Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Tehnicki da. Da ostaje sve ostalo fabricki ljubicasti bi imao oko 6-7Nm vise od zelenog. Ali ja se nadam da ce imati duplo toliko vise zbog ostalih prepravki. Tehnicki jeste da ce se radije vrteti 1.3 u zelenom, ali u praksi treba uzeti da sam za neke komponente umanjio masu da budu i laksi od 1.1 motora, da sam prepravio klipove da budu sa plivajucom bolcnom kao i u obicnom 1.3 itd, plus ovaj u ljubicastom se moze vrteti do 7500 obrtaja sto jos uvek nije previse kriticno za ovaj hod. Dok 1.3 u zelenom trenutno moze samo do 6250 obrtaja, a sumnjam i da cu ga nesto preterano cackati tako da nikad nece biti iskoriscen benefit cinjenice da bi istu brzinu klipa imao tamo negde na 8650 obrtaja.

 

Ovaj 1.3 sto ja pokusavam da napravim je manje vise optimizovan da pruzi najvise bez ikakvih drasticnih prepravki koje bi mozda imale neke negativne posledice na trajnost. Sve ove prepravke su usustini samo igranje sa kvalitetom odlivka i tolerancijama u izradi. Sa tim hodom je jos uvek razumna brzina klipa, dace najvise obrtnog momenta za kubikazu, sa druge strane snagu koju ja zelim da izvucem iz njega je i neki limit koliko moze sa ventilima koje planiram da koristim, za vece ventile da bi se optimizovao protok idealno bi bilo da je klasican 1.3 sa vecim klipovima, mada ti veci ventili bi onda zahtevali zamenu siceva sto opet stvara rizik od pucanja glave u tom podruciju, za dimenzije komponenti koje koristim snaga bi trebala da bude dosta velikom rasponu obrtaja tj ja se nadam da cu je mozda malo i poboljsati  odnosu na sada i da ce biti dobar izmedju 3000 i 7000 obrtaja.

 

E sad videcemo kako ce ispasti kad zavrsim :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeleni dobio nazad ono sto je izgubio:
P1110028.thumb.JPG.03690ca0edab9600ebfb1d42ed823814.JPGP1110032.thumb.JPG.4c3ee92193d99ed7411a4e256a7085c3.JPG

 

Oprane dizne za zelenog i nove za ljubicastog, sad spricaju savrseno:
P1110036.thumb.JPG.32cdd067bcf36b90a09f46cb3218568f.JPG

 

Modifikovan karter za ljubicastog, dodate pregrade i navoj za senzor temperature ulja:
P1110098.thumb.JPG.31d7298669233fa68c5679ec754f2d7a.JPGP1110101.thumb.JPG.629b9bd049eb60fc4ee824c4587bfff5.JPGP1110105.thumb.JPG.4d6119fee206d8f31536a405c534471b.JPGP1110103.thumb.JPG.3de2c71f8bc606859eb52d2163959eab.JPGP1110106.thumb.JPG.3913e007cdefab13f60f3a250d99f806.JPG

 

Spremljen set zupcenja, 500g lakse remenice, 3mm siri zupcasti, 12% brza rotacija uljne pumpe, stelovanje faze bregaste:
P1110093.thumb.JPG.97b9a8a4585dddd58da3b676d003faf5.JPGP1110109.thumb.JPG.16c0fc13f6d540f8e161979fffc98afe.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam fasciniran sta je sve uradjeno ovim Jugicima. Tek skoro sam zapazio temu pa sam citao redom. Pitanje (mozda glupo): da li bi ikakve dobiti bilo da se sad na taj karter zalepi grejac (na 230V) koji bi sluzio da "predgreje" ulje na 40ak C pred startovanje? Zimi bi imao koristi da je ulje odmah lako pumpabilno  ali ne znam sta bi se desilo u dodiru sa kanalima koji su hladni, verovatno bi u karteru bilo viskoznosti jestivog ulja a u hladnim uljnim kanalima viskoznosti meda. Teorijski razglabam (kao i prethodno pitanje).

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ostoja said:

Ja sam fasciniran sta je sve uradjeno ovim Jugicima. Tek skoro sam zapazio temu pa sam citao redom. Pitanje (mozda glupo): da li bi ikakve dobiti bilo da se sad na taj karter zalepi grejac (na 230V) koji bi sluzio da "predgreje" ulje na 40ak C pred startovanje? Zimi bi imao koristi da je ulje odmah lako pumpabilno  ali ne znam sta bi se desilo u dodiru sa kanalima koji su hladni, verovatno bi u karteru bilo viskoznosti jestivog ulja a u hladnim uljnim kanalima viskoznosti meda. Teorijski razglabam (kao i prethodno pitanje).

