Jump to content
FAS Goran
chikavili

Crossover solucije

Recommended Posts

Ovaj segment automobila je jedan od najbrže rastućih po prodaji širom EU, tooooliko raste da neki proizvođači razmišljaju da skroz napuste klasični C segment i da samo prave ovakve ''mešance'' :D 

 

Pri kraju prve decenije 21. veka ovaj segment je imao godišnju prodaju od oko 500.000 komada.

2014. godine 1.080.000 prodatih automobila ovog segmenta, 2015. godine nepunih 1.3 miliona, a 2016. godine je prodaja u ovoj kategoriji automobila dodatno skočila za 18% (zaključno sa Q3 2016.), tako da dok se obrade podaci za celu 2016. realno je da dobace i do oko 1.5 miliona automobila. Faktički u periodu od 2014. do kraja 2016. prodaja u ovom segmentu je otišla sa 1 milion na 1.5 miliona. Ili, za poslednjih 7-8 godina prodaja u ovom segmentu je porasla 3 puta, sa 0.5 miliona na 1.5 milion prodatih.

Istva stvar se dešava i sa malo manjim ovakvim automobilima (segment gde FCA ima dva svoja modela, tj. Fiat 500X i Jeep Renegade).

2012. godine tu je ukupno bilo prodatih 260.000 automobila, od čega su Nissan Juke i Dacia Duster zajedno imali malo preko 200.000...faktički svi ostali su malo prodavali jer i nije bilo nešto ostalih. :) Ali, onda je dosta fabrika izbacilo svoje modele, i evo u prvih 9 meseci 2016. godine u tom segmentu je prodato 1 milion automobila.

 

Evropski kupci su ''poludeli'' za ovakvim automobilima u proteklih nekoliko godina. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, Dacia je imala ''viziju'' da napravi jeftin mali SUV :D ipak je je jasno šta su fabrike imale na pameti kada su osmišljavale Juke, Captur, 500X... - mali SUV, skup, sa dosta ''lifestyle'' elemenata, jedan ''fancy'' auto generalno. Duster samo mora da se broji negde... :D 

Renault Captur je prvom mestu po prodaji u tom segmentu. Od ukupno 20-tak modela u ponudi u tom segmentu, samo njih 5 prelazi 100k prodatih u toku godine, a to će ove godine biti:

  • Renault Captur (u prvih 11 meseci 2016. = 195.912 komada, rast oko 10% u odnosu na prvih 11 meseci 2015. godine) 
  • Peugeot 2008 (u prvih 11 meseci 2016. = 161.328 komada, rast oko 15% u odnosu na prvih 11 meseci 2015. godine)
  • Opel/Vauxhall Mokka (u prvih 11 meseci 2016. = 151.831 komad, rast oko 1% u odnosu na prvih 11 meseci 2015. godine)
  • Dacia Duster (u prvih 11 meseci 2016. = 126.836 komada, rast oko 11% u odnosu na prvih 11 meseci 2015. godine)
  • Fiat 500X (u prvih 11 meseci 2016. = 96.826 komada, rast oko 65% u odnosu na prvih 11 meseci 2015. godine, plus oko 12.500 komada u USA)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, znam da je to popularno, ali ne znaci da ja to moram da volim. Ako bih i uzeo tako nesto, onda bi morao da bude AWD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni mislio ovim brojevima da kažem da moramo da volimo, nego samo kao dopuna diskusije koliko se ovakvi automobili ustvari prodaju trenutno. :thumbup::) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/19/2017 at 5:52 PM, totti said:
E, jbm ti život kad je Dacia imala viziju


Odakle sad Dacia?!
Pa Duster je pravljen na osnovi Qashqai-a, a ni Nisan nije bio prvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neshaoct, znam to, ali pogledaj recimo primer bas te Dacije. Na nemackim testovima pouzdanosti Dacije su prosle mnogo bolje od dosta uglednijih imena, ali prosek je kvario upravo Duster, narocito ona verzija sa sestobrzinskim menjacem pogonom na sve tockove. S druge strane, upravo takav Duster ima i solidne terenske sposobnosti kojima se vecina drugih ovakvih vozila ne moze pohvaliti.
Pocetak price o savremenim crossoverima bih stavio na otprilike pre 15 godina, kad se pojavio Nissan Murano, ali zapravo su vozila s tom idejom i koncepcijom osmisljena i u ogranicenom broju pravljena jos mnogo pre.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja mislim da je to sve zapocela Vitara :D
Svakako nije klasican crossover, ali realno nije bila ni klasican SUV.
Salu na stranu, ima tu svasta nesto sto je po malo uticalo na kreiranje klase, recimo Forester, pomenuti Murano...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni prvo pada na pamet Suzuki Samuraj , ako pričamo o klasi koja je danas bazirana na vozilima B segmenta - na Cliu, 208, Corsi itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki Samuraj je cistokrvni terenac koji vuce direktne korene od vojnog terenca LJ-10 (Light Jeep 10)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne mora crossover da bude mali, samo su takvi češći jer su cenovno dostupniji. A u pravu je za Samuraja.

