Jump to content
FAS Goran
marija12

Zanimljivo ograničenje brzine

Recommended Posts

Ovo je vrlo brzo i ukinuto jer je odvraćalo vozačima pažnju pa su usled naglog kočenja izazivali udese :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam u Kopenhagenu desetak puta i nisam ovo video uzivo, ne kazem da je laz, ali... :rolleyes:

Mozda kao ideja na prvi pogled deluje zanimljivo ali za bezbednost u saobracaju, hm? :question:

Mnogo bolja varijanta bi bila da se ovakve devojke ugradjuju u automobile kao limitator brzine! :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari i Zastava sa istom maksimalnom brzinom
 
brzina%20120.jpg
 
Kako bi smanjila broj od 30.000 poginulih na putevima Unije svake godine, Evropska komisija je u potrazi za rešenjima naišla na jedno, na kojem bi joj i Džordž Orvel, autor romana 1984, pozavideo. Naime, kako prenosi britanski ''Dejli Telegraf'', Evropska komisija razmatra uvođenje uređaja, koje bi ograničilo maksimalnu brzinu na svim vozilima. I mada za sada nije poznato kakvi bi to uređaji bili i kako bi tačno funkcionisali, data su neka objašnjenja. Dakle, kamera postavljena u samom vozilu bi čitala znakove ograničenja i slala upozerenje vozaču kada bi bio pred prekoračenjem. Ukoliko bi se on oglušio, sistem bi sam vraćao brzinu u dozvoljene granice. Kao maksimalna brzina na svih vozilima navodi se 120 km/h.
 
Postoji i druga strane ovakvog predloga, koji se direktno ogleda u automobilskoj industriji. Zašto bi neko kupovao skuplji i snažniji automobil, kada njim ne bi mogao da ubrza preko 120? Džaba svi Veyroni, Ferrariji i Lamborghiniji, ako bi u praksi imali istu maksimalnu brzinu kao i Yugo 45. Zato i ne treba da čudi što je predlog naišao na loše reakcije u Britaniji, tolike da je stiglo i saopštenje iz sekretarijata za saobraćaj, koje je oštro odbilo svaku pomisao da bi ovakva ideja mogla da zaživi.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fora za uzimanje novca. Briga njih za poginule i povredjene. Limitatori brzine postoje vec u kamionima i njihova fabricka ugradnja u automobile ne bi bila skuplja od 50 evra. Sto mora jednostavno kad moze i komplikovano!

Ali ako vec postoje nekakvi zakoni zar oni nisu isti i za Yuga i Ferrari-a!?

Zar ne bi bila diskriminacija da recimo Yugu ogranice brzinu na 120 km/h a Ferrari-u na 250km/h?????????

Ja se zalazem za apsolutnu ravnopravnost. Zasto bi nekakav vozac Ferrari-a imao veca prava od vozaca Yuga??????

Samo zato jer ima novac koji je sigurno posteno zaradio?????

Biiiiiiiiiiiiiip :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Širom Hrvatske uskoro maksimalna brzina 30 km/h?

 

hr%20policija.jpg

 

Plan Evropske komisije za saobraćaj bez poginulih već živi u Evropi, a uskoro bi trebao da zaživi i u Hrvatskoj. Početkom marta brzina će se u centru Milana ograničiti na 30 km/h. Među prvima se na taj potez odlučio Edinburg, glavni grad Škotske, gde se u čak 80 odsto ulica ne sme voziti brže od 30 km/h, uključujući celo središte grada. Istim smerom krenuli su i u Parizu gde se brzina u delovima grada ovoga leta takođe planira da ograniči na 30 km/h, a to planiraju provesti i u niz gradova širom Španije.
 
Ne, nije reč o zabuni. Preporuka je to organizacije European Transport Safety Council (ETSC), ali i same Evropske komisije, koja planira da prepolovi broj stradalih na putevima do 2020, ali i da potpuno iskoreni pogibije na putevima do 2050. godine. A to je, ne treba previše objašnjavati, veoma ambiciozan plan. Gde se tu u priču uklapa ograničenje brzine od 30 km/h kakvo ćemo, čini se, uskoro imati i u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku, piše Jutarnji list? Posledni izveštaji, naime, govore da je ''Vizija nula'' (Vision Zero), odnosno plan saobraćaja bez poginulih, još uvek kilometrima daleko od stvarnosti. Ipak, pritom pokazuju i da ga je najlakše sprovesti upravo u urbanim područjima. Pretpostavljate - ograničenjem brzine na samo 30 km/h.
 
