Jump to content
FAS Goran
sinisa7

Fiat Punto mk.1 & mk.2 1.2 8v / 1.2 16v / 1.4 16v - problem sa paljenjem

Recommended Posts

@Punto1.2 - Opominje da je vreme da se servis gasnog uredjaja uradi.

 

 

 

Posto slucajno procitah nekoliko ranijih postova, vezanih za dijagnostiku rada dizni  da ne bude zabuna treba znati sledece: Konktretno ni jedna trenutna dijagnostika ne moze da na puntu 1,2 izmeri kolicine ubrizgavanja injektora. Ono sto moze da se vidi je samo vreme ubrizgavanja u milisekundama i to generalno ne pojedinacno. Preliva na benzincima nema (osim na nekim sa direktnim ubrizgavanjem) tako da tu nema sta da se meri. Na dijagnostici kod dizela moze da se vidi kolicina ubrizgavanja, korekcije ubrizgavanja ali ni na jednoj ne moze da se vidi preliv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem sa Puntom 1.4 16v. Kada duze stoji nece iz prve da upali, nema sanse. Palim ga tak osto zaverglam nekoliko sekundi, p aonda vratim kljuc i probam ponovo. Upali kao mina, mada prvih nekoliko desetina sekundi teze prima gas u voznji. POsle sve normalno. Kod mene ne curi nigde benzin, mislim da i nemam onaj klasicni filter.

Imam ugradjen i plin, pa sam pokusavao da vozim nekoliko dana samo na benzin, ali nista.

 

Najzaniljivije je sto mi se ovo ranije desavalo, pa je naprasno prestalo jedno vreme. Sad vec nekoliko meseci isto, u servisu samo nagadjaju, ne prijavljuje nikakvu gresku.

 

Meni ovo smrdi na neki senzor, jednostavno ne delujem mi kao mehanicki kvar jer se pojavljuje i nestaje ?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naime da bih problem mogao da objasnim snimio sam isti da mozete da vidite o cemu se radi.

 

Ovaj problem sam imao pre oko 6 meseci koji je nestao posle zamene svecica i kablova, sada se opet pojavljuje. Nije bitno da li je auto hladan ili ne, jednostavno nekada nece da se upali bez pritiskanja gasa i zadrzavanja istog, i to na sledeci nacin: startujem auto i jedva da pipnem gas zadrzim dve sekunde i jasno vidim na tabli a i cujem kako krene da dize obrtaje i tada pustim gas i auto posle toga normalno radi. Nekad nema ama bas nikakvih problema i pali normalno. Da li je moguce da je opet do svecica i kablova ili je nesto drugo u pitanju?

 

Na snimku mozete videti kako je motor zagrejan i kako par puta nece da upali i ako pritisnem gas npr, i kako poslednji pokusaj zadrzavam gas tih par sekundi i auto pojacava obrtaje i normalno posle radi. 


Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Naime da bih problem mogao da objasnim snimio sam isti da mozete da vidite o cemu se radi.
 
Ovaj problem sam imao pre oko 6 meseci koji je nestao posle zamene svecica i kablova, sada se opet pojavljuje. Nije bitno da li je auto hladan ili ne, jednostavno nekada nece da se upali bez pritiskanja gasa i zadrzavanja istog, i to na sledeci nacin: startujem auto i jedva da pipnem gas zadrzim dve sekunde i jasno vidim na tabli a i cujem kako krene da dize obrtaje i tada pustim gas i auto posle toga normalno radi. Nekad nema ama bas nikakvih problema i pali normalno. Da li je moguce da je opet do svecica i kablova ili je nesto drugo u pitanju?
 
Na snimku mozete videti kako je motor zagrejan i kako par puta nece da upali i ako pritisnem gas npr, i kako poslednji pokusaj zadrzavam gas tih par sekundi i auto pojacava obrtaje i normalno posle radi. 

 

 

 

Jos uvek nisam resio ovaj problem sa paljenjem, danas sam kod majstora cistio klapnu koja je bila zaprljana, sve lepo ocisceno ali i dalje isti problem sa paljenjem. Nema veze da li je auto hladan ili ne... Ne znam vise sta da gledam, danas mi jedan momak u teretani kaze da uradim kalibraciju ne znam da li ce to da pomogne?

 

Vidi se na snimku lepo problem:

https://www.dropbox.com/s/lk0200yte6fadoo/20140922_194508.mp4?dl=0

Edited by Gavrilo011

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako... da se obratom za preko potrebni pomoc. Punto mk2 2001 1.2 16v sa gasom. Problem je sledeci. Danas sam ga normalno dovezao kuci i kad sam hteo da ga preparkiram, nece da upali. Vergla, vergla ali nece da sastavi. Pumpu nisam cuo da odradi svoje pri dacanju kontakta. Proverim one dzekove kod suvozacevih nogu, malo ih razdrmam ali nista. Ponovo probam cuje se pumpa i sastavi na sec ali ne dalje. Pri sledecem kontaku opet nece pumpa da se cuje. Cak i kad uspe da sastavi, nece da dugo i nece da primi gas u opste. Kao da nisam stisnuo papucicu. Na plin uspem da ga upalim, ali mi se cini da ne radi bas najbolje. Svaka pomoc mi je i vise nego dobro dosla, savet, broj majstora...bilo sta.Hvala!

Evo malo pre sam probao reset klapne. I upalio je... da li je moguce da me to zeza. Pre mesec dana sam zamenio i svecice i kabloce i ciscena klapna. I zanima me da li pumpa treba svaki put, pa makar o cim ga ugasis i das kontakt da se cuje?

Edited by okmomak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo.Ako neko moze da mi pomogne bio bih zahvalan.Maime vozim fiat punta mk1 96.godiste iu zadnjih oar dana mi se desilo da mi auto nece da upali odma vrti kao da nema goriva u moturu a pumpa mi radi kad dam kontakt cujem je i tako po pet sest puta moram pokusavati da upali.naime auto je benzinac 1.2 54kw ajnspric.pa pomozite hvala.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako. Prvo proveri pritisak pumpe, proveri filter i sito oko pumpe ako ga ima. Probaj da vratis kontakt nekoliko puta uzastopno pre paljenja da vidis da li ce tako lakse da upali. Ako je sve ovo ok onda je nesto oko struje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz fiatisti,
Kao prvo moram pohvaliti sajt. Ima dosta zanimljivih clanaka, puno dobrih sadrzaja za popravku i odrzavanje doticnih automobila... Srecni svima ovi blagi dani koji slave i postuju...

Imam problem sa fiat puntom 1.1,1998god, benzin.
Naime, auto upali na pola kljuca svaki put kad je hladan, dakle ujutro ili kad odstoji 3-4 sata. Ali ako hocu da ga upalim poslije 5, 10, 30min... nece na pola kljuca nego moram da verglam dosta. I onda nekako upali ali krene iz jako malih obrtaja kao da ce da se ugasi i onda normalno podigne obtaje. Da naglasim nema nikakvih lampica na instrument tabli nakon sto se auto upali, potrosnja je normalna. Sta moze biti uzrok?
Ulje, sviecice i filter zraka zamenjen prije 2 meseca. Sumnjam na MAP senzor, mozda lamda, mozda prebogata smjesa...?

Svaka sugestija je dobro dosla...

Hvala unapred

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo hvala na brzom odgovoru.

Probao sam da otkacim senzor radilice da vidim sta se desava. Auto nece tada da upali nikako i pojavljuje mi se MIL lampica koja gori stalno na tabli. Kako mogu sa unimerom(multimetrom) izmeriti senzor radilice? Ili postoji neki drugi nacin sem diagnostike. Da napomenem da sam isao na diagnostiku i ne ocitava nikakve greske.

Molim pomoc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dezurni, bio sam na diagnostici nakon sto mi se desio problem. Evo da dodam jos kada palim auto dok je jos vruc i kad verglam ako ne dodam malo gasa, vergla duze. Cim dodam malo gasa, upali brze. Ali kao sto sam naveo kada upalim pocinje, nekih 2 sec iz niskih obrtaja kao da ce da se ugasi. A onda normalno radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije palio normalno. Desavalo mi se isto sto i sad. Dakle palio sam ga sa malim pritiskom na papucicu gasa dok je vruc naravno. Probali smo i da ga upalimo i bez gasa, duze je verglao, ali na kraju upali sa malim obrtajima i poslije se unormali. Probali smo takodje i hladnog da ga upalimo ( citaj: nakon sto prenoci) i upali na pola kljuca. Da li je moguce da vuce previse goriva kad radi? Pa posle ima previse goriva. Jer kad mu dodam malo gasa pali brze. Ali ipak vergla duze nego kad je hladan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je da te zeza i lambda sonda. Sve to što može da te zeza, mora normalan majstor da očita na dijagnostici. Pritom ne mislim na greške, nego na parametre u radu. Promeni majstora i lako ćeš rešiti problem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to senzor radilice u pitanju,cim ti pali kad mu dodas gas,proveri karburator i sve na njemu,diznu,step motor i senzor,hoce on ili delovi na njemu da prave problem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Milan81, hvala na savetu.

Skinuo sam juce senzor radilice. Bio je zaprljan od masti i prljavstine - ocistio ga sve uredno.

Takodje, skidao sam step motor. Isprobao ga onako skinutog. Radi odlicno. I njega sam ocistio sa wd sprejom i vratio nazad. Primetio sam da su mi malo odlabavljene matice sto drze sajlu gasa dvije matice imaju. Tanke. Njih sam stegao. I evo vozim dva dana i izgleda da je problem resen... Videcemo u buduce... Sad pali normalno, ler normalan, potrosnja normalna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mene izgleda zeza senzor radilice,znaci kad je hladan pali a kad je vruc kao da nema struje upste, gde se nalazi na fiat bravo senzor radilica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poz narode, treba mi pomoc ako moze i ako neko zna u cemu je problem sa mojim Punticem.

Sve radilo normalno do danas. Krenem po mamu u bolnicu, krenem da upalim auto a on vergla duze nego obicno a nece da upali.

To mi se ranije nikad nije desavalo pa ne znam u cemu bi mogao biti problem.

Kada dam kontakt cuje kako pumpa zuji, pale lampice i pogase ali kad pocnem da verglam nakon 10 sec upali se ona lampica koja lici na dizne i svetli sve vreme dokle god verglam, odmah iznad akumulatora.

Prvih desatak sekundi se ne pali a onda se upali. Nadam se da razumete :)

Pomislio sam da mi je crkla pumpa ali ona zuji i radi. Proverio sam da li pumpa radi tako sto sam otkacio crevo za gorivo i dao kontakt i odmah je gorivo krenulo iz pumpe.

Svaka pomoc je dobro dosla.

Hvala unapred.

 

U pitanju je Punto 1, 1998god, 1.2 16V.

 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može biti dizna da je crkla ili je možda čak i pumpa oslabila, pa nema dovoljan pritisak. Pritisak bih prvo proverio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da proverim pritisak? Mogu li to sam ili moram nekako da se dovucem do majstora?

Kad sa skinuo crevo za dovod i upalio pumpu gorivo lepo ide al otkud znam da li je to dovoljno :) Ne razumem se ali ako nema dovoljno goriva zar ne bi trebao da upali pa da se ugasi, lupam, ne razumem se.

edit:

Zaboravio sam da napisem da sam auto vozio 2 puta u toku dana i nikakvih problema nije bilo. Rano jutros i oko podne. Predvece krenem do bolnice i desilo se ono gore opisano.

Edited by virke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...