Ako  uzmemo da je crossover auto koji deli najveći broj komponenti s odgovarajućom limuzinom, pri čemu je povišen i ponekad ima pogon na sva 4 točka, onda se treba prisetiti jednog davnog slučaja iz bivšeg Sovjetskog Saveza.

1946. godine su počeli da prave auto koji je imao oznaku GAZ - 20, u narodu još nazivan i Pobeda:

 

zza7815.jpg

 

Onda je neko došao na ideju da bi mogao da se napravi sposobniji automobil i na bazi ovog je napravljen model M - 72, koji je svetlost dana ugledao 1955.

 

zza7816.jpg

 

Podignut, ojačan i opremljen 4 X 4 pogonom, a unutra sličan običnoj limuzini. Napravljeno ih je ukupno 4677 komada i proizvodnja je obustavljena 1958. To je znači bila sasvim serijska fabrička verzija, a bivalo je i ovakvih:

 

zza7817.jpg

 

Da li je ovo zapravo početak upotrebe onoga što široke narodne mase pogrešno nazivaju džipovima, mada zapravo džipovi nisu? Nije. Ja znam za bar jedan još raniji slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veujem da je dosta vas čulo da je postojao i model Škode koji se zvao Superb proizvođen između 2 svetska rata. Kao i danas, i tada je to bila za ono vreme velika i moćna limuzina koja međutim za razliku od danas nije imala nikakve veze sa VW, osim što su im Nemci ukrali neke ideje. No, o tome ću neki drugi put. Tokom okupacije su Nemci preuzeli fabriku i osmislili kako da luksuznu limuzinu prilagode vojnim potrebama. Uradili su sličnu stvar kao i Sovjeti kasnije s GAZ - om, dakle ostavili unutrašnjost i motor, a povisili i ojačali karoseriju. I ovde je bila verzija 4WD (model 956), koja je izgledala ovako:

 

zza7814.jpg

 

Čuveni feldmaršal Romel je naročito voleo ovaj automobil i koristio ga je na ratištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Hyundai crossover još tokom ove godine

 

hyundai%20b%20suv.jpg

 

Kako piše nemački Auto Bild, južnokorejski Hyundai će kasnije ove godine predstaviti novi manji crossover kojim će konkurisati modelima poput Nissana Juke, Renaulta Captur i Peugeota 2008. Kao baza za novi Hyundaijev crossover će poslužiti model i20, dok će motori delimično biti preuzeti iz game nove generacije modela i30. To između ostalog podrazumeva i benzince 1.0 T-GDi sa 120KS i 1.4 T-GDI sa 140KS, kao i 1.6 turbo dizelaš. Auto Bild je objavio i jedan render eventualnog izgleda ovog budućeg Hyundaija, čiji naziv za sada nije poznat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotus crossover za 4 do 5 godina

 

136210-lotus%20SUV.jpg

 

Već ranije je bilo reči o tome da u Lotusu pripremaju ''radikalni sportski crossover'' čija proizvodnja će se odvijati u Kini, a u međuvremenu se pojavilo par novih detalja. Lotusov crossover sa 4x4 pogonom (njegovo ime će verovatno počinjati na slovo E) se po poslednjim informacijama može očekivati za 4 do 5 godina, a rivali će mu biti Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC i Porscheov Macan. Zanimljiva je takođe najava iz Lotusa da će njihov budući crossover ''biti bolji od Macana.''

