Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

1 hour ago, totti said:

Pa ajd reci onda kako  

Sta da kazem kad nisam video auto

Daj lepo sednemo da vidim hoću li u Španiju na leto

Sta saljes link 'biiip, posle ispada da sam varao

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima valjda velika razlika izmedju prvog i ristajl. Ristajl valjda ima savremenije ubrizgavanje

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od tih starijih automobila sa početkom CR, ubedljivo najtiši i najmekši rad je imao 1.8 Tdci sa Delphi-jem... ali je to kasnije vuklo neke potencijalne skupe probleme.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, skoro kao benzinac kad mu se pomalo cuju podizaci :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva su misljenja za Cupru 280? Dvoumim se izmednju nje i G7R. Isti motor samo sto je Cupra malo detunovana.  Isto sam gledao G6R pa sam poceo da se dvoumim da li vredi iskesirati vise para za G7R. 

 

Ono sto me vuce za G7R od cupre jer quatrro pogon koji skrese skoro sekundu na ubrzanju do 100ke. 

 

Mozda uzeti G6R i uloziti u motor ali to mi je onda nakndadni posao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DraganUS zavisi sta volis. Cupra je sporija 0-100, ali na stazi mnogo brza. Golf ima komplikovaniji pogon i cesce trazi servise 4x4.

 

Licno mi na toliko spustenim kolima 4x4 ne bi igrao neku ulogu u izboru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno tesko da ce Cupra nesto ozbiljno na stazu da ide sem tipa Navaka na track day i to je to. Gnoj me privlaci zbog pogona, jeste skuplji za odzavanje ali zato za istu snagu ubrzanje je dosta bolje. 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakva cupra pored Ra. Cak je i na stazi sporija cupra 280, a kamoli u rukama obicnog vozaca sigurno cupra ne moze ni da prismrdi g7r. 

 

Jeste cupra laksa i ima manje gubitaka u prenosu jer nema 4x4, sto moze napraviti razliku na dugackim i brzim stazama, kao i na ubrzanjima preko 200, ali na kracim i sporijim tehnickim stazama je druga prica.

Takodje za daily drivera uopste nije zanemarljivo sto je kabina u g7r primetno bolja, oseti se razlika u izolaciji, udobnosti, materijalima itd.

 

Pritom cupra ima ubrzanje do stotke za ~6s u idealnim uslovima, sto znaci da bi te u idealnim uslovima u laganom hothatchu mucile 4x4 mrcine od 2t sa manje snage, a nedaj boze vlaznog asfalta ili kise :)

Mislim da je poenta kupovine brzog daily auta da bude brz u svakodnevnim uslovima, a ne da bude teoretski brz na nirnburgringu u tudjim rukama dok te drugi deru na ulici :D 

 

Mozes naravno pogledati i S3, meni se leon bas svidja, samo steta za enterijer, kao i sto nema pogon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

G7R + Stage 1 i eto te ispod 4s do 100, sto je nezamislivo za te pare.
Haldex pogon se servisira na 3 god ako me secanje sluzi, ili 2...imam zapisano.
Servis u ovladcenom je oko 100 eur, a ovako te izadje i 60, tako da nema brige.
Mali servis koji cu sad da radim izadje me 150 eur, ali stavicu Castrol LL ulje, iako cu ga menjati na 10-15k, sve Mann filtere, kabinski antibakterijski, antialergijski, sa ugljem (sta sve nema) i svecice.
Zbog Stage 1 menjam svecice na svakom servisu, iako fabricki idu na 40.000 ili 60.000km, sigurniji sam za tih 50 eur vise.
Imas jos servis DSG menjaca, u ovlascenom 120 ja mislim isto svakih par god.
Od mana, curenje kucista termostata, pa raskupusavanje svega i zamena kosta 500 eur. Ostalo je ok. Doduse i lanac bi trebalo, ali tek tamo 180-200k km, moze i preventivno. Mislim da je oko 350 ta igranka.


Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne vidim nista zabrinjavajuce na kolima. Deluje u skladu sa godistem i napisanom kilometrazom. 
 

Ne vidim samo kakvi su farovi. Za automobil te cene i godista svakako uzimam iz minus ako nisu xenon. Nije to vise ni pomodarstvo vec bezbednost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je dati toliko novaca za ovakav autic :D To je mnogo mali auto uzivo, sestra od drugara je kupila i kad sam ga video prvi put iznenadio sam se

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sad najbolje ako moze mercedes s klase to godiste za te novce :D  

 

Mali suvici sa razlogom drze cenu, super su za voznju za grad, bolja preglednost, laksi ulazak/izlazak, mali auto pa je parkiranje prihvatljivo, jos u kombinaciji sa nesto jacim klirensom nego kod obicnog auta zbog bankina, a kao slag na tortu niski troskovi registracije, potrosnje i odrzavanja.

 

Tako posle nekoliko godina npr bmw 1 i bmw 5 vrede slicno iako je u startu bmw5 bio duplo skuplji :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po cemu je ovo SUV? :D Ovo bre 206 sa visljim oprugama :D Kakvu cenu, ova devojka ga je platila cini mi se 15000e pre da lupim 2god. Ne mesaj Bmw sa ovim molim te :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se zato suzdrzao od toga da li bih kupio 2008 :D

Iskreno ne jer vozis wanabe suv sa isto mesta koji vise trosi, vise kosta i gore ide. Ali prostor u gepeku je veliki benefit definitivno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni dosta interesantan auto za voznju sa tim motorom. Ne vidim kakav je paket opreme konkretno ali moj u sport modu ide dosta dobro. Jedina mana je dosta mala masa oa skace i leti na sve strane kod malo ostrije voznje ali moze se kontrolisati.
I jedino mi nije jasna cena, prejeftin za godiste i km osim ako mu ne fali nesto...

