Jump to content
FAS Goran
mig

Fiat Grande Punto 1.3 MJet - ne prima gas / gubi snagu / problemi sa snagom?

Recommended Posts

Krenuo ja juce na put, nekih 110km od kojih je 70 autoput. Rezervoar 1/3 napunjen. Sve ide uredno, bez frke, ubrzanje na nivou, 4 brzina 100-120 i 5 120-160 na AP sve glatko, uzbrdo isto tako bez ikakvog gusenja motora, kvacilo radi dobro...sto sam vise prelazio to mi je rezervoar bio "puniji", kad sam stigao na odrediste umesto da imam 1/4 imao sam 2/3 na meracu goriva. Sutra dan sve opet uredno isli na neki izlet nekih 50km i opet sve kako Bog miluje, radi ko sat nikakav problem. Preticem kao od sale, koci odlicno, board computer ne detektuje nikakav problem. Ali u jednom momentu na laganoj voznji finim putem 3 brzina 60 na sat, ide lagana uzbrdica i pre same uzbrdice ubacim u 2, dodam gas kad ono nista, ukocim, ubacim u 1. opet nista, dajem gas ali ga ne prima.

Nekako se ipak iskobeljam i na jednom skretanju 200-300m dalje, nece da krene. Motor radi, ali ne prima gas. Ni u rikverc ni u 1. Ne gasi se, ali kao da ne pritiskam papucicu. Tockovi nisu blokirani, u leru sve ide glatko. Ugasim, sacekam. Pnovo upalim i on kao da nije imao problem. Vratio sam se nekih 120-130km bez kvara, tj. ovo se vise nije ponovilo, ali sam ipak dosuo nekih 10l negde na pola puta. Sta bi ovo moglo da bude?

HVALA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dodam jos nesto sto sam ispustio. Rekao sam da sam krenuo sa 1/3 rez i da kako sam presao 100+ bilo je 2/3, cak i u mirovanju. Nakon naknadnog dosipanja 10l, kazaljka se sa 2/3 spustila na nesto ispod 1/2, sto je bilo neko realno stanje. Koliko znam vise se ne koristi plovak, vec senzori za ocitavanje, ili gresim?

Drugo, sto sam ispustio, mislim da je u pocektu kad sam osetio da auto nema snage i ne vuce, mozda ipak nesto blokiralo tockove. Imao sam zustriju voznju nekih 25-30km, sa vijugama, dosta kocenja, brzina je isla od 60-100, i prednji tockovi su bili osetno vreliji dok su zadnji bili mlaki. E, sad u momentu kad sam stao i pokusao u rikverc cinilo mi se da sam cuo trenje diskova, siguran sam samo da je rucna otkocena i da nisu zadnji bili blokirani. Medjutim nakon malo pritiskanja na kocnicu, kasnije je on sasvim normalno isao u leru nizbrdo bez trenja. Ne znam da li moze i zasto bi se odjednom blokirali tockovi, prednji diskovi?! Ako je tako sto moguce zbog cega se javlja? Verujem da kad bi se sad aokacio na dijagnostiku i probu nista se ne bi otkrilo, ni sam kompjuter nije prijavio nikakvu gresku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao ljudi!

Kupio sam Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90hp pre oko 3 meseca i ne znam vise sta da radim sa njim.

Naime, evo u cemu je problem...

U voznji auto nekada dobro vuce a nekada je uzasno trom. Ova tromost se najvise primecuje dok radi klima verovatno zato sto tada izgubi snagu i dodatno. Ovo "trom" bukvalno ide dotle da na punom gasu u drugoj brzini sa upaljenom klimom jedva da uopste vuce na uzbrdici - bukvalno ne oseca pun gas. Povremeno mi se desava da auto odjednom naglo krene da gubi snagu i ne reaguje na gas uopste - kao da pocne da se gusi polako sve dok potpuno ne stane. Kada stane, dovoljno je da samo ugasim motor, upalim opet i onda radi nortmalno. Cak sam probao u ovim situacijama da u toku kretanja ugasim i upalim motor i takodje onda krene da radi normalno.