Hoće li to svima biti po volji? Sumnjamo. Neki će, sigurni smo, čak primetiti da se vozače vraća u davna vremena kad je zakon propisivao da ispred svakog auta mora da hoda čovek i najavljuje dolazak opasnog čudovišta na četiri točka. Međutim, brojke su nemilosrdne. Istraživanja pokazuju da svake godine u gradovima EU strada čak 11.000 ljudi, a 50 posto njih čine pešaci i biciklisti, označeni kao posebno ranjive grupe. Statističari su otkrili da je u poslednjoj deceniji broj stradalih pešaka smanjen samo 39 odsto, dok je smrtno stradalih među vozačima automobila čak 49 posto manje. Sve to daje vetar u leđa pobornicima dramatičnog ograničenja brzine u gradovima jer druge taktike za spas pešaka i biciklista nema.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako će država refundira lamelu slažem se. Meni je i 50 nezgodno. Nit treća, nit četvrta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dokle zazivi kod nas ima da prodje desetak godina,posto kasnimo za Evropom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako će država refundira lamelu slažem se. Meni je i 50 nezgodno. Nit treća, nit četvrta :)

Skoro sam ostao bez dozvole na 3 meseca i doso ortak nesto do mene i reko mu ajd da odemo do pumpe da sipam malo gorivo u stila,krenuli mi i covek menja brzine na 2sec. Na 50km/h on je bio vec u 5 brzini :( ja u soku :D On kaze tako ja vozim ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlog da se u nemačkim gradovima brzina vožnje ograniči na 30 km/h

 

stutgart.jpg

 

Nemački Savezni zavod za životnu sredinu predlaže da se u svim gradovima brzina vožnje ograniči na 30 na sat. Predlog je dočekan na nož i deluje da je već propao. Evo nekoliko komentara iz nemačke štampe.

 

Trideset na sat? U zemlji koja živi od automobila i za automobile? Ali predlog ne samo da nije šala, već dolazi od jedne državne institucije - Saveznog zavoda za životnu sredinu. ''Ograničenje od 30 kilometara na čas treba da važi u svim ulicama u gradovima'', rekla je predsednica zavoda Marija Kraucberger. To je deo strategije koju je zavod nazvao ''Grad sutrašnjice'' i, da je samo do njih, ograničenje bi bilo uvedeno već do 2020. godine. Pri tome je zaštita životne sredine samo jedan od ciljeva. Sporija vožnja bi izvesno značila manje nesreća, posebno teških, ali u zavodu tvrde da bi i saobraćaj bio protočniji te da bi se na cilj stizalo jednako brzo kao i danas, kada je ograničenje u gradovima po pravilu 50 na sat. U Ministarstvu saobraćaja nisu oduševljeni predlogom. Tamo kažu da bi se tako neopravdano usporavao saobraćaj na glavnim ulicama i podsećaju da već i sada lokalne samouprave mogu, gde nađu za shodno, da uvedu zone u kojima je ograničenje 30 na sat. Isto kažu i ministri saobraćaja saveznih pokrajina i Stalna konferencija gradova dok je konkretan bio berlinski demohrišćanin Florijan Graf: ''Novi napad na vozače!''

 

Predlog je ovaj, izgleda, propao pre nego što se o njemu ozbiljno i debatovalo. Ali u nemačkoj štampi ipak nalazimo različite komentare:

''Postoje strahovanja da bi današnje mirne stambene četvrti - u kojima važi ograničenje od 30 na sat - ponovo postale opterećene saobraćajem ukoliko vozači ni na glavnim bulevarima ne bi smeli da voze brže od toga. Onda bi uličica između stambenih zgrada odjednom postala brži put. To bi bila neželjena nuspojava'', piše Nirnberger nahrihten. ''Najvažniji argument protiv ograničenja: već sada lokalne samouprave imaju mnogo načina da uspore saobraćaj ako to nalaze za shodno. I to ne samo u stambenim četvrtima već i na magistralnim ulicama. Makar onim gde su škole, vrtići, starački domovi ili druge osetljive tačke.'' Nordvest cajtung (Oldenburg) ima još jedan argument - zapravo pretpostavku, tezu - protiv ograničenja: ''Samo donekle važi argument da bi se ovako podigla bezbednost saobraćaja. Jer kada neko vozi sporim tempom dužom trasom, preti opasnost da mu popusti pažnja.'' Zidvest prese (Ulm) dodaje: ''Ni sam Savezni zavod za životnu sredinu nije siguran da li sporija vožnja zaista znači čistiji vazduh. Jedna njihova brošura kaže da analiza gotovo i nema, a da postojeće pokazuju tek malo smanjenje zagađenja vazduha tamo gde se vozi sporije.'' Jedino je komentator levičarskog Nojes Dojčlanda (Berlin) za sporiju vožnju: ''Tako bi se emitovalo manje izduvnih gasova - to je argument sa težinom, s obzirom na hronično veliku količinu štetnih čestica u vazduhu. Drugo, ograničenje od 30 na sat bi značilo više bezbednosti za pešake i bicikliste, kojih je poslednjih godina sve više. Kritičari iz Ministarstva saobraćaja kažu da bi ograničenjem glavne gradske saobraćajnice izgubile svoju funkciju da izvuku saobraćaj iz stambenih četvrti. To bi se dalo izbeći odgovarajućim propisima - da za njih postoji politička volja.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Londonu drastično smanjuju ograničenje brzine

 

london 11.jpg

 

Strateški razvoj britanske prestonice se bazira na značajnom smanjenju broja automobila u gradu, pa je cilj prepoloviti broj automobila u Londonu do 2044. godine. Do 2030. godine broj automobila u Londonu mora da se smanji za najmanje 25 posto. Ipak, u slučaju Londona takav strateški plan je relativno jednostavno sprovesti u delo s obzirom na izuzetan gradski prevoz, koji se bazira na podzemnoj železnici i autobusima. Drugačiji pristup u poslovnom centu poznatom pod nazivom The City će se primeniti već do kraja 2020. godine kada na snagu stupaju značajna smanjenja ograničenja brzine. Naime, ograničenje brzine iznosiće 15 milja na sat, odnosno 24 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Briselu brzina za vozila ograničena na 30 km/h

 

policija belgija 01.jpg

 

U Briselu je od 1. januara brzina za motorna vozila ograničena na 30 km/h.

Gradska uprava je saopštila je da će novo pravilo u saobraćaju važiti za sve delove grada pomoći da bi se smanjio broj nesreća, a povećala bezbednost na putevima. Samo će nekoliko puteva biti izuzeto od ovog propisa. Mišljenje građana se razlikuje o ovom pitanju, neki smatraju da je to bolja opcija posebno zbog bezbednosti dece, dok neki misle da je preterano da ograničenje važi u svim delovima grada. Kontrole su pooštrene širom grada, a postavljene su i posebne kamere. Većina prekršioca moraće da plati novčanu kaznu, a onima koji prekrše propise više puta u nekim slučajeva će biti oduzeto vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka: ograničenje u gradovima 30 km/h?

 

214204-30 kmh.jpg

 

Koliko brzo sme da se vozi? U malo kojoj zemlji se o tome diskutuje toliko emotivno kao u Nemačkoj. Rasprava dobija zamah posebno o ideji ograničenje brzine u gradovima na 30 km/h. Automobili jure po mokrom asfaltu Adenauerove aleje. Brujanje točkova toliko je glasno da je Helmuta Derenberga teško razumeti. Penzioner stoji na trotoaru s otvorenim kišobranom i pokazuje gore ka svom stanu. Direktno pred njim su četiri saobraćajne trake, koje centar Bona povezuju sa južnim delom grada.

 

''Živim ovde pedeset godina'', kaže Derenberg. ''Ima više saobraćaja, ali to mi ne smeta. Čak se radujem kada čujem zvuk Mustanga sa osam cilindara.'' I ovde je, kao u drugim nemačkim gradovima, brzina ograničena na 50 km/h. Na pitanje da li misli da je to prebrzo, Derenberg kaže: ''A šta bi trebalo, ograničiti brzinu na 30? Ni u kom slučaju. 50 na sat je dobra brzina za grad. Ja sam jedan od onih koji voli brže da vozi. Noću, kada nema gužve, vozim i 60.''

