Jump to content
FAS Goran
kizami

Grande Punto - blokiranje zadnjeg desnog prilikom kočenja / škripe kočnice

Recommended Posts

grande punto 1.2 ,problem koji imam je vezan za kocenje zadnjih tockova,a radi se o tome da kad je pao ovaj sneg sam primetio da kad idem recimo 10 ili 20 na sat i stisnem malo kocnicu zakoci ( ZABLOKIRA POTPUNO ) zadnji desni tocak a levo ne .

Kad idem recimo 30 na sat i zakocim naglo ,naravno aktivira se abs i onda koci kako treba a kad idem 1o na sat onda samo taj desni zablokira i naravno malo vuce u desno zadnji deo. Pitao majstora rece da verovatno ne moze nista da se uradi ( U fazonu kupi nov auto pa ce lepo da koci ) STA MOZE BITI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo idi na valjke da ti izmere silu kočenja na točkovima, pa da vidiš da li razlika u sili kočenja na točkovima mnogo odstupa. Obično je to svuda džabe, tj. neće hteti da ti naplate. Samo kažeš da bi hteo da proveriš kočnice.

Ovako, bez toga, čini mi se da je sve ok, jer elektronika nije svemoguća...10 na sat je premala brzina da reaguje ABS...a ako samo malo jače koči taj desni, on će blokirati, a levi neće. :thumbup:

Znaj da postoje dozvoljena odstupanja u sili kočenja, tj. ne mora na svakom točku biti bukvalno ista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABS ne reaguje ispod 10ak km/h na nekim je 7 na nekim 5 jer nema potrebe ...prema tome potpuno normalno ponasanje ako abs radi na 30 na na 10 ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da abs ne reaguje na malim brzinama ali evo sinoc sam ponovo testirao kocnice i desilo se sledece : isao sam brzinom oko 40 na putu bez snega ali sigurno klizav,mokar ,poluzaledjen i kocim na samoj ivici da ne ukljuci abs i ono zablokira desni tocak a levi i prednji nista ,sto zneci da sigurno nesto ne valja,da mozda glavni kocioni cilindar daje desnom tocku jaci pritisak ulja pa mozda zato blokira u svakom slucaju idem sutra da izmerim silu kocenja pa vam se javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onog trenutka kad neki tocak blokira u odnosu na ostale ako je cetvorokanalni abs treba da popusti kocnicu na tom koji je stao ne bitno o tome koliku silu vidi taj tocak...abs stoji izmedju glavnog kocionog i tocka i to mu je i namena da smanji kocionu silu ne bi li odblokirao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

I meni se dogadja slicno ali samo pri malim brzinama i kada je klizavo. Nisam tome pridavao neku vaznost jer je pri brzinama vecim od 20 Km sve normalno, Meni retko potpuno blokira, zadnji tocak osetim samo da znatno jace koci nego ostali i cuje se ako je ispod neko kamenje na suvom asfaltu. Primetio sam da mi je to cesce zimi pa sumnjam u vlagu (vodu) u ulju za kocenje. Problem sto sam imao sa prednjim klipovima da ne vrate desio se je samo ako je hladno pa mislim da nije neka voda ili led u pitanju> U svakom slucaju iako je auto i ulje 3 godine staro promenicu ga pa cu videti ako ne ove onda sledece zime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam te razumeo da li ti oba tocka jace koce ili samo jedan,meni samo desni jace koci (zablokira ).Isao sam da mi izmere silu kocenja i sve uredu, ne znam da li mozda stvarno treba zameniti ulje u kocnicama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste! Isto kao i kod tebe! dakle na klizavom pri maloj brzini kada stisnem kocnicu desi se ponekad da zadnji desni puno jace koci a i malo zablokira. Primetio sam i kada se kocnice malo "zagreju" nakon par kocenja da je sve u redu. Pri malo vecim brzinama nikada ne blokira. Mene vise muci ono sto sam pisao o prednjima ali to se je do sada desilo svega 2 puta po hladnom vremenu pa zbog toga sumnjam na ulje mada na prijasnjim autima nikada nisam kompletno menjao UK ulje! Na prolece cu to obaviti jer nije skupo-pola litre bi trebalo da je dosta da se zameni skoro sve ulje u kocnicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vam auto normalno koci i ne zanosi ne vidim potrebu da se radi ikakva intervencija na koc sistemu . Blokira na 5 na sat...nek blokira ..to je brzina hodanja..bitno je da to ne radi na 60 na sat.

A kociona tecnost bi trebalo da se zameni svake dve godine jer je hidroskopna a o blatu koje se nakupi iza klipova u kljestima da ne govorim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tečnost jeste takva da upija vlagu, ali kočioni sistem ima čep na kraju dakle upija vlagu iz atmosfere ali ne mnogo. Po preporuci gotovo SVIH proizvođača ona se menja na dve godine neovisno o kilometraži. Tokom mog 20 godišnjeg vozačkog staža i hrpe automobila još NIKADA nisam menjao UK ulje! Doduše nisam potpuno ali sam povremeno ispustio malo ulja iz cilindara i dosuo drugo čak sam i zagrijavao to staro ulje da vidim da li mu je znatno pala tačka vrelišta i verovao ili ne jako malo je pala! Dakle iz mog DOSADAŠNJEG iskustva ulje staro preko 5 godina ima tačku vrelišta preko 200 stepeni!

...a o blatu koje se nakupi iza klipova u kljestima da ne govorim.

Kakvo blato? Gde?

Na 20 godina starim zastavama gde NIKADA nije menjano ulje nema nigde blata!

U čak i delimično ispravan (mislim na zaštitne gumice na klipovima) NE MOŽE da prodre prljavština jedino ako misliš na zamućeno- crno- ulje iz cilindara.

E sada jedino što do sada nisam nikada radio je to da sam probao zamrznuti UK ulje! Dakle kod mene ja sumnjam na neku kap VODE (vlage) negde u sistemu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj sad kad me vuces za jezik ...pod blato nisam mislio na blato nase nam majke zemlje nego bas NA TO CRNO KOCIONO ULJE koje si i ti primetio u 20 god starim zaztavama..pa me molim te , prosvetli otkud da je crno ??

To se u zargonu kaze blato. A cim je crne boje nesto mu verovatno nije dobro i verovatno je zaprljano...jer koliko se secam ono novo iz kante je zuto kristalno cisto....hmm cudno

I jos jedna konstatacija...po toj tvojoj logici ne bi trebalo ni motorno ulje da se menja u npr dobrom benzincu posle 12 k km jer je crno....sto bi se menjalo kad je i dalje ulje sta mu smeta sto je malo crno i nije jos uvek postalo benzin koji lagano prodire i zasicuje ulje.......uhhh

PS Na motorciklima na trkama se kociono ulje menja posle svakog odvezenog treninga !!!! Jer posle tolikog termickog naprezanja nije vise podobno...nit je crno nit upilo vlagu za 15 min upotrebe ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,
Nedavno sam kupio grande punta. Jos od pocetka pri kocenju se culo blago skripanje na zadnjoj osovini, na dobosu. Mislio sam da ce prestati, da je auto stajao. Sad, kada je kisa, kada se okvasi valjda, bas jako skripi i nenormalno koci, cak zadnji tockovi umeju da proklizaju.
Ako neko zna o cemu se radi, ili predpostavlja, slobodno se raspisite..

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre svega pravac majstor da proveriš paknove,staro pravilo kada kupujes polovan auto obavezno jedna provera koliko god te predhodni vlasnik ubedjivao da je sve ok, barem bih ja tako ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...