Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Ja neki dan u HN, pričam sa taksistom jedne firme, imaju celu flotu Fiata 500l 1,3 MJ. Vozilo 2018. godište, a već na 192 kkm. Kaže vozi dnevno 14-15 sati, svaki dan. Generalno, on je zadovoljan, osim što je "malo nejak" za uslove HN-a ( one tamo sumanute uzbrdice).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic Ah, sve znam...uvek za isti novac može se naći mnogo bolji polovnjak u smislu opreme i motorizacije (posebno nekoliko godina stariji), ali ono...gledam auto za svakodnevnu eksploataciju sa najmanjim mogućim rizikom što se tiče kvarova. Okej, postoje kvarovi tipa fabričkog opoziva i fabričke greške ali to stvarno niko ne može da pretpostavi da li će se i kada desiti i da li uopšte postoje. 

Ja svakako ne bih gledao 1,6 mjet jer mi je preskup, čak i na najjboljem popustu (sajam/night of the miracles) iako najoptimalniji sa odnosom težina/snaga/broj brzina menjača. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 baš zbog toga što si sve pobrojao šta tražiš kod novog a pritom da ne bude puno para sam i napisao Dacia duster sa fabričkim plinom. Dobićeš prostor koji tražiš, daju jednu od boljih garancija (mislim da je 7 godina spram fiatovih 2+2) što znači da si miran nekih 150kkm za tih 7 godina a koliko sam video, na sajtu su od nekih 14500 eur u srednjem paketu opreme. Smatram da to kod fiata ne možeš dobiti, pre svega garanciju koja mi se čini da je veoma bitna.

 

Kod dacie i motor da crkne za 4-5 godina je u garanciji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duster je dobio redizajn, te ako budeš brz, možda "ubodeš" neki popust za odlazeći generaciju. Jedino je problem oko korozije podvozja, jel tako @moron

;)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, pusti te bolesne psihopate, uvek nešto izmišljaju ...

 

IMG_20180222_131811.jpg IMG_20180130_182149.jpg IMG_20180130_182441_002.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, bane1321 said:

problem oko korozije

Erm... @moron moze neko pojasnjenje? Jel stvarno napravise propust ili? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, ne bih talasao duhove, pri čemu je i moj pok. otac vozio Logana neko vreme.

Inače, sećam se dobro jedne veoma burne rasprave na Honda forumu, kada se jedan vlasnik vremešne Corolle ( možda 2005. godište) požalio da mu je pukla poluosovina i u čudu postavio slike.

I pitao je "kako", kada čovek vozi krajnje defanzivno.

Opšti zaključak onih koji tamo važe za tehnički upućene i autoritet (gde ja ne spadam), je bio da je to kombinacija zamora materijala i dubinske korozije poluosovine (jer je na fotografijama ta poluosovina zaista mestično delovala kao "sa dna okeana" izvadjena).

 

Ja znam i razumem da su elementi upravljanja i vešanja ili aupsuh (koji i nisu pokiveni garancijom na koroziju ) uglavnom veoma masivni (osim izduva) i da njima korozija "u razumno vreme" ne bi smela da ugrozi funkciju.

Ali, da na vozilu koje nema ni mesec dana u trenutku slikanja bude onako žutih pozcija, to je za mene sramota.

Svestan sam, naravno, da to nije samo problem dačije, kao i da korozija zna da rasturi mnoge (ni Fiat sa nekim svojim modelima tu ne kotira visoko sa nekim elementima podvozja i korozijom, pa i na drugim pozicijama, opšte poznata je to bruka kod nekih modela, npr oko broja motora, prednjeg mosta i sl. ).

Naravno, istina je i da garancija od 6 godina na koroziju nije samo osobina dačije i ako ne grešim, i Hyundai ima isto toliko ( a KIA ima 7).

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=19651]ISV_01[/mention] baš zbog toga što si sve pobrojao šta tražiš kod novog a pritom da ne bude puno para sam i napisao Dacia duster sa fabričkim plinom. Dobićeš prostor koji tražiš, daju jednu od boljih garancija (mislim da je 7 godina spram fiatovih 2+2) što znači da si miran nekih 150kkm za tih 7 godina a koliko sam video, na sajtu su od nekih 14500 eur u srednjem paketu opreme. Smatram da to kod fiata ne možeš dobiti, pre svega garanciju koja mi se čini da je veoma bitna.
 
Kod dacie i motor da crkne za 4-5 godina je u garanciji.
 