Rad na ovom vozilu je u toku, ali njegov dizajn još nije finalizovan. Prvi čovek Lotusa Jean-Marc Gales je ovaj crossover još ranije opisao kao ''pravi Lotus'', uz najavu da će njegova proizvodnja biti smeštena u novoj Guangzhou fabrici u Kini. Sem fabrike, tamo će biti napravljen i centar za istraživanje i razvoj, pri čemu će vozilo najverovatnije biti napravljeno uz pomoć Lotusovog kineskog partnera, firme Goldstar Heavy Industrial. Na početku će se novi crossover i prodavati samo u Kini, dok će odluka o njegovoj prodaji na drugim tržištima biti doneta kasnije. Kako se očekuje, zahvaljujući ovom crossoveru Lotus će vremenom svoju prodaju podići na oko 10.000 vozila godišnje.

Lotus crossover će biti za oko 200-300 kg lakši i brži od rivala iz klase, a što se dimenzija tiče, dužinom i međuosovinskim rastojanjem će biti sličan Macanu i Audiju Q5. U Lotusu tek treba da odluče koji motori će se naći u ponudi, mada možemo očekivati četvorocilindrične i V6 benzince, kao i hibridnu varijantu. Kasnije će ponudu verovatno obogatiti i turbo-dizelaš.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mitsubishi crossover potvrđen za sajam u Ženevi

 

160736-mitsubishi%20eclipse%2011.jpg

 

Nakon što je ranije ove godine u Japanu snimljen njihov novi crossover, Mitsubishi je i zvanično potvrdio da će njegova premijera biti održana početkom marta na tradicionalnom sajmu automobila u Ženevi, a objavljena je i jedna teaser slika. Japanci još nisu saopštili njegovo ime, ali neki britanski mediji navode da bi vozilo verovatno moglo da dobije naziv Eclipse (ime koje je ranije nosio Mitsubishijev sportski model, poznat i po filmovima Fast & Furious). U svakom slučaju, ovde imamo novi Mitsubishijev crossover koji će se smestiti između modela ASX i Outlander, a čiji dizajn će biti inspirisan XR-PHEV II conceptom. Iako još nema slika prednjeg dela očekuje se da će i taj deo dobiti karakterističnu Dynamic Shield masku. Za unutrašnjost su između ostalog predviđeni novi infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir, trokraki volan, sedišta sa grejanjem, kvalitetniji materijali... Neki izvori kažu da će Mitsubishi za ovaj crossover upotrebiti skraćeni platformu Outlandera, pa multilink pozadi, opcioni S-AWC pogon na sva četiri točka...

Za sada se od motora pominju 1.5 litarski turbo benzinac (verovatno sa 120KS i 200 Nm), kao i 2.2 litarski turbo-dizelaš, a od menjača CVT transmisija i šestostepeni manuelni menjač. U gami pored benzinaca i dizelaša po nekim ranijim nezvaničnim informacijama možemo da očekujemo i plug-in hybrid verziju, sa kombinacijom turbo benzinca i elektromotora. Kako stvari sada stoje, prodaja ovog novog Mitsubishijevog crossovera će u Evropi početi u drugoj polovini ove godine, ali više detalja tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja malih SUV/krosover modela u Evropi probija 2 miliona sledeće godine

 

renault%20c%20456.jpg

 

Segment malih SUV/krosover modela u Evropi će po zvaničnim prognozama nastaviti rapidno da raste. Novajlije iz Volkswagena, Hyundaija i Kije će doprineti tome da ovaj sektor probije prodaju od 2 miliona jedinica u 2018., kao i 2.3 miliona do 2020. Tako kažu analitičari iz LMC Automotivea. Obim prodaje unutar ovog segmenta je porastao za 17 odsto na više od 1.4 miliona prodatih primeraka prošle godine, podaci su JATO Dynamicsa. Kolo vode Renault Captur i Peugeot 2008, a dodatni ''forsaž'' su obezbedili Fiat 500X, Suzuki Vitara, Ford EcoSport i Jeep Renegade. Kako segment sazreva i sve više proizvođača mu se pridružuje, kupci postaju zahtevniji.

 

Tijeri Koskas, šef Renaultove prodaje i marketinga, izjavio je da je francuska marka lansirala restilizovanu verziju bestselera u klasi, Captura, na nedavnom Salonu automobila u Ženevi, fokusirajući se više na enterijer. ''Kupci su nam saopštili da žele više rafiniranosti i tehnologije u kabinskom prostoru, tako da smo se posvetili tome'', rekao je Koskas. Francuska je ostala najveće tržište za male SUV/krosovere u Evropi zbog odlične prodaje Captura, 2008 i Dacije Duster. Ukupno, 14 odsto svih automobila prodatih u Francuskoj prošle godine, bili su SUV/krosover modeli B segmenta. Italija je preuzela drugo mesto od Velike Britanije, prvenstveno zbog dobre prodaje Fiata 500X. Nemačka je na četvrtom mestu, a najpopularniji model je Opel Mokka X.

