Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

@moron & Co. :D

 

Dacia Duster 1.2 TCE/130 ks ili Renault Captur 1.3/140 ks, pitanje je sad?!?

Za i protiv, naravno.

 

P.S. Kia Sportage otpala zbog duzine (problem je za 2 auta u garazi) a Jeep Avenger zbog plemickog porekla motora...:sick:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Captur. 1.3 je noviji motor, Reno-Merc saradnja, 1332 (ili slicno cc), za sada se pokazao kao pouzdan. E sad, Captur je ozbiljno manji od Dustera. 

Sto se tice generalnog odrzavanja, Captur je skuplji (ipak je to official Reso), Dacia bi trebala da bude jeftinija neki %. Duster je generalno udoban, benzinac je verovatno i laksi u nosu, pravi off road moze sa Dusterom, Captur je upitan. Duster vise plastican, Captur smeksi...kako jedan drzi cifru kao analog dobrog terenca, tako drugi kao manji gradski krossover. 

Proveri koliko ti mesta treba, 95% gde ces ga koristiti i tako se odluci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

Motor Tce 130 je predstavljen 2022.za model Austral, a 1.3 tce 2018.zajedno sa Mercedesom.

To nije zloglasni 1.2 tce iz 2012.koji trosi ulje!

Duster i Captur dele platformu tako da je Captur sa 7cm kracim medjuosovinskim rastojanjem tj.za broj manji, i razlika je u prtljazniku ali on ima pomicnu zadnju klupu sto Duster nema.

Enterijer je ubedljivo na strani Captura ali mi je Duster mocniji spolja.

Ono sto me brine je da se vlasnici Captura zale na izrazenu tvrdocu na losim putevima sto je neoprostivo za Renault.

A najveca fora je da im je cena u adekvatnim paketima maltene ista! :zorro:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj novi 3-cilindrični 1,2 TCe tek treba da se pokaže i dokaže, dok je taj stari 4-cilindrični 1,33 TCe već "prošao sito i rešeto".

Meni se spolja Duster više dopada. A i očigledno više mesta u njemu ima.

I sve tu ponajviše zavisi od potreba za prostorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Evo detaljne analize prednosti i nedostataka oba modela kako bi ti pomogao u odluci.

Dacia Duster 1.2 TCe (130 KS)

Duster je uvijek bio poznat kao "pametna kupnja" i nudi odličan omjer uloženo/dobiveno. Nova generacija donosi znatna poboljšanja, ali zadržava svoju osnovnu filozofiju.

Prednosti

 * Pristupačna cijena: Duster je i dalje jedan od najpristupačnijih SUV-ova na tržištu, pogotovo u odnosu na Captur. Dobivaš puno automobila za manje novca.

 * Robusnost i praktičnost: Dizajniran je da izdrži teže uvjete vožnje. Ima veći klirens (udaljenost od tla) od Captura, što ga čini boljim za vožnju po lošijim cestama, makadamu i off-road terenima.

 * Prostranost: Duster je prostraniji, posebno unutra. Ima više mjesta za putnike i obično nudi veći prtljažnik, što je idealno za obitelji ili one koji često prevoze stvari.

 * Opcija pogona na sva četiri kotača (4x4): S ovim motorom, Duster nudi i opciju 4x4 pogona, što je velika prednost ako živiš u području s puno snijega ili često voziš po teškim uvjetima. Captur ovu opciju nema.

Nedostaci

 * Jednostavniji interijer: Iako je nova generacija značajno poboljšana, Dusterov interijer i dalje koristi tvrdu plastiku i jednostavnije materijale, što mu daje "budžet" osjećaj u usporedbi s Capturom.

 * Manje napredne tehnologije: Ne nudi istu razinu modernih tehnologija i sustava asistencije vozaču kao Captur. Infotainment sustav je funkcionalan, ali nije toliko sofisticiran kao Renaultov.

 * Moguće poteškoće s motorom: Motor 1.2 TCe u nekim starijim verzijama Dacije i Renaulta imao je problema s prekomjernom potrošnjom ulja i rastezanjem lanca. Iako je to kod novije generacije motora vjerojatno riješeno, vrijedi se raspitati o potencijalnim dugoročnim problemima i povijesti servisa.