 

Mislim da to nije kriticno za nase uslove, pogotovo jer ce biti 5W50 ulje u njemu nakon razrade sa uvecanim procentom aditiva protiv habanja (nisu preporucena za vozila sa katalizatorom). Svakako nije bilo nikakvih znakova trosenja na tipicnim mestima ni nakon ovih nekih 120.000km pre otvaranja. Nastavicu da menjam ulje na svakih 5000km kao i do sada, a ima i sistem za podmazivanje pod pritiskom pre startovanja tako da ce mu i to puno pomoci. Postoje grejaci bas za to, neki se montiraju na karter, neki u karter ali mislim da kod nas nisu toliko hladni uslovi, a takodje imam garazu koja je zimi u najgorem slucaju preko 10 stepeni. Svakako je svakodnevni auto, tako da bilo bi zamorno obavljati tu proceduru odlaska negde, a motor je namerno sklopljen u fabrickim tolerancijama tako da ne bi trebalo da trpi uvecano habanje prilikom hladnog starta u odnosu na standardni motor ;)

52 minutes ago, neshtry said:

Extra si ga sredio

 

Hvala ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, YUgisa said:

Nastavicu da menjam ulje na svakih 5000km kao i do sada, a ima i sistem za podmazivanje pod pritiskom pre startovanja tako da ce mu i to puno pomoci.

 

Elektricna pumpa ulja koja radi do momenta aktivacije mehanicke ili nesto drugo...? Izgleda da sam propustio ako je bilo pisano u temi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ovaj rezervoar sto je kod veznog lima skladisti ulje pod pritiskom.

P1100624.thumb.JPG.af74a8c72b501b9b2fcd2982039c1832.JPG

 

Ovaj snimak ce mislim najbolje objasniti princip rada toga:

 

 

 

Jedino sto sam ja moj sistem unapredio u odnosu na njihov, tako da efikasnije radi  jer radi pod vecim pritiskom, brze reaguje, moze vise ulja da ispusti naspram kolicine pada pritiska i naspram velicine moze vecu kolicinu ulja da skladisti nego ti komercijalno dostupni.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantan koncept samo ne znam kako to prakticno funkcionise sa promenljivim nivoom ulja u karteru. Npr staje 4l do max, u ovo staje npr jos 2l i nekom trenutku kad padne pritisak on doda u motor ulje da odrzi pritisak ali je onda kolicna ulja velika  dok ponovo ne prihvati visak nazad... jel utice na radilicu i semeringe? Za deo sa podmazivanjem mi je jasno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne bi bilo dobro da je ta kolicina ulja na duze staze u motoru (sto zbog semeringa sto zbog penusanja ulja od strane radilice), ali manja je steta ako semering izbije nego da lezaj na radilici okrene jer je izgubio pritisak. Svakako da nece ni ovo momentalno izbaciti svo ulje u tom trenutku, a ako gubi pritisak onda je vec svakako stvar da nije ok nivo u karteru, nego da je ili ostalo ulje zarobljeno u glavi ili da je pobeglo bocno negde uz blok iz kartera. Mada ovo drugo sad verovatno isto nece biti problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bude samo motor da cackam, napravljena i jedna unikatna stvarcica za menjac, duzi peti stepen prenosa koji ce da obori obrtaje za 670 obrtaja, tj sa trenutnim kracim diferencijalom koji imam bice i nesto duzi prenos u petoj nego fabricki menjac:
P1110159.thumb.JPG.aa4c13575e4c8bee6bbca02200da8918.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto Yugo nema bas super resen prostor za sitnice i drzac za flasu, odlucio sam da napravim, trenutno montirano samo u zelenog jer je ljubicasti zatrpan delovima:
P1110183.thumb.JPG.cc15eda9e5eb924af530bc73552b52ae.JPGP1110186.thumb.JPG.514d4e2e92e044021546a08b1ec4456d.JPG

 

 

Glava zavrsena sa 36/31 se preslo na 37.5/33mm ventile i sicevi sa 29.5/26.5mm razbuseni na 33/29mm (posle obrade predventilskog prostora je poravnata), takodje ofarban blok:
P1110147.thumb.JPG.ac8b460ae50c94ab20fa1a0075cde0c8.JPGP1110178.thumb.JPG.682fb541a3ba2162772ca61bbd6a58f2.JPGP1110180.thumb.JPG.a6e072ba2172b383f2668c5df597d556.JPG