Nakon višegodišnjeg ignorisanja ovog tržišnog segmenta, Volkswagen ulazi sa novim T-Rocom, nakon kojeg će uslediti manji model, najverovatnije nazvan T-Cross, dok će sestrinska marka, Seat, dodati svoj model pod imenom Arona. Južnokorejski dvojac, Hyundai i Kia, takođe će debitovati sa svojim subkompaktnim SUV modelima u Evropi, u drugom delu godine. Očekuje se da Kijin pulen ponese naziv Stonic, a biće baziran na modelu Rio. Stonic će debitovati na IAA u Frankfurtu. Ono što je indikativno je da proizvođači nisu voljni da klasifikuju svoje nove male SUV/krosovere kao subkompakte, radije ih etiketirajući kao ''kompaktne SUV automobile''. VW, primera radi, naglašava da je T-Roc ''SUV veličine Golfa''. ''Kompaktni SUV zvuči primamljivije nego ''bejbi'', ''mali'' ili ''subkompaktni'' SUV'', rekao je Felipe Munjoz, analitičar pri JATO Dynamicsu. ''Produžavanje automobila za par milimetara i stavljanje u kompaktnu klasu omogućava proizvođaču automobila da više naplati ali i da pozicionira još jedan model ispod'', dodao je Munjoz. Opel Crossland X, koji je debitovao u Ženevi, na taj način će se naći ispod Mokke X. Kasnije u toku godine, Citroen će predstaviti serijsku verziju C Aircrossa, koji će se pozicionirati ispod C Cactusa, kojeg je JATO klasifikovao kao SUV B segmenta. JATO takođe očekuje od Jeepa da lansira manji model od Renegadea.

Velikoserijski proizvođači žele da profitiraju na šansi da ''premijum'' naplaćuju za male SUV modele, jer reč je o jednom od retkih segmenata gde nisu ''udavljeni'' konkurencijom iz premijum marki. Prošle godine su cene za male krosovere bile u proseku 25 odsto više u odnosu na standardne pripadnike B segmenta, podaci su JATO Dynamicsa. Proizvođači koji su požurili da uđu u ovu klasu su profitirali. Renault-Nissan je zauzeo gotovo trećinu tržišnog kolača segmenta zahvaljujući Capturu, Jukeu i Daciji Duster. PSA grupa je bila druga, ali će njen udeo da poraste sa akvizicijom u vidu Opel/Vauxhalla, koji će dodati Crossland X kao ''meku'' krosover alternativu Mokki X sa 4×4 pogonom.

 

Možda najveće iznenađenje na listi prodaje u segmentu subkompaktnih krosovera je peto mesto Suzukija sa 6.4 odsto tržišnog udela, ispred VW grupe sa 4.7 odsto. Jedini model VW grupe u ovom sektoru je Škoda Yeti, koja će ove godine biti zamenjena. Naravno, tržišni udeo nemačke kompanije će da poraste zahvaljujući T-Roc, T-Cross i Seat Arona modelima. Generalno gledajući, mali krosoveri su popularniji u južnoj nego u severnoj Evropi, prvenstveno zbog toga što neki modeli nemaju opcioni pogon na sve točkove. Samo 14 odsto automobila u ovom sektoru je prodato sa integralnim pogonom prošle godine kažu podaci JATO-a. Prošle godine, 47 odsto malih SUV-a je posedovalo dizel motor. To je bilo prvi put da je udeo ''naftaša'' pao ispod polovine. 2013., kada je segment praktično startovao, 56 odsto subkompaktnih SUV-a je posedovalo dizel motore. Ovaj pad je u skladu sa sveukupnim padom ove vrste pogona među malim automobilima u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Kona: nova teaser slika

 

hyundai%20kona.jpg

 