Vozio sam auto vec kod nekoliko majstora na dijagnostiku i uglavnom nije nista prikazivao. Majstor mi je cistio EGR ventil - isto, probao sam da otkacim protokomer - isto. Probao sam i da vozim bez klime jedno nedelju dana i jedino sto mi u tom periodu nije ni jednom izgubio snagu totalno ali je isto imao periode kada slabije i kad bolje vuce.

Molim vas, pomagajte jer ne znam vise sta da mu radim. Ovi majstori kod kojih sam bio nemaju blage veze sta bi jos moglo da bude i predlazu mi da menjam EGR ventil pa da vidim da li ce onda biti bolje. Ja to ne bih radio ako nisam siguran da je to ili ako mi to ne bude poslednja opcija.

Da li neko zna sta bi mogao biti problem?

Hvala unapred!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ocito je problem do "majstora"!

Nisam bas sasvim razumeo da li on uopste nekada dobro radi-vuce? to je 90 konja i mora da leti bez obzira na klimu, moj klimu oseca samo po potrosnji a 75 Ks je.

Kada klima radi jel radi dobro(klima) odnosno bez nekih cudnih zvukova-u leru kada je ukljucis jel sve normalno? Po pisanju mi se cini kao da ti klima toliko optereti motor da izgubi 60% snage.

Meni to sve izgleda kao neki problem sa turbom! Kada si ga kupio kako je onda isao,kako se je to pocelo manifestovati-odjednom ili postepeno?

Cudno mi je da na dijagnostici "nista " ne prijavljuje.

U svakom slucaju promeni majstore jer ces po savetu ovih promeniti pola auta i nista neces napraviti!

Pise da si iz Bg-a pa tu bar imas dobrih majstora-procitaj malo forum i naces ih nekoliko koji se zaista mogu nazvati MAJSTOR- ima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma procitao sam pola ovog foruma vec... Samo sam kod jos jednog lika nasao neku slicnu pojavu ali njemu niko nista nije odgovorio...

U svakom slucaju...

Da, ponekada dobro radi ali cesce je trom - nema nekih pravila kada se to desava jedino sa klimom se vise primecuje. Klima ima neke malo cudne zvukove i prilicno je bucan kompresor. Primetio sam na leru da kao da se stalno pali - gasi kompresor od klime. Mislio sam da odem i to da proverim ali mi je prioritet da sredim ovaj osnovni problem posto slabo vuce i kad klima ne radi. Sa turbinom mislim da nije problem posto je sasvim normalno pali. Pocelo je ovo da se zbiva par dana nakon sto sam kupio auto. Moguce da je to bilo i odmah ali da sam ja tek kroz par dana primetio. Zapravo sam primetio kad je bio prvi topliji dan i kad sam vozio malo duze sa klimom jer je bio suvise trom.

Ono sto sam takodje primetio je da bolje radi auto kada je hladnije malo napolju i kada je auto hladan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da dodam najsveziji info...

Vozio sam auto u drugi servis jutros i ostavio ga ceo dan tamo. Sve su zivo isproveravali sto su mogli: EGR, protokomer, MAP senzor... I sve je ok i uz to racunar nista ne pokazuje, ali auto idalje slabo vuce. Rekli su mi da ne znaju u cemu je problem ali da bi mogao da bude katalizator posto njega nisu mogli da provere... Preporucili su mi da odvezem auto kod nekog auto elektricara da ga detaljno prekontrolise.

Dakle, jos nisam nasao resenje i ako neko ima jos neku - bilo kakvu ideju, rado cu ga saslusati.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam nesto uvideo kroz sve ove godine to je da kad god nesto bude neresivo i niko ziv ne zna sta je, na kraju bude neka glupa sitnica koja se sasvim slucajno i nenadano resi...Ne znam, budi uporan i trazi dobrog majstora, dosta hvale "gorana" vidim, ako ne....skupi neki euro i oglasi ili doplati za nesto i cao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo drugari...

