djole81ar 591 Posted October 9 Neki predlog za porodično vozilo, u ovom ludilu cena, motora, tehnologija... brat je vozio zafiru od novog do nekih 180.000, i prilično ga je namučila, dizel, gradksa vožnja... tako da sad hoće benzinca, nešto jednostavnije, ili da uošte ne kupuje auto nego taksi i rent.... teška odluka, kad se podvuče crta nov auto košta lepo mesečno, budžet je sigurno 500 600 eur za prevoz... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23629 Posted October 9 Koju klasu vozila pikira, polovno/novo, MT/AT, planirani budzet,...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 591 Posted October 9 Pa šta znam, mota razne opcije, ako ide na kupovinu nešto novo ili baš novije, možda čak i limuzina, najbolja opcija bi bila običan atmo... AT nije obaveza. Budžet bi bio kredit, tako da se opet vrti oko neke ozbiljnije rate... višje je dile ma šta uošte raditi, nosi se mišlju da proba rentom i taxi da izbegne održavanje a ako kupuje onda tek ne zna šta, a da ga oslobodi muka koje je imao sa zafirom (mada opet i to se možda smo potrefilo). Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4967 Posted October 9 Do koje cifre gleda ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 591 Posted October 9 Šta znam, 25-30 verovatno, mislim nema svakako za auta od 50.000, a za manje para ne može ništa ni da se uzme... Znači sad neki SUV mazda i tako to nema da nije blagi hibrid, čak je i Dačija... Ko je još ostao u atmo verziji bezninaca, neka corola, oktavia? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 18168 Posted October 9 Suzuki ima sad neke akcije 1.4 hibrid 136 ks. S cross npr Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 591 Posted October 9 Da snimio sam to S cross-a, da su ga nešto produžili, šta znam zanimljiv mi je, ja sam se davno pržio na ono kratkon sx4... Po meni Corola mu je najbolja opcija, jes malo zastarela kao model, al 20.000 nov... 1.5 benz Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 18168 Posted October 9 Hyu Elantra ? 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23629 Posted October 9 16 minutes ago, djole81ar said: Ko je još ostao u atmo verziji bezninaca, neka corola, oktavia? Pored svih pomenutih, do nekog godista (ako bude gledao polovne), na pamet mi od "nasih" padaju malo manji Renegade i 500X koji su nosili 1.6 eTorq. KIA je takodje imala 1.4 MPI od 100 KS (Ceed), tj. Huyndai i30. Ali imaj u vidu da je sve to poprilicno anemicno, sad opet, kome je sta bitnije, u to ne ulazim. A za nova vozila, mislim da na forumu nema boljeg poznavaoca trenutne ponude od @moron . 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4967 Posted October 9 (edited) MG HS imas cistog benzinca 1.5 turbak ako se opredeli za benzinjaru i kineze, mada ima i drugih. Od evropljana, jedino mislim da Dacia nije hibrid u npr Duster / Bigster, Vageni sa 1.5 benz (za koje su pominjali ovde da se nisu nesto pokazali sa tim motorom), ima i npr Reno Symbioz (meni se npr bas svidja), veci je od Captura i benzinac ima od 1.332 koji je dobar i povozan. To su sve cifre u rangu 20-30K. Ako nece da se ubaci u dublju kredu i da uzme nesto sto drzi cifru, Toyota / Mazda / Skoda je sasvim dobar izbor. Mazda mislim da je jedina atmosferac, na zalost. Mada je i ona hybrid (ali blagi) taman da nema regu od 60K Edited October 9 by ISV_01 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 6957 Posted October 9 Atmo je Korola Sedan. Ima stvarno veliki prtljažnik, mada ne briljira da prostorom za putnike. Dobra stvar je što daju akciju pola pola. Pola keš pola beskamatni kredit. Ako se ispruži do 33.500 ima Korolu Kros automatik, hibrid isto pola/pola uz zimske gume gratis 2 1 moron, ISV_01 and djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 591 Posted October 9 2 hours ago, ISV_01 said: ima i npr Reno Symbioz (meni se npr bas svidja), veci je od Captura i benzinac ima od 1.332 koji je dobar i povozan. Svi su koliko vidim mild hibridi Jesu li mild hibridi ''manje kvarljiviji'' od full hibrida, tj. onih koji mogu da idu samo na struju, dal je ovaj mild nešto jednostavniji il ne Ako kupiš auto za npr 25.000 eur, i za 5 godina odeš da zameniš za novo, koliko pukneš tj. koliko računaju stari nemam predstavu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 23629 Posted October 9 44 minutes ago, djole81ar said: dal je ovaj mild nešto jednostavniji il ne Naravno, PHEV je poprilicno komplikovaniji sklop. Posto omogucava voznju