vagenovac 4533 Posted September 19, 2021 Cudi me da prvi put cujes za to, skidanje folija je aktuelno odavno, mislim da vecina dobije tu ponudu u fazonu hoces li ti da skidas folije ili mi da skidamo tablice Mozda ako se neko bas zainati ili je drkos, ali uglavnom bude skidanje folija na licu mesta kako se zna i ume 1 clover reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted September 19, 2021 Odgledah ovaj video. Nemam pojma ko je ovaj, al' kakvo proseravanje... kao ide na "sastanke" u ovakvoj majici i maskirnom šorcu Sent from my SM-G770F using TapatalkNe pratis, sastanak je bio za sutra, taj dan trening, pivo i utakmica. Verovatno je poneo garderobu za sastanak Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted September 19, 2021 Ma sutradan, kad su mu već skinuli folije. Pogledaj opet.Sent from my SM-G770F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted September 19, 2021 13 hours ago, clover said: Da preformulisem pitanje: da su mene zaustavili da li bih i ja mogao da skinem folije ili jok? Nisam gledao video, niti mi pada na pamet - ali to sto pitas je bilo aktuelno jos tokom onih akcija, kada je krenulo striktnije sprovodjenje. Pa su ljudi koje bi na'vatali to strugali na licu mesta, uglavnom bez pisanja kazni (i skidanja tablica). Da bi se proverilo ima li folija, nije ni bio potreban neki uredjaj. Ko ima trunku iskustva, vidi se sa kilometar po "miljeu" na obodima fiksnih stakala, preko baloncica na gravurama oznaka stakala, po grejacima pozadi... Nisi morao ni da grebes vrh stakla nokticima, kao sto su neki radili. Sama tematika je malo passe - secam se da sam skidao folije (doduse u dvoristu ) jos dok sam imao bivseg Stila. Ima tome sigurno skoro 4 godine. Iza tadasnjeg dovodjenja tematike u red, retko i vidjam automobile sa folijama napred. Mislim na neko zatamnjenje, ne na one koji provlace neke providne folije zbog UV zastite. I ovi sto imaju pozadi, sa "ABS" su nalepnicama (atestirane). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted May 21, 2022 Cao ljudi, resio sam da zatamnim stakla na koNbiju. Zanima me kolika je razlika izmedju metalne i nano-keramicke zastite, u smislu koliko je ova skuplja kvalitetnija i da li se to oseti u praksi? Vidim na https://www.tamnastakla.com/zakon.html da imaju i atest kod njih sto dodatno skracuje cimanje oko dokumentacije. Na koliko % zatamniti stakla? Prednja mogu do 30% i kontam da ih zatamnim na max. A zadnja na 80%? Kontam da je preko toga nepotrebno? @dach@ hvala za post gore, zaista znace sve informacije koje si ostavio, kontam da je burazer i dalje zadovoljan? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted May 21, 2022 @Dzimbo prezadovoljan je,vozim i ja često taj auto i bas se primeti razlika,tj.nepeče više. Nano keramička je sledeća generacija u neku ruku mora biti bolja a tačno razlika to samo ako je neko koristio i jednu i drugu kombinaciju 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 21, 2022 Na Stilu sam davno (pre uvodjenja atesta) tamnio komplet auto sa 65%. Nisam hteo da previse upada u oko, nije bilo lose, ali trebalo je jace. Posto sada toliko ne smes da tamnis prednja stakla, efekat zatamnjenja bi bio jos manji. Po jakom suncu koje ulazi kroz soferku, nekada mi je delovalo kao da nema folija . @Dzimbo video si Sporta uzivo (ono kad nisi castio ) - jeste fabricki ali meni je previse, ono sigurno nije ispod 90% zatamnjenja. Tako da kapiram da je 80% neka sredina. Opet je sve individualno, sta se tebi svidja, koliko hoces da imas "van" efekat... Bitno je da svaka kvalitetna folija ima 99% UV zastite bez obzira na zatamnjenje. Kapiram da ove nano folije onda samo smanjuju toplotni efekat. I sa onim starim ATR35 Llumar folijama sam bio prezadovoljan, a ove mogu da budu samo bolje. 