ficoman 10 Posted July 29, 2016 @Rastislav Tejin Posaljite mi u privatnoj poruci, korisnicko ime i lozinku koji zelite i namesticu Vam nalog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 26, 2016 Policijski oldtajmer: Nekad je i ''fića'' bio dovoljno brz da stigne lopova Nekada su i lopovi bili staromodniji, pa je narodna milicija za njima jurila službenim fićom. Jedan takav, sređen i doteran, stoji danas ispred zgrade beogradske policije. Zastava 750, model kod nas daleko poznatiji kao fića, koji je nekada Jugoslaviju prelazio uzduž i popreko, sada privlači poglede i budi uspomene starijih Beograđana koji ovih dana prolaze pored stanice MUP-a na Bulevaru despota Stefana. Naime, ''Parking servis'' je uspešno restaurirao primerak originalnog plavo-belog fiće sa velikim natpisom MILICIJA na vratima, napravljenog početkom 70-ih godina prošlog veka, koji je sada izložen ispred ove policijske stanice. - Model koji je ovde izložen korišćen je u Beogradu i njegov kompletan mehanički sklop je ispravan, te je auto u voznom stanju. Nismo sigurni koliko će još stajati ovde, pa su mu stakla zatamnjena, matirana sa unutrašnje strane, kako ne bi došlo do oštećenja od sunca ili tome slično. Fića je za potrebe policije korišćen do sredine 80-ih godina prošlog veka. Ipak, stari modeli nisu odmah odstranjeni u potpunosti, a poznajem kolegu koji ga je koristio sve do 1990. godine - objašnjava Dragan Bogosavac, načelnik Uprave saobraćajne policije. Sa proizvodnjom fiće počinje i masovnija kupovina automobila na našim prostorima, a skoro 30 odsto ukupnog broja vozila u saobraćaju stare Jugoslavije činili su upravo ovi modeli. Zato ne čudi što ih je koristila i policija. - Fića je bio nacionalni ponos u to vreme jer je bio proizvod domaće industrije. Kada je počela njegova proizvodnja u Jugoslaviji 1955. godine, broj automobila u državi bio je drastično manji nego danas, ali kasnije, sa modernizacijom fabrike ''Crvena zastava'' u Kragujevcu, sklapalo se i po 35 primeraka dnevno - kaže Bogosavac. Neverovatnih 920.000 modela napravljeno je u Jugoslaviji do novembra 1985, kada je prestala njegova proizvodnja. Iako je od tada prošlo više od 30 godina, još postoje udruženja ljubitelja starog fiće, a dosta je i stranaca koji su zainteresovani za njega. ''Crvena zastava'' je kasnije počela da izbacuje nove, komfornije modele, pa je upotreba fiće opala, ali sećanje na ovaj kultni automobil i dogodovštine koje je sa sobom donosio još su žive. - Ono što je za ovaj model karakteristično jeste da je često dolazilo do njegovog pregrevanja, pa se leti mahom vozio sa štapom koji je držao vrata gepeka otvorenim. Nije bilo sistema za hlađenje, pa je ovo bio prirodni način za cirkulisanje vazduha. Ipak, fića je bio zahvalan zato što su njegovi kvarovi uglavnom bili mehaničke prirode i mogli su se relativno brzo i efikasno otkloniti. Čak su se i neispravni kaiševi na motoru u to vreme često menjali ženskim čarapama - kroz smeh dodaje Bogosavac. preuzeto sa - blic.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 9, 2017 Seat 600 BMS Concept na sajmu u Barseloni Seat će na predstojećem sajmu automobila u Barseloni pored Atece FR prikazati i specijalno vozilo nazvano 600 BMS Concept. Kao baza je poslužio nekadašnji Seat 600D, koji je španski proizvođač po Fiatovoj licenci proizvodio između 1957. i 1973. godine (napravljeno je ukupno 797.318 primeraka). Seat 600D je dakle španska verzija Fiata 600 koga mi inače poznajemo kao Zastavinog ''Fiću'' (čija proizvodnja je u Kragujevcu prestala krajem 1985. godine). O samom 600 BMS Conceptu za sada nema mnogo detalja, ali je poznato da će imati originalne točkove, ''samoubilačka'' vrata, meki sklopivi krov i kožnu unutrašnjost. Nije poznato koji motor pokreće ovaj ''show car'', ali na više informacija nećemo morati još dugo da čekamo. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 13, 2017 Seat 600 BMS Kao što je nedavno i najavio, Seat je na sajmu automobila u Barseloni pored Atece FR prikazo i specijalni Seat 600 BMS. Kao baza je poslužio nekadašnji Seat 600D, koji je španski proizvođač po Fiatovoj licenci proizvodio između 1957. i 1973. godine (napravljeno je ukupno 797.318 primeraka). Seat 600D je dakle španska verzija Fiata 600 koga mi inače poznajemo kao Zastavinog ''Fiću'' (čija proizvodnja je u Kragujevcu prestala krajem 1985. godine). 600 BMS Concept između ostalog ima originalne točkove, ''samoubilačka'' vrata, meki sklopivi krov i dvobojna sedišta sa crvenim linijama. Za pogon se brine benzinski motor sa 32KS. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 18, 2017 Kako je tekla restauracija ovog Seata, pogledajte: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 30, 2017 U Kragujevcu ponovo pokrenuta inicijativa za podizanje obeležja Zastavi 750 U Kragujevcu bi uskoro mogao da bude podignut spomenik Zastavi 750, odnosno legendarnom ''fići nacionale'', čijom je proizvodnjom sredinom pedesetih godina prošloga veka počela motorizacija nekadašnje jugoslovenske države. Kragujevačko Udruženje ljubitelja fića iznova je pokrenulo inicijativu za podizanje spomenika tom automobilu, o čemu su razgovarali sa nadležnima u ovdašnjoj gradskoj upravi. Spomenik fići bi, prema predlogu Udruženja, trebalo da bude bude postavljen na Trgu ''Kod fontane'' naspram donjeg kamenog mosta na Lepenici ili na Trgu ''Mala vaga'', u okviru kružnog toka koji će biti izgrađen na toj lokaciji. Predstavnici grada obećali su svu neophodnu pomoć kada je reč o upućivanju u procedure i pribavljanju planske dokumentacije. Inače, ideja o postavljanju spomeniku fići nije nova, naprotiv, datira još iz 2012. godine, ali do sada nije bilo razumevanja za njenu realizaciju. Proizvodnja Fiata 650, docnije Zastave 750 u Zavodima ''Crvena zastava'' počela je u jesen daleke 1955. kad je prema prethodno kupljenoj licenci od italijanskog proizvođača FIAT, sklopljeno prvih 1.000 automobila tog modela. Od tada do novembra 1985. kad je iz pogona Zastavine fabrike automobila izašla poslednja Zastava 750, u Kragujevcu je proizvedeno ukupno 923.487 fića. Slični ili identični automobili su se, pored Italije i nekadašnje Jugoslavije, proizvodili još i u Španiji, Argentini i Austriji. U Kragujevcu je, inače, svojevremeno pokrenuta inicijativa i da se jedna ulica u užem gradskom jezgru nazove po prvom generalnom direktoru Zavoda ''Crvena zastava'' Prvoslavu Rakoviću koji slovi za tvorca domaće automobilske industrije, i koji je, uz knjaza Miloša (Obrenovića), najzaslužniji što je Kragujevac jedan od najznačajnijih urbanih i industrijskih centara u Srbiji i šire. Raković, međutim, još uvek nije ovde dobio spomen-obeležje, kao ni knjaz Miloš, koji je Kragujevac proglasio za prvu srpsku prestonicu, što nedvosmisleno svedoči o nezahvalnom potomstvu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted May 30, 2017 "Ćorava posla !" Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 12, 2017 Počasni test: Fića - Zastava 750 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 24, 2017 Vrele Gume video: Zastava 750 Lux Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 16, 2017 Vrele Gume video: Fića Milicioner 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 7, 2017 Zaslužio je spomenik! Bio je ''glavni glumac'' u kultnom domaćem filmu ''Nacionalna klasa'' (1979. godine). Bio je, mnogima, član porodice, bio je (i ostao) jedan od najomiljenijih četvorotočkaša na ovim drumovima. Nakon više od 30 godina od kada je poslednji primerak sišao sa proizvodnih traka, Kragujevac bi trebalo da dobije spomenik ponosu grada - ''fići''. Inicijativu za podizanje spomenika još pre pet godina pokrenulo je Udruženje ljubitelja fića pokrenulo inicijativu, a 2014. godine gradsko veće odobrilo podizanje. Međutim, do danas ''fića'' nije dobio spomenik. Ovo Udruženje ponovo je aktuelizovalo ovo pitanje. Predsednik Udruženja ljubitelja fića, Slavoljub Bataljević, rekao je da bi u narednih nekoliko dana gradska vlast trebalo da odobri podizanje spomenika, a nadaju se da će spomenik biti postavljen u drugoj polovini oktobra. ''Sve je spremno za postavljanje. Prikupljeni su dodatni potpisi, koje je tražila lokalna samouprava. Model Zastave 750, koji smo dobili od jednog od članova Udruženja, takođe je spreman. Očekujem naredne nedelje pozitivan odgovor od grada, kako bismo mogli da krenemo u finalne pripreme za postavljanje i otkrivanje spomenika'', rekao je Bataljević. Plan je da spomenik ''fići'' bude otkriven na trgu ''Kod fontane'', ali da u budućnosti bude premešten na Trg Mala vaga, koji se nalazi u blizini fabrike odakle su ''fiće'' izlazile punih 30 godina. Od 1955. do 1985. je proizvedeno tačno 923.487 primeraka Zastave 750, poznatije kao ''fića''. Iako mali, ''fića'' je bio korišćen i kao policijsko vozilo, a gde god ste putovali Evropom mogli ste da naletite i na nekog iz Jugoslavije ko je na neku daleku destinaciju stigao upravo Zastavom 750. Osim u Jugoslaviji i Italiji, ''fića'' se po licenci proizvodio i u Španiji i Argentini. Možda je to razlog zbog kojeg su članovi Udruženja ljubitelja ''fića'' iz Kragujevca čak i stranci. ''Imamo 177 članova, a među njima i ljubitelje fića iz deset evropskih zemalja ali i iz Argentine, Brazila, Kanade, Australije pa čak i iz daleke Kine. To sve daje nam za pravo da sa ponosom kažemo da je ''fića'' brend grada Kragujevca'', rekao je Slavoljub Bataveljić. ''Fića'' nije bio samo za vožnju, već i za igranje fudbala. Na hiljade Beograđana krajem sedamdesetih je odlazilo na stadion Tašmajdan kako bi gledali spretne driblere na četiri točka kako pokušavaju da postignu gol za svoju ekipu. ''Fića'' je bio i ostao automobil sa karakterom, većina je volela njegov izgled za koji je zaslužan inženjer Fiata dr Dante Đakosa, koji je dobio zadatak da stvori mali, štedljiv i jeftin automobil koji bi nasledio ''Topolino''. Đakosa je bio fasciniran Vespom, pa je smatrao da je Italiji potrebna ''vespa na četiri točka''. Za kratko vreme Dante je stvorio prvi monovolumen na svetu sa motorom smeštenim pozadi radi uštede na težini, tako je rođen Fiat 600. Mali automobil stavio je čitavu Italiju na točkove, kasnije je isto to, ali pod imenom Zastava 600 uradio i u Jugoslaviji. Kada su Italijani prestali da proizvode ''fiću'', Kragujevčani su dobili dozvolu da malo promene dizajn. Tako su nastali modeli 750M, pa 1979. ''750 specijal'', zatim osamdesetih Zastava 850, i tako sve do 1985. godine. Licenca je nakon završetka proizvodnje prodata turskoj fabrici Tofas u kojoj se ''fića'' proizvodio sve do devedesetih godina 20 veka. Tako je maleni automobil i definitivno postao bitan deo automobilske istorije, a pasionirani ljubitelji ovog četvorotčkaša se trude da i dalje ostane na drumu. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted October 4, 2017 Vremeplov - 60 godina Fiće Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted November 22, 2017 Mondo TV: Ovog fiću i interventna zaustavlja da ga - slika Povodom godišnjice prekida proizvodnje legendarnog fiće (novembra 1985.), evo priče o žutom fići kojem je vlasnica Jovana dala nadimak Čips i vodi blog i Instagram profil (chipsthefica) o njihovim avanturama: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 2, 2017 Seat 600 i Seat Mii - 60 godina razlike Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 11, 2018 Jedan ''fića'' u Zagrebu dobio diplomatske tablice Stari model automobila Zastava 750, popularni ''fića'', crvene boje, završio je u voznom parku Ambasade Indonezije u Zagrebu sa diplomatskim tablicama. Na popularnoj stranici na FB-u pojavila se priča kako je Zastava 750 postao vlasništvo ambasadora Indonezije u Zagrebu. Njegov bivši vlasnik Miljenko Hanžek je napisao da je njegov ''fića'' prvi u Zagrebu sa diplomatskim