i samostalno na struju - ima veci elektromotor, vecu i tezu bateriju, elemente punjaca, znaci kompletno jos jedan pogon. MHEV je uglavnom mali dodatni elektromotor, koji samo pomaze SUS motoru u odredjenim situacijama. Znaci nema vecih i tezih baterija, eksternog punjenja (puni se regenerativnim kocenjem i radom motora), jeftiniji u nabavci... PHEV ima smisla za veci procenat voznje u gradu, cesta paljenja/gasenja... I naravno, ko ima mogucnost kucnog punjenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5200 Posted October 9 3 hours ago, djole81ar said: Jesu li mild hibridi ''manje kvarljiviji'' od full hibrida, tj. onih koji mogu da idu samo na struju, dal je ovaj mild nešto jednostavniji il ne Ako kupiš auto za npr 25.000 eur, i za 5 godina odeš da zameniš za novo, koliko pukneš tj. koliko računaju stari nemam predstavu Ako se sagleda ono što trenutno jeste dostupno na tržištu Srbije, MHEV ( blagi hibridi ) su dosta "šarena klasa". "Šareni" u smislu: 1. napona na kome rade ( 12, 24 ili 48 V ), 2. snage "pogonskog" elektromotora ( od nekih 3, pa do oko 28 ks ) i maks. obrtnog momenta, 3. kapaciteta baterije ( uglavnom 0,3-0,8 kWh ) 4. eventualne sposobnosti nekih MHEV sistema da se kreće i u EV modu ( samo na struju ) i to istovremeno uz ispunjenost uslova : a) samo kratkotrajno, b) do dosta niskih brzina kretanja i c) uz veoma slab pritisak na papučicu gasa, jer neki MHEV sistemi to mogu ( da imaju čisti EV mod ), a neki ne mogu 5. u smislu da li su upareni sa MT ili AT. Takodje, klasični hibridi ( HEV ), a neki kažu "puni hibridi", nisu ništa manje "šareni" u smislu koncepcije: - da li su upareni uz DCT ( npr Hyundai ), uz e-CVT ( Toyota, Honda, Ford ) ili uz tzv. Dog clutch ( Reno, Dačija ), - u smislu snage pogonskog elektromotora, jer je kod nekih snaga pogonskog EM-a veća od snage SUS-a ( npr. Honda, Nissan ), a kod nekih je SUS jači od pogonskog EM-a ( Reno, Toyota, Hyundai ... ), - u smislu kapaciteta baterije ( 1-2 kWh ) i napona sistema ( to ide u rasponu od oko 180 do skoro 300 V ), - u smislu da li SUS ikada može da pogoni točkove ili kada radi, uvek radi samo kao generator ( ovo drugo je Nissan ), - u smislu do kojih maksimalnih brzina vozilo može da se kreće u čistom EV modu, a da SUS motor za to vreće "ćuti" ( npr. Honda hibridi mogu u EV modu do brzine od oko 130 km/h ). Priključni hibridi ( PHEV ), imaju baterije mnogo većeg kapaciteta ( tu pravila više nema, nekada su imali i samo 4 kWh ( npr. stari Prius PHEV ), a danas to uglavnom ide i do 25-30 kWh ), pa zahvaljujući tome, ako im je baterija ( spoljnim punjenjem ) napunjena do maksimuma, ta vozila u čistom EV modu ( samo na struju ), zavisno od kapaciteta baterije, mogu preći 30-100 km ( brzinama do maksimalno oko 130-135 km/h ). Posle toga, baterija im spadne nivoom napunjenosti na oko 20% i do sledeće ( spoljne ) dopune baterije, kreću se i funkcionišu kao kasični hibridi ( HEV ). Udavih ... A ništa ti nisam pomogao. Izvini. 3 TheWickerMan, bane1321 and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 279 Posted October 9 8 hours ago, djole81ar said: Pa šta znam, mota razne opcije, ako ide na kupovinu nešto novo ili baš novije, možda čak i limuzina, najbolja opcija bi bila običan atmo... AT nije obaveza. Budžet bi bio kredit, tako da se opet vrti oko neke ozbiljnije rate... višje je dile ma šta uošte raditi, nosi se mišlju da proba rentom i taxi da izbegne održavanje a ako kupuje onda tek ne zna šta, a da ga oslobodi muka koje je imao sa zafirom (mada opet i to se možda smo potrefilo). Hyundai Bayon Po meni trenutno najbolja ponuda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 18168 Posted October 9 @moron Blago ženama, vide da je crven, sviđa im se i kupe. ;-) ;-) ;-) 2 Reacher Gilt and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5200 Posted October 9 2 hours ago, jevta said: Hyundai Bayon Po meni trenutno najbolja ponuda. Šta je bolja ponuda - ne znam ( složeno je pitanje ). Ali, samo kao primer, Bayon u opremi Impression 1,0T sa 100 ks i DCT7 košta u jedan evro isto/jednako kao i Puma 1,0 T sa 155 ks DCT7 u opremi Titanium. Nesporno, oprema nije ista. 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 279 Posted October 9 (edited) 4 cilindra atmosferac, ako sam dobro shvatio to se tražilo Edited October 9 by jevta Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4967 Posted October 9 1.2 atmos u bayonu je sve samo ne povozan auto. Taj motor u i10 i nekako, bayon je tezi auto. Da je 1.4 pa i ajde, em dobar motor em bi imao oko 90-100ks. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 279 Posted October 9 Sve trkači, traži se koliko vidim porodični gradski auto za malu godišnju kilometražu.Manite se priča o opremi koja služi samo da bi se vlasnik hvalio i imao muku sa kvarovima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 675 Posted October 9 @moron Dog clutch je dio u mjenjaču. Ima ga u ovaj PSA fake DCT u novim Fiatima. Ima ga i ZF 9HP. Uglavnom služi kao kvačilo koje mijenja ajmo reći sporohodne i brzohodne brzine. Takvi mjenjači su jeftiniji i kompaktniji a opet imaju širok raspon. Ne znam ko je pisao, i ja sam davno. Moj savjet za novi i20 i Bayon. Zaobiđite 1.2 motor. Ne ide smjesta. Moj još zamjerka za i20 je jako neduoban i loše radi manualna klima. Nisam probao sa automatskom. Stari i20 1.25 imam u obitelji i ide bolje. Osjeti se razlika. Novi i20 imam kao službeni. Prva isporuka je bio 1.0 turbo i to je dobro, taj ide i takav kupite ako već želite novi i20 ili Bayon. Htio samo još nešto napisati ali sam zaboravio. Aha. CMF-B Renault i Dacia. Ja imam Daciu ali nema to baš veze. Meni su Captur i Symbioz na kud i kamo većoj razini od mog Stepwaya. Ja ako me pukne ću Stepway zamijeniti sa Simbiozom. Naravno, za koju godinu. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 5200 Posted October 9 17 minutes ago, jevta said: Sve trkači, traži se koliko vidim porodični gradski auto za malu godišnju kilometražu.Manite se priča o opremi koja služi samo da bi se vlasnik hvalio i imao muku sa kvarovima. Vozio sam ( pre fejslifta ) Bayon 1,4 MPI 100 ks 6MT. Pri 130 km/h se u šestoj vrteo na skoro 3.500 rpm. Za magistralu je bio OK, ali, preticanja su često tražila strpljenje, tehniku i dobre obrtaje. Po gradu skroz OK. U to vreme, 1,2 MPI motor je imao 84 ks i 118 Nm, bio uparen sa petostepenim manuelnim menjačem, imao maks. brzinu 165 km/h i ubrzanje 13,6 sekundi. Onda je došla nova ekologija. Danas 1,2 MPI ima 79 ks, 113 Nm, ide do 158 km/h, deklarisano ubrzava 14,2. Naravno, 5MT i dalje. Slično, nekada je 1,0T sa 100 ks ubrzavao za 10,7 ( išao 183 ), danas za 11,3 ( i ide do 179 ). A zbog ekologije više i nemamo 1,4 MPI. Mislim da je Bayon sa današnjim 1,2 MPI suviše slab. Kao i da mu čak i kretanje iz mesta zna nekada biti "problem" ( baš traži dosta obrtaja ). 1,2 MPI je skroz OK za i10 ( i grad ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 18168 Posted October 9 13 hours ago, djole81ar said: Neki predlog za porodično vozilo, u ovom ludilu cena, motora, tehnologija... brat je vozio zafiru od novog do nekih 180.000, i prilično ga je namučila, dizel, gradksa vožnja... tako da sad hoće benzinca, nešto jednostavnije, ili da uošte ne kupuje auto nego taksi i rent.... teška odluka, kad se podvuče crta nov auto košta lepo mesečno, budžet je sigurno 500 600 eur za prevoz... Ja zaista poštujem ko zarađuje i ima 30-35K za auto, ali smatram da je to bacanje para. Imaš finih polovnjaka kuljenih i održavanih u ovl servisima, za trećinu tih para. Masa nas kupuje polovnjake od par hiljada eur i stotinama hiljada km u točkovima, pa se nose sa njima, a kamo li auto od 60 000 km sa servisnom knjižicom https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27528105/hyundai-elantra-16-gls?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27525286/hyundai-elantra-16-mpi-4vr?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 ova crvena je sa 40 000 km, da kupujem, samo bi se malo cenkao jednostavan, pouzdan, redovno održavan p.s. naravno odmah posle bih ugradio Plinčugu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misha87 228 Posted October 9 Hm, ja da se pitam u ovom trenutku, možda bih čak išao sa novim Coolray ili eventualno FX. Možda jeste kocka, ali ponovo, imaju solidnu garanciju, tako da računam da su ok pokriveni. Ako je polovni, u želji da ostanem uz Fiat, trenutni automobil bih možda zamenio sa nekim novijim 500x, čak imam i pretragu sačuvanu na PA, da ispratim ponudu s vremena na vreme :). Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 18168 Posted October 9 https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27360639/opel-astra-j?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 56000km https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/27263830/hyundai-i30-14mpi?attp=p0_pv0_pc0_pl1_plv0 34000 km 1 djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites