Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Firmu je osnovao Austrianac Karl Alberto Abarth (1908-1979).


Još u ranoj maldosti Karl se bavio konstrukcijama biciklova i motora, pripremama motorcikala za trke, čak je proizveo sopstveni motorcikl sa kojim je 5 puta pobeđivao na međunarodnim Evropskim takmičenjima. Tokom trkačke karijere imao je nekoliko udesa, zadnji negde u bivšoj Jugoslaviji gde posle oporavka u Ljubljani provodi II Svetski Rat. Nakon rata odlučuje da postane Italijan.

Menja ime u Karlo (da zvuči italijanskije). Firmu «Abarth & C.SrL» osniva 1949 god., osniva i trkački tim «Squadra Abarth»
Logo je Škorpija, njegov horoskopski znak koji je već koristio pre rata.


Abarth-Logo.jpg

Firma se bavila konstrukcijom trkačkih automobila i razvojem sportskih izduvnih sistema (koji su ličili na digačke trube), sa kojima postiže veliki komercijalni uspeh. Ubrzo njegove auspuhe i prigušivače ugrađuju Ferrari, Maserati, Alfa Romeo...


1965-Abarth-1300-OTC-4-1300.jpg

Ipak najveću slavu Abarth stiče sportskim preradama Fiatovih automobila. Zvali su ga Kralj Malih Automobila ( Fiata 500 i 600 Abarth)
Sve je počelo pojavom Fiata 500 1955god. Karlo vidi veliku šansu u potencijalu tjuninga ovog malog automobila. Želja mi je da napravi mali jeftin trkački auto. Zapreminu od 600cm3 prerađuje na 750 i snagu povišava više od 2 puta. Fiat Abarth 750 Zagato i Fiat 750 GT Zagato.


800px-Abarth-695.jpg

Iako je cena prerade bila 250.000 Lira a nov auto je stajao 590.000 Lira cena je bila više nego prihvatljiva tako da je posla bilo preko glave. Osim tjuninga na motoru, menjano je vešanje, upravljanje i hlađenje.

1956. sa posebno konstruisanim autom na bazi Fiat Abarth 750 nazvan Bertone u Monzi vozeći 24H obara record. 3743km prešao je sa prosečnom brzinom 155km/h. Nekoliko dana zatim obara rekorde na 5000km, 10000km, 48h, 72h.
1957. na startu trke (Mille Miglia) od 20 Abarta Fiata 500 u klasi do 750cm3, trku su završili 16 i naravno 1,2,3 su bili Abarti.
1958. sa rekonstruisanim Abarth Fiat 500 od 479cm3 vozeći 7 dana i 7 noći prelazi 18.186km sa prosečnom brzinom 108Km/h i obara 6 internacionalnih rekorda, skoro svaki dan po jedan.
Pojavom Fiata 600D 1960g. od 750 cm3 Abarh pravi dve nove male trkalice Abarth 850 TC i Abarth 1000TC. Abarth 850 TC učestvuje na prvoj 24Hour Le Mans 1961, pobeđuje na Europskom prvenstvu (Turing Car Clallenge) 1965, 66, 67god. Pobeđuje na 500km nimburgringa 1963.

Iz godine u godinu Abarthi su sve brži a prerade sve složenije i skuplje 1965 Abarth 850TC stajao je 1.525.000 Lira a samo godinu dana kasnije 2.340.000 Lira.
Na početku sa skromnih 57KS Abarth 1000 TC 1968 ima 110KS na 8000o/min a sledeće godine 112KS sa 8200 o/min sa Abatovim 5. stepenim menjačem ima maksimalnu brzinu 215km/h.


Abarth1000tc1.jpg

Abarti su se uspešno nosili sa mnogo većim i jačim sportslim automobilima toga vremena. Jedan od aduta je bila mala masa. Abarth 1000 TC imao je samo 583Kg.

 

 

Sedamdesetih cena održavanje reputacije postaje prevelika 1971. Abarth prelazi u vlasništvo Fiata. Reorganizacijom Abarth dobija zadatak da priprema automobile za Reli takmičenja. Fiat 124 Abarth Rally pobeđuje u grupi 4 svetskog prvenstva. 1973, 74, 75g.

 

 


Najveći uspeh svakako je pobeda na Svetskom Reli Šampionatu u najjačoj klasi sa Fiat 131 Mirafiori Abarthom 1977, 78, 80g.