tablicama. ''Bilo je to pre nekoliko meseci. Ne znam tačno jesu li samo prolazili pa videli da se ''fića'' prodaje ili su videli oglas. Gospodin ambasador je došao sa vozačem, platio i odvezao se. Meni je jako drago da ''fića'' vozi i bilo bi mi drago i da dođe u naš klub'', rekao je Hanžek za hrvatski Jutarnji list. Upitan da li mu je žao, odgovorio je da za sebe ''sklapa'' novog. Objašnjava da je njegov bivši ''fića'' prvi sa diplomatskim tablicama u Zagrebu i Hrvatskoj, ali, dodaje, ne i u susedstvu. Gotovo potpuno isti je pre dve godine kupio Džeremi Lang, drugi sekretar britanske ambasade u Beogradu. ''I ponosno se njime vozio glavnim gradom Srbije. A i na ulicama Londona je u julu 2011. snimljen ne ''fića'', ali Fiat 500 sa diplomatskim tablicama. Diplomate imaju razne hobije, a sakupljanje starinskih automobila, kao što vidimo, jedan je od njih'', ispričao je Hanžak. Britanski diplomata u Beogradu bio je prvi koji je pre dve godine stavio diplomatske tablice takođe na crvenog ''fiću''. Inače, ''fića'' je jedan od prvih gradskih automobila koji je počeo da se proizvodi davne 1957. godine u fabrici Zastava u Kragujevcu i i dan danas ima status kultnog automobila. Reč je o jednoj od ikona bivše države, vozilu dostupnom radnicima i simbolu ulaska u potrošačko društvo. Status ikone popularni ''fića'' ima i u Italiji, gde je stekao svetsku slavu. Fiat ga je čak obnovio, ali kao vozilo sa svim tehnološkim novotarijama. Jer, ''fića'' nema ABS, nema vazdušni jastuk, pa čak ni klimu (otvarali su se prozori)... ali radi k'o sat, piše Jutarnji list. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 11, 2018 1959. Fiat 600 sa Mazdinim rotacionim motorom Nazvan je ''Angry Mosquito'', a pokreće ga Mazdin rotacioni motor koji ovde raspolaže sa 220KS (u paru sa 4-stepenim Volkswagen manuelnim menjačem). Automobil je pre nekoliko godina prodat za nešto manje od 35.000 dolara, a kasnije ovog meseca će se naći na ''Barrett-Jackson'' aukciji. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 30, 2018 Rekreacija za mondensko uživanje Tokom prethodnih godina, Čačani Igor i Goran Brković su stekli reputaciju veštih majstora zahvaljujući brižn sklapanim rekreacijama Abarth vozila, a iz njihove radionice kao poslednji projekat dolazi nešto potpuno drugačije. Naime, u potrazi za novim izazovima, Igor i Goran su se od trkačkih pista prohujalih vremena okrenuli slatkom životu šezdesetih godina. Njihov novi projekat je Ghia Jolly, replika još jednog retkog vozila nastalog na bazi Fiata 600. Ovaj automobil je nastao iz danas zaboravljene potrebe za automobilom za mediteranske plaže, vinograde i nepregledna imanja, a torinska karoseristička kuća poznata po svojim ekstravagantnim kreacijama ga je ručno pravila od narodnih Fiata 500 i 600. Minijaturni mondenski automobili se nikada nisu oformili kao klasa, ali popularnost ovih kreacija je veća nego ikada, te Ghia Jolly i danas budi jednaku pažnju među jednako imućnim kolekcionarima. Kao i pređašnji projekti, i ovaj Jolly je rađen oko godinu dana, tačno onoliko koliko je potrebno da se osnova izradi, a gola školjka zatim pripremi, zaštiti i ofarba, svi potrebni delovi nabave, sredi kompletna mehanika i dodaju fini detalji koje je često najveći izazov pronaći. ''Mi se trudimo da sve uradimo bolje nego što ima u ponudi. Od početka smo se time vodili - ja volim da radim, a oni vole da kupe.'' zaključio je Igor. Iako njihovi projekti jesu komercijalni, braća ne stavljaju komercijalnost na prvo mesto: ''Brat je mogao da radi klasičnu mehaniku, a ja sam elektroinženjer i bavim se programiranjem, a tu uvek ima posla. Ali eto, hteli smo da radimo nešto drugačije, nešto što nas ispunjava i u početku su nas gledali sa čuđenjem. Svaki auto pravimo za sebe, od kako smo krenuli. Ako neki od njih ne pronađe kupca, mi ćemo biti jako zadovoljni da ostane nama ili našim potomcima.'' rekao je Goran, a Igor je dodao da su ih