Jump to content
FAS Goran
cupko

Lancia Lybra 1.9 JTD - zujanja u motoru / zvuk u motornom prostoru

Recommended Posts

E ovako, od pre nekoliko dana sam primijetio cudno zujanje u motoru, :question: zzzzzzzzz koje se ubrzava zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, kako dajem gas ili smanjuje se kako pustam zzzzzzzz...

Zanimljivo je da toga prije nije bilo...Bar mislim, da nije bilo, ili ga ja nisam cuo...Kopka me, cuje li to jos ko...Ili sam ja puko :crazy:

Inace skoro sam kod majstora zavario neku sitnu naprslinu, na izduvnoj grani, i sad nije to toliko bilo bucno , ali recimo da je 5% tisi nego pre..., Znaci naprslina je bila skroz mala... :construction:

I da skoro sam radio i mali servis, ali opet, to sam do sad radio vise puta... :construction:

I da ne brkajte zujanje, sa zujanjem vakum ventila...

Jer ono je ipak malo drugacije...

Znaci zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, uglavnom dok jos stojim, teze se cuje u voznji, ali se cuje, cujete li ga i vi, i zna li neko od cega dolazi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da je neki od rolera,moze biti i alternator,znace svaki iole normalan majstor da zakljuci sta je problem :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedina stvar koja se čuje na leru (što reče ChobyNS) je ili roler, španer ili remenica. (PK kaiš si menjao skoro?) Što je broj obrtaja veći - zvuk se gubi. Imao sam slučaj...lako se otklanja. Treba samo malo vremena i otprilike pedeset komada sa sve ručicama i nema da čuješ ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljivo je, da pre par dana kad sam isao majstoru, (zbog one balans s.) komentar majstora bio, kako lijep i tih rad ima, djeluje im dosta dobar i ocuvan motor. :thumbup:

A i tad se culo, ali nisam se sjetio pitati, valjda me opteretio racun za balans s.

Sve kontam, primijetili bi, ali nisu... :no

Tako da ne znam... Ostaje mi sad kad budem isao montirati balans s, pitati i za taj zvuk, i nije mi bas drago sto spominjete te rolere, jer mislim da je gos. Lybra ispucala svoj veliki bonus za ovu godinu... :rtfm:

Sve se tjesim reci cete, to nije nista, cuje se i kod nas... :secret:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa probaj da snimis telefonom,pa postavi na you tube da cujemo o kakvom se tacno zvuku radi,pa ti mozemo bolje pomoci :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz sve navedeno ima još hrpa ležajeva na PK remenu,kao i na zupčastom. Vodena pumpa recimo,pa alternator,pa klima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zao mi je sto sam vas uzbunio, ali moj majstor kaze: a kako bi ti htjeo da se cuje ....tj. sasvim se normalno cuje... ocigledno je buka od auspuha bila veca, nego sto sam mislio...

Srecom sve je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVe je ok, ali evo jos jedan zanimljiv podatak, onog zujanja vise nema....Bilo je prisutno i sad ga vise nema...Nisam skontao zbog cega se javljalo, ni kako je nestalo, ali je sad prijatno jer ga nema vise......Gremlini ili sta..... :question: :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i dalje zuji, nego si se navikao :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ujutru nakon paljenja iz motornog prostora culo se neko zujanje, cviljenje koje bi nakon 5 min prestalo. Kasnije se ne bi ugasilo ni nakon 10ak min voznje, a najizrazenije je na niskom obrtajima, do 1800. Majstor je prvo zamijenio remenicu alternatora, ali ispostavilo se da je problem bio do lezeja kompresira klime. Skidanje kompresira, zamjena lezaja me kostala 80 eura, bez ponovnog punjenja klime, koja je u Sarajevu 50 eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, razne stvari mogu da prozuje. Meni je tako zujala servo pumpa pre nego se raspala.

Stvar se resava dobrom dijagnostikom iskusnog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se: meni je zujao remen na alternatoru,ja ga zamjenio a ono i dalje....To me još više unervozilo,misleći nešto je gore.Obiđem 2-3 majstora:sve u redu nije to ništa:roler,španer.remen....vozi dok ne bude gore!!!!

