Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Jel nas nateraše da kao debili vozimo leti sa upaljenim svetlima? Šta vas sad čudi ovo oko folija?Jbg sve je to zbog toga što mi ovde imamo najviše "stručnjaka"..Imam utisak kad neki zakasneli pubertetlija napravi neku bahanaliju u saobraćaju odma se jave visoko školovani stručnjaci iz nekih agencija pa uvedu neku novu nebulozu a mi se posle čudimo..Skoro sam slušao nekog baju iz vlasti kako sugeriše da moramo da kupujemo što više hibrida i elektro automobila sve zbog ekologije jer je on tako video da se radi negde na zapadu pa sad treba i kod nas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

On moze taj hibrid da nabije sebi ...Ako se vec tresu zbog ekologije, zasto ne podrzavaju ekoloska goriva kao sto su tng i metan,nego kvalitetom tng svesno guraju ljude od ovih alternativnih goriva.O atestima i promenama pravila u ovoj oblasti da ne pricam.A o nekoj stimulacija vozaca koji koriste ova goriva sigurno ne razmisljaju.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/2/2018 at 8:23 PM, radomir.g said:

Evo na primer kako to izgleda fabricki na Grande Puntu sport

Ja imam slicnu oznaku na staklu i isto pise "solid tempered", ali su mi, na oko, tamnija stakla. Da li su tebe nesto pitali, zaustavljali ili na tehnickom ista kocili?
Mene su jednom prilikom zaustavili i krenuli prstom da grebu po staklu, a na tehnickom su rekli da je sve ok zbog te oznake i da ne trebaju nikakvi atesti i gluposti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo info iz prve ruke sa Facebook stranice, piše da je BMW ali sigurno je slično i za Fiat, i cena je možda manja

 

Jednom za vek i vekova da se reši pitanje problema atesta zatamnjenih stakala na BMW vozilima.
Danas sam posle skoro mesec dana uspeo da dobijem atest. I ovo pišem da svi znaju kakva je tačno procedura.
Auto sam kupio sa zatamnjenim staklima od 80% na svim prozorima osim prozora u nivou vozača. Nisam dobio bilo kakav papir od prodavca niti su folije imale nalepnice. Kada je krenula kontrola otišao sam u AMSS gde su mi rekli da oni takve folije ne mogu da atestiraju i predložili dva rešenja. Prvo je da ih skinem i da vozim bez problema a drugo rešenje da idem u ovlašćeni servis gde će mi skinuti te nepropisne folije i ugraditi druge sa kojima mogu otići na atest. Otišao do servisa, ugradili su mi Llumar folije koje su dozvoljene gde sam dobio nalepnice na svakom staklu koje je urađeno i izjavu od servisa koliko je koje staklo u procentima zatamnjeno sa njihovim pečatom i potpisom. Sledeće je bilo odlazak u Deltu kao ovlašćenog dilera Bmw auta za Srbiju. Od njih nisam mogao da dobijem saglasnost (ali to ne znači da se ne slažu) jer nisu ovlašćeni da u ime Bmw kompanije daju takve dokumente. Jedino su mogli da mi izdaju potvrdu da oni ne mogu da izdaju saglasnost koju sam ja OBAVEZNO uzeo. Kontaktiram ponovo Amss gde me upućuju da se obratim Agenciji za bezbednost saobraćaja i to sektoru za vozila. U agenciji preko telefona mi kažu da im poštom pošaljem zahtev u kome trebam da navedem i malo opišem kakav problem imam i zajedno sa svim fotokopijama dokumentacije koju imam (papira iz servisa, čitača saobraćajne dozvole i papira od Delte koji sam uzeo) pošaljem na njihovu adresu. Nakon tačno dve nedelje, od dana kada sam im poslao pismo, stiže odgovor na kućnu adresu. Odgovor je bio da sam dobio od njih saglasnost i dozvolu jer se Delta ne izjašnjava i da mogu ići na atest. Na atest odlazim u Amss na zrenjaninskom putu gde se tom prilikom vrši upoređivanje brojeva motora šasije sa dokumentima, proveravaju da li se na prednjem staklu nalazi folija i u ravni vozača (teraju da spustiš malo sve prozore), slikanje svakog stakla, kompletne unutrašnjosti auta sa svim prikačenim pojasevima, slika se motorni prostor i posebno slike šasije i motora i slika se vrednost propustljivosti koju daje uređaj za svako staklo posebno. Dobijam izveštaje koje treba da popune oni na tehničkom pregledu. Odmah kod njih radim tehnički pregled vozila gde dobijam sve popunjeno od tih izveštaja i predajem ih na šalter. Dobijam potvrdu da mi je vozilo tehnički ispravno, da čekam da stigne taj papir da sam izvršio atest i da mogu kao takav da učestvujem u saobraćaju. Posle četri dana su me pozvali da mogu doći u Amss gde sam radio atest po taj papir da sa njime nemam problema sa policijom.
Troškovi:
1.Saglasnost od agencije umesto Delte se ne plaća;
2. Taksa državi 310din;
3. Obrada dokumentacije od strane agencije 3000din;
4. Atestiranje 2400din AMSS-u
5. Tehnički pregled 1500din;
6. Ugradnja folije u servisu 12000din.
Na atest ne primaju bez saglasnosti uvoznika automobila ili agencije. Atest ne mogu dobiti oni koji: nemaju na svim sedištima naslone za glavu, nemaju ispravne pojaseve, ukoliko nalepnica nije zalepljena između stakla i folije i naravno ako stakla u ravni vozača prelaze tu zakonsku granicu.
Malo je opširno ali sam ovo pisao sa ciljem da drugi koji se nađu u sličnom problemu znaju kako, šta činiti, šta ih sve čeka, jer znam kako mi je bilo kada su me prebacivali sa broja na broj i da se ne cimaju kao ja da bih dobio predlog i smernice kako mogu rešiti problem.
Pozdrav svima!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Pluto said:

ali sigurno je slično i za Fiat, i cena je možda manja

Cena je veca, za negde oko 3000 din za saglasnost proizvodjaca (koju Fiat toliko naplacuje, negde procitah da BMW i Merc ne izdaju takve papire/ne smatraju to za prepravku).

Eto, jos jednom lepo objasnjeno celo zamesateljstvo - da nije tuzno, bilo mi smesno. Isto kao i tirada sa izborom direktora ABS iznova i iznova...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, delakroa said:
Ja imam slicnu oznaku na staklu i isto pise "solid tempered", ali su mi, na oko, tamnija stakla. Da li su tebe nesto pitali, zaustavljali ili na tehnickom ista kocili?
Mene su jednom prilikom zaustavili i krenuli prstom da grebu po staklu, a na tehnickom su rekli da je sve ok zbog te oznake i da ne trebaju nikakvi atesti i gluposti...

Tempered oznaka znači nešto potpuno drugo - prosto objašnjeno da se staklo rastavi u sitne komadiće prilikom loma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je samo fascinantna jedna stvar oko folija, bocna stakla su kaljena sa razlogom da se raspadnu prilikom nekog udesa kao i prilikom vadjenja ljudi iz udesa, a sa folijama se to ukida.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Pluto said:

svakako ćemo ti i ja da uštedimo na samom zatamljivanju

Ja sam vec ustedeo i novac, a jos bitnije zivce, tako sto sam skinuo folije :lol: .

Ne pada mi na pamet da se uopste vise bakcem sa ovim pronalazacima rupa na saksiji.

Nisam mislio da ce biti tako, ali stvarno mi je laknulo kada sam ih poskidao (iako su bile vrhunske Llumarke od smesnih 65% zatamnjenja).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja sam vec ustedeo i novac, a jos bitnije zivce, tako sto sam skinuo folije default_laugh.png .
Ne pada mi na pamet da se uopste vise bakcem sa ovim pronalazacima rupa na saksiji.
Nisam mislio da ce biti tako, ali stvarno mi je laknulo kada sam ih poskidao (iako su bile vrhunske Llumarke od smesnih 65% zatamnjenja).
Takodje, i meni je bilo 65% svugde osim na soferci, i bilo je bas taman, ali ne zelim da razmisljam da ce me kaznjavati ili nece. Bolje spreciti nego leciti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Rile_bg said:

Meni je samo fascinantna jedna stvar oko folija, bocna stakla su kaljena sa razlogom da se raspadnu prilikom nekog udesa kao i prilikom vadjenja ljudi iz udesa, a sa folijama se to ukida.

Da, ali ti parčići sa folijom ostaju na mestu - pukne staklo i skineš zajedno sa folijom bez problema ali se smanjuje rizik od potencijalnih povreda koje mogu nastati zbog tog rasutog stakla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slucajno zakacih malopre na SAT emisiji... Takodje solidno objasnjeno kako se regulativa haoticno menjala i koliko se nista godinama nije znalo, iako je satro bilo propisano. Tj. sta su strucnjaci na kraju napravili - ubedljivo najkomplikovaniju proceduru u Evropi, tacnije ne postoji nista ni blizu tome... Svuda se radi kao sto sam i ovde pisao da je najlogicnije - postavis folije u servisu, dobijes sertifikat/atest i pici. Ili sto bi meni takodje bilo logicno - kontrola na redovnom tehnickom, pri cemu se premeri propusnost i podatak upise npr. u saobracajnu na cip. Kao da je merenje propusnosti ne znam kakva nauka, a to su uspeli da proture.