 

pre jedno mesec dana sam kupio grande punta 1.3 mjt 90 cv . Uradio sam servis i dijagnozu i majstor kaze sve je ok. Medjutim na manjim obrtajima ( do 2000) auto ne ide kako treba, ima knedlu, gusi se ...na vecem broju obrtaja mi se cini da ide dobro. Da li neko moze da mi kaze u cemu je problem i da li to moze da ima veze sa protokomerom i EGR ventilom koje bi eventualno trebalo ocistiti...

 

Pozdrav i unapred zahvalan,

italijan 2013

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti nesto znaci italijan i ja imam gp ali onog od 75 hp i isto tako ne ide najbolje do 2000 obrataja tj dok ne upali turbinu a posle odeeee. a pritom je sve najspravnije. tako da mozda je i kod tebe sve ok samo se treba malo privici..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motori 1.3 mjt i sa 75KS i sa 90KS u GP pale turbinu tek na 2000rpm. Dok ne postigne te obrtaje ubrzanje je prilično "kilavo" i deluje kao da motor nema dovoljno snage, tek kada dostigne te obrtaje motor postaje živahan. Osim ako se kod tebe ne manifestuje drugačije, a onda je u tom slučaju neki problem. Ako hoćeš konstantnu snagu drži ga na višim obrtajima, znači niži stepeni prenosa. 

 

Pišem iz ličnog iskustava pošto vozim GP 1.3 75KS, a verujem da će i ostali srećni vlasnici GP-a sa 1.3 mjt motorm da podele moje mišljenje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niti jedan turbo motor NE PALI (ukljucuje...) turbinu!!!

Turbina se ne ukljucuje i iskljucuje.

Turbinu pokrecu izduvni gasovi pa je prema tome stalno "ukljucena" 

 

To sto (Turbo dizel) motor do nekih 1500 okr, slabije vuce zove se turbo rupa. Kada se naviknete na nju i steknete osecaj kada motor nabolje vuce onda i sa tako malim motorom mozete biti veeeoma brzi. Naravno deo zasluge za to se i nalazi u kratko proracunatom  menjacu u GPu.

 

 Turbo rupa danas i pre 20-30 godina nije za poredjenje. Pre je to bila turbo provalija!  Pitajte ili izguglajte kako je isao BMW 2002 pre i posle 4500 okretaja! E to je bila turbo rupetina!

Mada bih je voleo imati u garazi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@diskusija

Zadovoljan sam GP-om, možda je malo bučniji nego što sam očekiavo u odnosu na dizele (sličnih kubikaža) drugih proizvođača, ali možda je to i zbog nivoa opreme (moj GP je u active opremi). Potrošnja je standarda, sve što sipam potrošim  :D . Od kako sam ga kupio nisam mnogo preašo sa njim tako da realnu potrošnju ne mogu da ocenim, uglavnom se slaže sa bordom, ali ja prelazim jako male razdaljine od 3-5 km (sve u gradu) sa velikm pauzama između tako da ispada da vozim sa motorom koji ni ne stigne da se zagreje. Bord pokazuje 6,5 i po meni je to ok potrošnja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa tu sam i ja negde i sa kilometrazom i sa potrosnjom tako da je to to..

e a sto se tice buke sinoc provozao neke drugare i protom obojica voze dizele i to daleko vise klase (audi i renault) i obojica kao ala je tih ne mogu da veruju tako da sto se toga tice vise nisam siguran mada sam i ja misio da je bucan.



Niti jedan turbo motor NE PALI (ukljucuje...) turbinu!!!

Turbina se ne ukljucuje i iskljucuje.

Turbinu pokrecu izduvni gasovi pa je prema tome stalno "ukljucena" 

 

To sto (Turbo dizel) motor do nekih 1500 okr, slabije vuce zove se turbo rupa. Kada se naviknete na nju i steknete osecaj kada motor nabolje vuce onda i sa tako malim motorom mozete biti veeeoma brzi. Naravno deo zasluge za to se i nalazi u kratko proracunatom  menjacu u GPu.

 

 Turbo rupa danas i pre 20-30 godina nije za poredjenje. Pre je to bila turbo provalija!  Pitajte ili izguglajte kako je isao BMW 2002 pre i posle 4500 okretaja! E to je bila turbo rupetina!