Odem tad do mag sadašnjeg majstora:sve pregleda i kaže:sve je u redu,nekvalitetan remen.Ne vjerujem ali hajde da se i to proba/jer sam ga već mjenjao prije 5 mjeseci sa svim rolerima,španerima..../Čovjek promjeni remen/20e/i od tada više ništa ne škripi.Inače simptomi su bili:odmah po paljenju nakom 3 sekunde počinje da šripio,cvili...kod dodavanja gasa se smanjuje a nakom 10-ak minuta rada prestane.Ako sam nekom pomogao......drago mi je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo imam cviljenje iz motornog prostora, ali sada ne prestaje ni nakon pola sata voznje, tj konstantno je.

Pokusao sam nesto da snimim, ne znam da li vam ovo sta znaci

http://tinypic.com/player.php?v=24ord6p&s=6

Jutros sam bio kod majtora, kaze vozi dok nesto ne otkaze, nemoguce je utvrditi sta je problem...to mi zvuci blesavo, sta predlazete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, ja sam imao sličan problem s cviljenjem iz prostora motora a na kraju je u pitanju bio nosač grane auspuha koji se nalazi odmah iza ravnine prednjih kotača. Stegnuo sam vidu i onda je prestalo. Možda je to u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi, molio bih vas za savet. Uzeo sam Lanciu Lybry, j.9 jtd, pre par dana.

 

Danas dok sam vozio cisto da bih osetio auto ponovo pre odlaska kod majstora, ovih dana, cuo sam kao nekakvo trenje, klaparanje, povremeno sustanje plastike o plastiku, ili, pak lima o lim kao nekog, cini mi se da dopire sa suvozacke strane, a to se narocito desavalo kada iz cetvrte recimo brzinu spustam u trecu, ili iz trece u drugu, dakle kad usporavam u nize obrataje, prilikom prestrojavanja i usporavanja na semaforu. Taj zvuk se povremeno pojavi,  nestane, nekad je gotovo necujan, nekad znaci da bude nesto bucniji, odnosno cujem ga tek posto otvorim suvozacki prozor. Na leru se nije culo, niti prilikom gasenja nisam cuo neki tup zvuk, udarac ili nesto slicno, malo podrhtavanja da, ali to je onaj cest inertni zvuk koji mimaju svi dizeli prilikom gasenja, nakon nekog vremena rada. To je jedino sto se cuje, inace auto, kazem kada se penje u obrtaje radi mirno, lepo prima gas itd. STa bi ovog moglo biti? Meni lici na spaner, uz neku remenicu, ali verujem da neko moze da mi da konkretniji odgovor. Hvala unapred na pomoci. I sretna slava svima koji je danas slave!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, teško je reći, mada iz svog iskustva tipujem na remenicu radilice, ili španer PK kaiša, ili oba. Upali sve eletktro potrošače, duga svetla... pa vidi da li se mnogo menja zvuk motora. Ili klimu i potrošače zajedno.

Menjao sam remenicu radilice 2 puta, i španer PK kaiša, znam kako se čuje. Možeš sam da vidiš da li je remenica radilice, zavuci se odozdo, ovako izgleda kada popuca guma

 

DSC_0156.jpg

 

Španer PK kaiša isto možeš sam da proveriš, uzmi neki manji pajser ili polugu, nabij ga kod remenice i mrdaj levo-desno. Ako ima lufta, znači da je gotov.

Rok trajanja remenice radilice (krš iz naše maloprodaje, ugrađena i kupljena kod Gorana, kada je zamenjeno sve na krugu PK kaiša - cca 45000km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako ako sumnjaš na nešto iz PK ili kruga zupčastog kaiša moj ti je savet što pre do majstora da tačno ustanovite šta i kako da ne bude posle i qq i lele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma hocu svakako, nego, reko da me nije maler, da nije plivajuci ili turbina, tako neki djavo, znatno skuplji, ali, ponavljam, lepo on radi, cak se i to ne cuje sve vreme, niti konstatno, niti jako, a do majstora moram svakako, no uvek pitam, jer cesto se desilo da upravo majstor ne moze iz prve nesto da ukeba, narocito ako dijagnostika ne pokazuje, pa onda je dobro znati i od drugih sta bi moglo biti. Majstor je dobar, ali niko nije savrsen, i najbolji nekad pogrese, narocito, ako su zvukovi, simptomi slicni, isti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da se zna, napokon sam provalio od  cega je zujanje..  servo pumpa se cuje kad opadne nivo ulja...uglavnom dohakao sam joj...nisam bracao prije paznju jer sam uvijek pazio da svih tecnosti bude po mjeri..  ali eto misterija rijesena..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo je sistem zatvorenih sudova, ako ti gubi servo ulje to onda znaci da negde curi.

