Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ovako rade i kod nas, rodjaku su tako otvorili sluzbeni 500L. Ove jasticice su prodavali u Lidlu skoro.

Moj pasat recimo nije mogao da se otvori iznutra ako se zakljuca preko daljinskog... Sto nije lose ako zelis da ostavis odskrinute prozore ili sl. 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samousluga u Volkswagenovoj fabrici:

Sa parkinga se kradu potpuno novi automobili

 

211249-vw parking.jpg

 

O tome da su Volkswagenovi automobili popularni među lopovima pevaju već i ptice na grani. Traženi su Volkswageni, a traženi su i njihovi delovi na crnom tržištu. Uglavnom, marka iz Wolfsburga je omiljena igračka velikim momcina sa kriminalnim pedigreom. Međutim, da li znate da Volkswageni nestaju i sa parkinga u fabrici u Wolfsburgu? Potpuno novi Volkswageni, bez registracije, spremni za isporuku? Od 2016. do 2018. godine sa parkinga fabrike u Wolfsburgu izgubilo se 70 Volkswagena. Ukupna vrednost tih automobila je tri miliona evra.

 

Sigurno se pitate kako ukrasti potpuno novi Volkswagen koji je pre nekoliko sati još putovao fabričkom trakom. Donosimo vam jedan primer.

Sud u Wolfsburgu osudio je na dve godine i osam meseci zatvora bugarskog vozača (32), koji je sa kamionom za prevoz automobila ušao 2018. godine u krug fabrike, natovario tri Golfa i pet Tiguana, a onda je jednostavno prešao kapiju i izašao u beli svet. Vozači kamiona ukrcavaju nove automobile samostalno, a Bugarin je bio upoznat sa procedurom kako ući na parking. Na izlasku je pokazao staru listu tereta, koji niko nije ozbiljno proveravao. Ipak, Nemci su na kraju identifikovali lopova. Nekoliko dana nakon krađe u Bugarskoj (grad Pernik) je registrovano sedam spornih Volkswagena, a lopov je za sebe zadržao jedan Golf. Ubrzo je i u fabrici utvrđen manjak, a pregledom sigurnosnih kamera je utvrđen i identitet kradljivca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod okriljem noći provalili u salon i odvezli se sa 6 automobila

 

lopovi 2021.jpg

 

Odvažni lopovi su snimljeni video kamerom kako pod okriljem noći kradu automobile iz auto salona. Lopovi su se dovezli ukradenom Hondom CR-V i provalili u salon kroz servisna vrata. Prema snimku čak sedam lopova izlazi iz ukradene Honde CR-V i ulazi u salon. Jednom kad su ušli krenula je potraga za ključevima, unutra parkiranih, automobila. Nakon što su uspeli da pronađu ključeve seli su u automobile i u žurbi se odvezli. Sa ukradenom Hondom CR-V su pokušali da se probiju kroz vrata parkinga, ali neuspešno. Kako bi uspeli da pobegnu prešli su preko snegom pokrivene travnate površine i odvezli se u mrak, a sve se završilo za manje od 15 minuta. Još niko nije uhapšen a sve se odigralo u salonu Kia-e u Čikagu. Prema informacijama šefa salona ukupna vrednost oštećenih i ukradenih automobila je preko 100.000 dolara.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavac stavio život na kocku kad se suprotstavio krađi BMW-a M4

 

bmw m4 lopov.jpg

 

Prodavac automobila u salonu Sport Motors u kanadskom Londonu je nedavno imao najgore prodajno iskustvo u životu. Ispalo je da je Moe Alkaissy srećan što je živ i u relativno dobrom stanju nakon što je bukvalno svojim životom branio krađu automobila.

 

Muka je za Alkaissya (23) započela kada je nepoznatom mladiću koji je zbog mera zbog pandemije korona virusa stigao sa maskom na licu, pokazivao polovni BMW M4. Muškarac ga je zamolio da pokrene motor kako bi mogao da čuje automobil. Zatim je pitao prodavca da li može da obavi poziv u automobilu zbog privatnosti. Prodavac tvrdi da je mislio da kupac mora da se konsultuje sa nekim pre kupovine i zato mu je dozvolio da obavi poziv u automobilu.