Renault Captur 1.3 TCe (140 KS)

Captur je "urbaniji" i elegantniji izbor, fokusiran na udobnost i dizajn.

Prednosti

 * Kvalitetniji interijer: Captur nudi kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, bolju završnu obradu i moderniji dizajn. Osjećaj udobnosti i kvalitete je primjetno viši.

 * Naprednije tehnologije: Dolazi s bogatijom ponudom naprednih sustava asistencije vozaču (ADAS), boljim infotainment sustavom, digitalnom instrument pločom i općenito je tehnološki napredniji.

 * Ugodnija vožnja: Captur je dizajniran za gradsku i cestovnu vožnju. Njegov ovjes je mekši i prilagođeniji udobnosti, što ga čini idealnim za duge vožnje.

 * Atraktivan dizajn: Ima moderniji i elegantniji vanjski izgled, s prepoznatljivim Renaultovim dizajnerskim potpisom, što je mnogim kupcima važan faktor.

Nedostaci

 * Viša cijena: Captur je skuplji od Dustera.

 * Manje praktičan: Nema opciju 4x4 pogona i niži je, što ga čini manje sposobnim za vožnju van uređenih cesta.

 * Manje prostora: Unutrašnjost Captura je nešto manja i nudi manji prtljažnik u usporedbi s Dusterom, pogotovo kada su stražnja sjedala pomaknuta.

 * Više fokusiran na grad: Njegova je primarna namjena gradska vožnja, dok je Duster svestraniji u tom pogledu.

Zaključak

Ako ti je primarni fokus na cijenoj, robusnosti i praktičnosti, te ako ti treba vozilo za sve uvjete (uključujući i lakši off-road), s mogućnošću 4x4 pogona, onda je Dacia Duster bolji izbor. To je "radni konj" koji nudi pouzdanost i funkcionalnost bez nepotrebnog luksuza.

S druge strane, ako ti je bitnija udobnost, moderni dizajn, kvalitetniji interijer i napredne tehnologije, te ako se uglavnom voziš po uređenim cestama, Renault Captur će te više usrećiti. Njegova prednost je u finijoj vožnji i bogatijoj opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

To kaze AI?

Zakljucak se vise odnosi na generalno poredjenje a ne verzije koje sam naveo, npr.4x4 me ne zanima.

Ovo oko cena nije tacno, bar na nasem trzistu je Duster nesto skuplji.

Takodje Captur nije udobniji, moguce zbog prevelikih tockova...

Ukratko: hocu Dustera sa materijalima i zavrsnom obradom iz Captura i njegovim motorom 1.3 sa 4 cilindra! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko fensi, ne bi gledao Dustera, a neko praktičniji ne bi gledao Captura. Ja sam praktičan.

Čini mi se da je Duster bolji izbor.

 

Nego, da li si bacio oko na nekog mlađanog polovnjaka?

Par god star, ima ljudi, predomisle se, ima sinova i ćeri kojima se poklon ne sviđa...itd

 

Sve ti je to u garantnom roku.

 

Koja cifra € je u pitanju, da ne guglam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Samo novi dolazi u obzir, cifra oko 22-23k.

Vecina modela iz tog segmenta se uklapa u tu sumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam pitanje. 1.2 tce. Je li svaki mogući problemi ili od nekog do nekog godišta? Prijatelj mi gleda nešto....

Ja sam sebi uzeo 1.0 tce.

 

Ovdje za njega je konkretno Clio IV.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, italiano said:

@shuxx

Samo novi dolazi u obzir, cifra oko 22-23k.

Vecina modela iz tog segmenta se uklapa u tu sumu.

Sacekaj sajamski popust ili oko NG, mozes uzeti Coolray (bio oko 22K u Aprilu). Istina, prvi nivo opreme al 170ks i A/T menjac. 

Po meni je bolji izbor od navedenih al svako ima svoje razloge. 