 

 

Kupljena nova uljna pumpa sa 1.6 16v motora, oprani neki delovi, drugi modifikovani i ofarbani:
P1110122.thumb.JPG.7e407cf7e57661dd1dc5111bde7fa260.JPGP1110131.thumb.JPG.cb06235e7fcd2e4db06c585bfe43b739.JPGP1110175.thumb.JPG.190a8aeae6cb773fa930faa804ff6035.JPG

 

 

Napravljen novi prohromski zadnji lonac, uradjen port matching sa glavom na usisnoj i izduvnoj, malo prosireni kanali u obe grane plus fabricki izduvna grana ima problem sa mesanjem izduvnih gasova izmedju 1 i 4 cilindra, tako da je reprofilisana da ima propisano izduvavanje kao 2 i 3 cilindar (usustini izduvavanje jednog cilindra pravi vakum na drugom). Naravno i dalje ostaje problem razlicitih duzina, ali to ce biti reseno neki drugi put:
P1110193.thumb.JPG.2d57987ad7e0349d6b22400338e59051.JPGP1110194.thumb.JPG.6d9c3af0745e71aae2c1023f9aa00a78.JPGP1110202.thumb.JPG.06a79132df355866ac98b72dad9baf16.JPGP1110200.thumb.JPG.7222dfc1555450c5bbac3500730aabbc.JPGP1110207.thumb.JPG.7ccc7a8310d5db1dffe3beba32deb2a4.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:
P1110237.thumb.JPG.61e3467782020e3e966f74bd79cdeb55.JPGP1110239.thumb.JPG.c1d674219867dc108c99edefd39a0a37.JPGP1110233.thumb.JPG.2693e07a828578da7d243f23be255c05.JPGP1110234.thumb.JPG.c1b77e2eea28108530060d96bc40b031.JPG

P1110240.thumb.JPG.008b369f011b4adc5daf4114dc8d00aa.JPGP1110244.thumb.JPG.4400251a942d757618cae4a1e9a35bb4.JPGP1110231.thumb.JPG.44645b1ca55b0ef55cf6b5523210bac3.JPGP1110246.thumb.JPG.93f37d4ef847aab54f013fa695f0e528.JPG


Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:

P1110251.thumb.JPG.9e07aca412630b1f6f1279e1fe30c259.JPGP1110254.thumb.JPG.d85fc2bdc6fa195e25ecd35c905e260b.JPGP1110262.thumb.JPG.e80ad02638f3cec951502b25bf9f9b27.JPGP1110267.thumb.JPG.4b4f318b24acf0437c2e2b3f8aab5945.JPG

P1110271.thumb.JPG.c67cc89f48ba9bedab1ab4b62a4c83d8.JPGP1110273.thumb.JPG.e03c3a3348a212bba1631ec6d3e5d110.JPGP1110274.thumb.JPG.81f6945f0ed3d7cb949ca470604a98e0.JPGP1110275.thumb.JPG.d21689700c5d8ec8d273d8c738fa9fc0.JPG

P1110276.thumb.JPG.3b34435bdc1f3462b647777b8b9e1d0d.JPGP1110278.thumb.JPG.bc52ba24520aac726a4ea468f9e48f1e.JPGP1110280.thumb.JPG.71d62992d8ed50fcc7a98a7321bb8f50.JPGP1110282.thumb.JPG.e023c17c67c095e684bba3e737bf3d07.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor je ubacen ali nazalost bilo je dosta problema tokom sklapanja sto se pokazalo odmah pri startovanju motora tako da ce morati glava dole i onda da vidim sta je sve problem i da li je resivo. Nazalost tolerancije u izradi novih delova, same Zastave i masinske radionice, zajedno sa cinjenicom da od svih delova koje sam prvobitno planirao da koristim u sklapanju motora sa kojima imam iskustva jedino su semerinzi bili ti koje sam zeleo dovelo je do nekih ne utvrdjenih problema u radu i stradanja dihtunga glave:
P1110286.thumb.JPG.996fe542ab6e717ec800d5b8fdb03378.JPGP1110288.thumb.JPG.e9fac78dfb46a3e14efb06785d06c7e9.JPGP1110291.thumb.JPG.43437f71931b84e41bc5bf9c0a444fac.JPG