 

Međutim, vrlo brzo se pokazalo da je kupac ustvari lopov i da masku nosi ne zbog opasnosti od virusa, već da ne bi otkrio identitet na kamerama na parkingu salona. Ubacio je u brzinu i dao gas kako bi pobegao iz kruga salona, bez obzira što je prodavac verovao da će se zaustaviti ako mu skoči na haubu. Ne, lopov ga je do prvog skretanja vozio tako i vrlo brzo ''otresao'' sa automobila, nakon čega je prodavac pao na put. Ni automobil ni lopov još uvek nisu pronađeni, a hrabri trgovac je srećom prošao sa lakšim povredama.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa ukradenim McLarenom došao u servis da mu promene brave

 

mclaren kradeni.jpg

 

Lopov (31) koji je ukrao narandžasti McLaren 570S u Birmingemu (Velika Britanija) uhapšen je nakon što je od ovlašćenog servisa automobila zatražio zamenu brava na vozilu, koje košta najmanje 230.000 evra. Prema policiji, muškarac se pojavio u servisu nedugo nakon krađe. Lopov je tvrdio da automobil pripada njemu i da brave treba zameniti, navodi britanska policija.

U izveštaju gradske policije je istaknuto i upozorenje: ''Razmišljate o krađi super sportskog automobila vrednog više od 230.000 evra? Razmislite još jednom! Osumnjičeni je uhapšen''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop lopovima: Dodge Charger i Challenger sa svega 3 konjske snage

 

dodge 3.jpg

 

Dodge je najavio da će, kako bi stao na kraj krađama Charger i Challenger modela od strane lopova u svrhu ''samo da se provozaju'', novim softverom limitirati snagu pomenutih vozila na manje od 3 konja! Da, dobro ste pročitali, nove verzije ''muscle'' automobila Dodge Charger i Challenger biće opremljene posebnim softverom koji, ukoliko prethodno niste uneli ispravan četvorocifreni kod, limitiraju snagu i obrtni moment.

 

Zapravo, limitira se broj obrtaja, i to na svega 675 obrtaja, što pruža otprilike 2.8 konjskih snaga i 30 Nm obrtnog momenta, što je jedva dovoljno da se ''krstari'' ulicom, debelo ispod ograničenja brzine! Time bi, prema tvrdnjama ljudi iz kompanije Dodge, trebalo da se drastično smanji broj ''pozajmljivanja'' pomenutih modela od strane onih koji samo žele da osete punu snagu 6.2 ili 6.4 HEMI motora. Prema podacima, samo tokom prošle godine je u Detroitu i okolini ukradeno preko 1.000 Chargera (gotovo tri svakog dana!), a na listi modela ubedljivo prvi je Charger HEMI, dok se odmah iza njega nalazi Challenger SRT Hellcat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ukrasti Renault: U Renaultovoj fabrici!

 

renault_talisman 110.jpg

 

Ako želite da ukradete Renault, očigledno je Renaultova fabrika poput velikog samoposluživanja. Izaberete model, motor, nivo opreme i odvezete se u nepoznatom smeru sa potpuno novim automobilom. Baram se tako čini po priči koju je objavio Le Parisien. U februaru 2020. godine menadžeri u francuskoj fabrici u Douaiju su primetili da im nedostaju dva nova Talismana.

Odmah je upozorena policija i prvi Talisman je pronađen pomoću GPS signala. Drugome nije bilo traga. Policijskom istragom je ustanovljeno da se radi o više počinitelja, njih 11 starosti od 17 i 30 godina. Oni su ukrali ukupno 26 vozila iz Renaultovih fabrika u Douaiju i Flinsu, ali otuđili su i neka vozila na ulici. Uglavnom su ukradene automobile prevozili u severnu Afriku (preko Španije, pa zatim trajektom…). Mladi kriminalci su pronađeni pomoću snimaka nadzornih kamera, analizom DNK-a i telefona. Upravo im je počelo suđenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video iz Čilea: Vozač na spektakularan način sprečio pljačkaše na benzinskoj pumpi

 

chile pumpa.jpg

 

Snimak video nadzora prikazuje scenu koja se odvijala u Čileu. Na snimku se može videti kako čovek na benzinskoj stanici puni svoj automobil.