Doduse, novi Captur (ako nije neki sa ranijeg lagera, nego bas novi sto je izasao) bas dobro izgleda. Duster spolja jeste bas odvaznog izgleda, manje plastike unutra nego ranije al opet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam sad ovaj kinez, ozbiljan auto.

 

Verujem da oni prave ove vrlo dobro, mada, kao što sam ranije mislio (a i dalje nisam daleko od tog mišljenja), zašto kupovati bilo šta sa dalekog istoka (Japan, Koreja) kad postoji nešto sa našeg kontinenta.

Recimo, auto otpad, posebno za neke karoserijske delove, farove... Znaš kad će biti formirani otpadi za ove kineze? NIKAD.

A i ako bi se formirali, ko će da ima milione različitih delova za milione različitih modela od milion različitih proizvođača!? 

Ovako, fino, Opel, Reno, Fiat... i voziš, pa makar i sa vratima druge boje, ali bar imaš vrata :) 

Far za ovog kineza košta kao polovan i ispravan auto... OK, košta i za novi Opel, Fiat i sl. al, bar postoji šansa da ga nađeš na nekom otpadu, bilo ovde, bilo negde u EU.

 

Suštinski, sve mi je to postalo previše skupo a za to ima dva razloga. Ili ja nisam dovoljno bogat, ili je to zaista previše skupo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Druze moj, koliko ljudi ovde kada kupi nov auto saceka kraj kompletnog garantnog roka i posle ga drze jos ? To se prodaje dok je jos pod garancijom, ide se staro za novo ili na oglase, doplati se manja razlika i opet teras il nesto novo il par godina starije al vecu i bolju klasu. Zato i kasko postoji sto se tice delova. 

Iako kupi nov Captur il Duster, isto mu se vata. I kod onog sto kupi Logana il Tipa sa led farovima, svaki ti kosta boga oca u ovlascenom, pod uslovom da hoces da imas i dalje garanciju na elektroniku. 

Zato kasko dok je kod tebe i ne razmisljas. 

Pricamo o Opelima, Fiatima, Renoima a unazad 15-20 strana samo se paljba osipa po njima, te ovi malo stariji problem sa izborom motora (1.2 / 1.5 dci) te turbo te plivajuci te cena redovnog odrzavanja...Opel ima senzor za senzor, Daciu platis ko Reno kad odrzavas, Nisan i skuplje jerbo brend. 

Za 22-23k da covek uzme nov auto i ne uplati kasko da mu se isti sredi u slucaju ostecenja je potpuno suludo, generalno za bilo koji nov/noviji auto sa modernim svetlima, senzorima.

 

Bitno je samo sto coveku odgovara od dobijeno/ulozeno, plati kasko i ne razmislja. U bukvalnom smislu.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tacno je to za polovne delove, ali logicno je kad kupis nov auto da uplatis i kasko i onda ne mislis o polovnim delovima a i sto kolega kaze vozis dok je u garanciji i prodas, neces valjda da se patis posle garancije i rizikujes sa kinezom o kome se nista ne zna. E sad ostaje jos pitanje da li se moze prodati polovan kinez pred istekom garancije??? To ne znamo ali ce se saznati za koju godinu. Ja ne znam dal bih kupio novog kineza, polovnog verovatno ne, sem ako se ne pokazu toliko dobri ali to ne mozemo uskoro saznati ali je cinjenica da pruzaju najvise za najmanje love plus cinjenica koliko se evropska konkurencija iskvarila a cene otisle u nebesa

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@OMP Ja kada sam uzimao auto imao sam u vidu post prodajnu cenu. Mogao sam Corolu uzeti (generalno zna se da Tojota i svabe drze cenu) ali jednostavno sam hteo nesto visi auto a da ga ne platim boga oca (kao npr Captur koji je u toj klasi novog auta, Tiggo 4 koji vristi na autoputu, Sandero koji iz principa nisam hteo ni ja a ni draga, Tipo iz istog razloga nisam hteo kano ni Corolu jer mi je dosta igranja federa kada ulazim i izlazim iz auta) i logicno je da ce biti nesto desno, npr Kinez. I da, njemu je vec za 1000e niza post prodajna cena od one za koju bi se mogao prodati ako gledas trenutnu akcijsku prodaju (utoliko je jeftiniji). 

