Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Abarth sve popularniji u UK

 

137479-abarth%2032.jpg

 
Abarth se nalazi među pet najbrže rastućih brendova po prodaji u Ujedinjenom Kraljevstvu. Brojke o prodatim modelima možda nisu impresivne, ali podsećamo da se radi o Abarthu, praktično tjuningu Fiatovih vozila. Zato ih treba posmatrati drugačije, a u 2015. godini prodali su 2.743 vozila i to je rast od 67 posto u odnosu na 2014. kada su prodalu 1.642 vozila. U decembru 2015. su prodali 177 automobila, što je u odnosu na prethodni decembar povećanje od 40.5 posto.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth Pininfarina 030 iz 1974, bio je pionir grupe B.

Napravljeno je svega 2 kom. Imala je 295 konja i 3,5 litre centralno smješten motor.

Na utrci Tour d'Italia nije bila ispred Lancie Stratos (modela iz iste kuće) i tu je njena sudbina ostala zapačećena. Ipak, Lancia je taj model razvila u Lanciu Betu Montecarlo i još poznatiju Lanciu 037 Gr.B.

 

20476446_1556173644447705_3657451751987306973_n.thumb.jpg.04bffed1cef5ac1daefd1b283b4c3606.jpg

 

20545426_1556173637781039_3852061619820198139_o.thumb.jpg.36ffaf6868fdc4297da2984ee8fb2536.jpg20615645_1556173647781038_5652137184798954478_o.thumb.jpg.3f1285a635964f1f9d4c970559ba2cd9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth 70th Anniversary modeli

 

 

Abarth je nedavni 87. reli Monte Karlo iskoristio da javnosti prikaže specijalnu ''70th Anniversary'' seriju svojih modela.

''70th Anniversary'' serija je napravljena povodom 70-godišnjice Abartha (osnovan u martu 1949. godine), a obuhvata modele 595, 124 Spider i 124 GT koji su za ovu priliku dobili i specijalno dizajnirani bedž.

Abarth je inače 2018. godine u Evropi prodao 23.500 automobila, što je rast od 36.5 odsto u odnosu na 2017. godinu.

 

2019. Abarth 595 Competizione ''70th Anniversary'' Special Edition

 

 

 

2019. Abarth 595 Turismo ''70th Anniversary'' Special Edition

 

 

 

2019. Abarth 124 GT ''70th Anniversary'' Special Edition

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dani Abartha za 2019. godinu - najveće okupljanje na proslavi 70. rođendana ''Škorpiona''

 

190906_Abarth_Abarth-Days-2019_01.jpg

 

  • Najveće evropsko okupljanje će se održati u Milanu, petog i šestog oktobra, kada se slavi 70. godina brenda Abarth.
  • Dani Abartha za 2019. godinu će biti sadržaja, a događaj će se održati u Inovativnom distriktu Milana (MIND): test vožnje na stazi i na putu, vožnja modela Abarth 124 reli, izložba savremenih i klasičnih automobila, poligon za akrobatske vratolomije i prostor za igranje za decu.
  • Danas u svetu postoji 74 zvanična kluba, a ''Škorpionska'' zajednica broji više od 111.000 članova.
  • Zanimljive aktivnosti na društvenim mrežama animiraju celu ''Škorpionsku'' zajednicu tokom ovog događaja.

 

Najveće okupljanje ''Škorpiona'' u Evropi će se održati prvog vikenda u oktobru u Milanu, učesnici će imati priliku da dožive dva dana prepuna zabave, uzbuđenja i adrenalina u najboljem Abarth stilu tako se okupljaju brojni ljubitelji da zajedno proslave 70. rođendan brenda sa značkom škorpiona.  Smešten u futurističkom inovativnom distriktu Milana (novom MIND), ovaj dvodnevni događaj će biti prepun događaja. Učesnici će ići na test vožnje na trkačkoj stazi i na putu u svojim Abarth automobilima ili sa test vozačima brenda Abarth. Adrenalin će tećijače teći nekima venama tokom vožnje u suvozačkom sedištu nagrađivanog modela 124 Rally. Biće organizovana i izložba savremenih i klasičnih automobile gde će prisutni moći da otkriju tajne ovih automobila i vide modele koji su obeležili istoriju ovog brenda, opet uz pomoć eksperata kompanije I Brenda Abarth. Na posebnom poligonu vratolomije kaskadera će izvoditi ekstremne trikove na BMX biciklima, a pored toga biće pripremljeni i prostori za igre, kako za decu tako i za one odrasle. To međutim nije sve jer se priprema veliko iznenađenje za sve ljubitelje brenda. Cilj je da se nadmaši prošlogodišnji rekordod 4.000 fanova i preko 3.000 test vožnji. Sve informacije o događaju možete naći na internet sajtu.


Jedna od glavnih novosti ovog izdanja je je svakako spektakularna staza od oko tri kilometra izgrađena u novom Parku za nauku, znanje i inovacije (Science, Knowledge and Innovation Park), koju karakterišu niz pravih segmenata staze, krivina i oštrih krivina za testiranje tradicionalno izvrsne kontrole i performansi svih Abarth automobila. Biće to prilika koja se ne propušta za ljubitelje koji odluče da učestvuju u manifestaciji sa sopstvenim Abarth vozilom i za sve koji žele da isprobaju jedan od novih automobila u seriji Abarth ''70th Anniversary'' ili iskuse uzbudljivi 124 reli sedeći pored profesionalnog vozača. Na specifičnoj stazi posetioci mogu da se oprobaju kao suvozači, što predstavlja ključnu ulogu na relijima, sedeći na suvozačevom mestu sa pravim reli vozačem za volanom, kako bi iskusili performanse moćnog Abarth 124 Rally modela koji je osvojio FIA R-GT CUP prvenstvo već drugu godinu za redom. Takođe u drugom delu Dana Abartha 2019. instruktori vožnje Abartha učiće učesnike kako da kontrolišu automobil pri naglom gubljenju trakcije na zadnjoj osovini u potpuno bezbednim i posebno opremljenim automobilima za proklizavanje.


U delu za zabavu, posetioci mogu da koriste simulatore vožnje, izazovu jedni druge na trku Abarth autićima sa daljinskim upravljanjem i da pogledaju akrobatske manifestacije Bike Trial, BMX Flatland kao i parkur nastupe. Sve to uz neodoljivu muziku, brzu - uliču hranu (fast-street food) kao i štandove sa aksesoarima i odabranim dodacima za automobil iz serije ''Abarth Authentic Accessories powered by Mopar''. Naravno, klasični automobil sa značkom škorpiona biće tu kako bi naglasili zanačaj zajedničku nit koja spaja prošlost i sadašnjost brenda. Ukratko, glavni akteri događaja će biti Abarth automobili, stari i novi, kojima ćemo se diviti Ili ih povesti na test vožnju na putu ili stazi uz brojne aktivnosti namenjene ljubiteljima svih uzrasta. Za događaj su na raspolaganju  ulaznice različitog cenovnog ranga, a počinju od 10 evra.


Pobednički i uzbudljivi format zadovoljiće Abarth zajednicu koja stalno raste. Danas postoje 74 zvanična kluba (+80% od 2016. do danas), od kojih je 37 u Italiji sa preko 5.000 članova. Naravno, Abarth klubovi će imati mesta za sastanke za svoje članove i moći će da dopru do svojih posetioca koji još nisu stigli na događaj Dani Abartha 2019. Strast prema brendu sa znakom škorpiona je ono što ih sve okuplja i zajednička naklonost koja pokreće ''Škorpionsku'' zajednicu, koja je aktivna tri godine na području EMEA regiona i broji preko 111.000 članova. Novi članovi mogu se besplatno prijaviti na sajtu. Snažna strast obuhvata različite generacije kupaca, uvek u duhu filozofije osnivača, kako bi se osigurali maksimalne performanse, majstorska izrada svakog proizvoda i stalno tehničko usavršavanje.

 

Legenda o brendu započela je 31. marta 1949. kada je Karlo Abart (Carlo Abarth) (1908-1979) osnovao kompaniju Abarth & C. sa vozačem Gvidom Skaljarinijem (Guido Scagliarini). Njihov prvi automobil bio je model 204 A, koji potiče od Fiata 1100. Privukli su pažnju 10. aprila 1950. kada ga je Tacio Nuvolari vozio i pobedio na svojoj poslednjoj trci, Palermo-Monte Pelegrino. Od tada, istorija Škorpiona je obarala jedan moto-sport i industrijski rekord za drugim, stvarajući jedinstveni karakter koji Abarth automobile čini prepoznatljivim na prvi pogled na ulicama. Iste osobine danas se mogu naći u slavljeničkoj porodici ''70. godišnjice'' modela Abarth 595 i Abarth 124, koji se spolja izdvajaju posebnim logotipom koji ih čini jedinstvenim i ekskluzivnim, a izvanredni model 595 esseesse, koji je inspirisan legendarnim kompletom za modifikacije iz šezdesetih godina, pored ograničene serije modela Abarth 124 Rally Tribute koji je napravljen u samo 124 primerka, u slavu mnogobrojnih pobeda modela Abarth 124Rally iz 2018. godine. Ove godine novi trkački Spider je po drugi put zaredom osvojio evropsko GT prvenstvo jednu trku pre kraja sezone.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dani Abartha 2019.

Preko 5.000 ljubitelja ''Škorpiona'' proslavilo 70. godišnjicu u Milanu

 

Abarth-Days-2019 001.jpg

 

5 i 6. oktobar 2019. godine najveći je zvanični Abarth skup u istoriji je održan u Milanu, koji je oborio rekord postavljen u prošlom izdanju: preko 5.000 ljubitelja i preko 3.000 Abarth vozila je bilo prisutno i učestvovalo u 3.500 probnih vožnji u novoj gami 70° Anniversario. Brojke koje efikasno rezimiraju uspeh pobedničkog dvodnevnog događaja koji je, u savršenom Abarth stilu, pružio posetiocima zabavu, emocije i adrenalin, kao i svetsku premijeru novog modela Abarth 695 70° Anniversario, što predstavlja najbitnije odavanje počasti sedamdesetogodišnjici brenda. Neprikosnovena kraljica događaja, odvažna ograničena serija je očarala sve učesnike sa svojim novim prilagodljivim spojlerom, zelenom Monza 1958 bojom i Campavolo grey elementima, odajući počast svetu trkanja i istoriji ''Škorpiona''.
 

191007_Abarth_Abarth-Days-2019_17.jpg191007_Abarth_Abarth-Days-2019_16.jpg

 

Pozornica za Dane Abartha 2019 je bio MIND (Inovativni distrikt Milana), gde je postavljena staza za trkanje duga 3 kilometra, koja ima uzbudljivo smenjivanje pravaca, krivina i šikana. Adrenalin je bio na maksimumu za fanove koji su mogli da voze svoja sopstvena Abarth vozila po gradskoj stazi, isprobaju novu Abarth 70° Anniversario gamu, i oprobaju se kao suvozači u vozilu 124 Rally pored jednog od vozača Abarth tima. Za ovu zadnju aktivnost napravljena je specijalna staza kako bi se iskusile performanse moćnog modela Abarth 124 Rally, pobednika FIA R-GT kupa drugu godinu zaredom.
 

