Jump to content
FAS Goran
Prase

Fiat Brava 1.4 12v - pregrevanje motora?

Recommended Posts

Danas posle prelaska Gazele kazaljka temperature poludela i otišla skoro do crvene zone... ja otvorio prozore, uključio grejanje do daske, i kroz nekoliko minuta vratilo se na normalu tj. nešto malo ispod 1/2. Inače, u kabini se osetila prilična toplota, kao da sam uključio grejanje, a bilo je isključeno...

Da li je ovo znak za uzbunu? Mislim, motor je onaj baksuz 1.4 12V i prešao je blizu 300.000kmova...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri kad dodje na pola da li je vreo hladnjak ...ako nije termostat, ako jeste ventilator i sistem paljenja istog...nemoj voziti tako da ne pokvaris dihtung i glavu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedan problem.U pitanju je Fiat BRAVA 1.4 '97 Od skoro, mi temperatura motora prelazi preko polovine,posto nemam oznacene podeoke na instrumentu

otprilike ide do ispod polovine gornjeg dela instrumenta. Sto se tice termostata, mislim da je OK, posto je na radnoj temperaturi hladnjak vruc, ventilator hladnjaka se pali tek kad postigne navedenu tremperaturu i tu je odrzava. Sobzirom da sam ga isprobao samo u gradskoj voznji i na leru, ne znam kako bi se ponasao na nekoj duzoj sporoj voznji, jer u normalnoj voznji nemam problema jer odmah obori temperaturu.Moram napomenuti da se ventilator pali iskljucivo kad dostigne navedenu temperaturu, ne pre,mada znam da ima dve brzine

ne znam uopste ni kad treba da se pali ta prva, mada mislim da kod mene ne radi

ta prva brzina, napominjem da sam pre 20 dana dolio nesto vise od 1l

tecnosti jer mi je curilo na crevo

nisam ozracivao sistem, jer znam samo na hladnjaku da se nalazi saraf za ozraku

i na nekom crevu.Ako neko zna u cemu je konkretno problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam tacno gde je sraf za otraku na 1.4-12v,ali moras ga naci na nekom je crevu,e sad prvo to uradi,naravno sipaj paraflu,jer nece da prokuva na 100stepeni,a svi ti fiati imaju malo visu radnu temperatur,mozda i sat malo ludi,ali dokle god on pali ventilator,i svlaci nije toliko strasno.Kada podigne temperaturu,pa upali ventilator,nikada vise ne moze vratiti na sredinu,posebno po gradu i naravno proveri za te brzini,isto takodje ne znam da li ima dve ili jednu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu da ozracim sistem ako pronadjem sve sarafe za ozraku.Mada mi se ovo nije desavalo do pre mesec dana
da kazaljka prelazi polovinu, pa zato smatram da nesto nije OK. Paraflu naravno imam u sistemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene opet...

Bio sam kod majstora i ozračili smo sistem.

Međutim auto se i dalje ponaša isto tj. temperatura probija radnu u gradskoj vožnji (ono kreni-stani). Majstor tvrdi da nije do termostata i da jeste da bi se to pokazalo i van gužve...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa znas kako,ja gore nisam procitao,koliko je dugo auto kod tebe??? Moras imati u vidu i da je vec krenulo toplije vreme!? Jel gubi vodu,da nema mozda visak ulja,tj.da nije ulje pocelo da beli???

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Auto je kod mene oko 7 meseci. Ne gubi vise tecnost,na crevo je malo pustalo pre par nedelja, al je sad ok.Ulje je takodje OK ne trosi ga niti ga ima viska

znam da je toplije vreme, nisam ga vozio bas mnogo po toplom vremenu, ali mislim da to nema veze, jer bi se to desavalo i zimi sigurno ne znam jedino

