Jump to content
Goran

Recommended Posts

Posted (edited)

Pa ok, sredjivanje menjaca je uglavnom izmedju 100 i 150 evra.

 

To je ok sto bi ti sve da bude standardno, ali treba biti svestan sta to znaci :D  Prvo je problem naci normalne amortizere za standardni auto, drugo vecina gumenih elemenata i na vesanju sto se danas mogu nabaviti traju od 2 do max 5 godina. Pogotovo su problematicni nosaci balans stangle i caure na viljuskama. Jednostavno ih prave od gume takvog bednog kvaliteta da stojao auto ili se vozio, raspadnu se od "starosti". Ja sam na zelenom stavio pre 3 godine nove nosace balans stangle pa su vec zamenjeni :lol: Kontam da cu sledece godine morati i na viljuskama i to bih voleo poliuretan da stavim (takodje i na ramenu) da eto ne bude toliko sportski ko poliamid sto imam na ljubicastom zbog trajnosti na starenje. Sledeci problem je gibanj pozadi, fabricki sa 2 lista u 90% slucajeva se slegnu, sa 3 lista ako je standardni onda puca najduzi list, ako je pravljen onda mora cesto da se pegla jer je previsok auto i nestabilan.

 

1.3 motor jeste jaci ali i ima cesce probleme sa dihtungom glave zbog manjeg prostora izmedju cilindara. Mada to nije obicno problem ako je ispravan rashladni sistem i redovno se menja antifriz, isto kao sto nije problem ni kod 1.1 motora zupcasti ako se redovno menja. Takodje EFI ima puno bolje resen sistem zupcenja od karburatorskih motora koji imaju tendeciju cesce da prezupce zbog habanja remenica ili ako procuri ulje na zupcasti.

 

Vidim nisi imao skorije karburatorski motor :lol: Ja ih odbijam raditi jer vidim da ljudi u okolini svi se vrte stalno oko problem razvodnik/karburator, steluj ovo, steluj ono, hoce da pali, nece da pali, osetljivost na vlagu, hladno, toplo... Takodje iako se mogu naci novi setovi za reparaciju, to su najcesce stare zalihe tako da ne potraju duze od par godina na autu. Naravno ne kazem da ne moze da se namesti i da je to katastrofa, ali mislim da namestiti karburatorski sistem da bude funkcionalno ispravan nije nista jednostavnije nego EFI sistem, a barem kod EFI sistema kad je funkcionalno ispravan se mozganje zavrsava, pogotovo sa novim sistemom koji nema ni razvodnik. Takodje za isto stanje motora, 1.1EFI ide prakticno kao 1.3 sa dvogrlim.

 

Takodje mnogi vicu da bi vozili standardni auto ali par sitnih modifikacija moze prilicno da poboljsa utisak u voznji, a tu opet mislim da za te manje modifikacije EFI vise pruza. Evo npr zeleni, sa par jednostavnih modifikacija koje povecavaju max snagu za nekih 5ks sto ne zvuci nista specijalno na papiru, ali od 2800 do 3800 obrtaja sto su neki relativno normalni obrtaji za ove motore je ubrzanje za 1/3 krace (naspram standardnog karburatorskog bi bilo prakticno upola) ili prakticno moze da se vozi jednim stepenom vise za isto ubrzanje, a pri tome potrosnja se ne menja u normalnoj voznji.

 

Ako se auto radi limarijski ugradnja EFI sistema je vrlo jednostavna stvar, svi elementi se direktno srafe na motor, instalacija je relativno prosta, a pumpa uvek moze da se stavi eksterna (iako je mana toga relativno velika buka) pa nema modifikacija oko rezervoara. Mada ta pumpa je preporucljiva i kod karburatorskih sistema jer je problem los kvalitet mehanickih.

 

Ima nekih stvari koje su problematicne iz fabrike, a ima nekih problema danasnjeg doba, da jednostavno ne moze da se nadje nesto u kvalitetu ako se zeli sve fabricki. Mislim ok, ako je oltajmer koji stoji u garazi i vozi se 3 puta godisnje nece se sve istim tempom iskazati, ali opet da li neko zeli svaki put da razmislja da li ce da stigne tamo gde je naumio i u tim retkim situacijama kad se vozi auto.

 

Ljudi su cesto u fazonu ne bi mogli da voze stariji auto jer je previse naporan, ali ja bih pre rekao da li su vozili dobar auto :D  Svaki auto je naporan kada nije dobar :D 

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velika je muka voziti zastareo auto bez kvalitetnih rezervnih delova. Još ako ne znaš sam da radiš pa moraš da juriš majstore za bilo šta i nemaš garažu to je pakao. Plus što će takav auto ako nije u garaži da propadne mnogo pre. 

