Jump to content
FAS Goran
Milos1

Fiat Uno 903ccm - nastavlja da radi nakon gašenja

Recommended Posts

Ovo je jos jedan problem koji imam nakon generalne,ponekad se desava da ugasim auto,on krene da se gasi,padnu mu obrtaji,i onda opet porastu,radi oko 2sec i onda se ugasi.

To je valjda ono samopaljenje smese,ali zbog cega se ovo desava?Ovo se desava i kad je motor vruc,ali i kad je hladan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam te simptome na benzincu imao samo dok sam sipao gorivo iz flaše na ćošku. U to vreme sam čak Aleka gasio tako što ubacim u brzinu i pustim kvačilo sa stisnutom kočnicom da bih ugasio motor.

Ne znam kakve veze može da ima generalna sa samozapaljivanjem smeše? Da je dizel pa da ima dovoljnu kompresiju da zapali ulje, ukoliko ono curi negde u cilindar iz motorskog prostora, ali s obzirom da je u pitanju mali benzinac, stvarno sam bez ideje. Da li si na nekom proverenom mestu sipao gorivo? Možda su sipali neki aditiv u gorivo ili već šta, nemam ideju - daj nam još informacija, a pre toga sipaj gorivo na nekoj pumpi gde je provereno kvalitetno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko ce od kolega reci da sam lud, ali problem sam resavao pomeranjem razvodnika na kasnije paljenje. Znam da to nema veze kad je skinut kontakt i da tada nema varnice, ali je tako bilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo sto bi pomislio da je u pitanju los benzin.

Drugo poslusaj Martinija, pa javi da li si nesto uradio.

Trece proveri da li posle oduzimanja kontakta ima napona na bobini.

Cetvrto idi kod majstora da izmeri pritisak u cilindrima. Pa javi sta si uradio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorivo sipam na OMV pumpi,uvek sam tamo i sipao...

@Aleksandar,el mislis da je pritisak mnogo veliki ili sta?Ovo se ne desava uvek,ali dosta cesto...onako krene da se gasi,onda porstu malo obrtaji i onda se ugasi...

A ne sipam euro bezolovni,nego onaj obican bezolovni,da nije do toga?Mada kazu da je isti...do skoro nismo ni imali taj euro,pa pre generalne nikad nije tako nastavljao da radi nakon gasenja...

A el moze ovo da bude opasno za motor?

EDIT:A kad stavim na kasnije onda auto dok je hladan jedva pali,a kad upali ne mogu iz garaze da ga siteram koliko nema snage,a gas uospte ne prima,a ni u leru nece da radi...pa je umetnost zagrejati ga...

Ja i cale smo malo stelovali,i stavili smo malo kasnije nego sto je fabricki(ima fabricka crta na razvodniku)...Sad pali ko mina,odmah moze normalno da se vozi...

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozapaljenje smeše kod benzinksih motora, nakon pekida kontakta dolazi isključivo zbog svećica. Dva su razloga: nepropisna toplotna vrednost svećice, "pretopla", ili previše gara na svećici, koji usijan odlično pali smešu.

- Komentari u vezi tačke pretpaljenja su na mestu: kasnije paljenje dovodi do mirnijeg rada motora, i manje toplote u cilindrima (smeša se pali kad klip već krene na dole). Prerano paljenje dovodi do ekstremno visokih temperatura u cilindirma. Ipak, ovde ne treba mnogo mudrovati i izmišljati toplu vodu (i rupu na saksiji) već paljenje treba podestiti tačno prema podatku koji daje proizvođač. To se lako, brzo i efikasno uradi pomoću stroboskopa.

- Komentari u vezi benzina su imali smisla onda kada je benzin bio sa premalim oktanskim brojem, pa je dolazilo do samozapaljenja smeše usled kompresije. Danas toga više nema.

- "Pritisak u cilindrima" tj. stepen kompresije kod polovnog automobila nikako, ni teoretski ne može da bude takav da dovodi do samodetonacije BMB 95 benzina.

Savet:

1. Ako su svećice propisne: izvadi ih i dobro očetkaj čeličnom četkom elektrode, i podesi pravilan zazor.

2. Ako su svećice stare i / ili nepropisne kupi nove. Mislim da je za taj motor Bosna FE 65P sasvim dobar izbor (solidan kvalitet za sitne pare). Ili naravno odgovarajučće svećice drugih proizvođača. (Izbegavaj Bosch i Champion zato što su kod nas u 99% slučajeva turske piratske kopije)

3. Proveri i podesi pretpaljenje kod majstora koji ima stroboskop.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice je majstor stavio nove NGK,ali ne znam oznaku,dao mi je kutiju i stare svecice,pa cu da pogledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj oznaku naravno, zatim potraži koje su svećice za tvoj auto prema proizvođačkim specifikacijama, i onda potraži uporedne preglede odgovarajućih modela prema toplotnoj vrednosti.

Možda nije loše i da odšrafiš jednu svećicu, da vidiš da li je oznaka na njoj kao na kutiji. I da proveriš izgled elektroda, naravno.

Ništa me ne bi čudilo da je majstor ušrafio u tvoj auto svećice koje su odgovarajuče samo po dimenzijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima kompresija sa ovim kvarom,nemoj te lupati gluposti. :D Druze proveri kontakt bravu,oce brava kad crkne da auto i dalje radi iako si ga ugasio,taj problem sam imao i ja...zamenis ulozak i teras dalje! I los benzin isto moze da bude problem. Nema trece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se to desava otprilike svako deseto gasenje, a nakon toga treba duze verglati da upali..Stvarno kao da se visak goriva nakupi pa sagori do daske :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...