isprva svi osporavali, a potom maksimalno podržavali. Prvi Jolly je kompletiran pre tri godine, a mi smo posetili drugi završeni Jolly projekat u boji mente sa belim ciradnim krovom. Za razliku od Abartha, gde je fokus braće bio na mehanici i rekreaciji performansi legendarnih trkačkih automobila, Ghia Jolly u prvi plan stavlja umeće oblikovanja karoserije: ''Kad smo napravili tri Abartha, želeli smo da se dokažemo u drugom svetlu.'' Projekat je tako počeo prikupljanjem fotografija ovih automobila i pažljivom merenju karoserije kako bi se proporcije Ghijinog Jollyja prenele na školjku kragujevačkog Fiće. Bez javno dostupnih mera, te bez mogućnosti nabavljanja gotovih panela karoserije kao što je to slučaj sa repliciranjem Abartha, Igor se oslanjao na print jednog originalnog Jollyja u velikom formatu i pažljivo prenosio mere na jednu, a zatim na drugu stranu karoserije. Nakon toga, karoserija je kompletno ofarbana, čak i odozdo, što je jedan od imperativa koji su braća postavila sebi kada je u pitanju standard njihovog rada. Ono po čemu se Jolly braće Brković razlikuje od većine rekreacija jeste pažnja na najsitnije detalje koja se ogleda u svakom aspektu ovih automobila. Uz savršeno prenete mere karoserije, farba tako prati originalne boje, branike, izgled mekog krova, te sedišta od trske i brojne druge detalje. Dok su mehaničke i limarske radove izveli sami, braća su se za preciznu izradu jedinstvenih delova oslanjali na dugogodišnje saradnike. U njihovu izradu je bila uključena visoka tehnologija - CNC mašina, a mehanizam prohromskog krova je pravljen ručno, kako bi se idealno uklopio u već izrađenu osnovu: ''Gotovi mehanizmi mogu da se kupe, ali je pitanje da li bi tako nešto moglo da se iskoristi. To je i u Italiji bio ručni rad, a i naš Fića se fabrički već razlikuje sa leve i desne strane.'' Konstrukcija prednjih sedišta prerađivana od starog tipa Fiće, dok je zadnja klupa pravljena, a sedišta su pletena ručno, u Goranovoj dnevnoj sobi i taj posao je trajao pet dana. Veliki deo lajsni, ukrasa i posebnih delova poput metalnih ručki u enterijeru je takođe pravljen od nule, jer kvalitet gotovih reprodukcija jednostavno nije zadovoljavao njihove potrebe. Kako đavo leži u detaljima, na njima se nije štedelo, pa su troškovi izrade često premašivali cene delova koji su mogli biti kupljeni na klik. ''Dešavalo se da se nešto izradi, ali da mi ne budemo zadovoljni. U takvim slučajevima, delovi su rađeni iznova.'' otkrio je Igor tajnu savršeno uklopljenih elemenata na ovom Jollyju. Enterijer je finiširan sa posebnom pažnjom, pa je prava nijansa i tekstura skaja takođe brižljivo birana, a i kofer na zadnjem gepeku je ručno pravljen od drveta. Potpuno neprimetno, u ovaj Jolly je upleteno par modernih izuma, kao što su kablovi za punjenje mobilnih telefona, a Igor se trudio da ih vešto sakrije i uklopi sa odmerenim originalnim dizajnom table. Kako Goran navodi, ključ uspešnog projekta leži u veoma jednostavnoj filozofiji i biranju pravih saradnika, jednakih zaljubljenika: ''Uvek radimo sa istim ljudima, već smo napravili ekipu i naš odnos je i profesionalan i prijateljski. Sve planiramo unapred i ni sa kim se nikad ne cenjkamo, poštujemo svačiji rad kao što želimo da se naš poštuje. Na Zapadu uvek postoji prostor za vrhunski kvalitet, u bilo čemu. Mi ne treba da se takmičimo ni sa kim u masovnoj produkciji. Imamo znanja, imamo kvaliteta, imamo i ljudi, samo je ponekad problem sve to organizovati. Nuđeno nam je da štancamo automobile, ali smo to odbili.'' Kada se pravi kvalitet jednom prepozna, nepoverljivost u trenu nestaje, a kupci od braće Brković odlaze prezadovoljni, sa osmehom na licu i za volanom automobila kog su oduvek želeli. ''Mi ne prodajemo lim, mi prodajemo emocije.'' Igor je u par reči zaokružio ceo naš razgovor i ostavio nam da se divimo njegovom poslednjem čedu. Autor teksta: Đorđe Sugaris Autori fotografija: Miloš