Jump to content
FAS Euroauto Goran
boza_76

Punto mk.1 & mk.2 - lupanje u motoru

Recommended Posts

Pozdrav za sve... nov sam na forumu i iskreno procitao sam gomilu postova ne bi li resio svoj problem.

Naime imam Punta elx 96g 54kW i 8v.

Auto imam nekoliko meseci i sa njim i jedan jakoo dosadan problem. Cuje se lupanje u motoru kada se zagreje (na radnu temperaturu), nalik na TUK TUK u leru i kada se dodaje gas gubi se taj zvuk a cim se otpusti prilikom vracanje motora na normalne obratje kao da nesto struze u motoru, a zatim ponovo je prisutan taj TUK TUK zvuk kada se umiri.

Pre par dana u servisu je otvoren motor, odradjena glava (ventili, vodjice, gumice), promenjeni lezajevi (leteci), kompletno pregledan motor, klipovi vadjeni i pregledani, stubline u cilindrima su savresene bez risova a lezci lezajevi ok, zamnjeni spaner kais, dihtunzi i sve ostalo sto ide uz to.

Majstor mi je prijatelj i ima dosta iskustva u radi sa Fiat modelima, pa je sve ovo uradjeno na njegovu preporuku.

Evo i nkon toga problem je i dalje bio prisutan, znaci kao da nista nismo odradili.

Napominjem da taj zvuk koji se cuje nema veze sa kliktanjem ventila ili neceg slicnog.

Cuje se vise sa desne strane motora dakle blize menjacu, ali mislim da ne potice od njega, jer nema veze da lije stisnuto kvacilo ili ne, a takodje smo kada je radjen motor zamenili i set kvacila (lezaj korpu i lamelu).

Motor kao i pre osim tog zvuka radi perfektno, vuce odlicno ne dimi, ulje trosi u granicama normale za to godiste (oko 100g na 1000km).

Ulje sam sipao Seleniu gold i bukvalno nism pametan sta moze da izaziva to iritantno kucanje. Brine me i zvuk ``strganja`` koji se javlja kada se motor umiruje iz visih obrtaja. Pri svemu ovome motor se ne greje ne pokazuje bilo kakav simpom kvara i sve se to desava kada dodje na radnu temperaturu. kada se ujutru upali tog zvuka nema prvih 10-15 min voznje, nakon toga se javlja.

Pitam vas iskusne forumase moze li uzrok ovome biti vodena pumpa ili neki od nosaca motora jer ovo vec meni nije normalno da sve radi OK a da se motor tako cuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze biti vodena pumpa... i meni se cuje i imam istog punta i kod njega se pumpa mijenja zajedno sa zupcastim...kad sam promijenio zupcasti a ne i pumpu zajedno sa njim taj problem "struganja" je nastao i pumpa se cuje kad se motor ugrije i izmedju 1500 - 2000 - 2500 obrtaja kad se lagano dodaje gas ili kad se usporava...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo to, jako cudan zvuk bukvalno na leru radi kao da je prolupao, TUK TUK a kada se doda gas do 2000o/min i otpusti ima se osecaj da nesto struze u motoru, a zatim stane i ponovo kucka. Cudi me to sto je zvuk intenzivniji sa desne strane a pumpa je gledano od napred levo ispred glave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti zvukovi koje opisujes je luft u lezajevima radilice ili u maloj pesnici klipa. A posto kazes da si ih menjao ne bih znao sta da ti kazem...sta znaci "dobri lezeci lezajevi" ..jel to sve premereno mikrometrom i subitorom ..radilica klipovi klipnjace cilindri ? Ili je to na oko dobro ? Jer ti u principu kazes da si sve obrtne elemente zamenio a i dalje se cuje ? Nesto tu ne stima...

Simptom tuk tuk se ne cuje dok dajes gas a kad pustas se cuje i na leru se lepo ujednaceno cuje...lezajevi radilice ili mala pesnica nisu pod opterecenjem dok motor ne proizvodi snagu a kad pustas gas to sa lera tuk tuk se toliko brzo desava da ti zavuci kao grebanje dok je ladno gusto ulje je ok a kad se ulje istanji lupka.

kad se zagreje uzmi i proveri pritisak ulja mehanickim meracem..ako je u granici ima jos jedna proba jeste skuplja varijanata ali uzmi seleniu hpx ili nego gusto mineralno ulje pa vidi da li ce duze da traje zvuk lupkanja ( 20w50 ulje ce duze biti gusto nego 10w40) i ako bude tako definitivno je nesto u sistemu podmazivanja u luftu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru i mene to plasi, mada sam sipao aditiv za zgrusnjavnje ulja i bukvalno se nista nije desilo. Zvuk je i dalje bio prisutan, a to je uradjeno pre intervencije na motoru. Ostaje mi da probam sa mineralnim uljem mada mislim da ce i dalje biti prisutan taj zvuk.

