marija12 0 Posted March 21, 2011 (edited) Ovo sam zaboravio ranije da napišem a meni je jako bitna stavka. Kad auto ima automatsku klimu kao što ova dva modela mogu da imaju onda ta stvarčica treba i da služi svrsi. Međutim slabašan, benzinac 1.2 ili 1.6 na plinu će gotovo da udvostruči potrošnju u gradu ako je klima stalno uključena što se kod JTD-a neće ni osetiti jer isti ima jako veliki obrtni momenat na tim malim obrtajima pa klimu i ne oseća.Dizel ce tesko da ti ispadne jeftiniji po kilometru od 1.6 ili 1.2 benzinca.Zbog kvaliteta goriva i servisiranja,u Srbiji se dizel nece isplatiti.Čime možeš da potkrepiš ove tvrdnje? Ja bi voleo da vidim neke brojke.Fabrički podaci za Bravo JTD kažu:Gradska vožnja: 7,2 l/100kmOtvoren put: 4,4 l/100kmKombinovano: 5,4 l/100kmMoja merenja čep-čep metodom više puta u toku 350kkm : do 6,5l/100km u kombinovani pretežno gradskim uslovima.Veličine gepeka:Brava: 380-1165 lBravo: 280-1030 lOba auta imaju isto međuosovinsko rastojanje s'tim da je Brava duža nekih 15-ak cm čini mi se. Edited March 21, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted March 21, 2011 Međutim slabašan, benzinac 1.2 ili 1.6 na plinu će gotovo da udvostruči potrošnju u gradu ako je klima stalno uključenaJa mislim da će najmanje da utrostruči potrošnju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2011 (edited) Sto se gepeka tice,razlika je drasticna.Ta razlika u velicini i obliku svrstava jedan u vrlo skromne a drugi u dosta raskosne gepeke.I ako nije neka razlika u litrazi.Inace kad izracunas sta sve losa nafta napravi od troskova,plus skuplji delovi i servis,a takodje i registracija,prosecna cena kilometra je tu negde ako ne i na strani benzinca.Da ne govorimo ako imas TNG.Na zapadu to ne bi bilo tako,ali ovde jeste na zalost.Jesu dizeli danas tisi i sa manje vibracija nego pre,ali i benzinci su.Na kraju ako hoces auto da ne znas da je dizel,treba ti 40.000e.Zvukoljube,nisi u pravu.Mi sa benzincima ne mozemo da vozimo i koristimo klimu.Moras da stanes i rashladis se a onda da krenes,jer motor ne moze da pokrene klimu i auto u isto vreme. Edited March 21, 2011 by bokija Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted March 21, 2011 Apsolutno ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 21, 2011 Vozio 1.2 8V na plin tako da podateke o potršnji govorim iz ličnog iskustva, sad vozim 1.9JTD i nemam šta da saberem od vanrednih troškova Bogu hvala sa 35000 pređenih kilometara sa njim i ako je auto prešao 200000km. Naftu sipam lošu i dobru i iz kanti i da ne nabrajam...Dok sam sa vožnjom benzinca na plin redovno visio pod haubom a detonacija sam se rešavao samo na kratko. Ili ne valjaju kablovi, ili crkne bombina ili svećica i ... Onda redovno čišćenje plinskog uređaja dodaj na redovan servis, od plinara do plinare zavisi mi ler gas ili se gasi ili je preveliki. Upalim klimu auto se sav skenja traba da nabodem gas do poda da bi povukao, kad počne da druka kompresor na leru auto se gotovo ugasi... Sve u svemu koštao me je đavo i po. Ne znam zašto tvrdiš da je kod nas toliko loš euro disela benzin dobar, ja koliko znam kod nas se ne proizvodi euro dizel a benzin se proizvodi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2011 Niko ovde ne govori o TNG-u.Samo klot.Koliko vidim ti nikad nisi ni vozio auto sa seqventom,nego ....ono????Na 10000km gradske voznje si dobar oko 300e.Kad saberes razliku u delovima,registraciji,servisu...vredi li to onih vibracija i buke? Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted March 21, 2011 ja evo vozim 1.2 8v na plin, i to običan vakumski sitem, i u Novom Sadu mi nikad potrošnja nije bila iznad 10 litara, mozda svega nekoliko puta i tih 10..prosečno trosim 8-9 litara, zavisno kakav me plin zapadne.. Istina je da na plin, uz upaljenu klimu, motor radi tako da mi ga je žao slušati.. Što se tiče popravki, haubu otvaram samo kad dolivam tečnost za pranje vetrobrana..uvek sam do sad vozio auto na plin, i konkretno sa plinom nikad problema nisam imao, a detonaciju nikad nisam u zivotu cuo... Ovo se odnosi na 8 v, kod 1.2 16v nemam plin, a na benzin se uključena klima ne oseti značajno.. I 1.2 u bravi nije gradski trkač, niti puca od sportskih performansi, ali za normalnu vožnju je sasvim dovoljan..a i kao što STG reče, za dalja putovanja uopšte nije zamoran uz vožnju autoputem oko 140 km/h. Ustvari, moglo bi se reći da je ovaj motor najracionalniji izbor..Meni je posle stojadina i una ova brava bila brza kao ferari, ali vremenom apetiti porastu pa svako poželi nešto brže i jače... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 21, 2011 2. ako ti ne smeta kloparanje dizela, jtd je najbolji izbor.Ovo me isprovocira do koske, da ovo nisam pročitao ne bi ni pisao u ovoj temi. Ajde leba ti daj mi taj podatak na osnovu kojeg si došao do zaključka da JTD "klopara" pa tako pravi silu dB više od tog 1.6 16v? Ja sam spreman da učestvujem u uporednom testu da merimo buku od lera pa do 200km/h da vidimo koliko je to "kloparanje", pa nije to golf 2 majku mu.Zahvaljujem, uštedeo si mi slova na tastaturi, krenuh isto da napišem kad sam pročitao post A što se potrošnje JTD-a tiče, meni čipovan po gradu troši 8, i to po ovoj zimi mereno, sa momačkom vožnjom... Znači može na 7 da se spusti bez da se štedi mnogo... Što se tiče vangradske, upravo sam napravio turu od 950km po Vojvodini u protekloj nedelji, 80% van grada, 20% gradska, sa bezbroj preticanja punim gasom, niko me ni jednom nije obišao ja mislim bilo gde, na otvorenom putu ispod 140Kmh nisam spuštao, prosek 5,4 litre na 100km.Vule, nemoj da te ZoNi izvali za brzinu, završićeš ti nama u Hagu Elem, posle 1.9JTD nikada ne bi uzeo 1.2 atmosferaša. Može Fabia 1.2TSI koja ide ko besna za tu zapreminu: - zapremina motora: 1.197 ccm- snaga motora: 77 kW (105 KS) pri 5.000 o/min.- max. obrtni moment: 175 Nm od 1550-4100 o/min.I šta da radiš kada u bravo turši bocu u gepek? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 21, 2011 @marko.jovanovicZar TSI nije turbo benzinac? Nemoj sad da nam od ovih lepih Fiatovih novih turbo benzinaca skačeš na tamo neki VW, pu, pu daleko bilo TSI = Turbo Stratified Injection !@bokijaNisam ništa razumeo ovaj tvoj post. Registracija je jedino što me košta više, delove još nisam menjao pa ne znam koliko će da me košta. Aj reci mi ti koliko izađe redovan servis za benzinca pa da uporedimo razlike redovnog održavanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted March 21, 2011 @marko.jovanovicZar TSI nije turbo benzinac? Nemoj sad da nam od ovih lepih Fiatovih novih turbo benzinaca skačeš na tamo neki VW, pu, pu daleko bilo TSI = Turbo Stratified Injection !