 

Španija usporava

Već decenijama se u Nemačkoj vode rasprave o ograničenju brzine na autoputevima, o maksimalnoj brzini od 80 km/h na putu van naseljenog mesta i 30 km/h u gradovima. Ljubitelji automobila, poput Derenberga, u tome vide ograničavanje slobode. Do sada se ni jedna nemačka vlada nije usudila da pooštri te zakone. U drugim evropskim zemljama, ograničenje brzine na autoputevima na 120 km/h ili 130 km/h već je odavno postalo standard. I u gradovima su pooštrena pravila - Španija upravo uvodi ograničenje brzine u gradovima na 30 km/h.

 

Osam gradova za 30 km/h

Samo nekih dva meseca uoči parlamentarnih izbora, i u Nemačkoj rasprave ponovo uzimaju maha. Novim ograničenjima brzine, do 2034. godine bi emisija štetnog ugljen-dioksida mogla da se smanji i do sto miliona tona, navodi se u saopštenju Saveza ekoloških udruženja i Sindikata policije najmnogoljudnije nemačke pokrajine Severne Rajne-Vestfalije. Ankete čak pokazuju i da većina članova auto-moto kluba ADAC, najvećeg nemačkog udruženja vozača, više nije protiv novih ograničenja brzine. Taj cilj već je postao deo izbornih programa Socijaldemokrata, Levice i Zelenih.

 

Katja Derner iz stranke Zelenih ima velika očekivanja od nove savezne vlade. Gradonačelnica Bona želi da sledi primer Španije i priključila se ''Inicijativi gradova tempo 30''. Naime, osam velikih nemačkih gradova traži da ograničenje brzine na 30 km/h postane pravilo. Ali za to je potreban novi zakon. ''Očekujemo da ćemo time imati manje emisija štetnih gasova i manje buke u gradovima'', kaže Derner za DW. ''To je po meni odlučujući faktor, ali naravno važno je i pitanje bezbednosti saobraćaja''.

 

Da izuzeci postanu pravilo

Iz svoje kancelarije, na dvanaestom spratu bonske gradske većnice, Katja Derner gleda na kuće u nizu ispresecane velikim saobraćajnicama. Poput mnogih nemačkih gradova, i Bon je nakon razaranja u Drugom svetskom ratu izgrađen po meri automobila. Danas mnogi građani podnose zahteve za ograničenje brzine na 30 km/h u određenim ulicama, kaže gradonačelnica Derner. ''I po pravilu to ne možemo da odobrimo, jer nam savezni propisi to ne dozvoljavaju. Rado bismo to promenili. Dakle, da ograničenje od 30 km/h postane pravilo, a tamo gde situacija to dozvoljava da omogućimo vožnju do 50 km/h. Do sada je grad mogao da ograniči brzinu na 30 km/h samo u manje prometnim ulicama ili tamo gde su škole, vrtići ili starački domovi.''

 

Potrebno još studija

Jedan kombi keramičara upravo pokušava da se što brže probije kroz gužvu. Iza njega je vozilo za dostavu paketa i kamion koji snabdeva supermarket. Nova ograničenja brzine u gradovima često kritikuju kompanije čija vozila više puta dnevno prolaze kroz grad. A kakav je stav predstavnika privrede, Industrijske i trgovinske komore (IHK), kada je reč o ograničenju brzine u Bonu? ''IHK je protiv paušalnog ograničenja brzine na 30 km/h širom zemlje, bez prethodnog ispitivanja'', kaže direktor komore Štefan Vimers. Prema njegovim rečima IHK je za to da se najpre uradi studija koja bi pokazala ''kakvi bi bili efekti za čitavu mrežu i u kojoj meri bi to uticalo na smanjenje buke, tok saobraćaja, gužve, uključujući i sporedne ulice, kao i na emisije štetnih gasova.''

 

I EU se pita

Dosadašnje ocene bile su različite. Iz Savezne službe za zaštitu životne sredine smatraju da je do sada bilo premalo istraživanja. Međutim ona pokazuju da je postignut napredak kada je reč o bezbednosti u saobraćaju, smanjenju buke i zagađenju vazduha, a da istovremeno nije bilo većih ograničenja što se tiče mobilnosti. Na Rojterštrase, ulici sa četiri trake u Bonu, stanovnici su tokom poslednjih godinu i po dana mogli da vide efekte novog ograničenja brzine. Decenijama je po toj prometnoj bonskoj ulici moglo da se vozi 50 km/h, a onda je zbog prekoračenja granične vrednosti za štetne meterije, koje propisuje EU, brzina morala da se ograniči na 30 km/h.