Nejasno mi je da na vecim obrtajima kada se dodaje gas tog zvuka nema, dakle ako je luft u radilici trebalo bi da se taj zvuk pojaca (bar njegova ucestanost). Takodje indikativno je i to da motor radi savrseno mirno ne trese lepo prima gas bez gusenja, ne dimi nivoi vode i ulja su konstantni, znaci kao da imam Gremlina u motoru uzas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i meni se čuje slično lupkanje...najviše u delu kod bobina..prvo sam mislio da su one (džabe zamenio), a onda mi je neko rekao da su verovatno aksijalni ležaj ili ležajevi bregaste osovine...postoji li tako nešto i ima li to smisla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da postoje aksijalni lezajevi i lezajevi u bregastoj. Kod mene mislim da je to iskljuceno jer je glava uradjena, zamenjeni svi lezajevi, a aksijlni provereni radilica nema lufta a i da ima motor bi mnogo drugacije lupao i tresao jer kada oni odu simptomi su drugaciji a moralo bi da se pojavi i jos nesto (potrosnja ulja ili zvuk koji na vecim obrtajima izbija iz pameti). Sutra cu skinuti alternator dok je auto vruc pa cu proveriti i to, pusticu cu ga radi minut dva bez kasija na njemu. Mada mislim da taj zvuk dolazi sa zadnje strane motora blize kabini, a jesi u pravu da se cuje i kod ``bobine``, mada je Punto nema.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jesi u pravu da se cuje i kod ``bobine``, mada je Punto nema.

punto nema bobine...? pa kako onda uopšte radi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako uradis generalnu a stavis pogresne lezajeve nema potrosnje nemirnosti cak i ne gori lampica ako nije neka vodica od ulja a cuje se tuk tuk i auto ide super dok ne pojebe lezajeve skroz...a ako je mala pesnica nikakav problem nema sem zvuka lupanja i tako dok se ne rasiri dovoljno da klip stigne ventil ...kazem to je simptomaticno ...moze biti nesto drugo ali nema sta ...radilica da ti kaci o nesto videlo bi se kad je otvoren da je neka opruga vent slaba i to...dakle bas bi voleo da cujem sta pravi zvuk kad ustanovis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da pocnem, obicno od pocetka:).

Pa ovako, pre neki dan menjao sam termostat na kolima. Kad sam taj zahvat obavio i sve bilo ok upalio sam auto da izbacim vazduh i da sacekam da upali ventilator. Dok sam to cekao primetio sam, uhom, da u jednom momentu dok motor radi cujem cudan zvuk. Sa mojim skromnim znanjem o motorima i kolima cini mi se da cujem radilicu kako lupka:). To lupkanje se cuje samo u jednom momentu, provalio sam da to lupkanje pocinje na 2000 i traje do 2500 obrtaja i posle nema vise. Lampica od ulja mi se nikad nije palila od kako je auto kod mene.

E sad sta mene interesuje, znam da dok se ne otvori ne zna se nista, dal ipak postoji neki nacin da se to proveri?

Dal je moguce da to u opste nije to sto mislim, radilica, bas bih voleo da gresim?:)

Takodje znam da u nekim slucajevima takav zvik moze da ima i bolcn na klipu kad ima luft, ako je to onda to moze tako da se vozi.

Sta mi je ciniti, otvaranje mi ne gine na poslednjem mestu ali da probam nesto i pre toga ako moze? Inace auto ide i sve radi ok nemam nikakve druge probleme.

Svaki savet i misljenje je dobro doslo i unaprede hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odvezi ti to kod nekog majstora za fiate,jer ovako nagadjamo to lupkanje,prvo ne cujemo sta lupa i gde lupa. Moze da se desi da je bregasta dobila malo aksijalni luf ,pa lupka,hoce to kod njih i tako se ispoljava,samo sto pre ide od prilike na leru,pa sa povecanjem gasa prestaje,proveri nivo ulja i sta sipas koje ulje!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kod vise majstora cu da odem, da proverim, da cujem vise misljenja. Na leru auto radi savrseno kad si unutra kao da nije upaljen. Tek od 2000 pocinje i posle prestaje. Hoce da se cuje i kad naglo dam gas ali cujese u jednom momentu i posle ne.

Kad pustim gas i on sam usporava i padaju obrtaji to se ne cuje. Sto se tice ulja evo vec 6 god. sipam seleniu gold, na 10000 mi potrosi oko pola litre. Trenutno mi je ulje tacno na pola i vreme je da ga menjam za 1000 km.