I zasto neko sa vrhunskim folijama ugradjenim ranije (kao sto je masa nas imala Llumar) jednostavno na tehnickom ne bi premerio propusnost i dobio atest? Zasto skidati svoje folije (neko ce i za to dati novac), zatim opet platiti skoro 100 EUR da bi dobio iste takve folije, samo sa nalepnicom? I uz to naravno dati jos 100 EUR pronalazacima tople vode? Da ne pominjem sto je procedura "pojednostavljena" davanjem "samo" 3000 din ABS (umesto ranijih 3000+3300) i AMS (sa 4800 na 2400 din).

Ili zasto opet mora nalepnica ispod folije, ako se vec radi kod nekog ko sada ima sertifikat za ugradnju (pominju 5 firmi)? Zasto se sada to ne upisuje na cip saobracajne, nego covek mora sa sobom da nosi A4 'artiju, kao da smo u pretproslom veku?

Podseca me na to kada sam kupio nekretninu i menjao mesto prebivalista - iskljucivo iz tog razloga sam morao da placam zamenu saobracajne, jer se maltene jedini promenljivi podatak (adresa) stampa na plastici, umesto da bude jednostavno promenljiv ili citljiv preko cipa. Suvisno je i nabrajati brojna genijalna resenja.

U slucaju folija, doveli su ljude do situacije - skines i ne mislis. Generalno, sto manje petljanja sa kojekakvim agencijama i OSL - mirna glava i puniji dzep.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj motora pise u cipu, boja pise u cipu, pa ipak sta god da se menja mora i nova saobracajna dozvola jer je read-only.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, totti said:

Tempered oznaka znači nešto potpuno drugo

Da, ali svojim sam usima cuo kada su pricali, lik je isto grebao noktima spolja (a folije su iznutra zalepljene) i pitao onog drugog starijeg, procitao "solid tempered", na sta mu je taj "iskusniji" odgovorio: "ako tako pise znaci da je fabricki zatamnjeno" i prodjoh tehnicki pregled. Sledece godine je bio isto taj "iskusni" i procitao je sta pise na staklima i opet prodjoh... :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom, sutra idem da mi poskidaju sve folije. Iz inata necu da dajem pare kojekakvim agencijama i da kojekakvi cobani sa izmisljenim radnim mestima dobijaju platu od mojih para! Covek koji mi je zalepio te folije ponudio se da ih sam skine, naravno bez ikakve naknade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma dobijaju oni svakako... Proslo im je podizanje osiguranja za 50% pre neku godinu kao od sale, pa sto ne bi i ovakve gluposti... Dajem 150 EUR godisnje na osiguranje od autoodgovornosti, sa 20+ godina bez i jedne napravljene stete, da bi mi dali citavih 15% popusta za premijski razred 1. Ali to je vec druga prica u moru bisera, da ne idem u off.

13 minutes ago, totti said:

Sigurno misli da je bojeno temperama.
Ko sve radi na tehničkom...

I to solidnim temperama :lol: . Slicno kao sto @dekirs napisa da ga je pre neki dan smarala patrola da ode i skine folije, iako su mu fabricki tonirana stakla, sa "V" oznakom koja izbija oci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, upravo ovaj prilog zakacih i ja danas u SAT-u. Vec sam skinuo folije, tako da sam uzivao u komediji.

Citiram:

- "Pa, evo, posto je to tako propisano, nazalost, i to treba posto je propisano da se ispostuje..."

- "Radnicima na tehnickom nije jasno sta treba da provere..."

 

Itd., kao sto rekoh - da nije tuzno, bilo bi smesno...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računica je prosta uglavnom će lepo da profitiraju ovi koji se zovedu leba bez motike..

Policija od kazni ,tehnički i ovi što se bave homologacijom..Agencija za bezbednos..

Mozda lepo prođu i uvoznici tih sertifikovanih folija dok će vozači da najebu isto kao pre par godina za autogas..Nove boce čuda razna..

Sve to radi naše bezbednosti..Što se tiće komplikovanog postupka on je samo razlog da to opravda uzimanje para..

Isto kao kad odeš na tehnički a baja gleda brojeve motora kao da ja svake godine menjam motor..Jbg mora malo da se zavuče u kanal da izgleda da nešto gleda i radi i da opravda 2800 din koje zarade za 10 minuta i manje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...