Ja sam za Crossa dobio 4g garancije, 8 na antikorozivnu zaštitu. Ne znam dal je I za ostale modele Tipa 4 godine. Za 500x je 2+2 godine.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ja dobro čitam, za Dačiju, ako se "uzme" produžena garancija ( dodatne 4 godine), garancija u svakom slučaju prestaje sa predjenih 100.000 km ( ali, i uz napomenu da , " u 3. odnosno 4. godini ugovora (zadnje dve godine produžene garancije) produžena garancija uključuje samo popravak mehaničkih delova vozila i isključuje električne delove.") . Slično danas mislim rade mnogi sa ograničenjem produžene garancije na samo 100.000 km.

https://cdn.group.renault.com/dac/rs/katalozi/pdf/opsti-uslovi-produzene-garancije.pdf.asset.pdf/75810dac1b.pdf

A, ako se dobro sećam da se 500L na nekoj od akcija nudio sa uključenom (gratis) produženom garancijom do 200.000 km.

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa ti to realno ne vredi. Od puno informacija i razmišljanja možeš samo da "poludiš". Uzmeš šta ti se dopada i uklapa, a posle "šta ti Bog da". Ionako je u životu, čini mi se, najbitnija sreća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam baš pogledao, za dustera je 5 godina garancije ako se naruči do 30.6. 

 

Meni je u glavi ostalo od pre 2 godine kada sam gledao tipa, Fiat je davao 2+2 godine garancije uz doplatu za produženje, Reno/dacia je imao 7 čini mi se, kao i Kia/hjundai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolja kombinacija bi mozda bila uzeti mlad polovnjak par godina star pod garancijom i ispod 100.000km, ali to je tesko naci, pogotovo da odgovara i oprema/motorizacija, a da cena nije ludacka, fazon da kosta skoro kao nov :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, knezevic76 said:

za ostale modele Tipa 4 godine

Mislim da ima da se kupi dodatno trajanje garancije bar tako na sajtu stoji. E sad da li vazi za sve.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/29/2021 at 7:16 PM, moron said:

A, ako se dobro sećam da se 500L na nekoj od akcija nudio sa uključenom (gratis) produženom garancijom do 200.000 km.

Ja sam to dobio, 5 godina ili 200 000 km, pa šta pre istekne. 

Nisam nešto posebno obraćao pažnju, a ako me dobro sećanje služi, na koroziju je 8 godina, ali to važi samo ako izbije iznutra.

Ali, generalno, da mu nešto nije kako treba, to će odmah da se pokaže. On i nije pravljen da traje duže od tih 8 godina, sve preko toga je "ćar".

Meni će taman tada sin da napuni 18, pa nek se igra ;) grebe komšijska kola (posebno da obrati pažnju na narandžaste automobile, umeju da budu nezgodni :)

Da me ne shvatite pogrešno, vozio sam yuga do pre par godina, ali sam i tada, kao i sada, bio realan. Svi novi automobili se prave kao i mobilni telefoni, čim izađe novi softwere, moraš da menjaš i hardwere :( 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najbolja kombinacija bi mozda bila uzeti mlad polovnjak par godina star pod garancijom i ispod 100.000km, ali to je tesko naci, pogotovo da odgovara i oprema/motorizacija, a da cena nije ludacka, fazon da kosta skoro kao nov default_D.gif

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока


Ovo je, cini mi se, stvarno najbolje resenje, ali samo ako je cena srazmerno niza.

Izleti neki takav primerak ali najcesce iz ekipe Kia, Toyota, itd, gde bude auta kupljenih kod nas i da se prodaju s malom km i ok cenom, ali retko ima u poslednje vreme uopšte takvih ponuda a da odgovaraju.

S druge strane, nov auto je super osecaj, naprosto novi auto je najbolji auto, kako se ono parafrazira čuvena izjava.

Nedavno sam isterao iz salona i nema majstora, slusanja kako radi, sto kod polovnjaka uvek ima.

Ipak, to je opasno zarobljen novac i jedino ulaganje vece (za nase uslove) gde vec sledeceg dana si na gubitku. Stan/kuća su sledeće najveće ulaganje ali tu si u prilici da budeš i na značajnom dobitku. Kod kola, za par meseci si s prvim ogrebotinama s parkinga, a uskoro cena toga sto si platio dolazi u rang s cenom polovnjaka i progresivno gubi vrednost.

Zato ako uleti nesto s malo km a 20-30% nizom cenom to bi bio ekonomicniji izbor i mala razlika. Ali toga nema često i tu je onda začaran krug.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/25/2021 at 6:19 AM, ISV_01 said:

U jevropi gledaj jevropski auto il bar japanca (Tojota) ako ces nesto iz tih istocnih zemalja. Sve je ok dok ne rikne neki bitniji deo ili moras da zamenis limariju (ako ti treba npr neki deo spreman za farbu). 

 

Ili starijeg japanca, za njih ima i polovnih delova.

Žena je negde malo udarila Mitsubishi Colt-a, prednji levi blatobran. Kupio sam polovno krilo u istoj boji i plastično NOVO podkrilo doduse plastike slabijeg kvaliteta od originala (a Colt je 2007 god)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Jug said:

Ovo je, cini mi se, stvarno najbolje resenje, ali samo ako je cena srazmerno niza.

Izleti neki takav primerak ali najcesce iz ekipe Kia, Toyota, itd, gde bude auta kupljenih kod nas i da se prodaju s malom km i ok cenom, ali retko ima u poslednje vreme uopšte takvih ponuda a da odgovaraju.