Mada bih je voleo imati u garazi!

da da Zvezdo tako je mada nije ista ni kolicina izduvnih gasova pri 1000 obrtaja i pri 3000 hiljade obrtaja tako da san o tome ja picao.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niti jedan turbo motor NE PALI (ukljucuje...) turbinu!!!

Turbina se ne ukljucuje i iskljucuje.

Turbinu pokrecu izduvni gasovi pa je prema tome stalno "ukljucena" 

 

To sto (Turbo dizel) motor do nekih 1500 okr, slabije vuce zove se turbo rupa. Kada se naviknete na nju i steknete osecaj kada motor nabolje vuce onda i sa tako malim motorom mozete biti veeeoma brzi. Naravno deo zasluge za to se i nalazi u kratko proracunatom  menjacu u GPu.

 

 Turbo rupa danas i pre 20-30 godina nije za poredjenje. Pre je to bila turbo provalija!  Pitajte ili izguglajte kako je isao BMW 2002 pre i posle 4500 okretaja! E to je bila turbo rupetina!

Mada bih je voleo imati u garazi!

Zvezdo ima dugme gde se pali turbina. Doduše još ga nisam našao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Niti jedan turbo motor NE PALI (ukljucuje...) turbinu!!!

Turbina se ne ukljucuje i iskljucuje.

Turbinu pokrecu izduvni gasovi pa je prema tome stalno "ukljucena" 

 

To sto (Turbo dizel) motor do nekih 1500 okr, slabije vuce zove se turbo rupa. Kada se naviknete na nju i steknete osecaj kada motor nabolje vuce onda i sa tako malim motorom mozete biti veeeoma brzi. Naravno deo zasluge za to se i nalazi u kratko proracunatom  menjacu u GPu.

 

 Turbo rupa danas i pre 20-30 godina nije za poredjenje. Pre je to bila turbo provalija!  Pitajte ili izguglajte kako je isao BMW 2002 pre i posle 4500 okretaja! E to je bila turbo rupetina!

Mada bih je voleo imati u garazi!

Zvezdo ima dugme gde se pali turbina. Doduše još ga nisam našao.

 

nije dugme nego POLUGA. potrazi malo boljeeeee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajte ljudi pa recite gde je! Ubih se trazeci!

Kada nadjem tu polugu i konacno ukljucim turbinu motor ce dobiti sigurno jos par konjica!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene u kolima je dugme ne poluga, ali ovo koristim samo kada prebacima na manuelni mod  :smoke:

 

Turbo.jpg

 

@Zvezdo 

Kako laiku za mehaniku da objasniš da turbina na motoru ima svoj pravi efekat nego da mu kažeš da se "pali, uključuje ..." na određenom broju obrtaja. Hvala na objašnjenju koje je iscrpno i precizno.

Pazi samo, turbo rupa može da ima i drugo značenje  :D

http://vukajlija.com/turbo-rupa/643020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sa Vukajlije je bas turbo rupa!

Koga zanima rad turba sa iscrpnim objasnjenjima ima na netu koliko hoce pa nisam ni mislio da objasnjavam.

A sad ozbiljno pitanje. Sta je to na slici? Vidim dva dugmica "mode" i "turbo"- dakle ozbiljno pitam sta je to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvezdo, ma i to je bila šala, to je grejač za kola koji radi na priključak za upaljač, uglavnom služi zimogrožljivima kao što je moja žena da se zagreju, zimi dok se ne zagreje motor pomaže da se zagreje kabina. :D  Sigurno i sam znaš kako dizel motorima treba duže da se zagreju zimi od benzinaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvezdo, ma i to je bila šala, to je grejač za kola koji radi na priključak za upaljač, uglavnom služi zimogrožljivima kao što je moja žena da se zagreju, zimi dok se ne zagreje motor pomaže da se zagreje kabina. :D  Sigurno i sam znaš kako dizel motorima treba duže da se zagreju zimi od benzinaca.

nisam znao da ima i takava varijanta radijatora za kola :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koliko je to upotrebljivo? Jel se ista oseti?

Koliko para i gde pa ako je cemu nece mi skoditi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Jel se ista oseti?

 

Samo ako se sedne.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...