Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
pesutpk

Vazdušni klipovi

Recommended Posts

Treba mi misljenje da li ovo sto sam smislio moze da funkcionise kako treba.

radim neku masinu u selu i u originalu ona ima svoju uljnu pumpu rezervoar za ulje i klipove koji pokrecu neke lakse i manje delove.e ja sam smislio da to kod mene pokrece vazduh posto ga na traktoru uvek ima u velikim kolicinama.e ja sam smislio da uzmem neki amortizer od auta provrtim mu rupu od 10ak mm negde pri dnu navarim cev spojim preko ventila na bocu sa vazduhom (ima oko 3-4 bara u njoj a i moze da se steluje na kompresoru) i koristim umesto tih klipova koji kostaju dosta vise a i sama instalacija i pumpa je komplikovana i skuplja u odnosu na besplatan vazduh.otvorim ventil klip izadje,zatvorim ventil neka opruga ga vrati nazad i to je to

sta mislite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad oko samog klipa ne znam da li mogu da ti pomognem

ali posto je mediju vazduh postoje elektroventili za otvaranje i zatvaranje protoka, pa komanda moze da radi i na dugme (12v , 220v) a možeš da nabudziš i neku automatiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

U jednom pravcu mozes da izvrsis rad, a sta ces u drugom? Takodje, neces moci da zaustavis klip gde hoces zbog ventila u amortizeru. Ako planiras da ti vrsi neki rad gde je potrebna velika snaga onda nece to izaci na dobro. Mnogo bolja varijanta je da nadjes klipove koji ti odgovaraju ako masina vec ima hidro-pumpu. Koja masina je u pitanju i sta hoces da ti radi? Daj vise informacija pa cu ti odgovoriti detaljnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa resio sam da napravim masinu za berbu visanja i sljiva.zivim u takvom kraju da bi se ova masina dobro isplatila. imam uradjenu osnovu koja trese vocku.sad radim kisobran koji se otvara oko stabla i skuplja plodove,pokretnu traku i ventilator za ciscenje

masina nema hidro pumpu niti nameravan da je ugradjujem bar ne ove godine;).

Klipovi mi trebaju cisto da bi sve radila masina a ne covek.poslove koje bi radili klipovi covek bi radio sa dva prsta snage bukvalno.znaci pomeranje nekih manjih delova i ukljucivanje mehanizama na masini i skupljanje tog kisobrana.

Mislio sam da amortizer gura u jenu stranu a neka opruga da vraca nazad ceo mehanizam.zato sam i zamislio da radim preko obicnih ventila da ja mogu da regulisem kolicinu vazduha.

Bili su u oglasima ti klipovi od vrata autobusa.sto kaze kolega oni na sebi imaju elektro ventil, rade u oba smera ali vise ih nema tesko se nalaze.

I meni se cini sad da ce to sa amortiizerom tesko ici ima unutra te ventile ne znam kako bi se ponasao.

Bolje ipak da se otvorim za prave vazdusne klipove kojima je to namena ima ih po oglasima:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak da se javim da mi je ovo sa amortizerima uspelo.posto sam pribavio par polovnih amortizera od yuga za dz resim da otvorim jedan da vidim kako funkcionice.provrtim rupu,ispustim ulje i odsecem mu dno.povadim sve delove,ventil na klipu zavarim,ventil na unutrasnjoj cevi odsecem, cev u gornjem delu zadihtujem za stoljnu a u donjem samo privarim da ne mrda ali da vazduh moze da prolazi (unutrasnja cev malo kraca od spoljne).vratim klip, odozdo zavarim malo deblji lim, navarim cev 3/8 sa navojem na onu rupu i to je to.probao sam ga juce, kad odvrnem ventil sa vazduhom do kraja dva coveka nemogu da sabiju klip.a kad postepeno otvaram ventil klip izlazi polako i stane kad i ja stanem sa otvaranjem.znaci ima snagu extra sam zadovoljan.samo dok skupim jos love za delove i masina gotova.

Eto ako nekome treba ovako nesto cisto da zna da moze da se prepravi uz malo alata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideja ti je zanimljiva. Postavi neku fotografiju, interesuje me. Mogao bi na amortizeru sa suprotne strane isto da napravis sa jos jednim ventilom pa da imas rad i u suprotnom smeru. Samo moras resiti ispustanje ubacenog vazduha iz komore. Mozda bi mogao upotrebiti bocu za vazduh i ventil od kocionog sistema prikolice pa da regulises sve jednim ventilom, tj. otvoren gura klip, zatvoren vraca. Ako imas u planu vise tih amortizera onda bi ti ovaj sistem odgovarao jer bi sve odradio jednim ventilom, sto bi znacilo i brzi rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da moze da se uradi da ide u oba smera.samo treba dovući i dva creva sa vazduhom do klipa ali to treba i za uljni klip.makar su creva jeftina.

Treba samo potpuno zavariti unutrasnju za spoljnu cev u donjem delu pa tek onda zatvoriti amortizer a u gornjem delu izbusiti unutrasnju i napraviti dve odvojene komore.onda spolja navariti dve cevi sa navojem i dobije se hod u oba smera.

Jel te interesuju slike amortizera ili ove masine koju pravim?

Upozorenje varioc pocetnik varovi su mi smesni :D ali sam konacno naucio :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako masina jos uvek nije u zavrsnoj fazi tako da i nema mnogo da se vidi ali postavicu slike slikao sam sve od pocetka.

Za vikend sam izvario ram od kutija 50x50 3mm zid.on se kaci na poluge traktora i masinu taktor nosi ne vuce.

Za glavni mehanizam masine iskoristio sam staru McCormickovu kosacicu koju su nekada vukli konji ali je izuzetne izrade izuzetno jaka.

Ideja je da onaj deo koji pokrece kosu levo desno radi kao tresac za drvo, a ostatak mehanizma kao deo rama i pokretac ostalih delova koji ce kasnije doci(traka,ventilator).

Za vikend sam imao i prvu probu trešenja i sve za sada radi kako treba.trese sitno i brzo bas kako i treba.

Predstoji mi izrada pokretne trake.sada sam u potrazi za gumenom trakom sirine 20-30cm i do 5m duzine na internetu sam nasao vulkan niš oni ih prave svraticu.trebaju mi i gumeni valjci sa lagerima par komada da se traka vrti oko njih i da je pokrece.

Ventilator cu najverovatnije uzeti on nekog auta to moze na struju da ne bih komplikovao sa prenosom.

Vazduh uzimam iz boce jer na kompresoru mogu da stelujem pritisak na njegovom ventilu.preko obicnih ventila regulisem rad minimum 4 klipa koliko sam do sada isplanirao (dva za otvaranje-zatvaranje kisobrana oko drveta,1 pali-gasi mehanizam za trešenje,1 regulise pritisak tresaca na drvo u zavisnosti od debljine.

Prvi put sam tresac video kod ovih iz mladenovca ili sopota ne znam odakle su ima ih na internetu pogledaj ako vec nisi.samo sto se ovo njihovo vuce po zemlji jer je tesko oko 700-800 kg i kosta simbolicnih 13 tauzenki.radi na hidrauliku i za trešenje koristi neki hidrostaticki vibrator,sta je to pojma nemam.

Moja masina sa druge strane je cisto mehanicka + vazduh i malo struje, bice oko 200 kg,traktor je nosi na polugama, cena materijala ce biti do 300 evra, nema komplikovanih i skupih delova sta se pokvari bice jeftino za popravku.

Ocekujem da ce se masinom lako rukovati i da ce imati dobro prolazno vreme u berbi.

To je to za sada javljam kad budem sklopio nesto novo i stavljam slike.

Sve ideje dobrodosle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ce da trese levo-desno ili napred-nazad u odnosu na traktor? Iz iskustva znam da je bolje napred-nazad jer je laksi prilaz drvetu, i ne postoji mogucnost prevrtanja. Ja imam tresac koji se kaci na poluge i preko obicnog kolena kao na radilici vrsi rad. Odavno razmisljam o necemu slicnom kao sto ti pravis ali se jos nisam odlucio. O pokretnoj traci koju hoces da stavis nisam razmisljao uopste jer ne vidim svrhu. Ako se pomeras od stabla do stabla sa trakom i punim gajbama imaces preveliki teret koji je na polugama pa ce se podizati prednja osovina traktora. Ta zamisao se isplati jedino ako planiras da tresac nosis bocno i vuces prikolicu u koju ces utovarati trakom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trese napred nazad tako sam postavio mehanizam kosačice jer tako je traktor kao veliki teg a levo desno bih morao da stezem poluge lancima i vise bi potresa prenosilo na traktor.

pogledaj video bice ti jasnije zasto mi treba traka i ventilator i kako ja to zamišljam da funkcionise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam i rekao ovaj je tezak preko 700kg,vuce se po zemlji.

Ova moja skalamerija je sad na pola izrade i ima oko 150 kg nas dvojica je dizemo.na kraju bice max 300 a na polugama sam dizao i preko 400-500 bez problema.uostalom imam tegove za napred i 558.valjda znas nasta mislim;>.

Kod ove masine koju su oni pravili teska je ta hidraulicna oprema i taj komplikovan sistem, ima dosta ojacanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...