da nije ostalo vazduha posle dolivanja tecnosti pre par nedelja, da negde pronadjem te ozracne sarafe samo i odradim to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kako,zimi i ne bi bas nije veruj mi isto 0,minus 5 i plus 20,to su veliki oscilacije ,taman tih ,7,8 stepeni sto tebi dize temeraturu,tebi toliko i dize to nije vise ,mozes i da proveris,ali vidi ti ozraci njega dobro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam jedan problem sa fiat bravom , vozio sam par dana i sve ok , cak sam i vece kilometraze presao , oko 400 i sve ok , 1.2 16 v je u pitanju 2000 godina , al ovo par dana temperatura mi skace ,evo kako je sve krenulo a ako neko zna nek rekne sta je pojedo se ziv ... vozim jednom navece pogleda temperaturu ono blizu H , ja stanem ,otvorim haubu otvorim vodu gledam nista se ne pomjera, mislio sam da je vodena pumpa, sacekam jedno pola sata i kuci , sutra pogledam sve upalim auto cekam da dodje na radnu , skinem ono crijevo sto ide sa hladnjaka na bocu kad krenu ventilator i pumpa da rade, evo reko radi sve ,odem krug kad temperatura opet skoro pa max , dodjem kuci cujem neko kljucanje kao cc, ccc, ccc ,ccc , ugasim auto i dalje tako , tamo iza hladnjaka imaju ona crijeva sto idu ovako ,jedno ide u motor ,drugo na klimu ,trece na hladnjak , ono lupa kao da neko baca vodu pod pritiskom u to crijevo , znaci svake 2 sekunde bum i kad stavim ruku cujem udar vode , ajd reko da nije se hladnjak zacepio ,skinem to ,procistim ,opet nije , sad me zanima sta je ,termostat mi pali ventilator , ne znam za te brzine po sto sam kupio auto nedavno .. kratka uputa, vodena pumpa radi , hladnjak cist , ne grije kabina  ,jako brzo skace temperatura kad prodje pola  , na tom crijevu sto izgleda kao T il tako nesto se osjeti neki pritisak sto motor baca al je problem sto je donje crijevo hladno a gornje vruce , nije zacepljeno gledo sam , nisu ta dva crijeva spojena , jedno ide ispod njeg , ako neko zeli mogu sliku poslat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Auto je kod mene oko 7 meseci. Ne gubi vise tecnost,na crevo je malo pustalo pre par nedelja, al je sad ok.Ulje je takodje OK ne trosi ga niti ga ima viska

znam da je toplije vreme, nisam ga vozio bas mnogo po toplom vremenu, ali mislim da to nema veze, jer bi se to desavalo i zimi sigurno ne znam jedino

da nije ostalo vazduha posle dolivanja tecnosti pre par nedelja, da negde pronadjem te ozracne sarafe samo i odradim to.

termosta moze i samo do pola da otvori to jest zaglavi i ti onda mislis otvorio je skroz posto su ti oba creva vrela i hladnjak ali cvrc milojka protok hladne vode mali i on se greje i to je dosta cest kvar zameni termost i resio si problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav! Na koju temperaturu treba da ukljuci vent hladnjaka motora?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedan problem.U pitanju je Fiat BRAVA 1.4 '97 Od skoro, mi temperatura motora prelazi preko polovine,posto nemam oznacene podeoke na instrumentu

otprilike ide do ispod polovine gornjeg dela instrumenta. Sto se tice termostata, mislim da je OK, posto je na radnoj temperaturi hladnjak vruc, ventilator hladnjaka se pali tek kad postigne navedenu tremperaturu i tu je odrzava. Sobzirom da sam ga isprobao samo u gradskoj voznji i na leru, ne znam kako bi se ponasao na nekoj duzoj sporoj voznji, jer u normalnoj voznji nemam problema jer odmah obori temperaturu.Moram napomenuti da se ventilator pali iskljucivo kad dostigne navedenu temperaturu, ne pre,mada znam da ima dve brzine

ne znam uopste ni kad treba da se pali ta prva, mada mislim da kod mene ne radi

ta prva brzina, napominjem da sam pre 20 dana dolio nesto vise od 1l

tecnosti jer mi je curilo na crevo

nisam ozracivao sistem, jer znam samo na hladnjaku da se nalazi saraf za ozraku

i na nekom crevu.Ako neko zna u cemu je konkretno problem?

Pozdrav! i mene muci ista stvar,dakle kazaljka temp.malo prelazi pola ali ne pali vent.!? tek nekad hoce ali bas kad ugreje da budu tvrda creva...,Ja mislim da je u pitanju ozracivanje sistema ali ne znam tacno proceduru a i ne znam gde se nalazi drugi sraf za ozraku? Jedan sam nasao na crevima za grejanje a drugi ne znam gde je a i da lise ozracuje sa ukljucenim motorom na toplo ili iskljucenim na hladno. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od prošle godine me muči kazaljka temperature.Uvek drži malo iznad pola i nekom trenutku krene maltene u crveno,onda upali ventilator i vrati nazad.Kad u tom trenutku kad je skala skroz gore, skinem kratko sa kontakta i odmah vratim ,kazaljka stoji na sredini gde i treba,pa onda polako opet krene gore.Nije mi baš najbolji motor,ali sam primetio da se često pali ventilator,pa i zimi sad.Sve je čisto i protočno,provereno.Malo vlaži hladnjak ali zanemarljivo.Probao sam da zamenim dva instrument sata i ništa ,isti problem.Pomenjao sam oba senzora temperature,i na termostatu(star dve godine) i na glavi i opet ništa.Termodavač je isto promenjen pre dve godine.Skoro mi je majstor radio dijagnostiku iz hladnog stanja,nema nikakvih greški,ali sam primetio da se na 97 stepeni,a tad i skala ode preko,da se tek tada pali ventilator,što je meni,iskreno,sumnjivo!!Zna li neko na kojoj temperaturi treba da se pali prva brzina na ventilatoru,jer se meni čini daje ovo sa 97 previše!

