neshaoct 9592 Posted March 21, 2011 TV stanice koje prenose trke F1, će se udaljiti od ovog sporta ako se dozvole najavljene promene koje će naterati timove da koriste turbo motore zapremine 1.6 litara koji bi trebalo da se uvedu od 2013. godine.Tako na stvari gleda Berni Ekleston, koji misli da će ove promene biti jako loše za F1. ''Ja sam veliki veliki protivnik prebacivanja na te male turbo motore. Nama to ne treba i ako je to toliki problem, zašto ne ubace te motore na neke druge trke salonskih automobila. Ovakve promene će biti užasno skupe za ovaj sport i mislim da će promoteri izgubiti veliki deo publike a prilično sam siguran da će i televizije izgubiti interesovanje. Ubacili smo KERS sistem kako bi malo ublažili to zagađenje i mislimo da bi to moglo da reši problem.''Ekleston takođe kaže da će drugačiji zvuk koji će proizvoditi takvi novi motori biti manje privlačan za gledaoce. ''Srećem ljude širom sveta, u različitim kulturama i različitim okolnostima, sponzore, novinare, ljude koji nikada nisu bili na nekoj trci F1, i vidim da su im dve stvari veoma prepoznatljive i važne. Prva je Ferari, a druga je zvuk. Ljudi vole ta uzbuđenja koja donosi zvuk motora. Ako pitate ljude koji su bili na trci šta im se najviše dopada... Zvuk! Doveo sam neke ljude iz Rusije u Singapur i kasnije ih sreo ponovo u Rusiji. To im je bila prva trka na kojoj su bili i najbolji utisak na njih je pored atmosfere definitivno ostavio zvuk motora. Nisam o tome razmišljao toliko ranije i na taj način, ali ono što dopire do ljudi jeste ta reska muzika koju motori proizvode. Čak ga i žene vole...''preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted March 21, 2011 Jedan mlazni avion, na jednom letu više zagadi atmosferu nego jedan putnički automobil za čitav svoj vek.I ostala zagađenja, uzrokovana velikim zagađivačima su totalno neproporcionalna, u odnosu na zagašenja koje čine automobili.Sve u svemu, planetu nikako ne možemo da spasemo iživiljavanjem nad F1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted March 21, 2011 Bas tako, ali oni koji prave glupe propise po pravilu ne racunaju na isti kalkulator kao sav normalan svet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted March 21, 2011 Potpuna glupost je to oko ekologije i F1. Paralela jedino može da postoji u smislu analogije same F1 i aktuelnih tehnologija u putničkim vozilima. Doduše, po mom skromnom mišljenju, neko treba da stavi prst na čelo i shvati da ovo nisu obične putničke mašine, jer da jesu - ne bi bilo ovako zanimljivo. Da F1 bolida ima na svakom ćošku niko je ne bi gledao uživo ili na teveu - njena ideja je u ekskluzivi svih kružnih autotrka, prema tome, ako im je već stalo do ekologije neka im ture gas ili alkohol umesto benzina, a da mašine ostanu lepe, visokolitražne i, naravno, glasne toliko da ih čuješ kroz sopstvenu rupu na guzici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 21, 2011 F1 je sound - vision. Preko TVa može da se doćara donekle brzina, ali zvuk ne. To će potvrditi svi koji su F1 uživo gledali.Jednostavno j * * * e kevu.Međutim Berni bi trebao da se seća kako je to bilo pre 30 god. kada se se vozile ljute turbo mašine od 1.5L preko 1000ks. Zvuka nije ne nedostajalo. Bio je kompletiran zviždanjem turbine.Prosudite sami. Paljenje i zabrevanje Lotus Renaulta T88 Evo jo[ malo:Od 55sec - 1.15sec je 1.5 turbo v6 Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted March 22, 2011 Nije loš ni zvuk turbaka, dublji je, potmuli a zvižduk turbine je posebna priča.Ali mnogi prosto obožavaju drugu priču. Eric Clapton, čovek sa sigurno dobrim uvom je uvek najviše voleo zvuk ferarijevog V12 “I have to say that my weak point is the 12-cylinders’ music.”, velikozapreminskog snagatora bez turbine. Jednog su mu nedavno i pravili posebno za njega, 458 Italia nije mu bio dobar sa V8 4.5 litara već su mu stavili motor 6.0 Litara V12 Quote Share this post Link to post Share on other sites