Nekoliko trenutaka kasnije, slika se potpuno menja kada na benzinsku stigne kombi sa velikom brzinom i zaustavi se blizu njegovog vozila. Dvoje maskiranih muškaraca iskaču i hrle prema vozaču. Nekoliko trenutaka kasnije, treći napadač izlazi kroz bočna vrata monovolumena ali ne stiže daleko, baš kao i njegovi poslušnici. To je zato što je namenjena žrtva reagovala vrlo pametno i domišljato.

Vozač je brzo izvukao pištolj za gorivo iz svog vozila i zalio maskirane pljačkaše benzinom. Snimak pokazuje i neverovatni pritisak sa kojim se gorivo izbacuje iz pištolja za gorivo. Napadači su bili toliko šokirani da je vozač, koji je tokom napada ostao u automobilu, čak krenuo u beg, pa su njegovi saučesnici morali da trče za njim.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krađa Mercedes modela iz vlasnikovog dvorišta

 

Grupa lopova uhvaćena je na snimku sigurnosnih kamera, prilikom krađe Mercedes modela iz dvorišta njegovog vlasnika. Kao što je moguće videti na snimku, duo kradljivaca stigao je u Mercedes GLA automobilu i odlučio da zameni svoju mašinu i pređe na S-Class i GT 4-Door Coupe modele. Nakon što su parkirali svoj GLA do ograde, lopovi su izašli i preskočili je. Na nesreću, vlasnik ove kuće olakšao je posao ostavljajući ključeve u svom vozilu. Zahvaljujući ovom potezu, jedan lopov pomerio je GLA, dok je drugi iskoristio GT 4-Door model kako bi razvalio kapiju, otkidajući je sa šarki uz pratnju varnica. Pored izvanrednog hečbeka, ovaj pra lopova takođe je odvezao i S-Class model.

 

Nakon što su pobegli sa lica mesta, lopovi su onesposobili fabrički GPS sistem kako bi sprečili vlasti da ih uprate, ali na svu sreću vlasnik ovih modela poseduje drugi sistem instaliran kako bi mu omogućio da daljinskim putem onesposobi svoja vozila i prati njihovo kretanje. Oba Mercedes modela ponovo su na parkingu njihovog vlasnika, ali su prilično oštećeni i za njegovu štetu će biti potrebno izdvojiti skoro 30.000 evra, uključujući i popravku kapije.

 

Vlasnik želi da lopovi budu privedeni pravdi i nudi tri hiljade dolara nagradu za bilo kakvu informaciju koja može dovesti do njihovog hapšenja. Ovo se ispostavilo kao veoma težak zadatak jer kamere video nadzora nisu snimile ove prestupnike kako bi bili identifikovani na pravi način. Nije potrebno ni naglašavati da je čitav incident mogao biti izbegnut da vlasnik nije ostavio ključeve u vozilima, makar za ova dva lopova koji u ovom slučaju nisu previše tehnički potkovana, kako bi računarima i različitim sredstvima uspeli da pokrenu i kopiraju kodove ključeva, ili urade bilo šta drugo što umesto brutalne sile može pomeriti vozila sa njihovog parkinga.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto ne znam, pitanje oko zaštite. Kako se zove sistem kada imaš onaj privesak na ključu koji moraš prvo da prisloniš na mesto u autu gde je ugrađen modul za prepoznavanje, pa tek onda možeš da upališ auto? Jel to dolazi u sklopu nekog alarma ili je samostalan za sebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je. Našao sam i koji sam video. Kontaktni imobilajzer Cobra 8510

 

protection.jpg

Vidim da se ugrađuju posebno. Jel ta zaštita čemu?

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da bi provalio u auto, potrebno mu je manje od 1 minuta, evo i kako

 

provala.jpg

 

Iako je tehnologija u automobilima napredovala, za otvaranje vrata je dovoljan relativno jeftin alat. I tako će biti sve dok bude klasičnih brava.

