Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Želeo da ispadne važan pred devojkom, pa ga oteli u Porscheu...

 

otnica 23.jpg

 

Mehaničar iz Brazila je odlučio da izvede svoju devojku u Porscheu kojeg je popravljao, međutim sve to mu se obilo o glavu nakon što su ga lopovi oteli, misleći da je on vlasnik automobila. Snimak nadzorne kamere je uhvatio celi trenutak, a prikazuje dva naoružana muškarca koja trče prema Porscheu, pa zatim teraju mehaničara Francisca Rogeria Leandra Ramosa i njegovu devojku van automobila. Verujući da je mehaničar vlasnik vozila, jedan od naoružanih pljačkaša ga je naterao da ponovo sedne u Porsche, nakon čega se odvezao sa svojim saučesnikom. Prema lokalnim medijima, pravi vlasnik Porschea je ostavio svoj automobil Ramosu da bi mu popravio neispravni radio uređaj.

 

Čini se da otmičarima nije bilo važno to što Ramos nije pravi vlasnik Porschea, jer su još odlučili da uzmu njegov novac. Međutim, bez značajne sume novca na njegovom računu otmičari su ubrzo shvatili da je mehaničar govorio istinu kada je rekao da automobil ne pripada njemu. Nakon svega, pljačkaši su se odvezli u susedni grad Nilopolis, gde su ostavili Porsche i mehaničara. Ostaje nejasno da li policija istražuje celi slučaj i da li je mehaničar suočen sa nekim kaznama:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopovi odvezli auto bez obijanja: Stručnjak otkrio kako da se zaštitite i gde najviše vrebaju

 

220711-obijanje.jpg

 

Kraljevčaninu se u tržnom centru u Beogradu dogodilo da mu je automobil ukraden i to bez obijanja vozila. Najverovatnije se radi o najnovijoj metodi krađe - o skeniranju koda ključa, koji se iskoristi za lako otključavanje automobila.

 

Uređaj za skeniranje ključeva

Stručnjak za sajber bezbednost Goran Kunjadić objasnio je gledaocima emisije kako je to moguće uz pomoć posebnog uređaja. ''Krađa se izvodi tako što imate mali uređaj koji hvata frekvenciju ključa, skenira kod i na taj način se jednostavno otključava automobil'', ističe Kunjadić i dodaje da što ste više sofisticirani to je lakše da vam se ukrade auto. Ukoliko postoji uređaj kojim se pokupi kod, taj uređaj se prepoznaje kao ključ. ''Do kodova se dolazi tako što se prisluškuje. Očita se signal, koji se pošalje automobilu'', obrazlaže stručnjak za sajber bezbednost.

 

Da li postoji mogućnost zaštite od skeniranja?

Goran Kunjadić navodi da postoji jednostavna zaštita od krađe automobila, tako što ćete ''sačuvati svoj ključ'' posebnom metodom. ''Ta jednostavna zaštita je takva da možete da uzmete parče folije i umotate svoj ključ. Na taj način onemogućavate da se skine kod'', navodi Kunjadić. Postavlja se i pitanje, ako postoje uređaji za čitanje koda, kako onda da zaštitimo i svoje bankovne kartice. ''Futrole su dovoljne za kartice, tako da one ne mogu da se skeniraju. Takođe morali bi da vam priđu mnogo bliže. Ipak, automobilskom ključu ne morate da priđete tako blizu. Ukoliko nemate torbicu zamotajte ključeve u foliju'', savetuje stručnjak za sajber bezbednost.

 

Napominje da je moguće da se uzme i kod iz samog automobila, ali tu ne postoji mogućnost zaštite. ''Ne postoji zaštita za skeniranje koda u samom vozilu, ne možete ceo automobil da umotate u foliju. Ipak i zaštita ključa jeste neka preventiva'', kaže Kunjadić. Najčešće mesto gde vreba ova vrsta lopova su parkinzi tržnih centara, gde je frekvencija ljudi ogromna i niko ne izgleda posebno sumnjivo. ''Ljudi se muvaju po parkingu i niko nikom ne izgleda čudno kada zagleda vozilo, jer često ljudi ni ne znaju gde su se parkirali, pa nije neuobičajeno da traže svoj automobil. A upravo tako izgleda i lopov - on je u potrazi za vozilom'', zaključuje Goran Kunjadić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Ducato šalje vozaču poruku da je ukraden

 

220710-fiat d 02.jpg

 

Nedavno lansirani novi Fiat Ducato i potpuno električni E-Ducato će poslati SMS vlasniku vozila ako lopov pokuša da provali u njihov kombi.