Abarth-Days-2019 002.jpg

 

Bebzrojne ponuđene aktivnosti su obeležile dvodnevni događaj, sa sjajnom muzikom koju su puštali di-džejevi na glavnoj bini, bilo je nečega za fanove svih uzrasta: egzibicija vratolomija sa BMX motorima, izložba vozila koja stoje iza istorije brenda Abarth, nova Abarth gama, gejming zona za mlade ljude i prostor za decu, kao i čas bezbedne vožnje sa Abarth instruktorima i modelom 595 sa posebno podešenim zaštitnim pločama. Zone posvećene partnerima su uključivale Abarth Racing sponzore Sabelt, Manpower Exteris, LM Gianetti, EGV1 i Grom, zajedno sa izborom autentične Abarth dodatne opreme od kompanije Mopar.
 

191007_Abarth_Abarth-Days-2019_15.jpg191007_Abarth_Abarth-Days-2019_11.jpg191007_Abarth_Abarth-Days-2019_09.jpg

 

Održan je ''Onlajn Abarth dan'' u isto vreme kada i skup u stvarnom svetu u MIND distriktu sa preko 1.000 objavljenih sadržaja, počevši od predstavljanja modela Abarth 695 70° Anniversario, prvi put istovremeno širom Evrope putem ''Facebook Première'', što je stiglo do preko 140.000 ljudi. Onlajn zajednica je učestvovala sa preko 90.000 ''lajkova'' i komentara na društvenim mrežama. Najnoviji dodatak Abarth gami je pregledan 120.000 puta. Takođe, događaj je ugostio Mopar ® Express Care, inovativni ovlašćeni servis, koji je ustvari potpuno opremljena mobilna radionica postavljena na Ducato osnovi/platformi.
 

191007_Abarth_Abarth-Days-2019_06.jpg191007_Abarth_Abarth-Days-2019_04.jpg191007_Abarth_Abarth-Days-2019_03.jpg191007_Abarth_Abarth-Days-2019_02.jpg

 

Abarth Dani 2019 su nesumnjivo potvrdili svoju ulogu najočekivanijeg događaja za ljubitelje ''Škorpiona'' širom Evrope, koji su željni da podele svoju strast za italijanskim brendom. Mnogi od ovih ljubitelja su deo sve veće globalne Abarth zajednice - koja se trenutno sastoji od 77 zvaničnih klubova (skoro duplo više u poređenju sa 2016. godinom) sa preko 5.000 članova, i mnogih drugih koji pripadaju ''Škorpionskoj'' zajednici, koja je aktivna već tri godine u regionu EMEA (Evropa, Bliski Istok i Afrika) sa preko 110.000 članova, i kojoj je se moguće pridružiti putem ovog sajta.

 

potpis.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjuning je u DNK Karla Abarta

 

Karlo Abart rođen je u Beču 15. novembra 1908. i postigao je uspeh skoro bez presedana u svetu auto-moto trka, kao rezultat apsolutne posvećenosti svetu motora i genijalnom talentu, strasti i osećaju za inovacije. Skuteri, bicikli, motori i prikolice. Svako vozilo bilo je dovoljno dobro za ovog mladića, a važno mu je bilo da može da ih rasklopi, popravi ili da unapredi njihove performanse. Kada je imao 11. godina Karlo Abart je obmotao kožni kaiš oko točkova svog skutera kako bi smanjio trenje na asfaltu i pobedio stariju decu u trkama u komšiluku. Devet godina kasnije, ostvario je svoje prve uspehe na Motor Thun. U tom trenutku je njegova velika strast prema motorima već iscrtavala putanju njegove budućnosti. Pored vožnje, naravno, tu je i ljubav prema brzini, i takmičarski duh.

 

Njegovoj sklonosti ka trkama ubrzo se pridružio i urođen dar za inženjerstvo, te je 1930. godine proizveo svoj prvi motor prilagođen Abart brendu. Nažalost, ozbiljna nezgoda tokom trke u Lincu primorala ga je da odustane od vožnje motora, međutim ni tad nije izgubio odlučnost da podstiče sebe i pomera granice. Zato je nastavio da se trka sa bočnom prikolicom, vozilom koje je on proslavio, zahvaljujući podvizima poput onog protiv Orijent Eksprese (iz kojeg je Abart izašao kao pobednik, očigledno) 1934. godine. Ovo je obeležilo novi početak za Karla Abarta. 1945. godine preselio se u Merano i postao pravi italijanski građanin. Zatim, nakon kratkog iskustva na Cisitaliji, 31. marta 1949. godine osnovao je Abarth zajedno sa vozačem Gvidom Skaljarinijem. Njihov prvi automobil bio je model 204 A, koji potiče od Fiata 1100.

 

Pažnju je privukao 10. aprila 1950. godine kada ga je Tacio Nuvolari vozio i pobedio na svojoj poslednjoj trci, Palermo-Monte Pelegrino. Od tada, istorija Škorpiona ogleda se u novim sportskim i industrijskim rekordima, revolucionarnoj opremi i legendarnim trkama. Primer? Bilo je to 1962. godine kada je Karlo Abart odlučio da na trke pošalje Abarth 1000s sa otvorenim poklopcem motora kako bi pospešio njegovo hlađenje, ali je ubrzo nakon toga uvideo aerodinamički značaj ove modifikacije. Tako je 1966. godine napravio spojler gepeka i na taj način postao prvi koji je opremio trkačke automobile spojlerom tako da mogu da iskoriste prednosti koje pruža aerodinamika. Upravo tome novi Abarth 695 70° Anniversario odaje počast.

 

 

Lansiranje novog Abarth 695 70° Anniversario praćeno je komunikacijskom kampanjom koju je realizovala kompanija Independent Ideas. Neodoljiva video kampanja slavi 70. godišnjicu pripovedajući životnu priču osnivača, ispunjenu posvećenošću, adrenalinom i brzinom, kao i njegovim vanvremenskim duhom oličenim u današnjim modelima. Gledaoce će privući brz sled slika koje ilustruju tri poznata poduhvata Karla Abarta isprepletana sa tri nove odlike koje je brend uveo zajedno sa značkom Škorpiona ove godine. Video počinje prikazujući mladog genija Karla koji 1918. godine dorađuje svoj skuter da bi dobio prve trke na ulicama Beča. Ista potraga za nastupom ogleda se i u novom modelu 595 Pista, izvanrednom modelu opremljenom sa novim Record Monza auspuhom sa aktivnim ventilom i Koni zadnjim amortizerima sa FSD tehnologijom za savršeno prianjanje za podlogu, upravljanje i bezbednost.

 

Slika se menja i katapultira posmatrače u 1934. godinu kad je ambiciozni mladić bio u svim naslovima tako što je sa svojom bočnom prikolicom pobedio Orijent Ekspres, jedan od najbržih vozova tog doba, kao još jedan dokaz čovekove odlučnosti. Paralelno izdanje nastavlja sa uzbudljivom perspektivom vožnje modela Abarth 595 esseesse, novim specijalnim izdanjem koje predstavlja osnivačev stav o najtežim izazovima i koje ima korene u istoriji brenda. Naziv ''esseesse'' odnosi se na popularnu tjuning opremu šezdesetih koja je Karlu Abartu donela bogatstvo.

Još jedan vremeplov i gledalac se nalazi u Abartovoj garaži. Godina je 1962. i Abarth 1000 odnosi pobede na svim frontovima, prolazeći kroz cilj sa tad već popularnim otvorenim poklopcem motora koji kontroliše toplotu motora i ima pozitivan uticaj na aerodinamiku. Jedan od prvih trkačkih spojlera gepeka nastao je 1966. godine zbog ove intuicije. Scena se ponovo menja i možemo videti hitrog Abartha 695 70° Anniversario kako se trka sa podignutim spojlerom gepeka. To je najnovije priznanje nasleđu Škorpiona i neponovljivom karakteru po kojem se Abarth razlikuje na putu.

 

Film, koji je režirao Alessio Fava za Haibun Production kompaniju, završava se rečenicom ''Igrajmo se zauvek'', koja u godini slavlja naglašava vanvremenski, sportski duh brenda. Dug niz proizvoda u vidu priznanja u čast 70. godišnjici Škorpiona. Novi Abarth 695 70° Anniversario završio je dugi niz licenciranja i trgovačkih priznanja kako bi odao počast važnoj prekretnici i raširio vidljivost Škorpiona i van automobilske industrije. Sklopljena je saradnja sa vodećim partnerima u cilju stvaranja ekskluzivnih proizvoda u prodaji tokom Dana Abartha 2019. godine, starajući se da strast prema Abarth-u postane stil života koji svaki dan čini posebnim.

 

Jedan od poslednjih slavljeničkih proizvoda je značka koja nosi zvanični logo ''70. godišnjica'' koju je kreirala kancelarija filatelista i numizmatičara u San Marinu.

Sportski trijumfi poslužili su kao inspiracija za Breil satove proizvedene u specijalnom izdanju od 800 delova, potpuno prekriveni titanijumom i s referencama na svet trka, poput Abarth band i čuvenog slavljeničkog znaka Škorpiona. Novi izgled Abartha i kolekcija detalja takođe su inspirisani svetom moto-sporta. Trkački stil nagoveštava nekoliko ključnih komponenti, poput popularnog Record Monza auspuha ili gaznog sloja guma. Značka Škorpiona i logo ''70. godišnjica'' ukrašavaju sve proizvode.

Izuzetne performanse i istorija nastavljaju se novom kolekcijom ''Record'' kapsule koju je kreirao Iuter kako bi proslavili dostignuća Fijat Abarth 1000 Pininfarina Record modela sa jednim sedištem. Konkretno, saopštenje Record Hoodie and Record Tee prikazuje reči ''12 sati života bez razmišljanja o prošlosti i budućnosti'' i ''203.656 km/h'' kako bi proslavili brzinski rekord postavljen 60-ih godina u Monci. Fotografija automobila odštampana je na prednjoj strani Monoposto Crewneck and Monoposto Tee sa rečju Abarth, tehničkim specifikacijama automobila, dok je rekord odštampan pozadi.

 

Vredan pomena u okviru ekskluzivne ponude lifestyle proizvoda je Ixoost Kubo - Abarth 695 domaće ozvučenje koje integriše Bluetooth sistem ozvučenja koje može da se poveže sa svim uređajima koji
koriste istu tehnologiju i jedinstvenu repliku Record Monza zvučnog sistema sa bas refleks funkcijom.