S druge strane, nov auto je super osecaj, naprosto novi auto je najbolji auto, kako se ono parafrazira čuvena izjava.

Nedavno sam isterao iz salona i nema majstora, slusanja kako radi, sto kod polovnjaka uvek ima.

Ipak, to je opasno zarobljen novac i jedino ulaganje vece (za nase uslove) gde vec sledeceg dana si na gubitku. Stan/kuća su sledeće najveće ulaganje ali tu si u prilici da budeš i na značajnom dobitku. Kod kola, za par meseci si s prvim ogrebotinama s parkinga, a uskoro cena toga sto si platio dolazi u rang s cenom polovnjaka i progresivno gubi vrednost.

Zato ako uleti nesto s malo km a 20-30% nizom cenom to bi bio ekonomicniji izbor i mala razlika. Ali toga nema često i tu je onda začaran krug.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka
 

Pre ćeš da ubodeš detelinu sa četiri lista nego da kod nas nadješ mladog polovnjaka i sa malo kilometara, a da je sve to to po „razumnoj ceni“.

Bar ja tako mislim. Ljudi takva kola nude po sumanutim cenama.

 Jedan moj drugar već maltene godinu dana prodaje kola iz 2018 sa oko 60 kkm, za jedva 20% manje pare od onoga što je bila redovna cena takvog novog vozila (zanemarujući pri tome da niko ta kola nije kupio po redovnoj ceni, već sa lepim popustom). Ja mu često kažem da skloni taj oglas i da od sebe ne pravi budalu, a on meni da ja ne treba da brinem i da će neko već da naleti.

A baš zbog tih popusta pri kupovini novih kola, mislim da je realno neisplativo od dilera kupovati i njihova testna vozila, jer ta kola često nude po cenama koja su maltene jednaka ceni novih kola sa uobičajenim popustom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Jug said:

Ovo je, cini mi se, stvarno najbolje resenje, ali samo ako je cena srazmerno niza.

Svojevremeno je pisano na temi za 500L zašto toliko "drži" cenu kao polovnjak. Kod nas dosta prodavan model, uziman na kredit, najčešće u 1,4 16V atmo verziji i....posle jedno 5-6g kada treba da se proda za maltene tržišnu cenu u vrednosti skoro pola ili malo više od pola auta, ljude boli ono boldovano...dosta platio auto a ni 50% da izvuče. Zaista teško naći srazmerno nižu cenu u tom slučaju.

 

Uzvoz solidnog polovnjaka par godina starog je isto premija iz nama poznatih razloga, ne kažem nemoguće ali definitivno najbolje ako se ima neko siguran za uvoz auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, moron said:

Pre ćeš da ubodeš detelinu sa četiri lista nego da kod nas nadješ mladog polovnjaka i sa malo kilometara, a da je sve to to po „razumnoj ceni“.

 

Sa obzirom na trenutnu situaciju na trzistu, pre ce biti detelina sa 5 listova.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moj kolega kupio taj 1.6mjet uvezen iz italije samo limuzina. Na kraju smo iskopali da je u italiji prešao za 4 godine 167000km.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Auto koji je za 3-4-5 godina prešao do 60000km, kupljen u Srbiji sa komplet servisnom istorijom , što bi većina želela, ne može da košta kao neki uvežen sa "kao" istom kilometražom istog godišta I sumnjivom istorijom koju je teško proveriti.
Za takav uvežen treba da se ode preko, proveri istorija, a cene nisu ni malo naivne za mlade polovnjake sa malom kilometražom. Pogledajte cene Tipa 2017g na mobile.de ili 500l sa malim kilometražama
Kao što napisah, tipo 1.6mjt sa pravih 167000km je ovde na iglasima bio sa duplo manjom kilometražom.
Znam samo koliko su se namučili neki iz moje familije a bogami I prijatelji da od preko dovezu dobar polovnjak I koliko su sve platili.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Price kako odlicno ocuvani i bez problema (limarija ili sta vec) automobili na zapadu su dzabe je plasirana samo od ljudi koji se bave preprodajom istih, nema nista dzabe.. kao sto i sam kazes, udjes na neki strani sajt i vidis koliko kosta dobar primerak sa malom kilometrazom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima par polovnjaka, 2015-2019godište, benzinci karavani na oglasima, PA, dva megana, i30, Leon, sa 14000-50000km, svakako bi polovnjaka par godina starog gledao,

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shuxx said:
ima par polovnjaka, 2015-2019godište, benzinci karavani na oglasima, PA, dva megana, i30, Leon, sa 14000-50000km, svakako bi polovnjaka par godina starog gledao,

E tu je upravo najveća dilema, taj Leonpar godina star sa 40000km je otprilike 14-15000€ I tad se ljudi lome, dal uzeti za te novce nešto novo drugog brenda ili ići na polovno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...