Ne znam kako da proverim da li mi uopšte i radi prva brzina,tj. da li možda problem u termodavaču ili ne,pa možda pali drugu samo,a tad je temperatura verovatno prevelika.

Ako samo neko tačno zna na koliko se stepeni pali prva brzina ,pa da krenem od nečega,jer ne znam šta da radim više,a bojim se i da mi zato i dodatno troši više!

 

image-0-02-05-de61382713d1c0094eb93cecb75198ed4731d2f599bd91e2150ce2dd95b2722f-V.jpg

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nezaustavljiv

 

Daaaavno dok sam imao Bravu 1.6 16v, dogodilo mi se par puta da krene tako kazaljka preko pola, onda čujem kako se upali ventilator hladnjaka, kako brzo radi i vrati se kazaljka na pola. I sve tako.

Zamenjen je, čini mi se termodavač, nalazi se sa donje strane hladnjaka.

Kako mi je tada objašnjeno, drugu brzinu ventilatora pali direktno komp kao meru zaštite, jer ako bi se čekao riknuti termodavač da pošalje signal, ventilator se nikada ne bi ni upalio i eto velikog problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mom hgt-u je prva brzina na ako se dobro secam kad sam menjao termodavac pisalo na njemu valjda 93 ili 97 a druga na 107 ili 103. Na 1.6 verujem da ne moze biti puno veca razlika. Sam ventilator mozes da proveris tako sto izvadis dzek sto ide u termodavac na hladnjaku i spojis zicom cinceve. Ako auto ima klimu ima 2 ulaza gore i jedan dole, jedan kraj zice u donji ulaz, a ova dva gornja su prva i druga brzina. Tako je meni proveravano na hgt-u. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, mozda reostat prve brzine ventilatora...Ima obradjeno vec u nekim temama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,moze da se proveri termodavac,vidim da je to jednostavno.Ali i dalje ne znam sa kojim ciframa da se rukovodim kad je temperatura u pitanju.Za ovaj 1.4,konkretno, sa klimom, KOJA je temperatura na kojoj pokreće prvu ,a koja za drugu brzinu?Zna li neko to tačno? Jer ako se ispostavi da termodavac daje signal za obe brzine,kako da budem siguran da signal daje kad treba?!Tj.mozda on daje signal za prvu na 97 ,a trebao bi mozda na 90,npr.S obzirom na motor,ne verujem da su to velike temperature, ali samo nagadjam,ne poznajem materiju.Sto se tiče reostata,kako ustanoviti da li je on u kvaru?I da li je u kvaru ako je termodavac ispravan 100 posto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam džek što ide na termodavac,prespajao sam zice i na obe buksne pokreće ventilator.Medjutim ,na obe buksne ventilator se vrti istom,i rekao bih,onom manjom,prvom brzinom!Znači nema situacije da se na jednoj buksni vrti sporije ,a na drugoj brže.I onda sasvim slučajno, skinem onaj relej koji stoji na samom kućištu ventilatora,to je univerzalni relej, isti kao onaj u kutiji pored hladnjaka gde stoji nekoliko raznih releja,zamenim ga i onda na onoj prvoj buksni dobijem očigledno veću ,tu drugu brzinu,a na onoj drugoj buksni ostane ona manja brzina!Relej je,znači, bio pokvaren,zanima me da i je to razlog za onakvo cimanje sa kazaljkom?Reostat ,mislim da je u redu ,jer kad skinem jedan kabal sa njega,ona manja brzina,na onoj drugoj buksni  ne radi,a ova veća,  na prvoj buksni ,radi.Sto samo potvrdjuje onu teoriju da se druga brzina pali kompjuterom bez veze sa reostatom,moguce i bez veze sa termodavacom,kao što tvrdi Neshaoct!Ostaje mi da vidim kako ce se ponasati u vožnji sad kazaljka,ali svakako moram proveriti na kojoj se temperaturi pali ova prva brzina,a zato mi treba info na kojoj je temperaturi predvidjeno.Moze da se desi  i da termostat kasnije otvara ili termodavac  ne daje signal kad treba!Znači, dajte ,molim vas,ko moze da sazna na kojim temperaturama se pali ventilator,pa i na kojoj treba da otvara termostat na ovom motoru...pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dalje isto,u vožnji ide preko pa do pola onog razmaka izmedju sredine i crvenog,a u mestu maltene dohvati crvenu i tad pali ventilator,prvu brzinu.Sumnjam da je moguće da termodavac daje signal prekasno,a iskreno ,ne znam da li se prva brzina pali pomoću onog što ocitava termodavac ili senzor temperature?Sta u stvari daje signal da se ventilator upali,termodavac(pretpostavljam,ali ajde da proverim) ili senzor temperature?i za šta služe 2 senzora temperature?Cenim da je jedan za kazaljku a drugi daje informaciju kompjuteru,je li tako?Ako je tako,ima li onda šanse da termostat ne otvara dovoljno i da termodavac daje signal po temperaturi vode u hladnjaku,a koja je zbog termostata koji ne otvara dovoljno, dosta niža nego u motoru,pa zato skala ide gore,jer je temperatura vode u motoru mnogo veća od one u hladnjaku!Je li to moguće?Najmerodavnije bi bilo da se očita dijagnostikom na kojoj temperaturi vode u motoru,termodavac daje signal za prvu brzinu ventilatora,a zato mi treba podatak kolika treba da bude temperatura motora kad se pokrece prva brzina!Ja bih krenuo odatle  samo da dobijem tu informaciju o radnim temperaturama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I posle svega ovoga,imam čudan utisak da je srž problema u činjenici da kada skala ode gore,pa i do crvenog u mestu,ako tada ugasim auto i odmah dam kontakt,pa i upalim, kazaljka ,kad se da ponovo kontakt stoji na idealnoj sredini iako je samo sekund pre toga bila do crvenog,da bi posle minut- dva krenula opet goreDa je iz bilo kog razloga temperatura zaista visoka,kada dam ponovo kontakt,kazaljka bi opet išla gore!Znači,pre dve godine su zamenjeni i termostat i termodavač,prošle oba senzora temperature,ventilator radi u obe brzine,oba releja,tako da se razmišljam da problem uopšte nije u tim delovima,a ni u satu,jer sam probao dva komada i isto,već u signalu koji dobija sat da bi pokretao kazaljku.Moguće je da je problem u instalaciji,a ne znam da li kompjuter na neki način kontroliše taj signal,tj. da li taj signal sa senzora prolazi kroz kompjuter ili ima direktnu vezu sa satom i da li ima neke veze i sa onim drugim senzorom? 

