Jump to content
djape1977

Fiat 1300/1500

Recommended Posts

Moj deda je imao nekoliko komada, i one prve i posle zadnju seriju novog kupio i cuvao do pred kraj zivota. Odlican auto, za to vreme je bio klasa! Jedino sto je trosio dosta, barem ovaj nas 1300cm3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trošio jeste ali i gorivo nije bilo skupo. Matori mi je pričao da je sa svojom šegrtskom platom tada mogao da kupi preko 3000l goriva. Sa svojim "kecom" kojeg je kupio novog je za oko 2god ubio 100kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3t goriva od jedne segrtske!? Leeele, koliku li je onda imao moj deda ko direktor A meni se folirao nesto kao nema i to..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto na kome sam naucio da vozim.Auto 1972 god i 1500 ccm,nisam znao da li je siri ili duzi kada sam prvi put seo za volen,jbg klinac 7 god.Ne mogu da nadjem nekog samo da ga provozam da me mine zelja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogotovo onog sa rucicom menjaca na volanu,ja sam tog vozio kao klinac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj na kome sam ja ucio da vozim imao je rucicu kod volana ali je prepakovana dole.Auto za duza putovanja vrh,udobnost i komfor extra.Karburator sa dva grla potrosnja 10 do 12 u gradu ako ne i vise pa se vozilo samo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20.12.1979. u Kragujevcu proizveden poslednji Tristać (Zastava 1300/1500)

 

zastava 1300.jpg

 

Licencna verzija Fiata 1300, koji je na evropskom tržištu izdržao tek pet godina, 1960-ih je u bivšoj državi bio statusni simbol i direktorski auto, proizvedeno ih je 201.160. U Torinu je Fiat 1300 predstavljen 1961. godine, a licencna proizvodnja u Kragujevcu je počela gotovo odmah. Automobil je prodavan kao Zastava 1300, bez Fiatovih oznaka, a u narodu je vrlo brzo stekao nadimak ''Tristać'', pod kojim je poznat i upamćen i dan danas. Zanimljivo, karavanska verzija se značajno razlikovala od italijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanske Lade 1200/1300 (Žigulija). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena još 1966. godine, tako da su kasnije izmene specifične samo za Zastavine modele.

 

zastava 1300 111.jpg

 

Tokom 1960-ih je bio ''teška šminka'' i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo poslednja godina proizvodnje, 1979., bila je i rekordna, sa čak 16.750 proizvedenih primeraka. Ipak, malo ko je zažalio, tada je to već bio zastareli model, a domaći hit je bio Stojadin (Zastava 101). U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primeraka Tristaća, trećinu ukupne serije Fiata 1300/1500 (izvornih i licencnih).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×