Ja sam dobrog da ne kažem odličnog Fiću prodao 2007. jer nisam imao više gde da ga držim. Prodao sam ga za 200 (dvesta) evra sa 4 skoro nove gume i novim akumulatorom. Takve su bile cene, svi kupovali do 6 godina iz uvoza (i ja sam) a toliko je tada koštao raspali Tomos Automatik. 

Nekad mi je žao što sam ga prodao a nekad i nije ali do sad bi se od stajanja u dvorištu raspao 100 puta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jeste ako ti je bitno da je original :D Ako nije onda je puno lakse :lol: Puno je lakse uzeti Golf disk, Fiat plocice, Alfa Romeo klesta i slicno i napraviti kocioni sistem bolji od fabrickog nego se zamarati sa fabrickim delovima i kocnicama :D  Isto i za gume, 145/80 R13 su totalno prevazidjene, modeli dostupni od pre cetvrt veka ili samo da se predje na 14ke i dostupnost je vec primetno bolja, a bolje i performanse :D  Cale je hteo Siguru i Winteru u 145/80 R13 dimenziji, to je bilo oko 3500din po gumi, znaci oko 28000din ukupno, a ovako imamo 165/65 R14 univerzalne Hankook koje su bile ukupno 24000din, jeftinije i bolje prakticno u svim aspektima :D  

 

Pa sad bi ga prodavao za 2500e u raspadu, posto tako ljudi traze kad je do pola upao u zemlju :lol: Ja sam hteo da ga kupim jedno vreme da bih razvio delove za njih ali ljudi ne shvataju da je jedno imati oldtajmera, a drugo je imati ideju da auto moze da se sredi da bude oldtajmer. A ja necu placati 2500e za nesto sto bih inace prodao na kilu :D  Toga ima brdo dostupno i ne vredi tih para, sa druge strane redovno sredjen oldtajmer vredi 5000 ili 15000 evra jer ih ima toliko da se mogu na prste nabrojati... Ali raspalih Fica i do pola u zemlju propalih mogu jedno 20kom da nadjem u SU :D Ljudi placaju nekad po 100 evra za gume po komadu iz praiostrije jer su R12, svaka cast onima koji su spremni da to plate da bi imali "originalno" ali ja u autu moram da uzivam u voznji, ne da ga gledam parkiranog :D 

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cesto ga spominjemo u drustvu kako Yugu ne leze Golfovi rubovi ako se ne skrate na velicinu otvora koju Yugo ima originalno :D Kod Golfa je na najvisem delu ravan, nije polukruzan u potpunosti kao kod Yuga. Ja uvek izbacim jedan deo na sredini ruba.

P1050384.thumb.JPG.6daa8f05defefdd3f607b95224b28860.JPGP1050584.thumb.JPG.6cfc76cf7d8a62ad5d478b04bbe1b841.JPGP1100475.thumb.JPG.6fc18516dd05fde526bc01dcb6a611d7.JPG

 

Usustini verovatno vredi para ako neko trazi bas te delove i da je limarijski ok (trebalo bi da jeste), ali meni licno nista od tih modifikacija nije po volji sem podizaca i zadnje balans stangle :D  I ajd te brave od Audija su lepo vizuelno resenje, nekad davno dok su Audiji bili cesci je to bilo popularna modifikacija (posto se mora seci deo vrata od Audija) mada je uvek rizik za tehnicki pregled :D  Mada mi uvek para usi kad vidim oglas i da ima nezavisno vesanje, svaki Yugo ima nezavisno vesanje bez obzira na to da li ima gibanj ili ne :lol: Cinjenica da 1 komponenta povezuje obe strane vesanja ne menja cinjenicu da ima dve nezavisne viljuske, a ne most ili torziju kao mnogi. Jer u suprotnom ne bi moglo da se tvrdi da je nezavisno ako balans stangla povezuje obe strane :D Da ga ja uzmem prvi dan bi letele sa auta te kocnice i zadnje gewinde :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ljubicasti nije sa jos vecim prednjim kocnicama sa sportskim plocicama, onda nece ni zeleni :D  Plus ce zeleni dobiti sadasnje zadnje kocnice od ljubicastog ;)  Umesto 240mm punog diska napred (sva sreca nisu imali 227mm) i 186mm dobosa kako su imali fabricki, zeleni ce sad imati 239 ventilirajuci napred i 240mm pun pozadi, a ljubicasti ce imati 257mm ventilirajuci napred i 251mm pun pozadi. Ljubicasti je sada i prosao ceo Fiatov spektar zadnjih disk kocnica, posto je prvo imao 227mm diskove, pa 240mm diskove i sad 251mm :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montiran zadnji big brake kit na ljubicastog Yuga, Sad pozadi ima plocice iste kao najvece fabricke prednje i veci disk (251mm) nego sto je ikad imao Yugo napred (240mm) :D Takodje ima i prednje i zadnje kocnice koje su standardno isle na autima koji su imali oko 200ks i 300-400kg vise. Nadam se nekom rezultatu ispod 32m za 100-0 kocenje:
P1130574.thumb.JPG.74609da821c001e56bc232859d3fe09c.JPGP1130579.thumb.JPG.22f81f599f97e9636008424939dbe7ef.JPGP1130581.thumb.JPG.f2bb271673ec0676cea1a8d12af8e771.JPGP1130588.thumb.JPG.b27ed4184cf6b380b31b4677df29e99c.JPGP1130589.thumb.JPG.1fe39e741dcc79f0a2ed6af911695a0e.JPGP1130593.thumb.JPG.c7793f968a04a0016e4530b37926ccbc.JPG