Sa nedavnim podacima Kancelarije za nacionalnu statistiku (ONS), koji otkrivaju da se u Engleskoj i Velsu svake godine ukrade 92.929 vozila - to je 255 dnevno i skoro dva na svakih 12 minuta - nova funkcija će vlasnicima pružiti dodatni mir.

 

220709-fiat d 01.jpg

 

Pomoć pri krađi kompanije Fiat Professional otkriva kada neko pokušava da provali u vozilo, neovlašćeno ga odvuče ili isključi akumulator. Ako se bilo šta od ovoga otkrije, vlasnik dobija pomoć operatera. Kupci takođe imaju mogućnost primanja Email-a, push obaveštenja u Mopar povezanoj mobilnoj aplikaciji ili putem telefonskog poziva. Nakon prijave krađe, operater će dati GPS koordinate i imobiliziraće motor kada se vozilo zaustavi. Slično kao i funkcija ''Pronađi moj telefon'' dostupna na većini pametnih telefona, funkcija praćenja vozila će se pokrenuti i paljenje vozila će biti onemogućeno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde u Evropi se automobili najviše kradu?

 

lopovi.jpg

 

Gde su lopovi najaktivniji? Britanski portal za Confused.com je uporedio učestalost krađa automobila u 35 evropskih zemalja od 2011. do 2019. godine. Treba reći da je učestalost krađa izračunata u odnosu na broj stanovnika (krađe na 100.000 stanovnika), a ne u odnosu na broj vozila. Prema Destatisu, u proseku 569 od 1000 ljudi u EU poseduje automobil (od 2019.); Međutim, u nekim zemljama EU stopa posedovanja automobila je značajno niža.

 

europe.jpg

 

Ipak, poređenje pokazuje u kojim zemljama će vlasnici najverovatnije biti žrtva krađe automobila. Italija je zauzela neslavno prvo mesto sa 276 ukradenih automobila na 100.000 stanovnika. Prema Confused.com, svaki sat ukradeno je 19 automobila u Italiji. Češka Republika, Švedska, Francuska i Grčka su takođe među prvih 5. Najmanji broj krađa automobila je u Danskoj (pet krađa na 100.000 stanovnika), a odmah do Danske su Lihtenštajn, Hrvatska i Slovenija sa niskim brojem krađa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako primetite plastičnu bocu zaglavljenu kod točka, u opasnosti ste

 

221237-flasa.jpg

 

Ponekad je samo jedan trenutak nepažnje dovoljan da budete opljačkani, pa čak i da ostanete bez automobila. Jedna od novijih metoda krađe automobila je zaista inovativna, a uključuje pretpostavku dobro ustaljenog obrasca ponašanja karakterističnog za većinu vozača. Lopovi znaju da će većina vozača, koja nakon startovanja motora i pokretanja vozila detektuje čudne zvukove i vibracije iz automobila, reagovati naglo. To će znači hitno zaustavljanje i vizuelnu kontrolu vozila. Pritom u žurbi gotovo nito ne gasi motor, a još manje njih vadi ključ iz kontakt brave. I upravo tu se stvara prilika koju će iskusni lopovi znati veoma dobro da iskoriste. Dok vi gledate oko motora šta to genereriše zvuk, lopov će uleteti u automobil, ubaciti u brzinu i nestati s automobilom ispred očiju vozača.

 

Ova metoda krađe je postala izuzetno popularna u Americi, a sada se prelila i na naš kontinent. Naravno, kako biste sprečili ovakav tip krađe, potrebno je učiniti sledeće. Prvo i osnovno pravilo je da i pri najkraćem izlasku iz automobila ugasite motor, automobil zakočite menjačem i parkirnom kočnicom i uzmete ključ. Ako ga zaključate, tim bolje. Pre ulaska u automobil i pokretanja motora pametno je pregledati automobil sa svih strana. Ako vidite plastičnu bocu zaglavljenu između točka i blatobrana, pripazite jer vas kradljivac upravo posmatra. Na vama je da li ćete iskoristiti malu prednost ili ćete lov na lopova prepustiti organima reda.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krađe vozila pomoću relejnih kutija: Koji automobili nude najbolju zaštitu?