Edited by LDEX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Htedoh isto da pitam, jel na ovom mom tipu motora moguce da se radilica cuma odozdole i da na taj nacin da zamenim lezajeve?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi samo da vam javim sta sam uradio.

bio sam na konsultacijama u par servisa za fijate, svuda su mi rekli kad su culi kako se cuje lupkanje da je sigurno radilica, iskren da budem i ja sam tako mislio. potom sam otisao kod drugara u servis i on je to potvrdio. medjutim on mi je predlozio sledece, da skinemo karter i da na licu mesta odozdole zamenimo letece lezajeve. posle toga ili ce nestati lupkanje ili ce biti isto sto bi u tom slucaju ukazivalo da je luft u pesnici klipa ili ti bolcnu. pristao sam da to uradimo. posle te zamene, lezajevi su bili standard, i sipao sam gusce ulje selenia hpx sve je ostalo isto. lupkanje je ostalo isto, sto znaci da je luf u klipu sto mnogo menja stvari, mogu da vozim :thumbsup: . letece koje sam skinuo u opste nisu bili u losem stanju, za 200000km predjenih bili su odlicni.

sad sa mirom vozim pa videcemo dal ce se nesto menjati, nadam se da ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam punta 1.9 JTD na autoputu i odjednom je poceo da gubi snagu ida ne prima gas, zatim lupa je poceo da lupa nesto u motoru i ja sam stao. Kad sam podigao haubu smrdela je nafta i video sam da mi je crevo koje ide u filter goriva ispalo, pa sad ne znam sta bi moglo da bude posto mi je slab akumulator pa nece da upali, a svetli mi check engine sijalicica.

Ako je prolupao motor, koliko moze da kosta popravka? Ako uopste moze da se popravi..

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa za pocetak bi morao da ima naftu i akumulator da bi uopste mogao da upali.

Check engine moze da gori posto nemas pritisak goriva ...

Polako sa prolupalim motorom. Ako znas malo oko auta stavi nov akumulator, crevo za gorivo pa redom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da ti je prolupao motor, bar ne iz tvog opisa. Verovatno su dizne pocele da lupaju jer je opao pritisak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima na forumu!

Dakle radi se o puntu 1.2 mk2a 2003. godiste, odradjen veliki i mali servis, zamenjen dihtung glave(poravnata) inace je trosio vise antifriza od goriva ubacivao je isti u 1. cilindar i pri tom otvaranju motora majstor je zakljucio da su klipovi, karike, bregasta u odlicnom stanju, posto je to radjeno samo 2 dana po kupovini auta (posteni prodavac se kune da nije znao za taj problem) ne znam da li je i pre postojao doticni problem a to je da motor lupa kao dizel na prvi start i to traje dok je hladan nekih 2-3 minuta.

 

Motor dobro vuce, ne dimi, trosi 5l na otvorenom, ulje oko 1dcl na 1000km, sipano je 10w40 total quarc 7000, majstor koji je sve to radio kaze da nema ideju sta moze da bude i da nikada nista slicno nije cuo. Na dijagnostici ne prijavljuje nikakvu gresku, zamenjene su svecice, kablovi su ostali isti ali ne svetle u mraku, uvek sipam samo bmb premium od prvog dana, jos da dodam da je problem izrazen sa hladnijim danima, i samo kod prvog jutarnjeg paljenja.

 

Evo snimka sa doticnim lupanjem pa ako neko ima ideju i zeli da pomogne hvala:
http://www.youtube.com/watch?v=j9tkgG_m8iU&feature=youtu.be

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvuk sa snimka nije bas merodavan za davanje dijagnostike kvara,ali po tvom opisu problema imas veoma slican kvar kao i Punto koji je dosao kod mene u servis pre mesec dana.Naime i on je isto lupao na prvo paljenje,minut,dva tri bez nekog pravila kada ce prestati.

Problem je bio u Alternatoru iz nekog razloga rotor je zakacinjao u jedan deo statora na duzini od cca10mm,promenio sam lezajeve i resio problem.Veoma interesantno je da je Alternator korektno punioi nije davao nikakve indicije da je u njemu problem.

Pokusaj da skines PK kais i upalis auto ujutru bet njega,ako nista ne lupa onda znas da imas isti problem kao sto sam ja imao.

Pisi sta si uradio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na odgovoru, ja sam licno imao utisak da zvuk bas dolazi iz alternatora medjutim on korektno puni 14.3v, ali ne moze se tacno odrediti odakle potice ali je sa desne strane tj na strani zupcastog i alternatora, i mislim da se intezitet lupanja ne povecava srazmerno broju obrtaja, probacu da upalim bez pk kaisa ako se usudim sam da ga skinem...javim sta bude mozda isteram gremlina :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao bez alternatora i isto, medjutim kako se ulje smanjuje sve manje i manje lupa, posto se problem pojavljuje odmah nakon zamene ulja i polako nestaje moze li biti razlog to sto majstor sipa 3l ulja umesto 2.7-2.8l koliko je i max sa sve filterom za ovaj motor, kakav problem moze i ako moze da pravi tih 200ml viska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...