 

Registrovan po cetvrti put, 14850din osiguranje, 5000 tehnicki i 900din nalepnica. Kazu da je na nivou Euro 4 motora po pitanju zagadjenja, nije los rezultat za 78ks, bez katalizatora :D Izbacio je u proseku nekih 2150N napred i 780N pozadi na noznoj i nekih 950N na rucnoj:
P1130494.thumb.JPG.70433b416410a0daf6f1296e8d6bbca4.JPGP1130495.thumb.JPG.3225c3359adee8748ea3bb8cb8a09c03.JPGP1130496.thumb.JPG.4798655f6fdc8cbad786cde7b322119b.JPGP1130497.thumb.JPG.5695e2cd18ff877875feba9ae4fe5588.JPG

P1130498.thumb.JPG.64651f6a856540cb72455fd9810bdf4a.JPGP1130499.thumb.JPG.32b0e8567a6a658902dc3e6355caf72d.JPGP1130500.thumb.JPG.18110e054f7989f3560544ae72957ee0.JPG

 

Naravno to nije bilo dovoljno pa je doslo vreme da se unaprednje prednje kocnice, veca klesta, ventilirajuci disk i vece plocice i iskoristio sam onaj mali set zadnjih disk kocnica sa ljubicastog da stavim na zelenog, cisto da se ne baci :D On je dobio kocnice sa auta koji idu samo do nekih 140ks i koji su 100-200kg tezi. Videcemo jel ce moci da dobaci do jedno 36m na 100-0 kocenju. Posto su diskovi nesto tanji od dobosa, montirani i 3mm alu distanceri pozadi:
P1130555.thumb.JPG.22acdcdaca18c403a9ac7201b09e2092.JPGP1130558.thumb.JPG.eeca1ce255e71e5a808d7ae52a99593a.JPGP1130597.thumb.JPG.896b5f70c441ddc8b13194523d50cf3f.JPGP1130600.thumb.JPG.1fc7962895b7e60247a77b2735adaa0a.JPGP1130605.thumb.JPG.0f3d3e91c9f9cf1c431155648170c383.JPG

P1130610.thumb.JPG.65776c0a04c3cec062e05f51cf947641.JPGP1130611.thumb.JPG.a2c2ed9851a48a61113eb160d47c4b60.JPGP1130614.thumb.JPG.fa65f97ef1d110e803a4320174560317.JPGP1130625.thumb.JPG.c25ba106a27fcc4a20e5d14900c95738.JPG

P1130627.thumb.JPG.341d84c16ebb8ef0dd7b6bdea288e2e9.JPGP1130638.thumb.JPG.62373e1c646c5286af48e034a3f289fd.JPGP1130637.thumb.JPG.09146595a1acc97bccb176b372a79092.JPGP1130636.thumb.JPG.71619fde390b467db2531ebe09b69554.JPG

 

Suspleh zna ponekad da vibrira, obicno iz nekog razloga kad je auto na vecoj uzbrdici dok radi na leru pa sam odlucio da stavim parce izolacije, za sad mi se cini da je uspesno resilo problem:
P1130631.thumb.JPG.a41fd9fc9ffc0f722e15cbc4788b2210.JPG

 

Pre koji mesec procurela leva manzetna na lezaju, razmisljao sam da zamenim i desnu ali nisam ali ipak se pokazalo da sam trebao, pa zamenjena ovaj put i ona i dolio ulje u menjac i sad ponovo ide glatko i tise radi:
P1130602.thumb.JPG.2f2fbe2764242b18a0fe4647765f33d1.JPGP1130607.thumb.JPG.32713e5851061498c1533478271e58fd.JPG

 

I naravno dosla je zima pa smo montirali zimsku opremu, nezaobilazne zavesice :D
P1130634.thumb.JPG.5389ab8a4ed9b05ecda2c76f1baab869.JPGP1130635.thumb.JPG.e07b88551fa618ff1188ef059349e66c.JPGP1130640.thumb.JPG.e5d89613bfc70aa1ffe622de779887bb.JPGP1130641.thumb.JPG.cb7fc169ca669a6e60156c1504bbed47.JPG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...