 

Ne bi smeo da opada nivo ulja u posudi ako je uredu sa sistemom (pumpa, cevi, letva).

Share this post


Link to post
Share on other sites

i dalje nisam provalio gdje pusta, ali sad cu da obratim paznju.. bliži se servis, pa cemo vidjeti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari imam problemcic pa bi mi svaka pomoc znacila. Naime u zadnjih par dana kad upalim auto imam cudan zvuk u bocnom delu motora gledano sa prednje strane dodje desna bocna strana. Motor je 1.9jtd. Zvuk bih opisao kao zvuk prskalice u dvoristu koja rasprskuje vodu. U pocetku se culo samo kad ladan a sad mu vec treba vremena da prestane i cuje se cak i u voznji. Da li neko ima predstavu sta bi moglo biti? Da napomenem auto normalno ide i vuce sve je ok sem tog zvuka prskaljke.

 

Hvala unapred na pomoci

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, svašta se izdešavalo, uglavnom završilo se na konačnoj cifri od 900 eura...

Počelo je kao taj zvuk prskalice.. Majstor kaže zvuk dolazi od uaspuha!!! I jest bio progorio na cijevi ispred katalizatora, malo samo na gornjoj  strani.. Zamijenjena fleksibilna cijev i varenje jednog dijela cijevi...40 eura. Ali ne lezi vraže.. 

Kad se to riješilo, zvuk prskalice je postao zvuk klepetanja, ne nešto jak, ali primijetan..Odlazak majstoru, i auto ostaje na remontu, jer je zvuk u motoru.. 

Uglavnom ispostavilo se da je remenica na bregastoj koja je inače uzubljena sa nekim zubcima.. Otupio zub i okrenula se remenica, za 0,3 mm što je dovelo do diranja ventila i klipnjače..

Srećom, ako se može reći srećom, bez pucanja ventila, bez oštećenja na klipnjači..Ali moralo je da se radi..

Ustanovljeno da jedna brizgalica (injector) goriva radi na 50%.. Servisirana... Nova remenica, set, obrada  dva ventila, itd.. Zatim, kako je sve skinuto i razotkriveno, otišao i plivajući, koji je i označen kao glavni krivac, kidanja zuba na ramenici..Nov plivajući zamajac, set novi kvačila, nove remenice dihtunzi, zatim španeri itd...Novo ulje, filteri...itd..Uglavnom 10 dana, i lakši za finu svotu..

Ali, ljepotica je ponovo na putu..

I da..Ne bih ja bio ja, da nemam te pehove.. poče da se javlja neka fleka uljana ispod auta.. ne nešto puno, ali je prisutna.. ja naravno  majstoru, kažem radili ste ali sad curi ulje..

majstor izuzetno korektan kaže, ako je do njih, rade dzaba o njihovom trošku..

Nije do njih..naravno da nije, nisam ja te sreće..Puklo crijevo ili cijev od servo pumpe, ma kao da se iglom probušilo, negdje ispod prednjeg fara dole..

otud onaj raniji nebjašnjiv gubitak ulja u posudi.

Meni drago da sam napokon i tu misteriju riješio..Uglavnom još 50 eura za tu egzibicju...valjda su čudo morali rastaviti da bi došli do cijevi..

i rekoh sam sebi to je to.. sređena.. Kad eto ti zuji opet...i to zuji ko nikad..

Sve mislim da je stradala servopumpa, da ju je stiglo ono gubljenje ulja...

Dok se dokopam nekih para, riješiću, sad djeca idu na ekskurziju...ja sam svoju platio, prošli mjesec.. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...