 

Nije sve nekada bilo bolje

''Bila je to dobra odluka za nas'', kaže za DW Mehthild Hengst. Samo tri metra trotoara i jedan zid dele njenu dnevnu sobu od vozila koja tom ulicom prolaze. Penzionerka tu živi četrdeset godina. ''Ranije je bilo mnogo žešće'', kaže. Zbog zagađenja od automobila, prozori i dalje moraju neprestano da se peru, ali postalo je malo tiše. ''I sada kada izađem na ulicu imam osećaj da mogu da pređem ulicu, jer automobili više ne idu tako brzo. Manje se osećam ugroženo.'' Ipak, Hengst nije spremna da se izjasni za uvođenje ograničenja od 30 km/h u čitavom gradu. Boji se da bi to dovelo do većih gužvi u saobraćaju.

 

Grad za pešake i bicikliste?

U produžetku ulice je jedna prodavnica bicikala. Sara Mons je upravo ušla sa ćerkom kako bi kupila novu kacigu. Kroz izlog gleda na raskrsnicu. ''Kada ovo vidim izgleda mi kao da grad pripada automobilima'', kaže. ''Grad bi morao da počne da se vraća pešacima i biciklistima. A ograničenje brzine na 30 km/h bila bi dobra promena paradigme.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ponovim - zeleni liberali su najveće zlo koje je zadesilo čovečanstvo.

Sa jedne strane se zalažu za potpuno ukidanje sus motora (zbog zagađenja) i uvođenje isključivo električnih automobila, a sa druge strane žele da se ograniči brzina takođe zbog smanjenja zagađenosti, a koju električni automobili ne emituju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mađari nagrađuju vozače koji poštuju ograničenja brzine

 

120809-znak.jpg

 

Mađarska policija pokreće aplikaciju pomoću koje će pratiti da li se poštuje dozvoljena brzina kretanja kako bi nagradili one koji voze u okviru propisanih ograničenja brzine. Korisnici OBBPoint aplikacije će dobijati bodove, ukoliko redovno voze po pravilima, te će kasnije moći da ih iskoriste za popuste i poklone u prodavnicama i kod različitih dobavljača usluga. Na osnovu koordinata lokacije, softver zna koja ograničenja brzine važe za datu rutu, a ažuriraće se redovno kako bi mogao da identifikuje periodična ograničenja. Ne smatra se prekršajem ako neko trenutno prekorači maksimalnu brzinu u kratkom periodu, na primer da pretekne drugo vozilo, pod uslovom da vozač nakon završenog manevra uspori do ograničenja brzine.

 

Uz OBBPoint bodove mogu sakupljati ne samo odrasli, već i deca koja putuju automobilom ili druga odrasla osoba koja putuje pored vozača. Sistem je dizajniran za pokretanje aplikacije na dva telefona paralelno u vozilu. Deca koja koriste verziju aplikacije dizajniranu za njih mogu da biraju različite likove (detektive, policajce…), a mogu i da se međusobno takmiče i porede rezultate. Takođe, program predviđa i da će sami vozači moći da se takmiče ' na osnovu bodova prikupljenih u redovnom saobraćaju, igrači će dobiti titule, te će se potom izvlačiti nagrade među onima istog ranga.

 

Mađarska policija ističe da ne postoje pravne prepreke za ovaj lojaliti program, kao i da se kroz OBBPoint neće prikupljati podaci o vozačima i vozilima, te da ovo nije zvaničan sistem za merenje i kontrolu brzine. Aplikacija se, naravno, može uključiti i isključiti u bilo kom trenutku. OBBPoint App će biti besplatna i postojaće IoS i Android verzije. Lansiranje se očekuje u prvoj polovini avgusta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Holandiji vlasti podstiču vozače da na jednom putu voze - brže

 

216670-holandija.jpg

 

Znate kako je sa saobraćajnim pravilima i kampanjama - odgovorni za bezbednost saobraćaja uvek od vas traže da prilagodite brzinu uslovima na putu i ograničenjima i da usporite. Međutim, u Holandiji imaju drugačije probleme pa će pokrenuti kampanju da na jednoj saobraćajnici vozači budu - brži!