Nikodijević i Nikola Stojanović preuzeto sa - autoslavia.com 1 bglion reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 25, 2018 OktanskiSindrom video: Fiat Abarth 850 TC Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted July 29, 2018 Priča o legendi: Gde ''porše'' prokuva, ''fića'' ide dalje Drugo izdanje ''Fića Festa'' otvoreno je u Sarajevu. Događaj je okupio mnoge ljubitelje ovog legendarnog auta, a izloženi su automobili iz celog regiona. Rijeka, Grac, Beograd, Sarajevo...''Fiće'' iz celog regiona na jednom mestu - Baščaršijskom trgu. Drugi ''Fića Fest'' okupio je 66 vozila i njihovih vlasnika kako bi proslavili 63. rođendan legendarnog automobila. ''Ja sam napravio fiću, a onda sam kroz povremeno pojavljivanje sa tim fićom u Sarajevu otkrio koliko su ljudi nostalgično vezani za taj auto'', priča Fadil Ćerimagić, organizator. A razloga za nostalgiju je mnogo... ''Uspomene, emocije...Ljudi su se vozali, njih 5-6, išli su na more fićom, a sad idu sa nekim poršeima, pa ne može, prokuva, a fića i dalje ide'', tvrdi Đulijano Pike iz Sarajeva. ''Ipak je taj auto svako imao, mnogi su na njemu polagali i interesantno nam je svima zato što ga znamo'', dodaje Anes Tica, iz Austrije. Robin Dujaković je svojim fićom stigao iz Prnjavora, a kupio ga je tako što je bivšem vlasniku platio troškove sahrane. ''Njegova žena je prodavala fiću jer joj je trebao novac za sahranu, i onda smo mi naišli preko veze, kupili ga za 2.000 maraka. To je bilo baš jeftino u to vreme. Restaurisali smo ga i danas je ovako lep'', otkriva Dujaković. Fića Kenana Tafre iz Goražda je stigao čak do Azije, a uskoro bi mogao osvojiti i Afriku. ''Fića nije u nekom savršenom stanju, ima nekih fleka koje treba popraviti, ali ovaj fića je pre dve godine išao u Italiju, kao testna vožnja. Prošle godine je bila tura do Turske, preko Bugarske, i vratili smo se iz Turske bez ikakvih problema, a ove godine je planirano da se ide za Afriku, tačnije Maroko, Alžir i Tunis'', kaže Tafro. Među desetinama automobila, najviše pažnje privukla su dva izložena vozila milicije. No, sigurno ima i onih koji nemaju baš najlepše uspomene na vožnje u plavom fići. Budući da ove godine slavi 63. rođenan, fića će za dve godine steći uslove za starosnu penziju. ''Ako ne budu pomerali penzione granice, fića će 2020. valjda otići u penziju, ali on će nastaviti da se izlaže ovde u Sarajevu'', ističe Ćerimagić. Iako u sedmoj deceniji, čini se da je ovaj kultni automobil neuništiv, a kultura fiće raste sa svakim novim festivalom. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dukadin 11 Posted July 30, 2018 Jedna Sicilijanka 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted August 27, 2018 Vrele Gume video: Oldtajmer Fiat 500 Lusso Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola 1.6 257 Posted September 7, 2018 Malo da dignem temu Videh ovu sliku i setih se iste situacije samo u domacem izdanju pre desetak godina. Naime kolegi sa foruma nacionalnaklasa (koji je koliko vidim ugasen nazalost-verovatno se kao i zfc premestila na facebook) je pukla sajla gasa negde na autoputu dok su isli na skup. Posto su vozili u koloni naravno svi su stali, par njih je diglo auto sa jedne strane - par njih pridrzavalo sa druge dok je Filip menjao sajlu. Nemam sliku nazalost, nadam se da nije nestala sa forumom. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 7, 2018 @Nikola 1.6 Ima tog Foruma i dalje, tj. nije obrisan: https://www.nacionalnaklasa.com/forum/forum.php Quote Share this post Link to post Share on other sites
ficoman 10 Posted September 7, 2018 Nije to isti forum, nacionalnaklasa.net više ne postoji, to je bio projekat clanova udruzenja Nacionalana klasa, udruzenje ljubitelja fića. 1 1 Nikola 1.6 and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 7, 2018 @ficoman Moja greška, nisam znao za tu razliku u forumima. Quote Share this post Link to post Share on other sites