@bokijaNisam ništa razumeo ovaj tvoj post. Registracija je jedino što me košta više, delove još nisam menjao pa ne znam koliko će da me košta. Aj reci mi ti koliko izađe redovan servis za benzinca pa da uporedimo razlike redovnog održavanja.Ma jeste turbo, i skidam kapu vw za TSI mašine. Meni je više muka od insistiranja na tome da je redovno održavanje dizelaša skuplje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 791 Posted March 21, 2011 Vule, nemoj da te ZoNi izvali za brzinu, završićeš ti nama u Hagu :rofl: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 21, 2011 ...Aj reci mi ti koliko izađe redovan servis za benzinca pa da uporedimo razlike redovnog održavanja.Mali servis, ovlašćeni serviser, cene pre akcije FAS-a:Punto Classic 1.2 8v bez klime >>> 5.932 dinaraPunto Classic 1.3 mjtd bez klime >>> 10.967 dinaraPunto Grande 1.4 8v sa klimom >>> 9.523Punto Grande 1.3 mjtd sa klimom >>> 18.009Stilo 1.6 16v sa klimom >>> 10.214Stilo 1.9 jtd sa klimom >>> 15.196Nuova Bravo 1.4 Turbo sa klimom >>> 10.565Nuova Bravo 1.9 jtd sa klimom >>> 18.958 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted March 21, 2011 Malo su ga preterali s cenom malog servisa za stila,ispadne da ruke naplate skoro 100 evra,sto je za sat vremena bas puno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
IlijaGM 5 Posted March 21, 2011 (edited) moj glas ide za bravu 1.6 16v ili 1.2 16v zbog registracije i potrosnje,pre neki godinu sam isto bio u takvoj dilemi uzeo sam bravu i nisam se pokajao mislim da je dosta prakticniji auto od brava poshto ima cetvora vrata,a i konforniji je. Edited March 21, 2011 by IlijaGM Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted March 21, 2011 Za BravU je rodjen dizel motor,uklapa se u koncepciju.Ako hoces malo zabavniji auto onda BravO 1.6.A ako ti je zabava u glavi i nigde ne zuris Onda 1.2 zavrsava poso.@ Bravo JTD,to sto nisi jos platio neke stvari,ne znaci da neces.Ciscenje dizni,Zatvaranje EGR,Turbina,katalizator,te cekaju.Cena registracije je takodje u igri.A cene redovnog odrzavanja ti je okacio Nesha.Na sve to,recimo,moj termostat je 1000 a tvoj 5000.Ili gimila drugih stvari.Da zivim u nekoj normalnoj zemlji,i ja bi mozda vozio dizel,ovde se to ne isplati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Miladinkm 0 Posted March 21, 2011 Ja da sam na tvom mestu ja bi uzeo od ta dva Alfu Breru ipak je nekako najlepsa Ja imam i benzince i dizele,plin nikad i nikad u moj nijedan auto nece taman se nikad ne vozio,to je za kuvanje a ne za voznju....Ako imas samo malo vise novca ali bas malo, za godisnju registraciju i odrzavanje onda samo JTD,diesel power a to da su bucni itd to nema sanse osim ako nesto nije u redu,imam alfu 1.9jtd pa ona samo prede bre ne cuje se ...pa imam 2.4 jtd pa unutra tj kabini cujem srce kako mi kuca i nista vise Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted March 21, 2011 Inace mali servis za Brava 1.6 sa klimom u ovlascenom servisu je 11000 dinara, informacija od danas, a u sopstvenoj reziji me je izasao oko 4500 dinara.