Već neko vreme je poznato da će južnokorejski Hyundai kasnije ove godine početi da prodaje novi manji crossover kojim će konkurisati modelima poput Nissana Juke, Renaulta Captur i Peugeota 2008. Nedavno je i zvanično saopšteno njegovo ime - Kona (po Kona distriktu na Velikom ostrvu na Havajima), ali trenutno nije poznato kada će tačno biti njegova premijera. Takođe, sada je objavljena i nova teaser slika. Kao baza za ovaj Hyundaijev crossover B segmenta će inače poslužiti modifikovana platforma modela i20, dok će motori biti preuzeti iz game nove generacije modela i30. To između ostalog podrazumeva i benzince 1.0 T-GDi sa 120KS i 1.4 T-GDI sa 140KS, kao i 1.6 turbo dizelaš (za evropako tržište). Ostaje pitanje da li će Hyundai ponuditi i 4x4 verziju ili će kupcima Kona biti dostupan samo sa prednjim pogoonm. Na kraju, i Kia priprema svoju verziju ovog crossovera, najverovatnije pod nazivom Stonic. Naravno, Stonic i Kona će se međusobno vizuelno razlikovati, a kako stvari sada stoje i Kia Stonic treba da se pojavi do kraja ove godine.

 

hyundai%20kona%201.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo daje prioritet kompaktnom crossoveru

 

159984-alfa%20suv.jpg

 

Kako javljaju Italijani, kompaktni crossover će najverojatnije biti sledeći model Alfa Romea. Isti bi trebalo da bude sa prednjim pogonom i to na modularnoj platformi SUSW kakvu već koristi 500X, kao i neki drugi aktuelni FCA modeli. Naravno ista platforma bi bila dodatno unapređena. Na koji tačno način još treba da se vidi. Za očekivati je direktniji upravljač, kao i manju masu. Pritom treba napomenuti da već sada vozila na SUSW imaju konkurentnu masu ali ista se može dodatno unaprediti sa aluminijumskim motorima, korišćenjem aluminijuma za vrata i prtljažnik. Samo sa tim bi recimo mogle da se ostvare uštede i po 100 kilograma u odnosu na aktuelne SUSW modele bez da se dira u konstrukciju. Naravno, trebalo bi dirati i oslanjanje. Već korak napred bi bio prednji McPherson komplet od aluminijuma kao i zamena zadnjeg McPhersona sa multilinkom. Sa tim bi se dobio i dodatni prostor u prtljažniku. Ono što je takođe važno u ovoj priči je finansijska strana. Znamo da sledeća generacija Fiat Pande neće biti pravljena u Italiji. To ostavlja prazan prostor u Pomiglianu. Sada treba uzeti u obzir da je Pomigliano veoma moderna fabrika i da već ima dobar deo istih alata kao SUSW fabrika u Melfiju odakle izlaze Fiat 500X i Jeep Renegade. Sve to bi dovelo do dosta nižih troškova industrijalizacije nego da se fabrika preuredi za Giorgio platformu.

Ali ima još. Znamo da dolazi blizanac u hatchback obliku. Isto tako sada bi mogli da očekujemo i B crossover od Alfe ili proizvodnju Jeep Compassa za evropsku tržište u Pomiglianu. Korišćenje ove platforme bi otvorilo i mogućnost da ovo bude prvi Alfa Romeo model koji će biti lokalizovan za Kinu. Tamo već psotoji GAC-FCA fabrika za SUSW automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Hyundai Kona

 

hyundai%20kona%2012.jpg

 

Već neko vreme je poznato da će južnokorejski Hyundai kasnije ove godine početi da prodaje novi manji crossover kojim će konkurisati modelima poput Nissana Juke, Renaulta Captur i Peugeota 2008. Nedavno je i zvanično saopšteno njegovo ime - Kona (po Kona distriktu na Velikom ostrvu na Havajima), ali trenutno nije poznato kada će tačno biti njegova premijera. Poznat je međutim izgled Kone, i to zhvaljujući ovim slikama napravljenim tokom snimanja promotivnog materijala u Lisabonu.

 

hyundai%20kona%20122.jpg

 

Kao baza za ovaj Hyundaijev crossover B segmenta će inače poslužiti model i20, dok će motori biti preuzeti iz game nove generacije modela i30. To između ostalog podrazumeva i benzince 1.0 T-GDi sa 120KS i 1.4 T-GDI sa 140KS, kao i 1.6 turbo dizelaš (za evropako tržište). Ostaje pitanje da li će Hyundai ponuditi i 4x4 verziju ili će kupcima Kona biti dostupan samo sa prednjim pogoonm. Na kraju, i Kia priprema svoju verziju ovog crossovera, najverovatnije pod nazivom Stonic. Naravno, Stonic i Kona će se međusobno vizuelno razlikovati, a kako stvari sada stoje i Kia Stonic treba da se pojavi do kraja ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...