 

222478-kradja.jpg

 

Današnji moderni automobili sa višim niovima opreme uglavnom imaju zaključavanja bez ključa sa senzorom na ručicama prednjih vrata ili sistemima koji prepoznaju da ste blizu, pa otključavaju ili zaključavaju vozilo automatski, ako se udaljavate. Dovoljno je imati ključ u džepu i ući ćete u svoje vozilo. Međutim, ovaj oblik komocije i luksuza je stvorio i priliku za modernizovane lopove koji pomoću posebnih uređaja, relejnih kutija, pojačavaju signale ključa i otvaraju vozilo bez problema, pokreću ga i kradu... Kradljivci automobila moraju samo da budu blizu ključa sa malim uređajem - i sa drugim uređajem blizu vrata automobila. Time se domet signala proširuje za stotine metara - a automobil se lako može otvoriti i pokrenuti. Ključ može da bude bilo gde, na ormariću u kući, uz vas na poslu. Lopovima je dovoljno da je automobil relativno blizu.

 

Automobile sa zaključavanjem bez ključa još uvek je mnogo lakše ukrasti od vozila sa normalnim radio ključem ili ključem na kome morate da pritisnete dugme da bi se vrata otvorila. To pokazuju trenutne studije Nemačkog autokluba (ADAC) na preko 500 automobila. Većina proizvođača automobila jednostavno ne instalira sisteme koji mogu da zaštite od krađe automobila. Kao što pokazuju kontinuirani testovi ADAC-a na 500 automobila sa sistemima bez ključa, gotovo sva vozila mogu da se otvore i odvezu bez ikakvih problema. Samo pet posto proverenih automobila je bilo sigurno, zaštićeno od napada sa proširenjem dometa.

 

Vlasnici automobila sa sistemima bez ključa takođe mogu da postanu žrtve i drugi put: ako policija pronađe i pregleda ukradeno vozilo, te ako nema znakova provale ili druge krađe. To može dovesti do problema u rešavanju zahteva ili sumnje da je vlasnik lažirao krađu kako bi počinio prevaru u osiguranju. Automobili sa sistemom zaključavanja bez ključa lako mogu da se učine sigurnijim uz digitalnu radio tehnologiju. Ova tehnologija koristi kompjuterske čipove s ultraširokopojasnom tehnologijom (UWB), uz pomoć kojih se iz vremena širenja radio signala veoma precizno može odrediti udaljenost između ključa i automobila. Pri korišćenju UWB tehnologije, automobil ne reaguje na pokušaje krađa relejnim kutijama. Jaguar Land Rover je prvi proizvođač automobila koji je ugradio ovu tehnologiju u nove modele od 2018. godine. Od 2019. godine sve više modela automobila iz VW koncerna je zaštićeno, a to su Audi A3, Seat Leon, Škoda Octavia i Volkswagen Golf 8, ID.3, ID.4, Polo i Caddy. Prvi modeli koji nude istu zaštitu sada su dostupni i kod BMW-a, Genesisa i Mercedesa. Dakle, zaštita se može uvesti kod premium, ali i jeftinijih vozila. Sve je očigledno stvar volje proizvođača i minimalnih tehnoloških korekcija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krađe volana porasle 68%

 

Vauxhallinsigniavxr3.jpg

 

Prema navodima osiguravajuće kuće Admiral, radi se o serijskim krađama, a najčešće mete su BMW, zatim Ford i Land Rover. Lorna Connelly, šefica odeljenja za potraživanja klijenata u Admiralu je otkrila šta ciljaju lopovi:

 

''U poslednje četiri godine smo primili više od 500 zahteva za ukradene volane, sa najvećim porastom u 2021. kada je zabeležen rast od 68% u odnosu na 2020. godinu. Treba napomenuti da lopovi u stvari ne žele upravljač, njihov cilj su vazdušni jastuci. Vazdušni jastuk na crno košta između 250 i 600 evra, što je i dalje jeftinije nego da vozač ode u ovlašćeni servis gde zamena košta i do 1.000 evra. Ako radite popravke na automobilu koji zahtevaju zamenski vazdušni jastuk, to je posao za ovlašćene servisere koji uvek koriste samo legalne delove dobijene od specijalizovanih dobavljača'', zaključila je Connelly.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija: Sigurnije je automobil ostaviti noću u mračnoj ulici nego u osvetljenim područjima?