 

Iskreno, ne razmisljam toliko o post prodajnoj ceni kasnije. I da ga zadrzim posle garantnog roka (7g), sto se tice motora atmosferac je, manualac, kasko bi se svakako nastavio. No, do toga nece doci jer ce otici na oglase. I kao polovan, recimo 4g star ce em imati manju kilometrazu od 70% tog oblika vozila, em i dalje u garanciji, pa nek i doplatim 3K eura za nov auto + dignem kredu i opet da vozim novo, bilo tada kineza br1 ili kineza br2 ili mozda neki ozbiljniji polovnjak u garanciji. Najskuplje je uci u kolo sa lovom za nov auto, a treba se malo potruditi i da ostanes u njemu i da il vozis novo opet il nesto polovno i bolje.

 

Neko bi kolegi rekao, jbt sta si mogao od BMW-a i skode da uzmes, ti si lud, uzimas Captura ili Dustera.....nista novo, tako je i kod mene bilo za 13K + kreda.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam i napisao, nekako imam utisak da nemam dovoljno novca za novotarije.

 

Ja sam kupio 2 nova automobila u prethodnih 14 godina, oba Fiat i oba najjeftinija u tom trenutku na tržištu (dobro, ja sam uzimao sa više opreme, pa nisu bili najjeftiniji, ali osnovna verzija jeste) i nije mi predstavljalo opterećenje. U tom periodu sam kupio / prodao 3 - 4 polovna automobila.

Kasko je prilično skup i ja ni za jedan auto nisam iskoristio ništa, čak ni ogreboditine nisam hteo da sređujem. Osnovni razlog je taj što u svim tim servisima rade manje - više dresirani majmuni (izvinjavam se, ima tamo i normalnih ljudi, ali su u žestokoj manjini) pa su veće šanse, da ako ti ofarbaju vrata zbog ogrebitine, za dve godine spadne farba, izbledi boja ili ko zna na šta će da liči, pa da se zaGrebavam sa reklamacijama, pritužbama i sl.

 

Uzgred, uvek imaš učešće u šteti, ako ti ukradu autombil dobiješ onu stvar zavijenu u foliju, uslovljavaju te sa "iglom" izmeštanjem OBD a i sl. glupostima.

 

Ne znam, nisam pametan, mislim da se ne dobija ono što se plati, to je suština.

Opet, sa druge strane, drugačije ne može, sve je to manje - više isto, pa moramo da se prilagođavamo.

 

Ja sad gledam neke radne mašine, konkretno traktore i motokultivatore. Jbt, to su mašine koje su stare pola veka pa koštaju više od automobila. Opet, ili sam ja "osiromašio" ili sam, kako starim, bliži genima (blizina Užica :) ) ne znam, sve mi se čini, kao da me neko pljačka :) 

 

Od svih "običnih" novih automobila koje sam gledao u poslednje vreme, samo mi je Corola izgledala dobar odnos, dobijeno / uloženo. 

Gledao sam i Citroen Berlingo i sve pod varijacije iz Stelantisa za isti automobil.

Gledam i kineze, onako, sa strane, ne bi ih kupio, ali, eto, da vidim šta se to prodaje... 

 

Suštinski, obrni, okreni, spadaju gaće :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa deru nas sa svih strana tako da nisu cudne ni cene vozila, sad je totalno neisplativo kupiti nov auto obzirom na cifre, nekad se dacia kupovala za manje od 10k sad je ekvivalent takve blizu 20, sa druge strane meni nov auto i ne treba i sumnjam da bih ga ikad kupio tako da me te cifre i ponude i ne zanimaju,  samo sto cujem ili procitam usput.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto se to ovde pominje kao nešto obavezno ( uz nabavku novijih automobila ), eto, ja sam jedna od osoba koja nema kasko ( za privatna vozila ) i tako već četvrtu deceniju. Imam ih na službenim, ali, zato jer zaista mora ( lizing je ). Nikoga ne ubedjujem da tako treba i on da uradi ili da je tako „bolje“.
A da li je bolje kupiti novo ili polovno ili kad je pravo vreme za zamenu kola ( kupljenih kao nova ili polovna ), pojma nemam. Niti znam šta bih danas kupio da kupujem novo ili novije. Generalno, sve mi je više puna ona stvar ( nazivimo je ) „savremenosti“ u svetu novih automobila. Kako po pitanju motorizacije, tako i „podrazumevane opreme“ ( tablet od bar 15“ i sve što ga prati ).
I šta god da kupite, nema dileme ne da ćete biti „do gole glave ošišani“, već da ćete biti „preklani“ :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima nov automobil ozbiljne prednosti, posebno za ljude kojima to nije preokupacija.