 

 

Takodje dodate caure umesto silinih podloski kod ramena i spone, plus zapoceti radovi na kucistu fltera vazduha:
P1110293.thumb.JPG.cf2306fd19bb473e6df3f161c01c6202.JPGP1110298.thumb.JPG.35e70350e1f66576eedb761b41a04113.JPG

 

 

Naravno da nevolja nikad ne dolazi sama, pa uz mesece smaranja oko ljubicastog i njegovog motora odlucio je i zeleni da trazi paznju. Oko 2 meseca sam jurio neki fantomski problem u radu motora na leru, usput nasao nekoliko problema (neispravan regulator pritiska goriva, puknut o ring na dizni, bubrenje aluminijuma na kucistu klapne...) koji su bili provereni pri sklapanju auta i svaki taj zaseban problem bi ocigledno pravio problem, ali iz nekog razloga nista nije resio dok na kraju nije zamenjen jednosmerni ventil na servu kocnice iako kad sam testirao onaj sa auta izgleda kao da funkcionise ali eto iz nekog razloga pravi problem. Ujedno u procesu montirane ociscene dizne preventivno i zamenjena lambda sonda iako je fabricka jos radila ali pokazuje znake slabljenja pa je napokon resen problem oko lera i potrosnja je smanjena za 5 do 8%:
P1110042.thumb.JPG.32ee002948c6dac34dd782e4d01e9bcd.JPGP1110056.thumb.JPG.35eefe27a478ca87fa5df9eda65a1958.JPG

 

 

Uz to fabricka rak rana bocnih lajsni sa nekim besmislenim sistemom montaze iz fabrike je sa lepsim vremenom pocela da pravi problem pa da ne bi izgubio lajsne trenutno su sve poskidane dok ne budem imao vremena da ih modifikujem da se srafe kako sam i prvobitno hteo, ali nisam stigao vremenski:
P1110228.thumb.JPG.d6387209b8b1caae9c286d3db5b9ab25.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo mi je ovo nesvojstveno za tebe i potpuno ne očekivano, kontam da se mere i tolerancije računaju bez problema unapred u toku osmišljavanja, proizvodnje i sklapanja ali eto...i najboljima se desi zaheb. 

 

Pravi i popravljaj, bar to znaš   :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je da su se toliko otezali svi plus teski za postizanje dogovora, da sem semeringa nista od delova nije ono sto sam prvobitno porucio da ni u jednom jedinom trenutku nisu svi delovi bili kod mene odjednom. Nego jer sam mesecima pokusavao da se organizujem dosao sam u situaciju da moram uporedno nabavljam delove i nosim na masinsku. I ja jesam sve preracunao prema delovima sa kojima sam imao iskustva prethodno ali tolike su tolerancije i delova i masinske da sam ja izgubio prakticno 3mm kod opruga ventila. Ja sam u novembru poceo da se raspitujem o dostupnosti delova i mogucnostima izrade, a tek krajem januara sam imao sliku o tome sta ce uopste biti izvodljivo uraditi iako su mi u novembru svi rekli da su delovi dostupni i da radove koje ja zahtevam nisu problem i bice uradjenu u roku od 10ak dana. Za 4 meseca aktivnog rada na resavanju motora, ja 2 meseca nista drugo nisam radio sem celodnevno zvrljio na internetu i telefonu moljakajuci ljude da urade svoj posao i uzmu pare koje traze pri cemu nisam mogao da radim svoj posao i nisam zaradio ni dinara. 50 godina grupacije Fiatovih modela i 6 drzava sam presao da bih uspeo nabaviti sta je sve potrebno i sa vecinom nisam zadovoljan. Mislim podjimo samo od cinjenice da su ovo sve bile kobinacije za kubikazu 1129, 1157, 1172, 1186, 1198, 1200, 1300, 1313, 1333, 1349, 1366,1372, 1382, 1408, 1423, 1440 i 1458ccm... Nista od toga nije bilo filozofija, bilo je samo pokusaj naci sve potrebne delove za bilo sta od toga. Taman mi potvrde sve da ima, porucim i onda mi posle 10 dana jave da ova jedna komponenta nije dostupna i bice kad bude ili nece vise uopste...

 

Nista ne bi bio problem da su svi bili poslovniji i ispostovali rokove koje su sami postavili i ja ne bih sklapao motor 5 dana pred tehnicki nego 2-3 meseca ranije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...