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted May 21, 2022 Spoljni efekat mi je nebitan (nemojte da me banujete pls bice gurmanskih), resio sam samo zbog bebe jer danas kad smo isli na ski stazu oko 1, supruga prokuka, tako da cu da resim to laganim zatamnjenjm, jako me nervira da stavljam tetra pelene na prozore. Nadjoh kod ovih na sajtu preporuku od 85% pozadi i 30% napred, verovatno cu tako i da uradim: Pozvacu prvo da vidim da li stvarno svu dokumentaciju zavrsavaju i za termin, takodje da pitam je l 500L koNbi il nije: @Ivan je l i za zatamnjenje mora cast da padne? 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 21, 2022 (edited) Brate, ako hoces da pocnu da se pojavljuju mehurici i odlepljuju, sta da ti kazem . Pa sta mislis, zasto gledamo da vozila koja kupujemo budu sto napucanija opremom... Castis jednom i miran si. Salu na stranu, ako ne gledas estetiku, onda slobodno pici bar na 85%. Eto ja nisam ekstreman , gledao sam da dodatno ne upada u oci jer nista nije bilo regulisano zakonom i zeznuo sam se sto sam isao na manje. Ovo sa promo slika iznad mozes da okacis macku o rep, to je ono prikaz bas za tantuze. Konacan izgled ce zavisiti i od fabrickog zatamnjenja stakala, koliko je povrsina zatamnjeno i kolikim procentom, koja je povrsina stakala, koliko je kabina obasjana suncem, pod kojim uglom... Neka ti tamo na licu mesta urade demonstraciju, imaju primere pa vidi sta ti lezi. Napred ce moci samo maltene providna folija koja ce te stititi od UV zracenja. Pitaj i kako resavaju ono plasticno prozorce na 500L pozadi - na njega ne moze folija za stakla i kako ce to tumaciti na tehnickom. Evo ti par fotki mog bivseg Stila sa Llumar ATR35 (65% zatamnjenja), ali su bila zatamnjena i prednja stakla pa je efekat pojacan. Vidis i ono sto sam ti pricao - koliko od sunca i polozaja zavisi efekat zatamnjenja. Slika na snegu, kao da i nema foliija: Edited May 21, 2022 by Ivan 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted May 21, 2022 34 minutes ago, Ivan said: ako ne gledas estetiku Ne ide mi u istu recenicu sa 500L-om iako sam se navikao na njega i cak mi se kao i svidja. Oke, razumem, trazicu demo, mada mi nije ni bitno, samo nek funkcionise zastita, prakticnost na prvom mestu kao i sam 500L 36 minutes ago, Ivan said: Pitaj i kako resavaju ono plasticno prozorce na 500L pozadi - na njega ne moze folija za stakla i kako ce to tumaciti na tehnickom. Ovo je cak pitanje i za @dach@, nije bilo problema da se registruje auto zbog ovoga sto Ivan pominje? Kontam da atest sve to pokriva? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted May 21, 2022 (edited) @Dzimbo ti mali prozorčići nemaju veze sa atestom ni šta stavljate na njih. Realno ružno je da se ne stave te folije spolja,jedino uparkiravanje ukoso ne vidite ništa kad idete u rikverc. Folije do 80% pozadi nesmetaju ni noću iznutra deluju kao blago tonirana. Isto važi i za ona dva stakla izmedju šoferke i prednjih vrata treba i ona da se urade sa tim providnim folijama njih isto niko ne gleda a ne morate ni da pominjete jer se realno ništa i ne vidi. Što se tiče DarkGlass a burazer je radio nešto tu blizu njih i svrati da pita za folije. Ima neki sa bradicom to im je valjda šef ubedjivao je burazera da su ta 2 prednja stakla ustvari plastika kao i pozadi. A lepo se vidi na njima da su stakla i tako i piše kao što na ta dva zadnja piše plastik. Pitanje dal oni uopšte i hoće da lepe ta dva prednja mala stakla jel ima tu cimanja da se odradi kako treba Edited May 21, 2022 by dach@ 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 21, 2022 (edited) 42 minutes ago, dach@ said: ti mali prozorčići nemaju veze sa atestom ni šta stavljate na njih Kako nema veze kada je takodje prepravka fabrickog prozora i menja mu se karakteristika? Pri tom, nije bas ni malo velicinom, po toj analogiji bi i na karavanu na zadnjem bocnom staklu mogao da zalepis sta hoces, reklamu, alu-foliju ... Po zakonu, iza B stuba moze neograniceno zatamnjenje, ne preko 15% refleksije i moras da imas atest. Znam da je bilo problematicno bas za 500L i te male prozorcice, kukali su ljudi, ima cela tema o zatamnjivanju konkretno tog modela pa pogledajte. Te lepljeno iznutra folijom za stakla pa se pojavljivali mehurici (jer je plastika), te lepljeno obicnom crnom folijom spolja... Zato kazem proverite, pisao sam da su mi na Bravu sa fabrickim tamnim staklima vec drugu godinu na tehnickom noktom cackali vrhove bukvalno svih stakala, cak i soferke. Iako su oba puta videli fabricki ugravirano "V" na zadnjim i to medjusobno prokomentarisali. Prednja stakla nisam pipao, a i njih su grebuckali da provere. Ako tako za plasticna stakla kazu ljudi koji ugradjuju, ispada da je to kao sa aftermarket xenonima u projektorima trenutno, tj. APP princip. Skinu se za tehnicki i vrate, ali ko ti garantuje da ne mogu da te cimaju na putu (jer pored projektora, moras da imas i pranje farova i autonivelaciju). Samo sto je njihova prednost sto obicne sijalice na novijim modelima mozes da vratis za par min. A secate se kada je krenuo atest i akcija "proterivanja" folija, da je islo ili guljenje na licu mesta ili skidanje tablica i slanje na vanredni KTP. Pitanje je kako ce na to gledati i na svakom iducem tehnickom. Ne mracim, samo kazem da se raspitate detaljno pre ugradnje kakva je trenutno situacija. 42 minutes ago, dach@ said: Isto važi i za ona dva stakla izmedju šoferke i prednjih vrata treba i ona da se urade sa tim providnim folijama njih isto niko ne gleda a ne morate ni da pominjete jer se realno ništa i ne vidi. Nemas sta da pominjes ili ne (ako mislis na tehnicki) - em si van linije koja se snima, em bar u mom slucaju oni rade svoj posao i grebu . Pogotovo se izgleda namerace ako vide vec tamna stakla pozadi (fabricka, aftermarket atestirana, kako god...). Edited May 21, 2022 by Ivan 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted May 22, 2022 10 hours ago, Dzimbo said: Nadjoh kod ovih na sajtu preporuku od 85% pozadi i 30% napred, verovatno cu tako i da uradim: Ovima pod obavezno javiti da patentiraju ovih 0%, jer su pametniji od najvecih strucnjaka na svetu s obzirom da zatamnjenje ustvari znaci prigusenje svetlosti i cak i najsavrsenija stakla koja se koriste u naucnim svrhama su par procenata, a komercijalno dostupna stakla fazon ni ne idu ispod 12% koliko se secam, na autima fabricki su normalna stakla izmedju 15 i 30%... Zato je i propisano 30% napred. Isto kao sto mnogi lupaju kako je soferka 0, a bocna prednja mogu 30%. Meri se ukupno, ne naknadno i veci deo dozvoljenog ispred B stuba je vec ono sto imate. Napred u najboljem slucaju moze "skroz providna" koje su u fazonu oko 10% najcesce, a i to samo zato sto cak i da imate fabricko staklo od 25%, teoretski postoji sansa prodje folija od 10% jer zbog prelamanja svetlosti ukupno zatamnjenje ne ispada automatski sabiranje tih brojki, nego ukupna brojka bude negde izmedju. Ali znam za slucaj coveka koji nije uspeo preci ni sa tom folijom, istina ako nemate upadljiv auto i zalepite sva stakla sa tom folijom, verovatno su male sanse da ce iko toliko zagledati da vam primeti to na staklima ukoliko je uradjeno kvalitetno da nema vidljivh mehurica. Nema veze puno sa trenutnom tematikom u temi, ali stvarno pocinje da iritira da firme nisu u stanju najosnovnije podatke o svom poslu da prikazu ispravno, bez obzira na to da li znaju da zalepe te folije na auto. 3 darkman14, bane1321 and Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6970 Posted May 22, 2022 Malo ljudi se razume u folije i guta ono što im se servira.Sent from my DN2103 using Tapatalk 1 YUgisa reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19980 Posted May 22, 2022 @Dzimbo sva stakla su ti već fabrički blago tonirana 10 do 15% tako da za prednja bilo koja folija od 25-30% prelazi dozvoljenih 30%. Moj ti je savet da na prednjim odradiš providnu sa 99% UV zaštitom. Neće je niko primetiti a tebi će puno značiti. Kod mene na Puntu je ta providna na celom autu osim šoferke već 5 godina i veruj mi da mi znači jer se kožna sedišta ne upale kao kad je bilo bez njih. 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted May 22, 2022 Sutra bi trebalo da zovem pa cu proveriti sve ste ste naveli, hvala na informacijama. Kada sam rekao prednja max 30%, nisu valjda ludi da mi probiju zakonsku granicu pa da ne mogu da atestiram, a svakako sam mislio i atest kod njih. Provericu prvo sa njima pa onda sa ovima gde je Dachin brat radio, cisto da uporedim informacije i cene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 22, 2022 Napisi obavezno ovde povratnu informaciju, da ljudi imaju info iz prve ruke. 2 Axic and Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted May 28, 2022 (edited) Poslao sam mail Black Glass-u i Sun Control-u sa Zvezdare, nazalost odgovori mi samo Black Glass, hteo sam da pozovem Sun Control, a danas da odem i do jednih i do drugih, medjutim neke druge obaveze iskocise i nisam nista stigao. Evo odgovora od Black Glassa: Quote Posovani, Cena zatamnjivanja Standard4 folijama iznosi 140e, dok zatamnjivanje Nanoceramic5 folijom iznosi 170e. U stvarnoj upotrebi nanokeramicke folije imaju kristalno cistu vidljivost i kada je napolju mrak, sto znaci da necete imati problema prilikom voznje u nocnim uslovima, a takodje i bolju toplotnu zastitu od Standard4 folije. Mali prozorcici izmedju zadnje sofersajbne i zadnjih vrata presvlaci se crnom sjaj folijom sa spoljasnje strane, iz razloga sto su to prozorcici od pleksiglasa na kojima ne moze da se lepi folija za zatamnjivanje. Za sva dodatna pitanja stojimo Vam na raspolaganju. Mislim da ova razlika od 30e je mizerna i da ako se odlucim kod njih, sigurno cu uzeti za nano-keramickom. Edited May 28, 2022 by neshaoct formatiranje 2 Ivan and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 998 Posted May 28, 2022 Ala ubijaju sa cenama... 1 Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 28, 2022 (edited) Kad se setim da mi je svojevremeno Nikola Autostyle uradio komplet 3 Porte Stila u Llumaru ATR35 (sve sem soferke) za 60 EUR, plus jedino moj odlazak do njega... Btw, jos sa tim folijama se odlicno videlo nocu, tako da za to ne treba brinuti. Evo kako je to bilo kod mene, folije su bile sa 65% zatamnjenja, jedna slika iz voznje i slike kada sam ih skidao. Po suncanom danu, pogled je bio kao da ih i nema, bas su bile odlicne: On 1/8/2018 at 3:23 PM, Ivan said: I koja im je na kraju prica za atest za te zadnje prozore u svetlu ovih novih propisa? Prakticno ih zatvaras obicnom folijom spolja. Edited May 28, 2022 by Ivan 1 Dzimbo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted May 28, 2022 @MiloshBg to mi je sto mi je, ne znam koliko je to kostalo nekada, a sa svom dokumentacijom, izaci ce to na 30k+. @Ivan ne znam, to sam hteo da pitam uzivo, u mailu sam pitao za cenu, koja stakla se rade i za razliku izmedju metalne i nano-keramicke osnove. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 998 Posted May 28, 2022 Kostalo je mnogo manje kao sto Ivan kaze, ali ova drzava gleda kako da nas u*ere na svakom cosku... 2 Dzimbo and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted May 28, 2022 Ma ugradjuju se svi, ranije je i sama montaza bila daleko jeftinija... Cak i kod ovih vecih i na glasu, Llumar je samo iza B stuba bio reda velicine 60-80 EUR, komplet auto (Compact klasa) reda velicine 100 EUR. Takodje sa, za to vreme, najboljim folijama. A atesti su tek prica za sebe - u startu su samo papiri bili skoro duplo skuplji, nego sto mi je covek zatamnio kompletan auto sa istim tim Llumarom. U medjuvremenu su skinuli jednu taksu od 30-ak EUR. Ali zato Fiat lepo naplacuje svoju potvrdu proizvodjaca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2178 Posted May 29, 2022 meni ne bi bilo zao ti 140e nego sto moram drzavi da dam za atest jos toliko a to sigurno necu, zato i ne stavljam folije....inace komsija mi radi lumar folije, mislim da mi je pretprosle godine rekao 100 ili 120e za c4 kad mi lepio foliju na krovu pa sam pitao i za stakla onako informativno. 1 Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dzimbo 1008 Posted March 28, 2023 Resio sam da zatamnim stakla, poceo sam sa raspitivanjem oko cena, prenosim vam odgovor od black glassa za fiat 500l Quote Postovani, LIMUZINA – sva stakla sem prednje šoferšajbne Imamo 5 generacija LLumar folija, 2 osnovne i 3 napredne (nanokeramičke), koje se razlikuju u nivou toplotne zaštite i vidljivosti iznutra. Cena zatamnjivanja folijom sa poliester osnovom (Basic) je 130 eur, dok je cena zatamnjivanja folijom sa metalnom osnovom (Standard) 160 eur. Pored ovih osnovnih, imamo i 3 novije generacije LLumar folije sa nanokeramičkom osnovom koje imaju znatno bolju toplotnu zaštitu i kristalno čistu vidljivost iznutra bez obzira na stepen zatamnjenja. Cena zatamnjivanja osnovnom nanokeramičkom folijom (Nanoceramic) je 190 eur, višeslojnom nanokeramičkom folijom (Nanoceramic Plus) 240 eur, dok je cena zatamnjivanja najnovijom generacijom nanokeramičkih folija (Nanocerami Lux) 330 eur. Ova folija pored vrhunske toplotne i UV zastite sadrži i infracrvene blokatore, te pruža najbolju toplotnu zaštitu do sada. Od svih folija imamo razlicite nivoe zatamnjenja i to ne utiče na cenu. Ugradnja folija traje oko sat vremena, a termin je potrebno zakazati nekoliko dana unapred. Kako Fiat 500L na C stubu nema stakla nego pleksiglas oni se ne zatamnjuju folijom za stakla, nego ili ostaju ne zatamnjena ili se naknadno postavlja neprovidna crna sjaj folija sa spoljne strane I cena ugradnje folije na pleksiglas iznosi – 4680rsd. Nakon zatamnjivanja stakala mozete i atest da uradite kod nas. Cena atesta iznosi 9230rsd i saglasnost proizvodjaca je oko 5000rsd. Nakon atesta Vam ostaje da uradite tehnicki pregled u sto kracem roku, vratite papire overene od strane tehnickog pregleda u atestni centar i u roku od par dana dobijate sertifikat overen od strane Agencije za bezbednost. U sklopu nase firme nemamo tehnicki pregled, ali imamo ugovore sa TP Balkan I TP Forsaz I kod njih je tehnicki za nase klijente 5000rsd. Prosle godine kada sam se raspitivao oko cene, nisu pominjali da se zadnji bocni prozori placaju zasebno ili mi nisu spomenuli, a cena folije je skocila za po 20e svaka sto i nije strasno. Kada se saberu svi troskovi ispadne oko 400e i to bez menjanja saobracajne.. je l zna neko da li je obavezno da se menja saobracajna? 2 Ivan and Grafit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites