Jump to content
FAS Goran
george

Marea / Multipla / Bravo 1.9 JTD - check engine lampica

Recommended Posts

Kupio sam mareu 1.9 jtd 2001.god. pre 2 meseca. Odmah sam uradio veliki servis: zamenjeni kaiševi, španeri, ulje i uglavnom sve što ide sem vodene pumpe. Povezao sam ga na dijagnostiku u ovlašćeni servis na kome se pojavio problem sa protokomerom.

EGR ventil su očistili i blindirali i zamenjen je protokomer. Na moje insistiranje da se ni slučajno ne stavi kineski rekli su mi da nemaju original bosch-ov ali da u ponudi imaju Hoffner-ov koji je dobar i nisu imali reklamacije na njega. Auto mnogo bolje radi ali problem se javlja na 4000rpm prestaje da vuče i na tabli se uključi lampica protokomera. Lampica se isključi tek kada se auto ugasi i odstoji par minuta.

Edited by neshaoct
ispravljen naslov teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne verujem da je to lampica protokomera vec lampica chek engin(MIL) i prijavljuje sve kvarove vezane za rad ili elektronske sklopove motora.znaci moze da bude protokomer a moze i nesto drugo-resenje ocitavanje kvara na dijagnostici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon zamene protokomera urađena je ponovna dijagnostika i tamo se i dalje kao problem javlja EGR i protokomer. Pretpostavljaju da je to iz razloga što je EGR blindiran. Takođe su mi rekli da za detaljnija ispitivanja treba vremena a to bi koštalo...

Negde sam pročitao da su ovaj problem rešili zameno senzora bregaste?

na sledećem linku je slika toga što svetli...

lampica.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi mi jasan, ako su ti utvrdili problem sa protokomerom, zamenili ga i ti i dalje imaš problem sa njim (bar oni tako kažu), što ih onda ne tovariš da ti to reše. Kako bre koštalo bi? Šta ovo su ti džabe zamenili? Od takvih servisa mi pozli, lupetaju gluposti, menjaju delove napamet dok ne ubodu šta stvarno nevalja(ako ubodu) i svo vreme tvrde kako je to nedostatak vozila. Kao to kod njih odlazi :wallbash:

Traži im da ti vrate pare i stari protokomer pa idi kod nekog ko radi svoj posao kako treba

P.S.

Nije to lampica protokomera

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako,slazem se 100%!

Ovako ispada da majstori postoje da uzmu pare i obave fizicki deo posla a ti (mi) treba da se zezamo po netu i po forumima i da trazimo resenje.

Po meni bi forum trebao biti mesto gde se traze saveti za "uradi sam" a ne da trazimo resenje i govorimo "majstoru" sta treba da uradi koji za to jos uzme i bruku para i sto je jos gore "uvek ima nesto" sto moze da utice da to ipak nece biti kako treba jer nisu sigurni u to sto rade.

Pritegni ih da ti to rese bez dodatnih ulaganja i onda menjaj majstora,imas ovde na forumu nekoliko ok servisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

George

ova lampica koja ti se upalila upozorava na neki problem sa sistemom za ubrizgavanje goriva (dizne itd...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova lampica ima isto značenje kao i lampica sa slikom motora kod Stila npr.

Dakle, ne moraju da budu dizne, a i mogu da budu. Slika dizne je izabrana u tom trenutku, a pošto je većina ljudi bukvalno shvatala da su stvarno dizne uvek problem kada se ta lampica upali, onda je kod kasnijih modela ta lampica, tj. njen simbol zamenjen sa malom slikom motora...

Ima milion različitih kvarova koji se signaliziraju ovom lampicom i jedini način da se sazna šta je tačno je dijagnostika. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako lepo radi i vuce do 4000 rpm pa upali check verovatno ce biti overboost-proveri rasteretni ventil za turbo . E da ..i promeni majstora .

PS to je dizel a ne GSXR 600 iz 2009 pa nema potrebe da ga vrtis na 16 000 rpm :) odlicno vuce i od 2000-3000

Edited by Goran a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova lampica ima isto značenje kao i lampica sa slikom motora kod Stila npr.

Dakle, ne moraju da budu dizne, a i mogu da budu. Slika dizne je izabrana u tom trenutku, a pošto je većina ljudi bukvalno shvatala da su stvarno dizne uvek problem kada se ta lampica upali, onda je kod kasnijih modela ta lampica, tj. njen simbol zamenjen sa malom slikom motora...

Ima milion različitih kvarova koji se signaliziraju ovom lampicom i jedini način da se sazna šta je tačno je dijagnostika. :thumbup:

A workshop za Mareu kaze da posle 2000 imaju obe lampice

Capture.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima. Videću sa drugim servisom, mada činjenica je da sada mnogo bolje radi sa novim protokomerom, tačnije besprekorno do tih 4000rpm, koje sam čisto probao da vidim o kakvom je problemu reč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

burazer imao isti problem na istom autu...

reseno tako sto je (nas dobri :) ) majstor ocistio neka 2 ventila vezana za pritisak vazduha u turbini :thumbsup:

verujem da je to ovo sto Goran a. pominje

jedan se nalazi ispod akumulatora a drugi je negde iznad usisne grane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio danas u auto servisu MultiStop i uradili su dijagnostiku. Čovek je samo pobrisao greške i nakon toga sve redovno radi... preko 5000rpm i ništa se ne pali :) reče da je u pitanju zaostali zapis i da ga ovi ranije u svojoj verziji softvera nisu uspeli uspešno izbrisati a moguće da je nisu ni videli.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se što opet načinjem temu ali danas sam probao malo da ga "testiram" i lampica se ponovo upalila.. Pokušaću da objasnim.. kada naglo dodam gas kazaljka se u jednom momentu kao zaglavi i tada se upali lampica dok pri umerenom dodavanju gasa dostigne i 5500rpm i lampica se ne upali.