Abarth bicikli potvrdili su partnerstvo sa Ducale kompanijom. Ova bicikla predstavljaju potragu za dokazivanjem, koja je uvek bila ključna u Abarth-ovoj DNK i zadivljuju sa Abarth-ovim bojama i simbolima koji su obezbedili čvrst temelj u kolektivnoj imaginaciji. Dugačak sled slavljeničkih počasti nastavlja se prekrasnim umetničkim slikama kompanije Editalia, koja pripada državnom zavodu za izradu novčanica i kovanog novca, koja odaje priznanje nekim od najautentičnijih automobila u istoriji Abarth-a.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahahahaha zanimljiv tekst, upravo me nedeljama jedan "strucnjak" ubedjuje kako je Karlo bio sminker i da spojleri na Ficama nemaju nikakve beneficije sem izgleda :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački planovi brenda Abarth za 2020. godinu su najavljeni na šampionskom izazovu u novom modelu 695 70° Anniversario

  • Andrea Nućita (Andrea Nucita), pobednik Abarth reli kupa 2019, i Denis Hauger (Dennis Hauger), pobednik F4 šampionata Italije 2019, koje je spozorisao brend Abarth, takmičili su se za titulu „Šampiona nad šampionima“ brenda Abarth 2019. (''Champion of Champions Abarth 2019'').
  • Abarth reli kup 2020: prijave su otvorene, nova pravila za 2020. godinu su objavljena, kao i  godišnji nagradni fond u iznosu od 210.000 evra.
  • Takođe u 2020. godini, Abarth će biti jedini snabdevač Formula 4 motora za 7. izdanje F4 šampionata Italije sponzorisanog od strane brenda Abarth, kao i za 6. izdanje ADAC F4 šampionata koji sponzoriše brend Abarth. 

Abarth_planovi.jpg


Andrea Nućita, pobednik Abarth reli kupa 2019. godine sa vozilom Abarth 124 Rally, i mladi vozač iz Norveške, Denis Hauger koji je pobedio na F4 šampionatu Italije 2019, koji je sponzorisao Abarth, su se takmičili u vozilima 695 70° Anniversario, za krunu ''šampiona nad šampionima''. Izazov je bio ujednačen, i dvojica specijalizovana vozača su išli su istovremeno na trkačkoj stazi i zemljanoj stazi, svaki sa prednošću vozeći na svom terenu. Njihova dva stila vožnje imala su jasni kontrast. Trkačka staza zahteva preciznost, kontinuitet i sposobnost da se izvuče maksimum iz motora, na preciznoj zadatoj putanji. Zemljana staza zahteva sposobnost improvizacije, da se kontroliše proklizavanje i uprkos teškoj površini staze, da se bude efikasniji u potrazi za boljim učinkom, koristeći veštine da se postigne stabilnost i prianjanje. Ipak, postojao je samo jedan cilj: da se bude brži od onog drugog.


Luka Napolitano (Luca Napolitano), šef brendova Fiat i Abarth za Evropu, Bliski istok i Afriku, je izjavio: ''Mi želimo da završimo sezonu 2019. i da započnemo 2020. sa neobičnim izazovom. Andrea i Denis su dva različita vozača u smislu karakteristika vožnje, stila, iskustva. Jasno je da oni dolaze iz dve odvojene kategorije automobila, ali sa zajedničkim imeniteljem: Abarth u njihovim srcima. Smestili smo ih za volan novog modela 695 70° Anniversario, i rezultat je bio fantastičan''. Napolitano je nastavio: ''Svi Abarth vozači i timovi, i na stazama i na relijima, su ključni za naša istraživanja i razvoj. U stvari, za nas trkanje predstavlja stroga ispitivanja za tehnološka rešenja, koje mi nekad koristimo u serijskoj proizvodnji. U 2020. godini, naša posvećenost trkanju će se nastaviti i na stazi sa Formula 4 trkama u Italiji i Nemačkoj, i na relijima na Evropskom reli šampionatu i Abarth reli kupu. Mi volimo da testiramo svoje sposobnosti i da se unapređujemo na dnevnoj bazi, baš kako je Karlo Abart (Carlo Abarth) učio''.


Dan je protekao u znaku spektakla za volanom zabavnog modela Abarth 695 70° Anniversario visokih performansi. Oba vozača su vozili krivinama staze u Romanji (Romagna) na spektakularan način, kočeći u zadnjem trenutku i proklizavajući tokom ubrzavanja. Automobil je dokazao da se može prilagoditi i akrobatskijem načinu vožnje Nućite i preciznijoj vožnji Haugera. Rezultat je bio nerešen. Na kraju dana, oba vozača su ponela titulu ''Šampiona nad šampionima''.

 

Trkačka 2020.
Prijave su sada otvorene za drugi Abarth reli kup*, koji se održava istovremeno sa Abarth 124 relijem kao delom Evropskom reli šampionata ERC, sa ukupnim nagradnim fondom od 210.000 evra za šest prestižnih događaja u kalendaru FIA-ERC 2020. godine:

  • Reli Kanarskih ostrva (Španija), 7-9. maja, asfalt;
  • Reli Liepāja (Letonija), 29-31. maja, van staze;
  • Reli Poljske, 26-28. maja, van staze;
  • Reli Kapitale (Italija), 24-26. jula, asfalt;
  • Barum Czech Rally Zlín trka (Češka), 28-30. avgusta, asfalt;
  • Reli Mađarske, 6-8. novembra, asfalt.

Škorpion će takođe podržati privatne timove na stazi, sa inženjerima i tehničarima koji će snabdevati rezervne delove u pitu, uz pružanje Abarth Hospitality usluge. F4 sezona u Italiji počinje 17. maja u Monci (Monza) i uključuje sedam događaja sa po tri trke. F4 šampionat Nemačke počinje 26. aprila na stazi u Ošerslebenu (Oschersleben), takođe sa sedam planiranih događaja.

 

*Podložno odobrenju Veća svetskog moto sporta Međunarodne automobilske federacije (FIA WMSC) 

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pljušte međunarodne nagrade za Abarth

  • Abarth je osvojio prvo mesto u tri kategorije na takmičenju „Best Brands“ - koje organizuje nemački časopis Auto Bild - za dizajn modela 595 i 695.
  • Čitaoci magazina MotorSport Aktuell slave modele Abarth 595 i Abarth 695.
  • Pobede u Sloveniji i Mađarskoj na međunarodnom takmičenju za najbolje automobile u 2020. godini ''Best Cars 2020''.

rsz_abarth_nuova-695.jpg

 

Serija nagrada za Abarth na početku 2020. potvrdila je veliki entuzijazam za brend sa značkom škorpiona, koji je prošle godine proslavio svoju 70 godišnjicu. Abarth je trijumfovao u takmičenjima koja su organizovala dva prestižna nemačka časopisa o automobilizmu, a ostvario je i pobede u Mađarskoj i Sloveniji u februaru, u okviru međunarodnog projekta Best Cars 2020.

 

Za početak, Abarth je osvojio tri prva mesta u jednakom broju kategorija u okviru takmičenja Best Brands 2020. koje je organizovao auto-magazin AUTO BILD. Čitaoci magazina nagradili su Abarth prvim mestom za najbolji dizajn, i po treću godinu za redom, proglasili dizajn Abarth-a najboljim u kategorijama gradskih automobila i kabrioleta, takođe. ''Čitaoci magazina AUTO BILD su uzbuđeni zbog modela Abarth 595/695 i Abarth 124 Spider, što se vidi iz ove tri pobede u kategorijama dizajna na takmičenju Best Brands'', rekao je Luka Napolitano (Luca Napolitano), šef EMEA regiona za brendove Fiat i Abarth. ''Ova nagrada predstavlja važno priznanje i zbog nje smo veoma ponosni, potvrđuje vrednost naše strategije da se velika pažnja pridaje ekskluzivitetu dizajna svih modela i još jendom pokazuje vezanost koju je Abarth vremenom izgradio sa nemačkim čitaocima i Nemačkom, koja je jedno od glavnih tržišta za naš brend gde je zabeležen rasući trend u prodaji počektom 2020. u odnosu na prošlogodišnji rekord''. Ovo je bilo deveto takmičenje Best Brands, koje organizuje AUTO BILD. Čitaoci štampanog i internet izdanja magazina su zamoljeni i da opravdaju svoje izbore za kupovinu u više sektora, uključujući automobile, dodatne i rezervne delove i usluge. U kategoriji automobilizma, izabrano je 37 velikih brendova, podeljenih u 14 klasa vozila, od malih automobila do terenskih vozila. Ukupno, preko 57.000 čitalaca je dalo povratne informacije.

 

Čitaoci časopisa MOTORSPORT AKTUELL takođe su glasali i nagradili modele Abarth 595 i Abarth 695 ubedljivom pobedom u kategoriji „Trkački auto godine” u izboru za najbolje automobile i vozače sezone 2019. Ukupno 64,2% glasova dobili su modeli Abarth 595/695 koji su zauzeli prvo mesto u kategoriji Minicar. MOTORSPORT AKTUELL je ponudio 67 modela kao opcije za glasanje u pet kategorija, zajedno sa 135 vozača u devet disciplina.

 

Modeli Abarth 595 i Abarth 695 su osvojili glasove nemačkih, austrijskih i švajcarskih čitalaca magazina MOTORSPORT AKTUELL, koji su odlučili da nagrade strategiju brenda Abarth koja se ogleda u posvećenosti motosportu, sa ciljem masovne proizvodnje tehnoloških rešenja dizajniranih za trkanje. Transfer tehnologije je doprineo razvoju serije Abarth 595 i njenih pet modela sa snagama od 145 KS do 180 KS. Serija Abarth 695 je rezervisana za specijalne modele, poput modela Abarth 695 70° Anniversario, koji je napravljen kako bi se proslavio 70. rođendan kultnog italijanskog brenda. Ovaj model, ograničen na samo 1.949 primeraka – da obeleži godinu kada je osnovan brend Abarth, ima podesivi zadnji spojler nazvan Spoiler ad Assetto Variabile, koji je intenzivno istestiran od strane Abarth inženjera u aerotunelu u Orbasanu (Orbassano), u blizini Torina, radi unapređivanja sposobnosti na brzim stazama promenljivog prianjanja i stabilnosti pri velikim brzinama. Ukratko, poboljšane su performanse automobila.

 

Poslednje, ali ne i najmanje važno, modeli sa značkom škorpiona u februaru su takođe prikupili prestižne nagrade u Sloveniji i Mađarskoj na lokalnoj verziji takmičenja ''Najbolji automobili 2020'' - međunarodnom projektu koji je stvorio nemački magazin ''Auto Motor und Sport'', uključujući 21 auto-stručnjaka iz specijalizovanih medija iz 17 zemalja. Konkretno, slovenački Avto Magazin dodelio je Abarth-u 595/695 titulu ''Najbolji automobili 2020'' u kategoriji ''Mini automobili'', dok su mađarski magazin i veb stranica vezess.hu dodelili hat-trick nagrada brendu sa značkom škorpiona.

 

potpis.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 70 godina: Poslednja pobeda Nuvolarija, prva pobeda Abarth-a

 

Tazio-Nuvolari.jpg

 

Pre sedamdeset godina, 10. aprila 1950. godine, legendarni italijanski vozač Tacio Nuvolari okončao je svoju takmičarsku karijeru pobedom u klasi na brdskoj trci Palermo-Monte Pelegrino. Za Italijane je Nuvolari bio polubožanstvo, za Enca Ferarija simbol savršenog trkača sa kojim je upoređivao kvalitete svih svojih ostalih pulena, a za Ferdinanda Poršea ''najveći vozač prošlog, sadašnjeg i budućeg vremena''.