Jbg, ja nisam ni sijalicu zamenio na 500L van onoga što je propisano servisom (ulja, filteri, svećice) za 5 godina.

Ustvari, slagao sam, zamenio sam bravicu za paljenje u garanciji i zaGrebao se.

Naime, glavila je bravica, ali ne nešto BogZnaKako, tek onako, oseti se, po malo. I ja, naravno, odem u ovlašćeni, prijavim, oni zamene i naravno, malo je falilio da im svima redom radujem majku. 

Ostavim auto, dođem po njega, posle par sati. Na vozačevom sedištu, stoji žabica (metalni neki deo, koji služi da prihvati šraf). Pitam onog dispičera, šta je ovo, kaže nemam pojima. OK, ja uzmem tu žabicu, ubacim u kasetu (šta sve može da stane u tu kasetu, čudo jedno). Dovezem do kuće, vidim, plastika nekako "labava". Sagnem se, pogledam, od 6 šrafova, samo dva su na svom mestu !? Jaoooo, mamicu vam, pa šta ste radili. Napišem im e mail, oni kažu, dođite, rešićemo. Ma važi, da se drndam i gubim radni dan (e to je prednost novog vozila, generalno) da bi mi vi zavrnuli par šrafova.

Posle pola godine, sednem, rasklopim, pronađem žabicu (tačno, nije je ni vratio) sve zašrafim i sad je sve normalno.

 

Znači, prednost novog vozila je to što ne gubiš vreme na gluposti (jel, vidi se iz predhodno napisanog) :) 

Zato mislim da je uzaludno uzimati garancije, kasko i sl. nego, nešto jeftino, što radi i teraj :) 

 

Ovo ja sad gledam ... al skup ... pa ako neko ima, da mu je komšija pre otkaz (obično su vlasnici ovakvih stvarčica 70 + godina) možda da se dogovaramo oko cene :) 

tomo vinkovic.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam komšiji,privatnik, pravi betonske odlivke, koji je od 2000 do danas,na svake 3-4 godine kupovao nov auto....zadnji je bio Nissan QQ 1.3 sa kojim je imao šarenu sreću i u ovlašćenim i sa kaskom ...pošizi,proda kupi Grande Punta 1.4 8v i kaže uživa... delovi na kioscima,servisi jeftini,a radi posao....ima i Iveco kamioničić za posao sa dizalicom....

Novi auti su generalno loši, čovek sam stvara svoju sreću svojim izborom...neko voli ovo,neko ono,ali činjenica je da nova auto industrija napravljena za potrošačko društvo i deračinu i da nema nameru da popusti...

Zato Škoda i Dacia i prodaju toliko automobila,jer su drugačiji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što je Škoda drugačija ? Drugar na novoj Oktaviji ( u prve dve godine ) promenio u garanciiji dva LED Matrix fara ? Šta će kada prodje garancija? Pa, svaki košta maltene kao jedan polovan bubreg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda je drugačija u VW grupaciji,za mene je to sve isto 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Skoda, VW, Audi, Seat ( Cupra ) = potpuno ista mehanika, jedina razlika u zavrsnim materijalima. 

 

 

Skoda i Dacia se prodaju jer su jeftiniji i za taj novac nude najvise. VW je isto smece ali kosta vise, Audi takodje, itd.. jer jelte prvo platite znak na haubi pa onda sve ostalo. 

 

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...