Da li se možda radi o nekoj blokadi ili upozorenju? Dijagnostika nije ništa pokazala a čovek u servisu kada je testirao nije naglo davao gas. Nemam naravno nameru da ga vozim na tako visokim obrtajima nego čisto želim da sve na autu bude ispravno.

Edited by george

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budi malo detaljniji,

Čovek je samo pobrisao greške i nakon toga sve redovno radi...
. Koje greške? Zašto su nastale? Ne može se kvar otkloniti brisanjem greške u ECU-u. Imaš ozbiljan kvar, auto je iz rane serije sa OBD-om i oni ne daju previše informacija na samoj tabli kao Stilo i sl. A ti ideš na dijagnostiku sve kod nekih neću da kažem servisa i nikad tako nećeš rešiti problem. Treba ti ozbiljan servis, sve drugo ti je bacanje para!

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Greška je kaže bila EGR i protokomer. Obe stvari su navodno rešene. Egr očišćen i blindiran a protokomer zamenjen-stavljen nov.

Što se tiče servisa, 2 servisa od ukupno 3 gde sam bio (ne bih da ih imenujem) su licincirani za fiatova vozila i najjači su za ta vozila u Subotici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR i protokomer greška ne postoji, greške imaju svoj kod! Auto može da radi i bez EGR-a i bez MAF-a (protokomer), EGR ne utiče značajno na performanse ali MAF utiče, ako si menjao taj deo a ista greška se javlja onda si menjao pogrešan deo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Otišao sam na dijagnostiku jer je auto puštao crni dim i nije nikako vukao tj počeo je da vuče tek nakon pređenih par kilometara a turbinu je ponekad palio.. na 1. dijagnostici su mi rekli da je problem sa EGR-om(crni dim) to su očistili i blindirali i nakon toga zaista više ne dimi a to što slabije vuče je do protokomera... nakon toga sam zamenio protokomer i auto dobro ide. Ostao je problem sa "check engine" lampicom koji se javlja kada se naglo pritisne gas do daske- i na leru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR se očisti ili zatvori, nisam primetio da posebno utiče na dim, crni dim je više nešto drugo. Kad protokomer ne radi ili loše radi auto dimi crn dim to stoji a problem sa check engine lampicom nije problem sa njom nego problem koji ti servis nije ustanovio. A može biti puno toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam naveo ali možda može biti od značaja.. oseti se i neki neprijatan miris iz motora.. nije jak i teško ga je opisati ali kao da je nešto nagorelo :blink:

Edited by george

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po drugu put ponavljam isto ! Prevelik pritisak turbine kad opizdis po gasu...koji crni egr...

batali ovlastene servise idi negde gde znaju svoj posao...u Delti u beogradu te ne bi ni primili .. "ne radimo starija vozila" ..ne upustaju se u problem..kad dijagn kaze nesto je problem uvate i zamene i naplate i ne zanima ih sto nije resilo problem u potpunosti.."jel pisala greska egr=a ...jeste...zamenili smo i sta sad oces..ako ti se ne dopada zovi advokata" znali su i to da izjave...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem sutra u servis. Rekao mi je serviser da se vratim ukoliko se uskoro pojavi isti problem.

Rasteretni ventil se menja ili čisti? Insistiraću da se to uradi. Do sada sam dva sitnija problema rešio uz pomoć ovog foruma i imam u vas više poverenja nego u sve ove majstore...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cisti ...i creva koja vode do njega se produvaju...to je simptom kad puknes po gasu turbo se zaleti i pravi pritisak a ventil ga ne ogranici na vreme i ecu registruje povecan pritisak i izbaci gresku...ili ako je promenljiva geometrija turba mozda i to baguje

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je simptom kad puknes po gasu turbo se zaleti

Upravo to se i desi. U tom momentu dođe i do osetnog ubrzanja. Reći ću im sutra da to sve očiste.

ps

Veorovatno se iz mog izlaganja vidi da se slabo razumem u auta. Moja greška je što sam prvo kupio auto a kasnije pronašao ovaj sajt.. Izvinjavam se što idem malo van teme ali 1. problem mi se pojavio sa volanom koji je škripio i servo je bio bučan. Majstor što mi je uradio veliki servis je rekao da je to škripanje problem sa ležajevima.. pokazao na rezervoar sa uljem serva,i kaže:" Ulje je malo ispod min. nema veze, bitno da ga ima i da ga ne troši a taj zvuk da istrpim jer to škripanje je problem sa svakim."

Sreća pa nisam odmah odjurio na zamenu ležaja nego ovde pogledao i pronašao da samo treba da krknem ulje do max. i problem nestaje. To sam i uradio, problem rešen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijatelju koliko ja vidim iz tvog iz tvojih postova nemas ti problem sa autom nego sa majstorima. Majstor koji ne zna da servo skripi usled nedostatka ulja i kaze da je to normalno treba pod hitno da predje na popravku zapreznih vozila.

Nadji neki ljudski servis i nasao si lek za svoje muke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...