 

kasko.jpg

 

Gde parkirati automobil noću? Većina preferira osvetljena područja, nadajući se da će im tako automobil biti sigurniji. Ali pojavila se zanimljiva britanska studija koja tvrdi suprotno i objavljena je u Journal of Quantitative Criminology.

 

Dakle, u njoj se tvrdi da je broj provala i krađa automobila u noćnim satima pao za oko polovinu kada je noću bila ugašena rasveta na tom području. Objašnjenje je jednostavno, u mraku čak i kriminalci ne vide dobro. Zato moraju da koriste baterijsku lampu, a njen sumnjiv sjaj može da se vidi izdaleka. Lopov ne može da vidi da li ga neko posmatra iz mraka. U slučaju kada je automobil parkiran na području osvetljenom uličnom rasvetom, lopov može da prođe pored auta i pogleda unutra. Šta god tada napravio, sa svetlom mu je još lakše. Naravno, to se odnosi i na provalu zbog krađe celog automobila, ali i vađenje delova.

 

Autori studije Anthony A. Braga & David L. Weisburd su devet godina analizirali provale na četiri mesta u Velikoj Britaniji između ponoći i pet ujutro. Zapamtite, nije dobra ideja ostavljati dragocenosti unutra. Čak i praznu torbu je bolje ne ostavljati na vidljivom mestu - provala u automobil nikada nije bez štete.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukrao Ferrari, ali nije daleko stigao - auto bio na rezervi

 

Ferrari F8

 

Lopovi kradu i veoma ekskluzivna vozila, ali uz dodatni rizik, jer su takvi automobili upadljiviji od drugih. Ilustrativni primer je žuti Ferrari F8 Spider sa fotografije, koji je postao predmet interesovanja holandskih kriminalaca. Na njihovu žalost, nisu računali na to da ga vlasnik vozi na rezervi.

 

Ferrarijev 3.9 V8 motor, koji proizvodi 720 konjskih snaga i 770 Nm obrtnog momenta, trebalo bi da omogući nesmetan beg iz bilo kog policijskog automobila koji bi se upustio u poteru za kradljivcem. Međutim, policija je imala veliku sreću, jer ovako moćan motor nije baš najekonomičniji. Česte posete benzinskoj pumpi ovde nisu neuobičajne. To je bio problem i za lopova koji je bežao sa svojim ''plenom'' ka sigurnom skrovištu. Manjak goriva u rezervoaru iskoristili su policajci koji su presreli ukradeni automobil na benzinskoj pumpi i omogućili da se žuti Ferrari netaknut vrati vlasniku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deca od 11, 12 i 14 godina uhvaćena u pokušaju da ukradu Dodge Hellcat automobile iz Stellantis fabrike

 

dodge srt 01.jpg

 

Policija Detroita je saopštila da je uhapsila troje dece uzrasta od 11, 12 i 14 godina zbog pokušaja krađe Dodge Chargera i Challengera Hellcat iz fabrike Stellantisa u Detroitu. Deca su uhapšena dok su pokušavala da provale u skladište u Jefferson North objektu gde su bili parkirani pomenuti automobili.

 

Poručnik Klajv Stjuart, šef jedinice za komercijalne krađe automobila u Detroitu, rekao je da nikada ranije nije naišao na decu od 11 godina koja su bila umešana u krađu automobila, i sumnja da su deca radila za odrasle koji su znali da će se prema njima postupati manje grubo ako su uhvaćeni. ''Mislim da je neko malo stariji doveo ovu decu ovde i da izdaje naređenja'', rekao je Stjuart. Četrnaestogodišnjak koji je umešan u ovaj incident je drugi dečak tog uzrasta koji je uhapšen zbog zločina vezanih za krađu automobila u toj oblasti u poslednjih nekoliko dana. Dojava od strane Crime Stoppers-a je dovela do hapšenja još jednog 14-godišnjaka optuženog za dve krađe automobila prošle nedelje. Lokalni mediji izveštavaju da su krađe automobila porasle za 40% u Detroitu u poređenju sa 2021. godinom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neobična krađa u Mercedesu

 

fabrika mercedes.jpg

 

Troje radnika Mercedesa se upustilo u neobičan, ali i nezakonit poduhvat. Od početka 2020. godine iz fabrike je ukradeno čak stotinu motora s unutrašnjim sagorevanjem i neverovatnih 500 menjača, sve vredno nekoliko miliona evra.

 

U Mercedesu su prve nepravilnosti sa motorima i menjačima primećene već sredinom 2020. godine, a od tada policija prati dešavanja u fabrici. Policija još nije otkrila zašto je tek sada reagovala. Kako su nedavno objavili štutgartski javni tužilac i štutgartska policija, ovih dana su uhapšena dvojica muškaraca starosti 52 godine (državljanin Srbije) i 57 godina (državljanin Turske). Kako to učiniti i kako se više od dve godine izvlačiti sa ovim kriminalnim delom, a da vas ne uhvate? Mercedes je očigledno otkrio prevaru zbog velikog broja delova koji nedostaju. U slučaj je već bila uključena kriminalistička policija. Njihova opsežna istraga je na kraju dovela do osumnjičenih. Tokom pretrage prostorija u Eslingenu, Štutgartu i u kvartu Švabiš Hal, kao i skladišta u Baknangu, istražioci su uspeli da pronađu detaljne dokaze, uključujući i delove plena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto u koji je provalio nije mogao da upali. Zamolio drugare da ga ''poguraju''

 

Dodge Challenger kradja 01.jpg

 

Lopovi imaju različite metode krađe automobila. Njihova kreativnost nema granica, što dokazuje priloženi video.

U kadru možemo videti Dodge Durango koji staje pored Dodgea Challengera SRT Hellcat parkiranog ispred zgrade. Čovek izlazi iz terenca, otvara vrata i konačno ulazi unutra. Vozač Duranga tada prilazi Hellcatu pozadi i počinje da ga gura napred. Navodno, u ovom modelu možete da jednostavno isključite bravu upravljača. To objašnjava činjenicu da je lopov koji je sedeo u automobilu mogao da upravlja ukradenim vozilom. Podsetimo, Dodge Challenger SRT Hellcat ispod haube ima 6.2 V8 motor. Snaga od 717KS se prenosi na zadnju osovinu. Od 2018. snaga je porasla na 727KS. Ubrzanje od 0-100 km/h iznosi 3.6 sekundi, a najveća brzina je 320 km/h.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FB grupa pomaže žrtvama krađe automobila u Portlandu da pronađu svoja vozila

 

kradja portland.jpg

 

Biti vlasnik automobila trenutno u Portlandu nije dobro za vaš krvni pritisak. Prema podacima koje je objavila portlandska policija, za sedam meseci od januara do jula 2022. godine ukradeno je čak 6.312 vozila, što je gotovo duplo više nego pre samo dve godine. Honda, Ford i Subaru predstavljaju prve tri marke koje se najčešće kradu u onome što se čini da se razvija u epidemiju nestajanja automobila. Vlasnici ukradenih automobila tvrde da policija ne može da garantuje brzu akciju u slučaju krađe imovine.

 

Grupa zabrinutih građana je odlučila da jednostavno prihvatanje situacije nije dovoljno i preduzimaju nešto po tom pitanju koristeći moć društvenih medija. Jedna posebna Facebook grupa, ''PDX Stolen Cars'', trenutno ima više od 10.000 članova i već je pomogla stotinama ljudi da vrate svoja vozila. Osnivača grupe, Titana Crawforda, podstaklo je iskustvo koje je doživeo u svom komšiluku. Govoreći za lokalne medije, rekao je: ''Pronašao sam ukradeni auto u svom komšiluku. Znao sam da je ukraden. Kontaktirao sam policiju, a oni su rekli da sada ne možemo puno da učinimo. Pa, idem da vidim da li mogu ja''. Nakon pokretanja grupe, Crawford kaže da je privukla stotine članova u vrlo kratkom vremenu, odražavajući koliko je problem trenutno ozbiljan. Članovi grupe drže otvorene oči i uši, upoređujući objavljene brojeve šasija sa sumnjivim vozilima na koja naiđu, čime obezbeđuju da se ukradenim automobilima usmeri puno više pažnje nego što bi inače bio slučaj.

 

Jedan vlasnik koji je imao koristi od grupe je Paul Regan, čiji cenjeni Chevy Camaro iz 1981. je ukraden u maju. Odmah je to prijavio policiji, koja mu je rekla da mu je najbolja nada da to objavi na Crawfordovoj Facebook stranici. Navodno je poslušao njihov savet i oko mesec dana kasnije, njegov je automobil uočen na aveniji North Midway, u blizini jednog imanja. Srećom, uspeo je da vrati Camaro netaknut i zahvaljuje grupi za njihovu pomoć. Svakako se čini da se razlika pravi: od 6.312 prijavljenih ukradenih vozila ove godine, policijski podaci govore da je 91% pronađeno, što se definitivno može smatrati dobrim rezultatom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukrala Mini pa beg završila u svežem betonu

 

mini beton 01.jpg

 

Jedna 32-godišnja žena je ukrala Mini Cooper Countryman, ali njen beg nije dugo trajao. Sve se desilo prošle nedelje u Lejkvudu u SAD-u.

''Žena je uzela automobil koji joj ne pripada, vozila se kroz barikade, sve dok nije došla na sveži beton kružnog toka'', stoji u zvaničnom izveštaju gradskog saveta Lejkvuda. Dakle, radovi na putu su joj presudili. U objavi na Instagramu odgovorni ističu da je nakon zaustavljanja automobila žena počela da trči, usput bacajući razne predmete, a pokušala je da pobegne s malim detetom i bocom viskija u ruci. Policija je uhapsila ženu te će protiv nje podneti prijavu zbog nesavesne vožnje, materijalne štete i bega.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sišao do svog Range Rovera i primetio rupu u prtljažniku. Novi način krađe

 

Range-Rover-Sport-V8 01.jpg

 

Ponekad nismo ni svesni koliko kradljivci automobila mogu da budu ''kreativni''. Vlasnici Range Rovera iz Velike Britanije su primetili novi ''trend'' u načinu krađe. Kriminalci su analizirali kablove u modelu Range Rover Sport. Njihovi interesni kablovi prolaze, između ostalog, kroz vrata prtljažnika. Ponegde je izrađen od plastike, tako da sečenje rupe u njemu ne izaziva veliku buku. Kad se uvuku ''pod kožu'', samo moraju da preseku odgovarajuće kablove. Lopovi momentalno deaktiviraju alarm i otključavaju brave. Dovoljno im je ''samo'' da pokrenu auto, što im, nažalost, takođe neće biti problem. Autor priložene fotografije se spasio ugradnjom dodatnog uređaja za isključivanje paljenja u automobil. U suprotnom verovatno ne bi pronašao svoj automobil na istom mestu gde ga je uveče ostavio.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo gde se u Evropi ukrade najviše automobila

 

audi kradja.jpg

 

Objavljeni su podaci koji pokazuju koja je stopa krađe automobila u zemljama Evrope. Podaci pokrivaju broj evidentiranih krađa automobila na 100.000 stanovnika u 2020. godini.

Suprotno očekivanjima, Švedska je na vrhu Evropske unije po broju krađa automobila. Bilo ih je 207 na sto hiljada stanovnika. Švedsku sledi Italija, koja je imala 169 krađa automobila, zatim Holandija sa 155 i Grčka sa 144 krađe automobila na 100 hiljada stanovnika. U Hrvatskoj ih je bilo 17, a toliko ih je bilo i u Bugarskoj. U Rumuniji je zabeleženo 9 krađa automobila na sto hiljada stanovnika, u Estoniji 8, a u Danskoj je zabeleženo tek 5 krađa automobila na 100.000 stanovnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Svedsku uopste i nije cudno posto su "uvezli" brdo imigranata tamne puti, takodje su prvi po broju silovanja i otvorenih pucnjava. Bar tako pisu ljudi po 9gag sajtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će YouTube skinuti uputstva za krađu Hyundai i Kia automobila?

 

kradja tik tok.jpg

 

Sve su glasnije inicijative kojima se od YouTubea zahteva da ukloni neprimerene videomaterijale na kojima su uputstva za lakšu krađu pojedinih modela korejskog proizvođača.

U trendu je TikTok izazov u kojem se pozivaju korisnici da probaju da ukradu pojedine automobile korejskog proizvođača. U pitanju su jeftiniji modeli proizvedeni nakon 2011. godine koji nemaju imobilizator, odnosno elektronsku blokadu motora. Zbog tog izazova prošle godine je u nekim saveznim državama zabeležen drastičan rast krađa ovih vozila. Milvoki je bio prvi na udaru, pa je tako 66% od gotovo 10.500 ukradenih vozila bilo Kia ili Hyundai.

 

 

Kao deo napora, Nacionalna agencija za kriminal u osiguranju, Koalicija protiv prevare u osiguranju i Međunarodno udruženje specijalnih istražnih jedinica poslali su zajedničko pismo izvršnoj direktorki YouTubea Susan Wojcicki, tražeći da ukloni ''how to'' videozapise koji sadrže detaljna uputstva za krađa auta. Nacionalna agencija za kriminal u osiguranju je objavila da u pojedinim delovima zemlje beleži rast broja krađa Hyundai i Kia automobila za do 936%. Los Anđeles beleži rast od 85%. Milvoki, odakle je trend krenuo, ima toliki rast krađa da su 66% od gotovo 10.500 ukradenih vozila bili Kia ili Hyundai.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krađu neprocenjivog klasičnog trkačkog automobila osujetio manuelni menjač

 

brabham bt01.jpg

 

Prošle nedelje jedan automboil je ukraden iz melburnskog predgrađa, što nipošto nije redak slučaj u Australiji, ali ni na globalnom nivou, međutim, u ovom slučaju vozilo o kome je reč nije običan Honda Civic, već posebna i neprocenjiva trkačka mašina. Kako su preneli svetski mediji, model koji su mladi lopovi pokušali da ukradu zapravo je Brabham BT21 iz šezdesetih godina, za koju se smatra da je jedna od svega šest koje trenutno postoje na svetu i njome je navodno upravljao ser Džek Brabam lično.

 

Vlasnik ovog automobila, Piter Vilijams, planirao je da se takmiči sa njim na Phillip Island Classic događaju, petodnevnom trkačkom skupu koji se održavao prošlog vikenda, zbog čega je njegov ljubimac na prvom mestu i postao na neki način dostupan lopovima. Međutim, ono što je u ovom slučaju najteresantnije, automobil je pronađen napušten svega nekoliko blokova od mesta na kome je ukraden. Vilijams veruje da su lopovi prvo bili krajnje frustrirani zbog komplikovane procedure za startovanje ovog trkačkog klasika: ''Mislim da nisu znali na koji način da ga startuju, niti imaju predstavu koje je sve tačno prekidače potrebno aktivirati kako bi automobil pravilno startovao'', izjavio je vlasnik za ABC Radio Melburn.

 

Pored toga, on je naglasio da je kvačilo uništeno, što znači da su oni ipak uspeli da ga startuju u određenoj meri. Međutim, pored toga što su nekako uspeli da pokrenu automobil, oni nisu uspeli da upravljaju njime na pravi način, jer istorijski trkački modeli kao što je ovaj poseduju toliko delikatne pogonske sklopove da obični ljudi koji nisu upoznati sa njima jednostavno nisu u mogućnosti da u njih uskoče i odmah se odvezu, zbog čega je njegovo kvačilo završilo u katastrofalnom stanju. Nevezano sa tim što se dogodilo sa automobilom, Vilijams je zahvalan do neba što mu je on vraćen, uprkos razočarenju zbog toga što nije mogao učestvovati u vikend trkama, koje je u potpunosti razumljivo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušali da ukradu auto, a onda pobegli osramoćeni

 

kradja subaru.jpg

 

Neki kradljivci željni zabave vole brze sportske automobile. Najčešće su na meti Dodge i njegovi drumski trkači. Nekima je zanimljiv i Subaru, posebno Impreza WRX koja ima brojne poklonike širom sveta. Pokušaj krađe jedne Impreze je snimljen kamerom, ali je, na sreću, završio pogubno po kradljivce i njihov moral.

Pokušaj otimanja vozila je snimljen na benzinskoj stanici u Džermantunu u Merilendu. Dva tinejdžera su vlasniku otela ključeve automobila, izbacila ga iz auta i, taman kad je trebalo da krenu dogodio se preokret. Oni su jednostavno odustali od krađe i pobegli. Razlog je, pogađate - menjač, odnosno činjenica da Subaru ima ručni menjač s kojim ovi nedovoljno upućeni kradljivci automobila nisu imali priliku da se upoznaju. A ako nastave ovako, i neće imati. Policija ih je ubrzo uhvatila, pa će im se suditi kao odraslima za pokušaj krađe automobila.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde mamlaz ubije dvoje ljudi u Nišu sa autom i svi mu pomažu tokom sudjenja. Od sudije i policije do tužioca. Eno ga sada u maloletnom zatvoru služi kaznu a što u maloletnom kad je punoletan nema veze takav je sistem.

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...