Alat koji koristi je prilagođen Fordovima, a nudi ga renomirani proizvođač Lishi. Uz pomoć njega dovoljno je manje od 1 minuta da bi se otvorila svaka brava. Ima dve oštrice kojima se ulazi u cilindar i klizi kroz cilindar. Na YouTube kanalu LockPickingLawyer su pokazali kako izgleda celi proces otvaranja brave na Fordovom Exploreru. Postupak traje oko 50 sekundi. Međutim, 10 sekundi nakon otvaranja vrata sledi iznenađenje - aplikacija ga obaveštava o aktiviranju alarma. Do aktivacije dolazi jer u blizini nije ključ koji šalje signal.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz pomoć limene kutijice možete sprečiti krađu automobila

 

kutijica.jpg

 

Bez obzira o kojoj marki da se radi, nova vozila dele zajedničke sisteme vezane za ulazak u kabinu i startovanje bez ključa. Neki lopovi uspevaju da otuđe vozilo za manje od 30 sekundi, tako da ni praćenje ljubimca pogledom kroz prozor u ''Ilija Čvorović'' stilu ne predstavlja rešenje. Po Britanskom nacionalnom savetu šefova policije, između maja i juna je zabeležen porast krađa vozila za 3.1%, pišu Vrele Gume. Po istoj instituciji, veći deo se odnosi na krađe ''bez ključa''. Akcije tog tipa izvode organizovane grupe, koje veoma dobro znaju kako se otključava i startuje automobil bez ključa.

 

Kako funkcioniše krađa automobila ''bez ključa''?

Kada ekipa identifikuje vozilo, dva člana dolaze do pozicije gde se nalazi ciljani automobil. Zatim, ovaj tandem koristi ručne uređaje za otključavanje, odnosno startovanje motora. Sve se ovo odrađuje u tišini, sem startovanja motora naravno, što znači da će većina vlasnika tek sutradan primetiti da im nema vozila. Zaštitni sistemi automobila se premošćavaju uz pomoć spomenutih ručnih uređaja, a reč je o paru primopredajnika koji međusobno komuniciraju. Cilj lopova je da pronađu signal ključa u kući, koji obično ostavljamo u predsoblju, a zatim ga prenesu do automobila. Ova dva primopredajnika rade tako da kompjuter vozila ''pomisli'' da je ključ napolju, a zatim da je već postavljen negde unutar kabinskog prostora. Nakon toga ključ nije potreban dok ne dođe do potrebe za sledećim startovanjem motora. Ovo drugo potencijalno može da predstavlja problem, ali su lopovi poslovično dobro organizovani, što znači da će vozilo biti dobro ''ušuškano'' u nekoj garaži, čekajući da bude rastavljeno, što potpuno eliminiše potrebu za ključem.

 

Kako sprečiti krađu automobila ''bez ključa''?

Britanska policijska institucija predlaže korišćenje limene kutije za sprečavanje krađe ovim metodom. Solucija uključuje postavljanje ključa unutar metalnog kontejnera kada god se ne koristi. Ideja je zasnovana na tome da efekat Faradejevog kaveza sprečava bilo kakvu komunikaciju sa spoljnim svetom. Alternativni metod uključuje korišćenje ''anti-RFID'' vrećice sa rajferšlusom, koja takođe sprečava komunikaciju ključa sa eventualnim primopredajnikom. Ima dodatnu prednost jer se lako nosi. Posao radi i aluminijumska folija, ali ona mora biti kvalitetna, a umotavanje odrađeno temeljno. Na kraju krajeva, možete deaktivirati funkciju ulaska u vozilo ''bez ključa''. Ovo će svakako doprineti boljoj zaštiti, ali će se izgubiti na praktičnosti i komforu, zbog kojih je ova tehnologija prvobitno i uvedena u upotrebu. Bez obzira za šta se odlučite, proverite efikasnost dotične metode, i to tako što ćete staviti ključ unutar ''izolatora'', a zatim pokušati da otvorite vrata. Ukoliko se ona i dalje otvaraju, posao nije odrađen kako treba.

 

Kako da znate da li je vaš automobil ranjiv na krađu ove vrste?

