Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

pa nije isto ako sam ja vec stavio folije i platio iste...sad treba da skinem pa da ponovo platim za nove.....nikako isto nije.

Hteo sam da udjem u proceduru i da dam pare ali eto....nece drzava ni da mi uzme pare.....

 

plus i sve to da odradim pitanje je kada ce "nju" da opet stave za v.d direktora ABS-a da bi potpisala dokument.....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, Zhorz said:

pa nije isto ako sam ja vec stavio folije i platio iste...sad treba da skinem pa da ponovo platim za nove.....nikako isto nije.

Hteo sam da udjem u proceduru i da dam pare ali eto....nece drzava ni da mi uzme pare.....

Nije isto, nego jos gore - u smislu jer si vec "bacio" pare za folije, a neko ce platiti i za skidanje istih. Da bi onda platio jos jednom za postavljanje istih tih folija, samo ovog puta kod "ovlascenih" sa famoznom nalepnicom, plus naravno harac generalnom uvozniku, ABS, CMV i drzavi. Izgubljeno vreme i raznosenje papira tamo-ovamo (verovatno da bi se opravdala visoka cena nakaradne procedure) i zivce tek da ne komentarisemo.

Identican slucaj i kod mene, bez ikakvog razmisljanja sam skinuo "Llumar", pa neka zaskacu nekog drugog. Da 2 puta placam postavljanje folija i placam sve one namete, ne pada mi na pamet.

Sto ti kazes, sta je problem bio da odem i premere propusnost (btw vrhunske, sa mizernih 65% zatamnjenja) folije pozadi. Cista formalnost za bilo koju foliju koja zadovoljava uslov za refleksiju (<15%), naplatis primereno standardu gradjana i ceni same ugradnje, upises na cip (a ne da nosas A4 papircinu) i vozi, svi zadovoljni. I drzava zaradila i dovedeno u zakonske okvire i ljudi zadovoljni. Ali, jok, ovako ce samo dovesti problematiku u zakonske okvire dobrim delom (naravno samo nas boraniju), sa nikakvom zaradom drzave i revoltiranim vozacima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Meri su fabrički tonirana zadnja stakla.

Nemam onu V oznaku što spominjete,ali ima ovako nešto

002.thumb.JPG.67d57e9b5a9ad66a312c9521168fcadc.JPG005.thumb.JPG.8996501e9064d1403bf9cb900dd27476.JPG008.thumb.JPG.f153abedc0828565fcf4825f5db09f87.JPG

Valjda su ih dovoljno edukovali o fabričkim staklima da ne krene šaban da mi čačka noktima da vidi da li je folija!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E je ala se sakrilo....:lol:

Sad ja ispao šaban!

Ima svakakvih oznaka,nadam se da im je to dovoljno!

Edited by nstyner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itekako dovoljno.
Meni konstantovase da su fabricka stakla momentalno, nisu dobro ni pogledali u prozore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, nstyner said:

Ima svakakvih oznaka,nadam se da im je to dovoljno!

Pored oznake "V" imas i drugu oznaku koju sam negde pominjao - "TRANSP 40% MAX".

Iliti maksimalna transparentnost (providnost, kako hoces) od 40%, tj. minimalno zatamnjenje od 60%.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je,nazad transp 40% max a napred transp 70% max.Meri po staklima sva u procentima :lol:!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je to, prednja zatamnjena tih maksimalno dozvoljenih 30% (kao sto je i kod nas propisano), iza B stuba 60%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folije za zatamnjivanje stakala ili fabrički zatamnjena stakla – kupili ste auto ili tek treba da ga kupite, a ne znate kako da utvrdite hoćete li morati da radite atest ili da skidate folije? Ovaj problem muči mnoge vozače, pa smo potražili zvaničan odgovor od policije.

Dobili smo sledeći odgovor:

"Odredbe o homologaciji materijala za sigurnosna stakla i njihovu ugradnju na vozila definisane pravilnikom UNECE br.43 (ECE Regulation No. 43, Uniform provisions concerning the approval of safety glazing materials and their installation on vehicles).

Navedenim pravilnikom je određeno da sva stakla ugrađena na vozilo moraju imati jasnu i neizbrisivu homologacijsku oznaku. Kako je pravilnikom propisano, u blizini homologacijske oznake potrebno je postaviti i simbole koje bliže određuju osobine i svojstva stakla.

Simbol koji određuje da je staklo fabrički zatamnjeno je oznaka V i postavlja se iznad homologacijske oznake.

Upravo u slučaju, kada su stakla fabrički zatamnjena više od 30%, obavezno je da su označena sa gore pomenutim simbolom V, kao što je prikazano na sledećim primerima.

Primer označavanja sigurnosnog stakla koje je zatamnjeno više od 30%:

2_zatamnjivanje_stakala_fabricko.jpg

 

Primer označavanja dvoslojnog sigurnosnog stakla koje je zatamnjeno više od 30% (simbol V koji označava da vrednost prigušenog svetla prelazi 30%, simbol VI koji označava da je u pitanju dvoslojno staklo):

3_zatamnjivanje_stakala_fabricko.jpg

 

Imajući u vidu navedeno, na osnovu navedenog simbola koji se na stakla postavlja kao što je prikazano na primerima, može se utvrditi da li je staklo na vozilu homologovano kao zatamnjeno ili je naknadno zatamnjeno. “ 

 

Primer iz prakse:

4_zatamnjivanje_stakala_fabricko.jpg

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videh na jednom drugom forumu da je moguce i na postojece folije staviti tu nalepnicu,  zvao sam jedan od nasih najpoznatijih servisa za ugradjivanje folija i rekli su mi da je  moguce staviti nalepnicu na postojece folije i da je cena 30 evra sto je opet bolje nego davati 70-100 evra za nove folije, ja se opasno razmisljam da ih atestiram sad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je stavi? Nalepnica ide kod oznake stakla, sa donje strane a treba da bude između stakla i folije. Taman i da odlepi sa donje strane, kako zalepi foliju nazad da se ništa ne vidi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako stvarno uglavnom decku su stavili, cekam sad da nastavi proces atestiranja da vidim hoce li proci amss bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne odlepljuje se cela folija koliko sam čuo, nego se samo taj ćošak ''ukroji'' tj. iseče, zalepi nalepnica na njegovo mesto i kao ne primeti se.

 

==============

 

photo.jpg Emisija SAT: Zatamnjena stakla i sve o folijama

 

Policija mnoge vozače zaustavlja i isključuje iz saobraćaja zbog tehničke neispravnosti, zato što imaju zalepljene folije na staklima, a nemaju uverenje o ispitivanju vozila iz Agencije za bezbednost saobraćaja. Emisija SAT se detaljno bavila upravo tim problemom i objašnjava kako da legalno vozite sa tamnim staklima, ali i ko će morati da ih skine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 15:23 ispada da svi padamo :D Treba skidati soferke :D Nije mi jasno od tolike price oko folija i da "vodeca" emisija u bezbednosti saobracaja nije u stanju da uradi reportazu ispravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram, sta je pogresno receno? Soferka se ne sme naknadno zatamnjivati uopste... Fabricki tonirana stakla su izuzeta iz te price

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakon definise ukupno zatamnjenje tj strucnije i pravilnije receno nepropusnost, ne naknadno.

 

100% propusno (0% nepropusno) tj nezatamnjeno staklo ne postoji u ovom svetu. Fabricka stakla koja mi zovemo nezatamnjenim su zatamnjena tj nepropusna do 30% (najcesce izmedju 15 i 25%). Zato je i "dozvoljeno" prednja bocna stakla do 30%. Ali to vazi i za soferku. Stakla koja imaju V oznaku i slicne oznake iz fabrike, imaju preko 30% neprousnosti. Kao sto su pre gume imale samo u natpisu npr 145 R13, jer se smatralo automatski da je to 80 profil, jer je to bio standard. Tako se isto ne naglasavaju stakla do 30%.

 

Tako da posto se gleda ukupno zatamnjenje i staklo ne moze biti toliko savrseno, 0% zatamnjenje na soferci je nemoguce izvesti sem ako ne izvadite soferku.

 

Da se meri naknadno, onda bi bili primorani da merite pre ugradnje folija ili da ostatvite jedan deo stakla bez folije da bi mogli da vam izmere razliku pre i nakon sto naravno svi znamo da se ne radi, tako da tvrdnja na snimku ne stoji jer praksa potvrdjuje se meri ukupno zatamnjenje.

 

Zakonski ako zalepite nesto na soferku, padate automatski, bocna prednja u teoriji mozete da zalepite nesto, ali sem ako ne uzmete one "skroz prozirne" folije koje su nesto tipa 5% cisto da dobijete UV zastitu, nema sanse da prodjete ako je vidljivo zatamnjenje, jer ce preci 30%, a pozadi mozete zalepiti bilo koji procenat zatamnjenja. To sto ljudi kazu da je jedva zatamnjeno je oko 50% u stvarnosti a ne 20-30% kao sto misle.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...