Jump to content
FAS Goran
Prase

Fiat Brava 1.4 12v - pregrevanje motora?

Recommended Posts

Za "kaskabgd",moj problem sa kazaljkom je prisutan i leti i zimi.Što se tiče ovoga sa termoprekidacem,jel to znači da ima veze sa ponašanjem  kazaljke ili ne?Ono što je presudno kod mene je cinjenica da se  kazaljka vrati gde treba čim se samo na sekund prekine pa vrati kontakt,kao što sam i poslao da se vidi u onom gif fajlu.Jedino mi je rešenje da opet probam drugi sat,ali kao što rekoh, ako nadjem zaista skroz ispravan,pa da krenem sistemom eliminacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da većina termodavač nazivaju termoprekidačom..Auta sa kompjuterima imaju još i senzor temperature on očitava temperaturu tečnosti pa šalje na tablu..Ako komp pali drugu brzinu onda je to podatak 

sa senzora iz kućišta termostata dok je za prvu zadužen termoprekidač ili davač koji funkcinoše po starom sistemu kad nije bilo kompjutera i on se nalazi na hladnjaku..

Jel ovako funkcioniše kako sam napisao?

Tačna temperatura tečnosti bi trebalo da se očita kad se nakači na dijagnostiku..Video sam jednom kad je majstor kod mene proveravao nešto..

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Markobgd said:

To što "većina" radi ne mora da znači da je ispravno;)

To dvoje su dve različite stvari.

Pojasnji....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje,ali nisam za sve siguran,pa zato molim da nam se pojasni od strane nekog ko 100 posto zna kako funkcioniše i za šta koji element sistema služi, elem,moje misljenje-na motoru postoje dva senzora,jedan na termostatu i drugi malo niže na samoj glavi.Onaj na glavi ima jednu buksnu,jedan kabal i direktno daje signal za kazaljku na satu,to znam i sam.Drugi senzor ,na termostatu ima džek sa dva kabla,i pretpostavljam da je to informacija koja ide u kompjuter.E da sad razgraničimo,prvu brzinu  pali taj termodavac na hladnjaku i tu nema dileme!Da li drugu pali isto termodavac ili onaj senzor na termostatu preko kompjutera,nisam siguran,ali kažem, ne znam! Dajte ako neko tačno zna taj princip ,neka pojasni!Pa da se onda vratimo na onu moju ludu kazaljku u satu!Dijagnostika svakako koristi informaciju iz kompa da pokaže kolika je temperatura tečnosti u motoru,a on tu informaciju dobija od onog senzora na termostatu,ali šta daje signal za drugu ,kažem, ja nisam siguran.Znam da leti kad uključim klimu,vrlo brzo se pokreće druga brzina.Hladnjak klime nema nikakav senzor,pa se verovatno pali jer se dosta brže zagreva motor zbog većeg opterećenja, jer je 1.4 slab za tu klimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto se pali ventilator sa upaljenom klimom cesce nego bez klime nema veze sa motorom, ventilator se pali da bi spustio pritisak u sistemu klime,  Nemoj da me shvatis pogresno ali mislim da ti pravis problem bez problema. I meni je kazaljka za temp ludovala bez obzira na spoljnu temp, ovo leti sam pisao za km sat i obrtaljku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nezaustavljiv Sve je napisano nema tu sta da se pojasnjava... To za klimu kad upalis,nema sta vrlo lako se pokrece 2 brzina,kad je klima upaljena uvek ti radi ventilator (sem kad si mozda na otvorenom)

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trabalo ventilator da radi nonstop sa klimom,samo kad je veliki pritisak u sistemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nebitno za klimu,meni je sad bitno da mi neko kaže da li tu drugu brzinu pali termodavac ili kompjuter,po meni treba da je termodavac,cim se na njemu prekida i prva i druga brzina,osim ako ne postoji neka veza sinhrono sa kompom!A što se tiče kazaljke,moram da utvrdim da li ima ikakve veze sa kompjuterom,sa onim drugim senzorom ili eventualno sa nečim drugim.Ja svakako moram opet probati drugi sat,samo da nadjem neki skroz ispravan!Ovako voziti je cvikanje svaki put,da li će mozda dici temperaturu stvarno, a ja neću znati da jeste,jer mi kazaljka ludi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaskabgd meni leti po gradu non stop radi ventlator,nisam primetio da ga gasi i temperatura je  zakucana na pola ni gore ni dole...Za drugu brzinu neko je napisao da pali kompjuter. Drugaru nije radila temperatura 2 godine i upravo se najgore desilo i zbog 1000dinara koliko kosta km/h dao je 40000

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Toga se i ja bojim. Čak mislim i da mi je zato i popustio motor,tj.mozda se grejao,a i sad se mozda greje.Doduse,ja sam tek pre neki dan,kao što sam i napisao,provalio da mi nije radio relej za drugu brzinu.Da li je zbog toga motor bio na većoj temperaturi,pa ga oštetilo, a posredno i napravilo kurslus sa kazaljkom,ne znam!Ono što je meni najbitnije sada,je da mi neko kaže, ali tačno, kada se prikači dijagnostika i ocitava temperatura motora,kolika treba da je ta temperatura kad se upali prva brzina na ventilatoru!?Dok ovo ne saznam,dok se ne uverim da li ,sto bi se reklo,hardver(senzori,termostat,termoprekidac,ventilator) rade kako treba,ne mogu resavati pitanje kazaljke.Dajte,KO ZNA,na kojoj temperaturi ovog 1.4 12 v,97 god. se pali prva brzina,i ima li šanse da termostat ne otvara dovoljno, pa dok se u hladnjaku stvori potrebna temperatura, u motoru dotle ode dosta više, pa mozda to podigne kazaljku?Ponoviću, na prethodnoj strani ima gif gde se vidi kako kazaljka reaguje kad se prekine pa ponovo uspostavi kontakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sta su pisali pre par godina. podatak sta pali i kad pali  "Ventilator ima dve brzine. Prvu pali reostat, drugu komp direktno. Tako je napravljeno kako ventilator ne bi ostao nem ukoliko reostat rikne...kao zaštita od pregrevanja. Čudno je da uopšte neće da mu upali.

2. brzina se ionako pali kada kazaljka već krene preko pola, tj. tek tada reaguje komp pošto reostat nije, a on nije jer je riknuo...

Bilo koji električar će to ešiti za kratko vreme, nije to ni skupo". :thumbup:

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,a u slučaju kod mene,gde reostat radi i prva brzina se pokreće,je li i kod mene drugu pali komp ili termoprekidac?I dalje čekam informaciju za onu vrednost temperature.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, nezaustavljiv said:

Ok,a u slučaju kod mene,gde reostat radi i prva brzina se pokreće,je li i kod mene drugu pali komp ili termoprekidac?I dalje čekam informaciju za onu vrednost temperature.

Lepo ti pise da drugu pali kompjuter.

Evo ti cela tema 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,to je rešeno,baš cu probati da pokrenem klimu kad se budem parkirao u garažu, pa da vidim hoce li paliti i tu drugu.Sad da saznam koja je vrednost temperature za paljenje prve brzine(rekao bih da je  97 stepeni mnogo za ovaj motor) i da saznam zašto se kazaljka ponaša onako.....(na prekid kontakta,pa ponovni kontakt,vrati se na sredinu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valjda ce se neko javiti ko tacno zna na koliko stepeni pali. A kompresor ti nece uplaiti ako je ispod 10c tako nesto,tako da tesko da ces moci isprobati klimu sada...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAX DEF pali klimu , sad ne znam dali imas tu opciju. ali svakako klima moze i da greje samim tim moze i da se upali tj trebalo bi. 1001% sam ubedjen da ventilator ne bi trebao da radi stalno kad je klima upaljena, jer milion puta sam stajao pored kola dok je klima radila i palio je i gasio ventilator. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaskabgd biiip li ga,mozda  kod mene nije nesto kako treba. Inace sam sipao po propisu 650gr freona...Kad sam na otvorenom tad ne radi,i sad udjem u grad i ne prodje 10 sec odma pali vent i tako dokle god sam u guzvi on radi ne prestaje.. Inace sam cuo da nece kompresor da upali kad je hladno napolju,ima neki senzor koji mu ne dozvoljava kad je velika hladnoca... Bas sam citao o tome na forumu jos pre... ti ga stavis na max def on upali lampicu i duva ali kompresor ne pokrece...

Edited by Trofeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene palio...  Ja sam taj auto kupio kad je bio 3 godine star sto bi danas rekli "nov nov".  Da me ne shvatis pogresno, ali danas su ti automobili promenili po ko zna koliko vlasnika i svaki drugi od tih vlasnika je mozda nesto cackao sam, isto tako svaki vlasnik ima nekog svog majstora a znamo kakvi su "majstori" danas,i tako kad auto promeni brdo vlasnika ko ce tu uci u kraj. Meni jedno leto klima nije htela da radi, tj upalim je ali se ugasi posle 1 min otprilike. Nije hteo da pali ventilator, poveca se pritisak u sistemu i presostat je ugasi.  Secam se dobro da me je rekao mozemo da namestimo da radi stalno...na kraju su namestili da se pali kad se poveca pritisak u sistemu odnosno kad treba da spusti.

Edited by kaskabgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima imam problem s Fiat Bravom 1.4 12v ozisao mi termostat kupio sam novi i zamjenio zatim i termo prekidac ali i dalje mi ne funkcionise mislim auto mi dize temperaturu i ne pali hladnjak, ahladnjakabsto se tice provjerio sam ga direktno i radi svaka pomoc bi mi dobro dosla hvala...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12. 10. 2018. at 9:09 PM, tox said:

@Adnanado

 

Jesi iste simptome imao i pre,da dize temperaturu?

Da ti ne puni bocu i izbija tecnost?

Nisam prije je sve ok bilo mislim da mi je palio ventilator tek na dvojci to jest kada kazaljka od trmperature predze malo iznad pola 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...