Možete i sami sprovesti test u cilju određivanja da li je signal iz ključa dovoljno snažan da dopre do vozila. Pokušajte da otključate automobil iz daljine, a zatim povećavajte distancu između sebe i vozila sve do momenta kada signal više ne doseže do do vozila. Ukoliko automobil aktivira sva četiri pokazivača pravca kada se otključava ili zaključava, ovaj test je lako odraditi. U suprotnom, zatražite od prijatelja da stoji pored vozila i pokuša da otvori vrata dok ga vi otključavate iz daljine. Kada konačno pronađete domet ključa, pokušajte da otključate vozilo iz kuće ili stana. Čak i ukoliko brava ne reaguje, niste u potpunosti bezbedni, jer lopovi koriste primopredajnike koji povećavaju domet signala i šalju ga ka ciljanom vozilu.

 

U video klipu pogledajte na koji način se krade vozilo opisanim metodom:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu li tako da se ukradu i kola koja se pale ono klasično, znači na okret ključa, a ne s nekakvim dugmetom, karticom ... ?

Mislim naravno na ove naše Punto, Stilo, 500, Tipo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesa 169

 

Ne, ovakvu ranjivost imaju samo ''keyless'' automobili. A i ta ranjivost se malo preuveličava jer ne sedi autoindustrija skrštenih ruku od pojave prvih takvih modela automobila.

 

Npr. neki proizvođači već ugrađuju u ključeve iste digitalne žiroskope kao u smart telefonima...i kao što telefon zna da treba da rotira sliku kada ga okreneš u landscape mod, tako i ključ zna kada duže vreme (par minuta) njegov žiroskop ne reaguje (što znači da je ključ ostavljen negde npr. na nekoj polici, miruje), i prekida da emituje signal, tako da likovi (kao na klipu gore) sa ovim pojačivačima mogu do sutra da jure njegov signal da ga pojačaju jer nema šta više da se juri... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor borilačkih veština uhvatio lopova na delu

 

217205-kradja.jpg

 

Jedan kradljivac automobila izabrao je najgoru moguću žrtvu koju je mogao - profesionalnog ultimat-fajt borca DŽordana Vilijamsa.

Vilijams je snimak sigurnosnih kamera, na kojima se vidi kako lopov pokušava da mu ukrade automobil, objavio na svom Instagram nalogu. Na snimku se vidi kako lopov ulazi u automobil, a Vilijams dotrčava do kola. Vilijams otvara vrata i izvlači kradljivca, a kada je lopov shvatio ko mu je žrtva, pobegao je najbrže što može:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je tako u Americi, a ovde bi još taj vlasnik kola odgovarao za prekomernu upotrebu sile. 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobile ćemo uskoro kontrolisati preko Google profila, da li će biti manje krađa?

 

google app.jpg

 

Zahvaljujući novoj Google aplikaciji, vlasnici će moći da zaključaju svoj automobil na daljinu - pod uslovom da je opremljen Android Automotive softverom.

 

Pored sličnih imena, Android Automotive je nešto drugačiji od aplikacije Android Auto.

Naime, prvi je potpuni softver za automobile, dok je drugi popularna aplikacija koja vam omogućava korišćenje mogućnosti smarton uređaja na ekranima automobila. Sa druge strane, Android Automotive tek počinje da se koristi u nekim automobilima - Volvo i Polestar su u prethodnici.

 

U izvornom kodu za Android Automotive, Google je ubacio zanimljive funkcije koje su otkrili IT stručnjaci koji analiziraju softver ovog tehnološkog giganta. Čini se da će vlasnici novih automobila sa Androidom Automotive uskoro moći daljinski preuzeti kontrolu nad svojim četvorotočkašem. Veruje se da ova karakteristika može da pomogne u smanjenju broja krađa automobila. Mnogi vlasnici smartfon uređaja to znaju već godinama, ne samo sa Google sistemom. U slučaju da vam je telefon ukraden ili izgubljen, možete mu pristupiti daljinski. Na taj način možete blokirati uređaj, pa čak i izbrisati memorijski sadržaj. Slično bi trebalo da bude i sa automobilima. Modeli opremljeni sistemom Android Automotive uopšte ne zahtevaju prisustvo pametnog telefona za korišćenje Google funkcije, iako je zahvaljujući saradnji oba uređaja to puno lakše. U budućnosti će automobil, kao i telefon, biti povezan sa našim Google nalogom, kojem se može pristupiti putem Gmail adrese.