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu ta 2008 jeste podignuti 208 ali to je slucaj sa citavom SUV klasom malih SUV-ova.

 

Mokka je zapravo podignuta corsica, mazda x 3 je recimo nesto podignutija trojka heč, a Reno Captur lookalike Clio sa visim klirensom.

 

Kad bolje razmislim, licno medju svim tim automobilima bi izabrao upravo verovatno 2008 jer je među udobnijim i to u restajlingu kada je dobio sređeniji prednji gril. Sedi se povišeno, ima ne previše, ali ok mesta.

 

Ako ti treba 4x4 Mokka nije loša ali bezobrazno drži cenu još uvek i pre restajlinga.

 

Svi ti SUVovi ni nisu za ozbiljniju off road vožnju nego su samo povišeni.

 

U off roadu jedino mogu da posluže noviji Duster (iznenađujuće dobar za to) i X trail. Ali to osobi koja je pitala ni ne treba (mislim na koliko toliko dostupne modele).

 

Nažalost, SUV vozila uzimaju primat i monovolumeni, limuzine idu polako u istoriju. Često to što se zove SUV jeste samo malo višlji heč.

 

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/1/2021 at 12:54 PM, vagenovac said:

a kao slag na tortu niski troskovi registracije, potrosnje i odrzavanja.

 

On 5/1/2021 at 11:12 AM, Decak Iz Vode said:

Jel bi bio problem da neko prokomentarise ovaj primerak?
(pitam za drugara)

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18085434/peugeot-2008?ref=search-normal&position_ref=1
 

Screenshot_2021-05-01  Polovni Peugeot 2008 2016 god Polovni Automobili Srbija, Šabac .png

Ovaj motor imaš u Toyoti Proace City Verso.

"Veliki servis" mu je na 100.000 km ili 5 godina ( zato je za oglašeni primerak i navedeno da je uradjen veliki servis pre dva meseca ) i kod Toyote tada redovan servis za taj motor košta 525e, dok je kod 1,5 HDI-a na 180 kkm ( i tada redovan servis košta 879e).

https://toyotaadria.com/rs/pdf/cenovnik_odrzavanje/2021/Proace_City_Verso.pdf

Ali, tih pet godina nije ništa neobično. Uostalom, TSI takodje ima veliki servis na svakih 5 godina. A i npr. fiat kod 1,6MJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok servisi, odrzavanje i sve to stoji, skupo je u ovlascenom ali meni je nejasna cena totalno. Ili nekome gori za pare ili je bas macka u dzaku. Preko to godiste sa tom km da je dobar auto ne postoji za te pare...
Ocigledno je da su branici uglancani kao i plastike na celom autu pa je moguce i da je farbano nesto ali bez dobre provere koliko god da je jeftin...
Ja sam moj platio 12800 pre nepune 2 god, 2017 sa malo jacim paketom opreme i 60kkm na satu u garanciji pa sam opet bio skeptican da nesto nije sakriveno.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema tu pravila. Podesi na PA pretragu na pežo, "kupljen nov u Srbiji"i godište 2016. Dosta je šareno. Nije za njega (a i još mnoge brendove) ništa neobično toliki gubitak vrednosti posle pet godina. Znam i iz prve ruke, jer sam jedan pežo (307 HDI) prodao baš posle 5 godina, a znam i koliko je posle oko 5 godina imao na oglasima imao cenu drugi (308 SW HDI), koji sam sticajem okolnosti prodao tek posle skoro 11 godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nema tu pravila. Podesi na PA pretragu na pežo, "kupljen nov u Srbiji"i godište 2016. Dosta je šareno. Nije za njega (a i još mnoge brendove) ništa neobično toliki gubitak vrednosti posle pet godina. Znam i iz prve ruke, jer sam jedan pežo (307 HDI) prodao baš posle 5 godina, a znam i koliko je posle oko 5 godina imao na oglasima imao cenu drugi (308 SW HDI), koji sam sticajem okolnosti prodao tek posle skoro 11 godina.
Upravo tako... Plus činjenica (po meni ne uvek opravdana u korist "nemaca") da PSA, Fiat i sve sem nemačke ekipe extremno gubi vrednost čim izađe iz salona.

Ipak, ova 2008 bi trebala u tom godistu makar hiljadu evra skuplja da bude.

Poslato sa DUB-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas (u odnosu na evropu, ameriku i englesku) tj. razvijen svet automobili, pogotovo mladji nenormalno dobro drze cenu.

 

Tamo je normalno da automobili posle 3 godine vrede ~50% vrednosti novog, a posle nekih 10 godina bi trebalo da vredi ~20% cene novog.

Naravno da ima automobila koji drze cenu i bolje, a i losije od proseka, ali pricamo o proseku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj kod nas na oglasima kola starosti oko 10 godina (po katalogu AMSS, tada vrede 20% sa prosečnih 15.000 km godišnje). Posle toliko godina nema tu više nikakvih zakonitosti u cenama, a ni neke razlike vrednosti zavisno od brenda ili klase.

Dok su kola mladja ( do 3-5) godina i možeš da kažeš da neki brendovi u pravilu bolje ili lošije drže cenu.

Ali, posle decenije, sve se to istopi i brend tada više nije bilo kakav garant bolje ili lošije cene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se stvari odvijaju (porasle cene auta koja bih kupio, a pala cena ovog kog bih prodao), za tu razliku isplati mi se da je imam u rezervi za održavanje sadašnjeg auta 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...