 

Sama činjenica da je brdska trka na Siciliji bila poslednji nastup ''Letećeg Mantovanca'' - mada Nuvolari nikada nije zvanično objavio da se povlači - bila bi dovoljan razlog da datum njenog održavanja ostane ubeležen. Međutim, oreol istoričnosti tom 10. aprilu pribavlja i podatak da je Tacio tada bio prvi u klasi, a peti apsolutno za volanom prvog modela koji je konstruisao genijalni Karlo Abart - dvoseda Abarth 204A, spajdera sa motorom od 1.100 kubnih centimetara. Samim tim, bio je to kraj jedne i početak druge epohe u istoriji automobilizma.

 

Do Drugog svetskog rata Nuvolari je za sobom imao 55 osvojenih značajnijih trka, uključujući 24 gran prija, po dva trijumfa na trkama Mile milja i Targa Florio, jedan na 24 časa Le Mana... U njegove gran pri trijumfe spada i onaj postignut 3. septembra 1939. na Velikoj nagradi Beograda za volanom Auto-Uniona. Pilot iz Mantove je u posleratnom periodu vozio i za brend Cisitalija, u kom je Abart bio jedan od osnivača i vođa trkačkog odseka. Tada su se vozač i italoaustrijski konstruktor sprijateljili i otud se i dogodilo da Nuvolari svoj poslednji nastup zabeleži za tim Skvadra Karlo Abart.

 

Abartovi tjunerski proizvodi, najpre usisne grane i izduvni sistemi, kojima je kao ''garancija kvaliteta'' u početku služilo i prezime Nuvolari, poboljšavali su performanse automobila i pretvarali su ih u pobedničke sprave. Paralelno sa izradom komponenti, Abartova kompanija je imala i zvaničnu trkačku ekipu, takmičila se na kružnim i brdskim stazama i primenjivala svoja inženjerska znanja na modele Fiata, Poršea i Simke. Danas se sa ponosom ističe da je Nuvolari kući sa znakom škorpije (Abartov horoskopski znak) doneo prvu od ''preko 10.000 pobeda''.

 

U riznici Abarta nalaze se šest svetskih i jedna evropska titula u kategorijama GT i prototipova i četiri naslova u Evropskom turing šampionatu. Otkako je firma 1971. godine postala vlasništvo Fiata i u praksi njegov trkački odsek, u centar pažnje dospela su reli takmičenja. U njima su slavu stekli modeli Fiat 124 Abarth reli i Fiat 131 Abarth reli i njihovi piloti Marku Alen i Valter Rerl. Svoj dalji doprinos trkačkim poduhvatima giganta iz Torina inženjeri Abarta nastavili su da daju u okviru namenski osnovanog objedinjenog sportskog odeljenja. Ono je na pozornicu izvelo modele poput Lancia Beta Montecarlo na krugu, te reli ikona Lancia 037Lancia Delte S4 u monster-epohi grupe B i proslavljene i dominantne Delte u godinama grupe A. Kao zasebna marka Abart je ponovo rođen 2007. godine.

Danas je on tehnički partner - isporučilac motora za Formula 4 šampionate Nemačke i Italije, a automobil Abarth 124 Spider brani čast brenda u FIA R-GT kupu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

70. godišnjica legendarnog auspuha - Abarth Exhaust

 

abarth auspuh.jpeg

  • Maja meseca 1950.: na 32. Sajmu automobila u Torinu, pre 70 godina, brend sa škorpionom predstavio je svoj prvi Abarth Exhaust auspuh. Rođena je legenda.
  • U uobičajenom Abarth stilu, cela zajednica će učestvovati u virtuelno flashmob“ okupljanje kao deo proslave.
  • Proizvodna filozofija osnivača rezultovala je modernim izduvnim sistemima Record Monza. Od 2008. cev auspuha je prošla kroz seriju inovacija, uvek s prepoznatljivim prigušenim a ipak punim zvukom.

Četvrtog maja 1950. na 32. Sajmu automobila u Torinu Karlo Abart predstavio je ''Abarth Exhaust'', verovatno najpoznatiji dodatak čuvenih setova za konverziju koji su doneli svetsku slavu brendu sa znakom škorpiona. Danas, koncept performansi osnivača - koji se shvata kao istraživanje i razvoj inovativnih rešenja - može se videti u sofisticiranom ''Record Monza'' izduvnom sistemu kojima su opremljeni Abarth automobili poslednje generacije.

Abarth proslavlja ovu godišnjicu na društvenim mrežama tako što poziva zajednicu da učestvuje u virtuelnom ''flashmob'' okupljanju. Sa uobičajenim Abarth pozivom brend će okupiti zajednicu tako da se njihovi glasovi mogu čuti: od korisnika će se tražiti da okače Instagram priču u kojoj će imitirati zvuk auspuha svojim glasom, sa heštegom #TheRumbleLipChallenge. U suštini, izazov za prave Abarth fanove. Ta zajednica je jedan od stubova brenda sa znakom škorpiona: sada postoji 83 zvanična kluba, skoro duplo u odnosu na 2016. kao i grupa ''The Scorpionship'' koja je aktivna u EMEA regionu četiri godine, sa više od 114.000 pratilaca. Ova grupa entuzijasta i ljubitelja nastavlja da podržava brend u ovim teškim vremenima, i pokazuje da možemo da ostanemo ujedinjeni čak i na daljinu.

 

Abarth Exhaust: od sportskih trijumfa do komercijalnog uspeha

Godine 1949. Karlo Abarth je osnovao Abarth&C. i imao je odličan predosećaj da je važno da javnosti skrene pažnju na svoje uspehe na stazi. Rezultat su bili setovi za konverziju za automobile koji su se proizvodili kao standardni proizvodi, koji su povećavali njihovu snagu, maksimalnu brzinu i ubrzanje. Upečatljiva osobina poznatih setova za tjuning je izduvni sistem, koji će postati prava ikona ''Abarth stila'' tokom godina. Zvanični debi bio je na Sajmu automobila u Torinu 4. maja i predstavljao je momentalan uspeh. Prvi prototipi sadržali su jednostavan ali inovativan sistem, koji je proizvodima davao jasnu prednost u performansama sa prepoznatljivim prigušenim ali punim zvukom. Za nekoliko godina, Abarth je postao globalna kompanija: 1962. sa 375 zaposlenih proizveo je 257.000 auspuha od kojih je 65% izvezeno. Uspeh je bio momentalan i izvanredan. Prvih 50 primeraka je napravljeno za model Fiat Topolino. Takođe se mogao postaviti na više Fiat modela - od 600, preko 1100 i 1400, do 1500 - ali veliki uspeh došao je sa Fiatovim glavnim modelom: legendarnim 500. Karlo Abarth se zaljubio u njega, što je dovelo do stvaranja prvog modela Fiat-Abarth 595, koji je započeo svoju seriju pobeda na raznim stazama. U isto vreme, brend je predstavio svoje poznate ''Abarth setove za tjuning'' za podešavanje modela 500, koji su bili predmet želja javnosti.

 

Novi ''Record Monza'' izduvni sistem i njegov nepogrešivo prepoznatljiv zvuk

Od pojave novog modela Abarth 595 2008. godine, brend je ponovo pokrenuo prodaju svog Abarth sportskog auspuha koji reprodukuje klasični zvuk brenda sa znakom škorpiona. Konkretno, dupla hromirana izduvna cev vraća se dizajnu koji je korišćen za trkačku verziju 595 Assetto Corse, što potvrđuje da je staza idealna laboratorija za testiranje rešenja koja se jednog dana mogu koristiti za automobile na putevima.

Na osnovu iste filozofije dizajna, godine 2009. Abarth je predstavio set poznat kao ''Record Monza'' izduvni sistem. Ime je jasan omaž rekordu u brzini koji je ostvario Karlo Abart na istorijskoj italijanskoj stazi, gde je probio rekord ubrzanja na četvrt milje 1965. godine, kada je imao 57. godina. Moćan zvuk je direktan rezultat savršene kombinacije tehnologije Dual Mode sa četiri cevi i hrabrog dizajna. Detaljnije, Dual Mode tehnologija obuhvata ventil u dva pravca sa mehaničkom kontrolom koji je ubačen u početnom delu auspuha, kako bi pojačao krivu zadnjeg pritiska.

 

Godine 2011. bio je red na set ''Record Modena'', čiji je glavni element bio snažan, uparljiv zvuk koji proizvode auspusi visokih performansi na osnovu najnaprednijih tehnologija, uključujući sistem Dual Mode, zajedno sa upadljivim sportskim dizajnom. Može se čuti prigušen, tmurniji izvuk iz dvostrukog Akrapovič izduvnog sistema, koji je opremljen aktivnim električnim prekidačem koji se može aktivirati pritiskom na dugme Sport.

 

2018. je obeležio debi novog modela Abarth 595 i njegovog ''Record Monza Attivo'' izduvnog sistema, sa posebnim elementom u formi aktivnog ventila koji se kontroliše uz pomoć dugmeta Sport na instrument tabli. Dok je otvaranje ventila izduvnog sistema prethodno bilo zasnovano na pritisku izduvnog gasa, vozač sada može da direktno bira između ''džentlmenske vožnje'' i mračnijeg, besnijeg zvuka u klasičnom Abarth stilu. Rezultat je snažan, upadljiv zvuk, idealna kombinacija tehnologije i dizajna. Izduvni sistem ''Record Monza Attivo'' je sada dostupan kao deo standardne opreme na modelima 595 Competizione, 595 Pista i 695 70° Anniversario.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je nastao spojler 100% u izradi Abarth?

 

rsz_200518_abarth_695-70_01.jpg

  • Sve tajne novog Spoiler ad Assetto Variabile postavljenog na legendarni Abarth 695 70° Anniversario.
  • Testiran u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile poboljšava držanje na putu na brzim, mešovitim stazama, i stabilnost pri velikim brzinama.
  • Potraga za performansama, uključujući stalno unapređivanje aerodinamike, oličena je 1960-ih u aerodinamičnom ''torpedo'' modelu Abarth 1000 Bialbero Record (1960) i poznatom Abarth 1000 Corsa (iz 1966.), prvim modelom sa spojlerom od smole.

Karlo Abartov ''koncept performansi'' išao je mnogo dalje od potrage za čistom snagom, maksimalnom brzinom i ubrzanjem. Njegove misli su bile usmerene na ukupne performanse, i zato omogućile istraživanje i razvoj inovativnih tehničkih rešenja, kako bi se unapredila aerodinamika, prianjanje na stazu i snaga kočnica.

 

rsz_200518_abarth_695-70_02.jpg

 

''U istom tom duhu, proizveli smo Spoiler ad Assetto Variabile, koji je debitovao pre nekoliko meseci na ograničenoj seriji Abarth 695 70° Anniversario,'' rekao je Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za regione Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. ''U pitanju je jedno od najboljih i najpoznatijih rešenja za automobil za puteve, razvijen na osnovi filozofije našeg osnivača koji je proučavao aerodinamiku na stazi i običnim putevima. Suština primene aerodinamike može se videti na poznatom, višestruko nagrađivanom modelu iz 1950. godine, ''srebrnom torpedu'' Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina, koji je oborio više rekorda brzine, i kasnije u podjednako slavnom modelu iz 1966. Abarth 1000 Corsa, koji je jedan od prvih automobila sa spojlerom od smole.''