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuki83 0 Posted March 21, 2011 Ovo u sopstvenoj reziji mislis na odlazak kod nekog majstora ili si ga ti sam obavio ?Velika razlika u ceni-6500 na danasnje vreme nije uopste malo Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 21, 2011 Ja kad bi mi mali servis bio 11000 dinara ja JTD-a ne bi ni mesec dana vozio. Sav materijala za mali servis kupim u AP sportu za oko 4500 dinara, majstoru 1500 za ruke za zamenu. ALi pošto ja sve sem ulja zamenim sam, prijatelj mehaničar mi zamenu filtera ulja i zamenu ulje ne naplati tako da me mali servis košta 4000 din. Ni bolestan ne bi dao 11000 za tako nešto a čisto sumnjam da iko ovde to radi. @ Bravo JTD,to sto nisi jos platio neke stvari,ne znaci da neces.Ciscenje dizni,Zatvaranje EGR,Turbina,katalizator,te cekaju.Cena registracije je takodje u igri.A cene redovnog odrzavanja ti je okacio Nesha.Na sve to,recimo,moj termostat je 1000 a tvoj 5000.Ili gimila drugih stvari.Da zivim u nekoj normalnoj zemlji,i ja bi mozda vozio dizel,ovde se to ne isplati.Vidi ovako, nije meni to prvi auto pa da sam ne umem da sračunam troškove. Ništa od toga nabrojanog nije na pomolu, (EGR sam zatvorio) a stotine hiljada prevalio, za toliko hiljada taj tvoj benzinac ima 100 jeftinijih kvarova koje ti ignorišeš ali ni oni nisu džabe. Ja nikad ne menjam svećice a ti na neki broj km moraš, ja nikad ne menjam kablove a ti moraš, ja nikad ne menjam bombine a ti moraš. I ti imaš injektor i oni prave problem i oni se remontuju i sve ostalo, pa katalizator itd.Ja sam isto tako penio ko ti i živ nisam hteo dizela, to nisam prihvatao ni pod tačku razno. Na nagovor prijatelja sam kupio JTD, hvala im, otvorili su mi oči. Ja posle ovoga vozim samo mlađi jtd ili mJTD druge nema u narednih 10 godina a posle videćemo. To ti kažem kao neko ko je za 15-ak godina vožnje promenio preko 20 benzinaca i samo 2 dizela, ovaj je drugi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted March 22, 2011 @vuki834500 su bili ulje i filteri, a zamena ulja je bila gratis, to je neka filosofija mog majstora jer zamenu ulja nikada ne naplacuje, barem ne meni.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
swifty_kg 1 Posted March 22, 2011 Toliko sam i ja otprilke platio mali servis kad sa uzeo auto u avgustu prosle godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Uros1992 0 Posted December 5, 2012 Planiram i ja da uzmem Bravu, posto sam sve procitao ustanovio sam da pored mogucih problema sa motorom nisu pomenuti bilo kakvi drugi moguci problemi, tipa el. prozora retrovizora, table, ogibljenja, limarije i tako to. Ako bi neko bio ljubazan pa da kaze da nesto i o tome Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted December 5, 2012 Sa motorom, nema nikkvih problema, osim ako ne uzmes neki les. Limarija je pocikovana, tako da ni oko toga nema da te boli glava, osim ako nije udaran pa radjen, onda hoce da pokaze. Za ogibljenje opet samo reci hvala, 3 godine i preko 30000km na nasim putevim bez ikkve intervencije. Oko elektronike takodje nema nikakvih problema, sve raddi savrseno, jedino hoce da zezne pokazivac temperature kada oslabe pinovi pa pocne malo da ludi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1111 Posted December 5, 2012 Boze, koji mentol onaj BravoJTD..... Sad sam procito celu temu, ne verujem kakve komentare ima lik... Elem, Urose, autici su odlicni u svakom pogledu, jedina moja zamerka je na slabiji kvalitet plastike pa se po kaldrmi i nekom losijem putu cuje malo zveckanja tu i tamo, al to ja vise preuvelicam u glavi jer niko osim mene ni ne cuje, tj ne obraca paznju.. Motori su odlicni (osim 1.4 12v) pod uslovom da kupis ocuvan primerak. Ne znam na sta bih ti rekao da obracas posebno paznju, ja im nisam primetio neku posebno slabu tacku... Quote Share this post Link to post Share on other sites