 

Kampanja se odnosi na magistralni put N34 koji prelazi pokrajinu Drenthe, na severoistoku zemlje. Tamo je brzina ograničena na 100 km/h, ali čini se da vozači to ignorišu i neretko voze 50-60 km/h. Problem nastaje jer su razlike između ograničenja i vozača koji voze po ograničenjima te onih koji voze tek 50 km/h prevelike i često dolazi da opasnih kočenja i preticanja. Da bi se rešili svi ovi problemi bilo bi lakše spustiti ograničenje brzine na 80 km/h, ali vlada se tome protivi jer niža brzina ne odgovara tipu puta. Zato će na društvenim mrežama biti pokrenuta kampanja i biće distribuirani leci koji će podstaknuti vozače da budu brži. Policija će biti prisutnija uz put pa se veruje da će sve to pomoći da vozači ubrzaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na većini saobraćajnica u Parizu uvedeno ograničenje od 30 km/h

 

111042-pariz.jpg

 

U skoro celom Parizu važi ograničenje brzine od 30 km/h, a odredba se ne odnosi na periferiju i nekoliko najvažnijih žila kucavica poput bulevara Maréchaux i važnih saobraćajnica u zapadnom Parizu. Meru podržava većina Parižana i Parižanki, ali snažno joj se protive stanovnici regije Ile-de-France. Treba podsetiti da je i pre uvođenja ove mere na 60% saobraćajnica u Parizu brzina bila ograničena na 30 km/h.

 

Stanovnici Pariza moraće da se naviknu na to da na većini saobraćajnica metropole važi novo ograničenje brzine od 30 km/h, a brzinom od 50 km/h automobili će moći da se kreću samo na određenom broju saobraćajnica. To će se odnositi na obilaznicu Périphérique i još nekoliko žila kucavica poput bulevara Maréchaux, dva dela saobraćajnica uz Senu. Isto važi za avenije Bois de Boulogne i Vincennes te važne saobraćajnice u zapadnom delu grada, a to su avenije Champs-Elysées, Foch, Grande Armée, rue Royale te saobraćajnice u 12. i 14. arondismanu.

 

Svrha nove mere je poboljšati bezbednost drumskog saobraćaja i smanjiti zagađenje bukom, broj saobraćajnih nesreća i poboljšanje protoka saobraćaja. Procenjuje se da će se novim ograničenjem brzine nivo buke smanjiti za tri decibela i da će se istovremeno prepoloviti broj nesreća i smrtnih slučajeva na gradskim saobraćajnicama. Mada mere podržava velika većina stanovnika glavnog francuskog grada, problem bi mogao da nastane na periferiji i u okruženju Pariza gde se zahteva ograničenje od 50, odnosno 70 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lion planira da smanji ograničenje brzine kretanja na 30 km/h

 

214204-30 kmh.jpg

 

Francuski grad Lion planira da u proleće smanji ograničenje brzine kretanja sa 50 km/h na 30 km/h, potvrdio je za televizijski kanal France 3 gradonačelnik Gregori Duset. Lion će se time pridružiti ostalim velikim gradovima u Francuskoj, uključujući Pariz i Lil, u pogledu ograničavanja brzine. Gradonačelnik je rekao da će se ograničenje od 50 km/h zadržati samo na nekim glavnim saobraćajnicama. Cilj ove promene je sprečavanje saobraćajnih nesreća u gradu. Od kraja avgusta novo ograničenje brzine na snazi je u velikom delu Pariza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

London pokušava da ubrza uvođenje ograničenja brzine od 30 km/h

 

mitsubishi london.jpg

 

Transport za London (TfL) je najavio velike planove koji se tiču ''ubrzavanja'' uvođenja novih ograničenja brzine od 30 km/h u Londonu, sve s ciljem poboljšanja bezbednosti. Organizacija, koja je zadužena za glavne londonske puteve, kaže da bi novi zakon trebalo da uspori tok na više od 225 kilometara puteva u Londonu do 2024. godine. TfL ističe da je prošle godine na ulicama Londona poginulo ukupno 96 ljudi, dok je 2974 zadobilo teške povrede. Iako taj broj predstavlja 52% smanjenje smrtnih slučajeva u odnosu s prosekom od 2005. do 2009. godine, još uvek je veći od onog što pretpostavlja gradonačelnikov Vision Zero plan smanjenja smrtnih slučajeva na putevima u Londonu do 2041. godine.