Novi model Abarth 695 70° Anniversario predstavlja omaž tom rekordu sa novim Spoiler ad Assetto Variabile, trkačkom komponentom u tipičnom Abarth stilu koja takođe podseća i na spojler Lancia Delta Integrale iz 1980-ih, koji je izazivao osećaj prave reli vožnje na putu.

 

rsz_200518_abarth_695-70_03.jpg

 

Spoiler ad Assetto Variabile i sve njegove tajne

Kao plod rada Abarth-ovih inženjera u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile unapređuje aerodinamične performanse automobila, i zato poboljšava držanje na brzim i mešovitim stazama, kao i stabilnost pri velikim brzinama. Za Karla Abarta, performanse su bile konstantan cilj, posebno na trkačkoj stazi. Baš kao u trci, gde nije neobično da se vidi kako tehničari ručno podešavaju ugao spojlera tako da vozač može da koriguje ponašanje automobila u skladu sa stazom i sopstvenim stilom vožnje, spojler postavljen na Abarth 695 70° Anniversario može da se ručno podešava, u 12 pozicija, sa uglom od 0° do 60°. Kako bi se ponudila maksimalna fleksibilnost, vozači imaju opciju da podese spojler u odnosu na stazu koju će odabrati, kao i da ga pozicioniraju kako žele, nezavisno od performansi.

 

Sa maksimalnim nagibom (60°), pri brzini od 200 km/h, spojler povećava aerodinamičko opterećenje na 42 kg. Posebno na brzim, mešovitim stazama, ovo obezbeđuje izuzetnu dinamiku vozila i poboljšanu stabilnost pri većim brzinama. Konkretan primer toga bila bi ''rimska krivina'' na stazi Vallelunga. Spoiler ad Assetto Variabile može da smanji korekciju skretanja za skoro 40% radi ''čistije'' i efikasnije vožnje, dajući vozaču više samopouzdanja kako bi pomerio granice. Optimizacija aerodinamike takođe utiče na akustiku, koja je podešena idealno tako da bi se smanjile turbulencije, radi komfornije vožnje. Da bi dostigao tako visok tehnički nivo, novi Abarth 695 70° Anniversario je testiran u aerodinamičnom aerotunelu u Orbasanu, južno od Torina, gde FCA testira svoja vozila. Ovaj centar za izvrsnost omogućio je da se razvije i testira Spoiler ad Assetto Variabile na modelu Abarth 695 70° Anniversario, u svim mogućim konfiguracijama i pri različitim uslovima visine vozila.

 

rsz_200518_abarth_695-70_04.jpg

 

Aerodinamika i njene prve primene, prvi spojler od smole za trkački Abarth model iz 1966.

Od 1956. do 1966. godine, ''Škorpion'' modeli su oborili 133 rekorda, što je rezultat ekstremne upotrebe koncepta i zakona aerodinamike. Ovaj sjajni istorijat obuhvata i 8 neverovatnih rekorda koje je oborio Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina godine 1960. Prvenstveno zahvaljujući upotrebi zakona aerodinamičke efikasnosti, Abarth 1000 Bialbero Record Pininfarina je odmah nazvan ''srebrni torpedo'' zbog svog glatkog izgleda. Razvijen je u aerotunelu na Politehničkom univerzitetu u Torinu, a njegova nova aerodinamika dostizala je neverovatni koeficijent čeonog otpora (Cx) od 0.20.

 

Međutim, još na osnovu osnivačevog slogana ''nedelja na stazi, ponedeljak u kancelariji'', pokazalo se da je neophodno da se  unapredi i aerodinamika ''običnih'' trkačkih automobila takođe. Abarth je to postigao kombinujući rad sa zvaničnim timom i proizvodnju trkačkih komponenti sa sportskim i komercijalnim uspesima. Do 1970-ih Abarth-ovi sportski paketi za modifikaciju pretvarali su gradske automobile u pobednike trka, omogućivši mnogim mladim vozačima da započnu uspešnu karijeru u trkanju.

 

Prvi model koji je iskoristio ova saznanja iz aerodinamike bio je Abarth 1000 Corsa (trkačka verzija putničkog 600). Godine 1962. njegove pobede su bile česte, i prolazio je kroz finiš sa poznatom otvorenom zadnjom delom koji, pored što je oslobađalo toplotu motora, jasno predstavljala i aerodinamičku prednost. Genijalni Abarth je onda napravio spojler od smole 1966. godine postavši jedna od prvih kompanija koja je upotrebila tu komponentu na automobilu. Model Abarth 695 70° Anniversario Spoiler ad Assetto Variabile predstavlja omaž ovom rekordu, dokazujući da su trkačke staze uvek bile idealan poligon gde se brend Abarth oproba, kako bi testirao tehnička i tehnološka rešenja pre ugradnje na ''Škorpion'' modele.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth godina uspeha
 

Luca Napolitano.jpg

  • Za Abarth, 2020. je bila godina uspeha: na trkama, Abarth 124 reli model osvojio je FIA R-GT kup - suštinski Gran Turismo svetskih šampionata - treću godinu za redom.
  • Italijanski i nemački F4 šampionati ''powered by Abarth'': priča o uspehu i promociji mladih talenata se nastavlja.
  • Na italijanskom F4 šampionatu, mladi Gabrijel Mini je postao prvi pobednik iz Italije u istoriji ovog takmičenja.
  • Komercijalni uspesi, takođe: tržišni udeo porastao skoro 50% veći u odnosu na 2019. čime je postavljen istorijski rekord, a 595 Scorpionero i 595 Monster Energy Yamaha ostvarili su 80% svoje prodaje izvan domaćeg italijanskog tržišta.
  • Pored pobeda na putevima, Abarth digitalni dan oborio je Ginisov rekord u kategoriji najvećeg digitalnog okupljanja u istoriji.

2020. godina je bila puna zadovoljstva za Abarth, koji je zabeležio važne sportske trijumfe na relijima i na stazama, kao i komercijalne uspehe sa svojim poslednjim specijalnim serijama.

Luka Napolitano, direktor brendova Fiat, Lancia i Abarth za EMEA region, rekao je: ''Ponosno slavimo pobedu na FIA R-GT kupu već treću godinu za redom sa reli modelom Abarth 124 - koji je u suštini Gran Turismo svetskih šampionata, i koga je vozio Andrea Mabelin iz Italije. Ovaj italijanski vozač je takođe osvojio Abarth reli kup 2020. Nakon što je osvojio tri šampionata za redom, 124 je ostao pobednik u R-GT klasi, sa više od 100 pobeda. Hteo bih da čestitam Gabrijelu Miniju, mladom nacionalnom talentu, nadi međunarodnog moto-sporta i prvom Italijanu koji je osvojio F4 šampionat u ovoj zemlji, kao i Džoniju Edgaru, pobedniku nemačkog F4 šampionata. Promocija mladih talenata - zamislite, čak 7 od top 10 vozača na F4 listi su prvenci, uključujući i Minija - i promocija moto-sporta čine deo istorije Abarth. Konkretno, trkanje je uvek bilo najbolje i najteže mesto za dokazivanje, u kome se motori i tehnološka rešenja oprobaju u ekstremnim uslovima, kako bi se povećale performanse i pouzdanost kako na trkama tako i za modele u masovnoj proizvodnji, koju omogućava prenos tehnologije.''

 

Uprkos ovom kompleksnom periodu, Abarth se takođe istakao vrlo interesantnim rezultatima u komercijalnoj sferi. Predstavljanje dve nove specijalne serije, od kojih je svaka ograničena na 2000 primeraka, 595 Scorpionero i 595 Monster Energy Yamaha, bilo je uspešno, i rezultati su pokazali da se tržišni udeo povećao na oko 50% u odnosu na 2019, sa više od od 80% prodaje izvan Italije. Uzevši ove uspehe kao početnu tačku, ''Škorpion'' je sada spreman da prihvati nove izazove i u svetu moto-sporta i na međunarodnom tržištu tako što nastavlja da osvežava svoju ponudu u 2021: nove boje, novi ukrasni elementi i novi detalji koji će naglasiti dvostruki duh brenda - stil i performanse. Nova gama će uskoro biti otkrivena, i biće dostupna od februara. Abarth će takođe učvrstiti svoju posvećenost trkanju učešćem na Formula 4 šampionatima, sa ciljem da izveze ovaj pobednički format u najinteresantnije strane šampionate, kako iz sportske tako i iz takmičarske perspektive. Saradnja sa privatnim reli timovima će se takođe nastaviti kao deo Abarth Customer Sport projekta, sa tehničkom i tehnološkom podrškom u pit-stopu.

 

Novi Abarth 595 Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha, dvostruki duh brenda Abarth

Prenos tehnologije sa trka na masovnu proizvodnju može se jasno videti u dve specijalne serije Abarth 595 Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha koje su predstavljene u septembru, i obe su opremljene 1.4 Abarth T-Jet motorom, takođe su osnova za Formula 4 jednosedišne modele. Dva nova otelotvoruju dvostruki duh brenda, kao i njegove dve osnovne vrednosti: nasleđe i zabavu.

 

Adrenalinom ispunjena serija Abarth 595 Monster Energy Yamaha predstavlja savršen izraz zajedničkih vrednosti brenda ''Škorpion'' i brenda Yamaha, koje su zasnovane na performansama, trkama, tehnologiji i zabavi. Proizveden je u ograničenom izdanju od 2000 jedinica, i ovaj novi model inspirisan je izgledom i enterijerom modela YZR-M1 Monster Energy Yamaha MotoGP 2020 sa ''Monster kandžom'' dodatom na haubu, kao omaž novom partnerstvu sa poznatim brendom energetskih pića. Partnerstvo sa Yamahom traje od 2015. godine, i sa predstavljanjem ove nove specijalne serije, ta veza je ojačana, a zasnovana je na sposobnosti da se prevaziđu sportske i trkačke prepreke ''izlaskom na ulice'' sa mnogim specijalnim serijama punih adrenalina: Abarth 595 Yamaha Factory Racing Edition (2015.), dvosedišnim Abarth 695 biposto Yamaha Factory Racing Edition (2015.), i konačno, Limited Edition Abarth 695 XSR Yamaha (2017.).

 

Druga specijalna serija, ekskluzivni Abarth 595 Scorpioneoro je ograničena serija od samo 2.000 primeraka koja predstavlja omaž poznatom A112 Abarth ''Gold Ring'' modelu, bolje poznatom ljubitelja kao A112 Abarth ''Targa Oro''. Zaista ekskluzivan automobil, samo 150 modela je proizvedeno 1979. godine, svi crne boje, sa zlatnim detaljima, sofisticiranim enterijerima i širokim asortimanom opreme u okviru standardnog paketa, u skladu sa italijanskom tradicijom granturismo automobila. Više informacija o dve specijalne Abarth serije dostupno je na ovom linku.