temperatura.gif

Eto kako se dešava!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze ovo nema nikakve veze sa pregrevanjem motora, to je njihova boljka taj pokazivac za temp zna  nekad da zeza. Kad se skazaljka digne gore lupi rukom odozgo po ins tabli. Tako sam to radio 14 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne reaguje na lupanje,ne vredi.Ne mogu da budem pametan,pogotovo što ne znam ima li ipak neke veze sa kompjuterom ili ne ta kazaljka.Probao sam svojevremeno da na džeku koji ide u sat nadjem taj kabal koji ide za kazaljku.Nadjem ,presečem i kazaljka ,naravno padne.Pa sam uzeo dugačak kabal i direktno povezao sa senzora na džek,kazaljka proradi ali simptomi isti!Da mi je samo da nadjem odgovarajući, 100 posto ispravan sat,da definitivno utvrdim da li je dolazni signal ispravan ili ne!Pa da onda razmisljam da li je nešto do kompa!Pomagajte sa iskustvima ko može!A i ako neko zna gde mogu da pouzdano nadjem ispravan sat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto sam bio u paranoji kad sam primetio to na svojim kolima, stajao sam sa strane kad mi skoci kazaljka jer sam mislio da mi se auto pregreva. Vremenom sam shvatio sta se desava. Ja sam recimo pored te kazaljke za temp imao problem kada mi auto stoji na suncu, obrtaljka i km sat polude skroz.  Evo kakve sam ja zajebancije imao pored kazaljke za temp.

 

 

Edited by kaskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo mala ispravka za ubuduće...;)

 

-Termodavač je element koji služi da "očita" vrednost temperature rashladne tečnosti u sistemu i tu informaciju "podeli" sa nama indirektno preko kazaljke za temperaturu na instrument tabli. Uglavnom se nalazi na kućištu termostata.

-Termoprekidač je pak element koji (sama reč kaže) prekida napajanje ka potrošaču u zavisnosti od svoje zadate i realno ostvarene vrednosti i u ovom slučaju uključuje i isključuje motor ventilatora na hladnjaku u motornom prostoru. Uglavnom se nalazi na hladnjaku.

 

Slično je ali baš potpuno različito pa nije loše da se nauči jer kvarovi ta dva elementa uzrokuju različite simptome i boljke.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...