 

Automobilima ćemo upravljati putem Google profila?

Nove funkcije pojavile u izvornom kodu aplikacije Find My Device, koja je deo Androida. Biće mesta za profil automobila, a njegovo stvaranje omogućiće vam brisanje podataka i blokiranje različitih funkcija. Google želi da to bude moguće čak i kad automobil nije povezan na Internet, ali ne otkriva kako će implementirati takvu funkcionalnost. Za sada se radi o eksperimentalnim funkcijama, što i ne čudi zbog vrlo ograničene tržišne dostupnosti modela automobila sa sistemom Android Automotive. Međutim, Google je vrlo efikasan i agresivan u popularizaciji svojih tehnoloških rešenja. Android Auto sada se može naći u gotovo svakom novom vozilu.

 

Sve ukazuje na to da će uskoro biti isto i sa Android Automotive, koji bi za nekoliko godina mogao da preuzme tržište automobilskog softvera. Tada će automobil postati još jedan gedžet povezan sa našim Google nalogom - sa svim prednostima i manama takvog rešenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SelectDNA sprej za smanjenje broja provala u automobile

 

218761-sprej.jpg

 

Policija u Roterdamu je kreirala posebno iznenađenje za provalnike u prodavnice, zlatare ili restorane. SelectDNA sprej se aktivira kada provalnik uđe u prostor te se pomoću malog pirotehničkog uređaja proširi celim prostorom, a tako prekrije i lopove. Svaki sprej ima svoj ''potpis'' i na ultraljubičastom svetlu se vidi u koji prostor je provaljeno. Naime, sprej ostaje na rukama i delovima tela duže od četiri nedelje i nemoguće ga je isprati. Zbog velikog pada kriminalnih dela, sprej se koristi i u Amsterdamu, a sada holandska policija najavljuje njegovo korišćenje u automobilima u Roterdamu. Policija će zainteresovanim građanima deliti sprej, koji će delovati u kombinaciji sa alarmom. Prvi rezultati pilot projekta u gradu Zvijndrehtu govore o velikom padu broja krađa. Zato i policija u Roterdamu očekuje da će ova mera i sprej odvratiti kriminalce.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopovi krali automobile pomoću uređaja prerušenog u Nintendo Game Boy

 

nintendo.jpg

 

Tri osobe su uhapšene u Velikoj Britaniji nakon što su ukrali pet Mitsubishija Outlandera, koristeći uređaj u vrednosti od 20.000 britanskih funti (skoro 24.000 evra). 29, 31 i 33-godišnjak su uhapšeni nakon što su lokalne vlasti na sigurnosnoj kameri videle da pokušavaju da ukradu Outlandera. Videozapis incidenta je osvanuo na mrežama, a prikazuje muškarce koji koriste uređaj za otključavanje automobila. Isti je poslužio za identifikaciju osoba nakon čega im je policija ušla u trag.

 

Pretražujući automobil u vlasništvu jednog od lopova, policija je pronašla lažni Nintendo Gameboy. Ispod njegove maske se nalazio uređaj vredan oko 20.000 funti, koji je sposoban da otključa i pokrene automobil. Navedeni je bio posebno kodiran da funkcioniše isključivo na Mitsubishi Outlanderima. Policija je čak pronašla i videozapis na kome jedan od muškaraca demonstrira kako uređaj radi, a isti će poslužiti kao dokazni materijal. ''Potpuno zanemarivanje žrtava čija su teško zarađena vozila oduzeta za nekoliko sekundi, u potpunosti je očigledno na videozapisu koji smo pronašli na jednom od njihovih mobilnih uređaja'', izjavila je lokalna policija nakon hapšenja. Jedan od muškaraca je osuđen na 30 meseci zatvorske kazne, dok su druga dvojica dobila 22 meseca.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 automobila koji su se najčešće krali u Nemačkoj 2020. godine

 

range rover 01.jpg

 

Koji automobili se statistički najčešće kradu u Nemačkoj?

Udruženje nemačkih osiguravajućih društava GDV je objavilo svoju listu o krađi automobila u Nemačkoj u 2020. Zaključci? Najbolje je voziti...Opel!

 

Prema podacima koje je prikupilo Udruženje nemačkih osiguravajućih društava GDV, u Nemačkoj je 2020. ukradeno 10.697 privatnih automobila. Brojke se baziraju na izveštajima osiguranja i mogu se razlikovati od policijskih evidencija. Međutim, efekat ''zaključavanja'' zbog pandemije je jasno vidljiv, ali i pojačane kontrole granica. U godini pandemije je ukradeno čak 24.8% manje privatnih automobila nego u 2019. Bilo je manje i prijava o nestanku kamiona (-31%) i motocikala (-26.6%). Sa druge strane, češće su se krali mopedi i skuteri (+16.4%). Opšti trend je silazni. Vlasnici su još 2010. godine svojim osiguravajućim društvima u Nemačkoj prijavili 19.503 ukradena privatna automobila. Tada je vrednost štete bila 257.2 miliona evra, dok je prošle godine iznosila 214 miliona evra.

 

U kojim gradovima je najlakše ostati bez automobila?

Statistički, većina automobila je ukradna u Berlinu (2.3 na 1.000 osiguranih automobila), Hamburgu (1.2 na 1.000) i Lajpcigu (0.7 na 1.000).

Ako se pogledaju savezne države i apsolutne brojke, najbrojnija je Severna Rajna-Vestfalija (2.456 ukradenih automobila), pa opet Berlin koji je grad-država (2.267), a na trećem berlinski Brandenburg (888). Sa druge strane, najsigurnije u tom pogledu je u Baden-Virtembergu i Bavarskoj.

 

Najčešće kradeni automobili u Nemačkoj

Volkswagen, ali statistički - Land Rover.

Naravno, u Nemačkoj je u prošloj godini ukradeno najviše Volkswagena koji je ujedno i najpopularnija marka. Audi je bio na drugom mestu (1.360 krađa) i BMW/Mini (ukupno 1.325). Opel je bio na 9. mestu sa brojem od (302 krađa), ali na 1.000 osiguranih automobila bio je 20, - pokazalo se da je to marka koju lopovi najmanje žele. Ovde je verovatnoća krađe samo 0.1 na 1.000. Isto važi i za Seat, Škodu i Citroen. Statistički gledano, najčešće kradene marke su Land Rover (1,.9 ukradenih automobila na 1.000 osiguranih), Porsche (1.0 na 1000) i Mazda (0.7 na 1.000). A koji su modeli najdraži lopovima?

 

Top 20 najčešće ukradenih modela na 1.000 osiguranih

20. Toyota RAV4 5. generacije - 2.5 ukradenih na 1.000 osiguranih automobila.

19. Renault Talisman - 2.6

18. Mercedes GLS - 2.6

17. Audi A8 3. generacije - 2.6

16. Kia Sorento 3. generacije - 2.7

15. Lexus CT200h - 2.9

14. Mitsubishi Outlander 3. generacije - 2.9

13. Toyota RAV4 4. generacije - 3.1

12. Mazda CX-5 2. generacije - 3.2

11. Hyundai Santa Fe 4. generacije - 3.4

10. BMW X5 3. generacije - 3.4

9. Ford Edge - 3.4

8. Porsche 911 (964) - 3.5

7. Toyota Prius+ - 3.9

6. Toyota Land Cruiser 4. generacije - 4.3

5. Lexus NX 1. generacija - 4.4

4. Range Rover četvrte generacije - 5.9

3. Kia Stinger - 6.7

2. BMW X6 2. generacija - 9.0

1. Range Rover Velar - 15.5 ukradenih na 1.000 osiguranih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, neshaoct said:

Udruženje nemačkih osiguravajućih društava GDV je objavilo svoju listu o krađi automobila u Nemačkoj u 2020. Zaključci? Najbolje je voziti...Opel!

Po ovim podacima ispada da je najbolje voziti Fiat. Uopšte se ne pominje među ukradenim vozilima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...