 

Sportski uspesi sezone 2020.

Među glavnim trijumfima prošle sezone, ističu se treća pobeda brenda Škorpion za redom na FIA R-GT kupu, koju je ostvario mladi Italijan Andrea Mabelini, zajedno sa Virdžinijom Lenci u Berninini Rally timskom automobilu. Godine 2018. Francuz Rafael Astije osvojio je ovu prestižnu titulu, a 2019. ju je odneo Italijan Enriko Brazoli. Mabelini je takođe osvojio Abarth Rally Cup 2020. godine, jednokratni šampionat za vozače u trci za evropsku titulu, u modelima Abarth 124 rally.

 

Čist adrenalin i u F4 šampionatima ''powered by Abarth'' u Nemačkoj i Italiji, čiji su rasporedi isprepletani i unakrsni, gde su jednosedišni modeli sa Abarth motorima imali 18 različitih pobednika i 23 vozača koji su se popeli na podijum. Ali na kraju šampionata, imali su samo jednog pobednika. U italiji, po prvi put u 7 izdanja, pobednik je bio Italijan: 15-godišnji Gabrijel Mini, koji je nanizao 4 pobede i 15 plasmana koji nose poene, pobedio je u seriji nedelju dana unapred. Emocije su bile podjednako jake kada je na nemačkom F4 šampionatu pobedu odneo 16-godišnji Britanac Džoni Edgar. Tokom sezone, imao je 6 pobeda i 13 plasmana, osvojivši titulu u poslednjoj trci nakon tesne trke sa Amerikancem Džekom Krofordom i Fincem Elijasom Sepanenom, druga dva konkurenta. Zajedničkanit koja spaja dva šampionata je 1.4 Abarth T-Jet motor sa 160 KS, što je dokazalo njegove performanse i pouzdanost.

 

Formula 4 je osnovana 2014. na osnovu ideje predsednika FIA Žana Tota i odabrala je Abarth kao tehničkog partnera koji će obezbediti motore. Zahvaljujući izvanrednom odnosu težine i snage, moćan i pouzdani 1.4 Abarth Turbo motor sa 160 KS postavljen na Tatuus jednosedišni model garantuje visoke performanse (maksimalnu brzinu od 240 km/h; ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 5 sekundi). Njegova famozna pouzdanost takođe znači da se sezonski troškovi za timove i vozače mogu kontrolisati. Zato ispunjava FIA uslove za obuku za vozače Formula klase budućnosti, i to je održivo zbog nižeg troška po sezoni, u skladu sa vrednostima FIA i Abarth-a u pogledu razvoja mladih talenata. Od 2014. godine, više od 350 vozača došlo je na staze kako bi dokazali svoje veštine. U nekim slučajevima, dostigli su vrhunac svoje stručnosti, na primer u slučaju Lensa Strola, prvog pobednika italijanskog F4 šampionata ''powered by Abarth'' 2014. godine, koji je sada vozač Formule 1. Nemac Mik Šumaher, sin bivšeg Ferrari vozača Mihaela, takođe se trkao u F4 2016. godine i osvojio je Formula 2 svetski šampionat prošle godine.

 

Uspeh i na digitalnim platformama

Porodica Abarthisti fanova nastavlja da pruža tople dobrodošlice čak i prošle godine kada je događaj povodom Dana Abarth-a održan u virtuelnom obliku. Zaista, zajednica je omogućila brendu Abarth da obori Ginisov rekord. Ljubitelji brenda Abarth su se okupili na mreži na spektakularnom onlajn događaju, koji je postao najveće digitalno okupljanje na svetu zahvaljujući učešću svih njegovih fanova, koji su postavili 868 fotografija svojih Abarth automobila na posebnoj Facebook stranici tokom jednog sata: to je bio rekord koji je oborio Abarth digitalni dan.

 

potpis.png

 

Ne zaboravite klik na CC za ENG titlove:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećan rođendan, Abarth!

  • 31. marta godišnjica je brenda Abarth koji je uvek bio sinonim za performanse i stil.
  • Značka brenda razvijala se tokom vremena i ostajala verna svojim osnovnim vrednostima, od realističnog ''Škorpiona'' iz 1949. do današnjeg Abarth štita koji kultnog ''Škorpiona'' uokviruje.
  • Nagrade koje je Abarth prikupio uključuju preko 10.000 pobeda, 10 svetskih rekorda, 4 svetska reli šampionata, nekoliko jubileja, ali  naravno i evoluciju proizvoda sa nedavno predstavljenom gamom za 2021. godinu.

abarth naslovna01.jpeg

 

Bio je 31. mart 1949. godine kada je italijansko-austrijski inženjer Karlo Abart (Carlo Abarth) osnovao Abarth & C. stvorivši brend koji će postati sinonim za stil i performanse sa automobilima koji obaraju rekorde, revolucionarnom opremom za modifikaciju, i nezaboravnim trkama. Ima poznati logo ''Škorpiona'' koji ljubitelji vožnje širom sveta prepoznaju i koji je inspirisan horoskopskim znakom osnivača. ''Škorpion'' savršeno otelotvoruje filozofiju sveže stvorenog trkačkog tima koji se specijalizuje za ''male ali ubitačne'' automobile.

 

Istorija i logo brenda Abarth su isprepletani njegovim sportskim pobedama, koje su počele veoma rano. Prva je bila kategorijska pobeda na poznatoj ''Palermo-Monte Pellegrino'' brdskoj trci 1950. godine sa poznatim vozačem Taciom Nuvolarijem (Tazio Nuvolari), ''Letećim Mantuancem'', za volanom modela Abarth 204A. Potom je 1954. godine Karlo Abart odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, amblema pobeda u ''sportskim borbama'', kao pozadinu za ''škorpiona''.

 

abarth01.jpg

 

1962. godine, Abarth 1000 Bialbero je osvojio prvi od šest uzastopnih Svetskih šampionata proizvođača, i tri nova elementa su dodata na logo da bi se proslavila ova važna titula, crno-bela kockasta zastava, reči ''Campione del mondo'' (Svetski šampion) ispisane crvenim kockastim slovima na žutoj pozadini, i stilizovani lovorov venac. Osvežena verzija logoa predstavljena je 1969. godine. Najveće promene su bile na ''Škorpionu'', samom simbolu kompanije iz Torina, koji je bio više stilizovan, potpuno crn, i prvi put, sa oba klešta uperena prema gore. Slova su takođe promenjena. Sada su bela na crnoj pozadini i samo ispisuju reč Abarth.

 

Abarth je 1971. godine kupila kompanija Fiat, i italijanska zastava se pojavila na pozadini logoa iza reči Abarth kako bi se naglasio njegov italijanski karakter. Današnji logo je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje sve prepoznatljive osobine ''Škorpiona'', ali u izrazito aktuelnijoj i modernijoj šemi sa kleštima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita. 2019. godine je dodata svečana verzija štita sa kockastom zastavom na 70. godišnjicu brenda Abarth. Ovaj logo su ponosno nosili isključivo automobili koji su napravljeni tokom 70. godišnjice. Verzija sa svečanom bojom značke je takođe napravljena te godine, posebno razvijena samo za model ograničene serije 695 70th Anniversary, koji je napravljen u samo 1949 primeraka, a u čast godine kada je brend stvoren.

 

Svi Abarth automobili imaju drugi logo na zadnjem delu dva bočna panela koji odražava važan emblem koji su Abarth trkačka vozila ponosno nosila od 60-ih godina prošlog veka. Ovaj logo ima tipični Abarth žuto-crveni štit koji okružuje ''Škorpiona'' sa dodatom munjom u bojama italijanske zastave. To je iskrena počast za posvećenost brenda Abarth trkanju, koje je od najranijih dana viđeno kao najbolji način za ispitivanje inovativnih tehničkih i tehnoloških rešenja koje su imale za cilj unapređivanje performansi i pouzdanosti Abarth trkačkih vozila, a koja bi se kasnije koristila za proizvodnju automobila.

 

abarth03.jpg abarth02.jpg abarth05.jpg

 

Posvećenost trkanju traje do današnjeg dana, i na stazi i na šljunku. Na stazama, Abarth snabdeva motorima i italijanski i nemački F4 šampionat, mesto za obuku budućih šampiona F1, a u reli trkama, Abarth 124 Rally će biti protagonista FIA-ERC, Evropskog reli šampionata već treću uzastopnu godinu. Bez ikakve sumnje, trkanje, sportski izazovi, takmičenje i neprekidna potraga za performansama su vrednosti koje kupci brenda Abarth žele i pronalaze u proizvodnim modelima, što je dokazano komercijalnim uspehom, gde je ''Škorpion'' povećao svoj tržišni udeo za 50% u 2020. u odnosu na prethodnu godinu.

 

Uspesi se nižu kako godine prolaze, i za svoju 72. godišnjicu brend Abarth je upravo predstavio svoju novu gamu za 2021. godinu, koja se sastoji od 595, Turismo, Competizione i Esseesse verzija. Četiri različita paketa opreme, ujedinjena tipičnim karakteristikama sportske ikone: uživanje u vožnji, visoko-adrenalinske performanse i rika izduvnog sistema. Takođe su dostupne i nove boje i novi detalji, poput ekskluzivnih kožnih sedišta. Kako bi se odala počast istoriji i uspesima u reli trkama, nova mate plava Blu Rally shema bojenja za novi 595 Competizione podseća na Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, dok nove 17-inčne alu felne podsećaju na one sa modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih.

 

abarth06.jpg abarth04.jpg

 

Godišnjica se proslavlja zajedno sa velikom zajednicom entuzijasta koja je uvek bila žila kucavica brenda i koja će biti protagonista i ovog posebnog dana. Kroz društvene kanale brenda, fanovi se pozivaju da podele svoje viđenje Abarth logoa crtežima, slikama i umetničkim delima koja mogu da predstave suštinu ''Škorpiona''. Izabrani projekti će biti vidno istaknuti na profilima društvenih mreža brenda Abarth. Štaviše, preko 140.000 članova ''Škorpionske'' zajednice će dobiti popust koji će važiti tokom 2021. godine za kupovinu zvaničnih proizvoda sa nove e-radnje brenda Abarth klikom ovde.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni Abarth 1000 SP

 

214261-Abarth 04.jpg

 

Abarth je javnosti prikazao modernu interpretaciju nekadašnjeg trkačkog modela 1000 SP (Sport Prototipo), ali u saopštenju nije otrkriveno mnogo detalja.

 

214262-Abarth 03.jpg

 

Ipak, poznato je da se ovaj moderni Abarth 1000 SP bazira na Alfa Romeu 4C Spider i da ga pokreće centralno postavljeni 1.75 četvorocilindrični turbo motor sa 240KS.

 

214264-Abarth 02.jpg

 

Takođe, ovaj 1.074 kg teški dvosed (u konstrukciji su upotrebljena ugljenična vlakna) može da postigne maksimalnih 250 km/h.