 

Istovremeno, Metropolitanska policijska služba će povećati svoju brzinu sprovođenja mera, pri čemu bi trebalo da napuni budžet do finansijske godine 2024/25. Policija će dobiti novu tehnologiju za poboljšanje efikasnosti sprovođenja, dok su u raspravi i nova ovlašćenja policijskih službenika za podršku zajednice (PSCO). Organizacija TfL navodi da su mere neophodne jer ''stroža ograničenja brzine ostaju jedna od najvažnijih stvari koje se mogu učiniti da bi se smanjila opasnost na putu. Svaka smrt ili teška povreda na londonskim putevima je tragedija za najbliže. Odbijam da prihvatim da su ovi strašni incidenti neizbežni, zbog čega sam toliko zainteresovan za intenziviranje nečega na čemu već dugo radimo da bismo smanjili broj smrtnih slučajeva na našim putevima'', izjavio je gradonačelnik Londona Sadiq Khan.

 

''Ovaj izveštaj sadrži hrabre i ambiciozne planove za promenu načina na koji koristimo londonske puteve, uz uvođenje strožih ograničenja brzine i veću saradnju sa londonskim opštinama na poboljšanju opasnih raskrsnica. Ali takođe želimo da promenimo ponašanje ljudi, a kampanja koja je pokrenuta predstavlja izazov za stavove ljudi o kulturi na putevima. Već smo napravili dobar napredak - ali ne možemo biti samozadovoljni. Ima još puno toga da se učini da bi se iskorenili smrtni slučajevi i ozbiljne povrede s naših ulica''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Berlin podržao inicijativu za uvođenje ograničenja od 30 km/h

 

223248-30 kmh.jpg

 

Senat Berlina odlučio je da podrži inicijativu nemačkih gradova za ograničavanje maksimalne brzine na 30 km/h, kao i za veće korišćenje javnog prevoza radi čistijeg vazduha i manje saobraćajnih nezgoda, saopšteno je na sajtu Grada. Ideja je da lokalne samouprave budu u mogućnosti da same odluče gde je uvođenje ograničenja brzine potrebno, ali državni propisi o drumskom saobraćaju još uvek ne dopuštaju ovu slobodu jer je ograničenje od 30 km/h na glavnim putevima moguće samo u izuzetnim situacijama, pojasnila je senatorka za životnu sredinu, mobilnost, zaštitu potrošača i klime Betina Jaraš na osnovu čijeg predloga je Berlin podržao inicijativu.

 

''Cilj da se više nemamo smrtne slučajeve ili ozbiljne povrede na putu - potrebno nam je više opcija za nametanje ograničenja od 30 km/h. Usporavanje je odlučujući faktor za veću bezbednost na putu'', rekla je senatorka. Gradsku inicijativu pokrenuli su u julu 2021. godine gradovi Frajburg, Lajpcig, Ahen, Augsburg, Hanover, Minster i Ulm, a od tada je svoje članstvo izjasnilo više od 60 drugih gradova i opština. Cilj inicijative je da pozove saveznu vladu da revidira zakon o drumskom saobraćaju i ponovo reguliše dozvoljenu maksimalnu brzinu u urbanim oblastima jer je gradovima i zajednicama potreban novi pravni okvir koji će im omogućiti da postave ograničenje brzine od 30 km/h tamo gde smatraju da je korisno i prikladno, a imajući u vidu relevantne probleme životne sredine, saobraćaja i urbanog razvoja, stoji u saopštenju Grada.

 

U Parizu usvojena inicijativa

Podsećamo, nedavno je u celom Parizu, izuzev bulevara De Marišo i još nekoliko puteva, maksimalna dozvoljena brzina za sva vozila ograničena na 30 km/h, dok je pre ove mere za 60% pariških puteva važilo pomenuto ograničenje, saopšteno je na zvaničnoj stranici Pariza. Pobornici ove odluke smatraju da će smanjenje maksimalne brzine smanjiti zagađenje vazduha, buku i broj saobraćajnih nezgoda. Očekuje se da će u proseku biti 25 odsto manje saobraćajnih nesreća nego 2020. godine, a ovaj procenat penje se i do 40% kada su u pitanju ozbiljne i smrtonosne nesreće, saopšteno je na sajtu Grada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...