad se od toplote sve malo rasiri, voda krene u klip i trosi se i ne dodiruje dio termostata koji je zaduzen za otvaranje...

Ali sad, sta je tu je... Nije veliki problem to sve... skines, ocistis, ispoliras glavu i sve radi kao sat... na usput ako vec budes skidao glavu, ne zaboravi da provjeris u kakvom su stanju cilindri, tj. jesu li "nazubljeni" a to mozes cak i pod prstom da osjetis, ako tog prelaza nema, motor je u dobrom stanju i moze jos dosta da guli...

Sve ovo je moguce upravo zbog termostata, ako si malo ostrije vozio dok je termostat ostajao otvoren, motor je stalno zasipan hladnom vodom, a to vrlo lako moze da dovede do ozbiljnijih posledica pogotovo na ovim hladnim danima (pucanje karika, bloka...)

Ili mu je neko dobro nabio temp. u crveno, pa se termostat tada rastegao i ostao otvoren, a dihtung se ispekao i posle je bilo samo pitanje vremena kad ce da probije...

Edited by Captain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da ce da kaze nesto na dijagnostici jer nije izbacio ni jednu gresku mada mogu da ga zakacim cisto da proverim...Nisam imao gubitak vode jer verovatno je tada veoma malo probio i samo nabijao kompresiju u vodu i voda nije ulazila u cilindar i tada je normalno radio i palio i cim je krenuo sa neravnomernim radom ja sam ga jos malo drzao tako i ugasio sam ga sada bi verovatno nenormalno trosio vodu...Da li je dobro kad vec skidam glavu da mu odradim i ventile jer je po malo duvkao i na cep pre neki dan sam to proveravao?Ja mislim da ga je otvoren termostat sjebao prosle godine je vozen oko mesec dana tako sa otvorenim termostatom i jos je bilo hladno vreme....Kod mene je 3 godine i do tada nije prelazila temperatura nikad pola ja sam prvi vlasnik u srbiji sada moguce da je nekome u Italiji otisao u crveno pa se sad pokazale posledice toga....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno da dijagnostika nece pokazati da pusta vodu u cilindar... :whistle: Naravno da je bolje da ispoliras ventile, malo vise posla ali kad vec skidas, uradi i to da ne bude posle "a mozda sam trebao" A to sto malo duva na cep, nema veze (ako ne duva previse i ako nema puno dima) svako auto po malo duva, pa i novo, zato i sluzi iberlauh :rolleyes:

Edited by Captain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je moguce. Na dijagnostici ne mozes da provalis ako je crkla bobina ili neki kabl, za to ti treba neko sa osciloskopom. Kako se ponasao pre toga, jel znao po nekad malo da cima ili da neravnomerno radi na leru? Kako pali? Pokusaj posle da ga upalis i stavi neki karton ispod auspuha i vidi kakva ce fleka ostati i na sta ce da mirise ako izbaci dosta vode . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sam rekao da proverim na dijagnostici mislio sam vezano za bobinu ali eto kaze Ticma da ne moze da prijavi gresku ako crkne bobina...Uvek je palio skroz korektno nikad nije zezao ali kad je poceo da radi neravnomerno palio sam ga jos nekoliko puta i teze je palio...Ne leru radi lepo nema oscilacija obrtaljke...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio sam, i zetekao sam da su mi patosnice, zapravo tapacirung ispod gumenih patosnica natopljeni antifrizom samo tako, kako vozaceva tako i suvozaceva strana :wallbash: , razgrnuo sam i onu plastiku i eto ti ga belaj, plavkasto na sve strane oko onih cevki sto idu u mali hladnjak (koji sam skoro menjao), pa bezim u temu za to :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg...Mozda je samo do spojeva cevi sa hladnjakom.E si stavljao stare gumice? Ja sam prvo samo vratio stare gumice pa je curelo pa sam samo obmotao teflona preko starih gumica i vratio i sve drzi nema nigde da pusti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ostavio sam stare gumice jel nisam imao druge, a ove mi nisu delovale osteceno ili okrnjeno... Sutra ne verujem da cu stici ceo dan da se organizujem da skidam mali hladnjak, mozda tek preksutra ili za vikend :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...