 

214263-Abarth 01.jpg

 

Iz kompanije su potvrdili da su napravili samo jedan primerak, koji će biti prikazivan na događajima sa klasičnim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turismo Competizione, legendarno ime utkano u brend sa značkom Škorpiona

 

Abarth ist.jpg

  • Skraćenica ''TC'', od Turismo Competizione, povezana je sa korenima brenda Abarth. Prvi automobil koji je nosio to ime je bio Fiat-Abarth 850 TC, koji sada slavi 60. godišnjicu.
  • Ova skraćenica otelotvoruje sposobnost brenda Abarth da kombinuje udobnost automobila za svakodnevnu upotrebu sa svojim sportskim karakterom čineći ga pogodnim za putovanja i spremnim za trke preko vikenda.
  • Turismo i Competizione sada su obeležja dve verzije novog modela Abarth 595, kao dve duše brenda: stil i performanse.

Ova godina označava 60. godišnjicu modela Fiat-Abarth 850 TV, prvog Škorpiona koji je nosio Turismo Competizione skraćenicu, otkrivajući svoj dvostruki karakter samim imenom.

Danas, isti istorijski nazivi - Turismo i Competizione - predstavljaju obeležja dve verzije novog modela Abarth 595, ikone brenda Škorpion koji savršeno otelotvoruje dve duše brenda: stil i performanse. Abarth nastavlja da raste: nakon izuzetno pozitivne 2020. sa povećanjem tržišnog udela od skoro 50% u poređenju sa 2019. godinom, pozitivni trend u Evropi je potvrđen u prva 4 meseca 2021. godine zahvaljujući novoj gami Abarth 595 za 2021. i osveženim modelima 595 Turismo i 595 Competizione.

 

Performanse koje podižu adrenalin, zvuk auspuha, prepoznatljivi dizajn i uživanje u vožnji su i dalje tajne uspeha malog superautomobila brenda Abarth, koji nastavljaju budi bogata osećanja, i na putu i na stazi, isto kao i Fiat-Abarth 850 TC iz 1961. godine, autentična posebna serija koja je podjednako savršena i za svakodnevnu upotrebu i za trkanje na stazi, i koja sada slavi svojih ''prvih 60 godina''. Svojim imenom i svojim duhom, modeli 595 Turismo i 595 Competizione stoga podsećaju na jedno od najpoznatijih kreacija Karla Abarta. 1961. godine, on je preobrazio tihi porodični automobil u praktičnu, laganu i brzu trkačku zver koja je osvojila mnoga evropska takmičenja.

 

Abarth 850 TC iz 1961. godine, rađanje legende brenda sa značkom Škorpiona
Tokom 1960-ih godina i ekonomskog čuda tog doba, Fiat je poveo Italiju na put sa modelima 500 i 600. Karlo Abart je sa oba ova modela uspeo da proizvede praktične automobile visokih performansi koji su potukli svoje protivnike na evropskim stazama, time stvarajući legendu brenda Škorpion. Februara 1961. godine, osnivač brenda napravio je jednu od najsrećnijih transformacija u svojoj karijeri: Fiat-Abarth 850 TC. Za početnu tačku je uzeo model Fiat 600 D, koji je imao 4-cilindarski redni motor od 767 cc, povećavajući prečnik klipa na 62,5 mm, hod klipa na 69 mm, i zapreminu motora na 847 cc. Novi klipovi su povećali stepen kompresije na 9:2:1 i - zahvaljujući usvajanju nove, snažnije bregaste osovine, Solex karburatora od 32 mm, novog filtera vazduha, druge radilice i izduvnog sistema pogodnog za sportsko upotrebu – motor je postizao 52 KS pri 5.800 opm. Ovaj moćniji automobil je mogao da postigne 140 km/h, tako da je bilo potrebno raditi na sistemu kočenja, gde su diskovi zamenili bubnjeve na prednjim točkovima. Model 600 kojeg je modifikovao Abarth uskoro menja svoj izgled: ispod prednjeg branika su postavljeni hladnjaci ulja; a onda da bi se sve snažniji motor još više rashladio, gepek je podupiračima držan uspravno, najavljujući ono što će postati zadnji spojler, još jedna tipična karakteristika uzbudljivog Abarth vozila.


Uspesi na stazi su ubrzo usledili, posebno u teškim trkama izdržljivosti, koje su naglasile performanse modela 850 TC i njegove dalje evolucije, poput modela 1000 i Radiale, ali i pouzdanost majstorskog rada brenda Abarth. Kako bi se ovo ilustrovalo, mora se pomenuti 1961 500 km, trka na legendardnoj Nirburgring Nordšlajfe stazi u Nemačkoj. Kako bi se proslavio ovaj poduhvat, napravljeno je posebno izdanje. Poznato kao Fiat Abarth 850 TC Nürburgring, ubrzo ga je pratila nova verzija još jačih performansi, 850 TC Corsa/65. Pored osvojenih sportskih nagrada, Abarth 850 TC je takođe hvaljen zbog njegove unutrašnjosti, koja je imala Jaeger instrument tablu i aluminijumski volan sa tri kraka.


Sa industrijskog gledišta, proizvodnja modela 850 TC je omogućena kroz sporazum sa kompanijom Fiat, koja je obezbedila proizvodnju brojnih modela 600 D posebno namenjenih za Abarth radionice na bulevaru Corso Marche u Torinu, gde su usavršavani. Zaista, skraćenica ''TC'' ima i svoju sopstvenu priču. Ne samo da podseća na svog prethodnika 850 TC, nego je i kasnije dobila tehničko značenje, na primer u modelu Abarth Ritmo TC 125: u stvari, skraćenica TC („Twin Cam“ u ovom slučaju) se odnosila na dvostruku bregastu osovinu u motoru.

 

Abarth 595 Turismo i Abarth 595 Competizione, odvažni u svojim performansama i prefinjeni u svom stilu
Modeli Abarth 595 Turismo i Abarth 595 Competizione, dostupni kao hečbek i kabriolet sa električnim krovom, su dizajnirani sa dve različite ciljne grupe u vidu. Zahvaljujući specifikacijama nivoa opreme, ova dva modela imaju moćan karakter, koji ih čini jedinstvenim. 595 Turismo je omaž stilu i udobnosti koji je tipičan za italijanska gran turismo vozila, namenjena onima koji žele da se izdvajaju svojim stilom, onima koji vole grad, ali žele da ga iskuse u stilu. 595 Competizione je namenjen puristima, onima koji vole performanse i sportski karakter bez ograničenja, one koji žele da uživaju na putu na isti način kao i na stazi, one koji se nikada ne predaju da pretvore putovanje u izuzetno iskustvo.


Specifikacije za standardnu verziju su izvanredne i opsežne, uključujući novi 7-inčni radio sa ekranom osetljivim na dodir, polieliptična prednja i dnevna duga svetla, sistem kočenja visokih performansi koji je specifičan za Abarth, i dugme da se izabere „Scorpion“ režim vožnje za vožnju sa maksimalnom obrtnom momentu, kalibracijom servo volana i boljim odzivom motora na papučicu za gas. Plus, kako bi se odala počast sportskoj istoriji brenda Abarth, 595 Competizione ima nekoliko istorijskih detalja u dizajnu: nova mat Blu Rally plava boja sa modela Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih i nove 17-inčne alu felne, koje podsećaju na one sa modela Lancia Delta Rally Integrale iz 1990-ih.

 

Ispod haube je neukrotivi i moćni 1.4 T-Jet motor koji zadovoljava Euro 6D-Final standard, sa dva nivoa snage - 165 KS u modelu Turismo i 180 KS u Competizione, isti onaj na kome su zasnovani motori automobila koji se takmiče u Formula 4 šampionatima u Italiji i Nemačkoj.

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abarth 1000 SP u ograničenoj seriji

 

214261-Abarth 04.jpg

 

Abarth je u maju ove godine javnosti prikazao modernu interpretaciju nekadašnjeg trkačkog modela 1000 SP (Sport Prototipo), koji je po najavama trebalo da ostane samo zanimljivi unikat. Ipak, pojedni italijanski mediji su sada objavili informaciju da će Abarth napraviti (veoma) ograničenu seriju modernog 1000 SP modela. U pitanju je samo pet primeraka i, kako stvari sada stoje, svi su već unapred prodati. Nažalost, cena se u kratkoj vesti ne navodi.

 

214263-Abarth 01.jpg

 

Podsećanja radi, Abarth 1000 SP se bazira na Alfa Romeu 4C Spider, pokreće ga centralno postavljeni 1.75 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 240KS i ima zadnji pogon. Takođe, ovaj 1.074 kg teški dvosed (u konstrukciji su upotrebljena ugljenična vlakna) može da postigne maksimalnih 250 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Abarth 595 gama: Škorpion opet ubada

 

New_Abarth_695_Competizione_pack_e_695_Turismo_pack_(1).JPG

  • Na scenu stupa nova, legendarna Abarth gama: dva modela, dve verzije pogona i četiri paketa za nadogradnju i ostaje odana svom DNK.
  • Abarth nastavlja da pretvara obično u izuzetno svojom posvećenošću osnivačkim vrednostima: Performansama i Stilu.
  • Novi Abarth 595 je prepoznatljiv model koji osigurava radost i zadovoljstvo vožnje: motor sa zadnjim pogonom koji nudi 165 konjskih snaga opremljen turbo punjačem marke Garrett.
  • Smelost i elegancija izdvajaju Abarth 695. Sa snagom do 180 konjskih snaga i opremom bez premca, najbolji model ponude pogodan je za gospodstvene vozače.
  • Četiri paketa za nadogradnju dodatno poboljšavaju dvostruku dušu ovog brenda. Paketi 695 Turismo i 595 Turismo su za sofisticiraniji i oštriji stil; Paketi 695 Competizione i F595 su usmereni na dinamičnije vozače.

New_Abarth_695_Competizione_pack_e_695_Turismo_pack_(2).jpg

 

Pretvaranje običnog u izuzetno nudeći najbolje proizvode u segmentu kompaktnih sportskih automobila je misija brenda Abarth koji je oduvek bio sinonim za italijanske performanse i stil. Danas, samo nekoliko nedelja pre svoje 73. godišnjice, škorpion ponovo ubada uvođenjem svoje nove serije 595, koja odaje počast inventivnosti svog osnivača Karla Abarta (1908 - 1979). Kao stalni deo Abarthovog DNK, koncept nadogradnje je navodio rad dizajnera, inženjera i tehničara na redizajniranju serije bezvremenskih ikona za 2022. godinu.  

 

New_Abarth_695_Competizione_pack_(1).JPG New_Abarth_695_Competizione_pack_(2).jpg New_Abarth_695_Competizione_pack_(3).JPG New_Abarth_695_Competizione_pack_(4).jpg


Sada dostupni u dva modela i nivoa snage, Abarth 595 sa 165 KS i Abarth 695 sa 180 KS imaju posebne karakteristike koje bude emocije kod kupaca koji su više zainteresovani za still, ali i kod onih kojima su performanse obavezne. Obe verzije nude uzbudljive performanse, bučan izduvni sistem, zanimljiv i razigran, a opet smeo stil i, naravno, radost vožnje. 