FHA196-131-Abarth-Rally1976-1978-800.jpg


Više o tome već imamo temu ovde

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=43870

Osamdesetih su izašla samo dva Fiata sa oznakom Abarth Strada 130TC Ritmo 130TC Abarth se polako se gasi. Devedesetih je skoro potpuno zaboravljen. Krajem devedesetih i početkom dvehiljadite znak škorpije Fiat koristi više kao oznaku opreme a ne sportke dorade na Bravo HGT, Punto HGT, Stilo Abarth.

2007 Fiat ponovo oformljava Abath & C SpA sa sedištem u Torinu u Fabrici Mirafiori. Vest je dočekana sa oduševljenjem. Naslovi u štampi su bili "ŠKORPIJA PONOVO UJEDA".
Prvi pravi Fiat Abarth bio je GP Abarth koji je i zašao u nekoliko verzija (nivoa dorade), najača je S2000 (koju je vozio Kimi Raikonen), zatim Fiat 500 Abarth takođe u nekoliko verzija.

GP S2000

 


Abarti ponovo učestviju na Relijima i kružnim trkama širom Evrope. GP Abarth je jedan od omiljenih automobile Alana Prosta.
Do danas Abarth ima 8 svetskih, 123 internacionalnih rekorda i više od 10.000 pobeda na raznim trkama. :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima jedan bas takav motor ugradjuje se u jednog FANCY ficicu.

bas takav mislim (nov)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luca Rosetti je pobedom na Rally Antibes Cote d’Azur u Francuskoj postao po treći put prvak u ERC rally šampionatu na svom Abarthu GP S2000 :thumbsup: . (2008,2010,2011)

na rally show u monzi prošle godine

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth Monotipo

 

Stola is a little known Italian company, initially founded in 1920 which carries out confidential work for many manufacturers worldwide. With over 2,250 employee's and secondary operations in Brazil and India, Stola, which first started assisting Lancia with the development of the historic Lambda, counts Fiat as its major customer.

In 1995 Stola decided to create a fully working dream car prototype to raise the company's profile. The Dedica was built on the Fiat Barchetta's chassis ( which Stola had helped develop ) and made its debut at the 1996 Turin Motor Show.

In 1998 Stola went one step further, building the breaktaking Abarth Monotipo which was introduced at that years Turin Motor Show. The Abarth Monotipo used Lancia's 260 bhp 2.0 16v turbocharged engine along with a limited slip-diff and huge Ferrari-sourced Brembo ventilated disc brakes. The body was made almost entirely of composite materials, all based once again around the Fiat Barchetta.

The Abarth Monotipo draws on race car themes throughout the design, including built-in air jacks, intergrated towing eyes, Momo seats, steering wheel and gearknob as well as running on 18-in O.Z. wheels fitted with Goodyear Eagle F1 tyres.

Like the 1996 Dedica, the Abarth Monotipo was designed by retired Pininfarina designer Aldo Brovarone, a close friend of Stola managing-director Alfredo Stola.

The doors swing upwards at the touch of a hidden switch, while the roof comprises of a long, sweeping aerospace-developed Plexiglass roof panel. Fiat's close relationship with Stola allowed them to licence the "Abarth" tag, and traditional Abarth scorpion badges are located at the front and rear.

technical specification:

type: front-engine, 2-door coupe
engine: 2.0-litre 16v 4-cyl Lancia twin-cam, turbocharged, electronic fuel injection
max. power: 330 bhp @ 6,500 rpm
transmission: 5-speed gearbox, four wheel drive
suspension: MacPherson strut allround; front: wishbone with helical springs, rear, double wishbone type
wheels/tyres: 18-in alloy O.Z. with 265/35ZR18 Goodyear Eagle F1 tyres
brakes: 14-in diameter discs with Brembo 4-pot callipers
performance: 0-60 mph: 4.9 seconds, top speed: 160 mph


proto_stolaabathmonotipo_01.jpg proto_stolaabathmonotipo_02.jpg

 

proto_stolaabathmonotipo_03.jpg proto_stolaabathmonotipo_04.jpg

 

proto_stolaabathmonotipo_05.jpg proto_stolaabathmonotipo_06.jpg

 

Preuzeto sa sajta Italiaspeed.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma lepa tema i ima sta i videti samo tako kolege... :unworthy::scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ste znali ali je vozac covek u invalidskim kolicima i sve je vozio na rucne komande....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...