Polazeći od ovih ''osnova'', kupci mogu da naprave automobil koji najbolje odgovara njihovim ukusima i potrebama uz pomoć četiri paketa napravljena držeći se najautentičnijih tradicija brenda Abarth. Na um odmah padaju škorpionovi legendarni kompleti za prilagođavanje, koji su šezdesetih godina pretvarali standardna vozila u nenadmašne trkačke automobile. Uz očuvanje dvostruke duše brenda u odnosu na njegove ciljne kupce, danas se prilagođena vožnja i dalje može postići sa jednim od četiri paketa konverzije. 

 

New_Abarth_695_Competizione_pack_(5).JPG New_Abarth_695_Competizione_pack_(9).JPG New_Abarth_695_Competizione_pack_(8).JPG New_Abarth_695_Competizione_pack_(10).JPG

 

Abarth 595 može biti opremljen sa ''595 Turismo'' paketom koji se više fokusira na stil, i paketom ''F595'', koji naglašava performanse. Slično tome, već ekskluzivni Abarth 695 može se dodatno prilagoditi prefinjenim ''695 Turismo'' paketom ili ''695 Competizione'' paketom.  Konačno, kreirano je 7 paketa za kupce koji žude za još sveobuhvatnijim vozilom. Oni kombinuju najpopularnije opcije, uz značajne finansijske uštede i dostupni su za oba modela (osim Racing Stile paketa, koji je ekskluzivan za Abarth 695). 

 

New_Abarth_695_Competizione_pack_(7).JPG New_Abarth_695_Competizione_pack_(11).jpg New_Abarth_695_Competizione_pack_(13).jpg New_Abarth_695_Competizione_pack_e_695_Turismo_pack_(3).jpg

New_Abarth_695_Turismo_pack_(1).JPG New_Abarth_695_Turismo_pack_(2).JPG New_Abarth_695_Turismo_pack_(3).jpg New_Abarth_695_Turismo_pack_(4).JPG
                     

Jedna od najznačajnijih karakteristika ovog poslednjeg paketa je svakako ''ad Assetto Variabile'' spojler- sa 12 podesivih pozicija, 0 sa nagibom od 0° do 60° - što omogućava povećanje aerodinamičkog opterećenja, rezultirajući poboljšanom stabilnošću pri krivinama i većim odzivom u mešovitim deonicama. U položaju maksimalnog nagiba (60°), spojler povećava aerodinamičko opterećenje do 42 kilograma pri brzini od 200 km/h. Ova sportska karakteristika vraća nas u svet trka i legendarnu istoriju Škorpiona u njoj. 

 

Spoiler ad Asssetto Variabile.jpeg

 

Abarth 595: 165 konja čistog adrenalina
Model 595 je osnovni model ponude brenda Abarth i nudi niz pogodnosti, koje osiguravaju uživanje i zadovoljstvo vožnje vozila sa oznakom škorpiona. Silueta je poboljšana aluminijumskim felnama od 16 inča, duplim hromiranim izduvnim sistemom, prednjim svetlima za maglu i poklopcima retrovizora u boji karoserije. Unutrašnje lajsne i ručke vrata su  od satenskog hroma. Osim toga, siva komandna tabla savršeno se uklapa sa crnom tkaninom sedišta, detaljima u kabini, volanom i ručicama menjača. 

 

New_Abarth_695_Turismo_pack_(5).JPG New_Abarth_695_Turismo_pack_(6).JPG

New_Abarth_695_Turismo_pack_(7).JPG New_Abarth_695_Turismo_pack_(8).jpg


U pogledu sportske opreme, za kraj su tu poklopci za papučice od nerđajućeg čelika - trkački element koji dobro funkcioniše u kombinaciji sa upravljačem sa ravnim dnom sa fokusnom tačkom, dizajniranim za efikasniju sportsku vožnju. Ove estetske karakteristike odražavaju tipične vrednosti stila i udobnosti italijanskog granturizma. Međutim, novi Abarth 595 takođe predstavlja izbalansiran izraz sportskog duha, što pokazuje njegovo zadnje vešanje Koni i specijalni kočioni sistem visokih performansi brenda Abarth koji nudi najviše sigurnosti zahvaljujući svojim ventilirajućim diskovima od 284 mm napred i 240 mm pozadi. 

 

Srce novog Abarth 595 je 1.4 T-jet Euro 6D Final motor od 165 ks, opremljen povećanim turbo punjačem marke Garrett sa geometrijskim odnosom kompresije 9:1. Ova kombinacija obezbeđuje maksimalnu brzinu od 218 km/h i ubrzanje u petoj brzini od 80 do 120 km/h za samo 7.8 sekundi. Pogon u Tatuus bolidu, koji se takmiči u italijanskom i nemačkom šampionatu Formule 4, potiče od istog motora. Dolazi sa ručnim menjačem, ali se može opremiti - po zahtevu - sa 5-stepenim automatskim menjačem sa ručicama na volanu.  Ubrzava od 0-100 km/h za 7.3 sekunde sa ručnim menjačem i za 7.4 sekunde sa sekvencijalnim automatskim menjačem. Na kraju, u pogledu tehnologije, Abarth 595 nudi DAB radio standard sa ekranom osetljivim na dodir od 7 inča sa opcijom za Apple CarPlay i kompatibilnošću sa Android AutoTM softverom.

 

New_Abarth_F595_pack.jpg New_Abarth_F595_pack.jpg

 

595 Turismo, idealan izbor za modernog i elegantnog vozača 
Dostupan za model Berlina ili Cabrio Abarth 595, paket 595 Turismo kombinuje ono najbolje u sportskom duhu i ekskluzivnosti u velikoj tradiciji italijanskog granturizma.  Važni elementi dizajna spojeni su kako bi kreirali ovaj paket, uključujući satenske hromirane poklopce retrovizora, lake aluminijumske felne Granturismo od 17 inča, specijalnu značku na karoseriji i sedišta presvučena crnom ili braon kožom.

                          

F595 za entuzijaste motosporta 
Kupac modela Abarth 595 može se dodatno prilagoditi paketom F595: koncentracija trkačkih karakteristika, sposobna da zadivi entuzijaste motosporta koji očekuju najviše performanse od svojih vozila. Jedna od najznačajnijih osobina je svakako izduvni sistem Record Monza Sovrapposto. On je evolucija legendarnog sistema Record Monza, sa novom konfiguracijom i četiri cevi —dva na svakoj strani - koji su vertikalno postavljeni. Izduvni ventil se kontroliše putem škorpion tastera na kontrolnoj tabli. To omogućava vozaču da bira, jednostavnim pritiskom dugmeta, između džentlmenskog zvuka motora i Abarthovog tradicionalne, dublje i grublje rike. Paket F595 upotpunjava Koni prednje vešanje, mat crna kontrolna tabla, 17-inčne felne od legure i posebna značka „F595“ koja predstavlja omaž Formuli 4, čiji  motor izrađuje Abarth.

 

New_Abarth_695.jpeg New_Abarth_595_Turismo_pack.jpg

 

Abarth 695 sa 180 KS, vrhunski, nenadmašni model game

 

New Abarth 695 Turismo pack (9).jpg


Novi Abarth 695 ističe se svojim prepoznatljivim stilom sa visokim performansama i posvećen je onima koji nikada ne odustaju od pretvaranja vožnje u uzbudljivo iskustvo. U poređenju sa opremom koja je već prisutna na modelu 595, agresivni 695 dodaje neke elemente koji naglašavaju njegov sportski karakter, kao što je sedište od Sabelt Fabric tkanine sa mat sivom školjkom i specijalnim felnama od legure od 17 inča.  Osim toga, uključuje čuveni izduvni sistem Record Monza sa svojom nepogrešivom rikom, koji je pratio generacije vozače Abartha i uvek je bio sinonim za snagu i performanse.

 

Novi Abarth 695 je opremljen snažnim 1.4 T-jet motorom koji isporučuje 180 KS i 250 Nm obrtnog momenta pri 3.000 obrtaja sa maksimalnom brzinom od 225 km/h i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 6.7 sekundi. Isti sportski duh važi i za Koni FSD amortizere na obe osovine i snažan kočioni sistem koji ima crvene, prednje Brembo čeljusti sa 4 klipa i ventilacione diskove od 305 mm napred i 240 mm pozadi. Ovo omogućava brzo ubrzanje i efikasno kočenje, što je neophodno za prijatnu, sportsku vožnju. Pored izuzetnih performansi, novi Abarth 695 pruža prefinjeniji stil, kao što se može videti u njegovim detaljima u boji ''tar cold gray'': od lajsni do kvaka i poklopaca retrovizora. Isti izbor boja stvara jedinstvenu kontrolnu tablu, koja je oduvek bila simbolični element Abarth modela. Ekskluzivnost materijala se takođe lako može videti u kokpitu presvučenom alkantarom, u volanu koji kombinuje alkantaru i ugljenična vlakna i u aluminijumskoj ručici menjača. Smenjivanje finih materijala i više tehnoloških elemenata dizajna stvara jedinstvenu i ekskluzivnu kombinaciju u ovom segmentu tržišta.

 

New_Abarth_595_Turismo_pack.jpg New_Abarth_595.jpg New_Abarth_695_Competizione_pack.jpg

 

695 Turismo, nepogrešiv stil vozača džentlmena
Za sportske kupce i ljubitelje finih materijala, škorpionski brend je kreirao paket 695 Turismo, koji poboljšava stilske karakteristike Abartha 695 u modelima hečbek ili kabriolet. Ovo se može odmah videti kabini, tu je kožno sedište u dve boje — crnoj ili braon — i kontrolna tabla presvučena alkantarom. Sedamnaestoinčne felne od legure i znak „695 Turismo“ čine sve još ekskluzivnijim. U paketu je i šiber što omogućava izvanrednu kabrioletsku vožnju.

 

New_Abarth_695_Turismo_pack.jpg New_Abarth_695_Competizione_pack_(6).JPG New_Abarth_695.jpg

 

695 Competizione, koreni razvoja Abartha
Paket 695 Competizione je autentični spoj ekskluzivnosti, performansi i trkačkog duha. Dostupan je za Abarth 695 i pretvara osnovni model u vozilo za napredne vozače. To pokazuje Record Monza Sovrapposto izduvni sistem koji pruža kako zvuk tako i zadovoljstvo u vožnji. Isto važi i za Sabelt sedišta sa crvenim šavovima i ugljeničnom školjkom koja garantuju bolju bočnu podršku i savršena su za sportsku vožnju. Opremljeni karbonskom školjkom i napravljeni od tkanine, proizvedeni su od specifičnih materijala kako bi se obezbedilo bolje prianjanje. Konačno, kupci koji su kupili paket 695 Competizione mogu da biraju (što je obuhvaćeno cenom) između mehaničkog diferencijala za ograničeno proklizavanje, koji unapređuje prianjanje u teškim uslovima i na neravnim putevima, ili Abart robotizovani sistem prenosa sa pedalama na volanu. Na karoseriji se ističe znak „695 Competizione“ čiji koreni sežu daleko u istoriji brenda.

 

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...