Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Nije tu toliko bitan punto kao punto, sve sto je mehanicki isto ili slicno i sa 1.2 motorom je dobra prica za tarakanje po lokalu i da ne razmisljas, dal punto, panda, lancia, sta god.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, ortakov said:

li, stvarno, neke stvari, recimo, šarka na vratima vozača. Ona se zeznula i sad, radi (šta tu ima da ne radi) ali, ima neki zvuk, klikće

Ako klikce/puca, verovatno je u pitanju granicnik vrata, a ne sama sarka?

Ja to imam obicaj da podmazem bar par puta u vlasnistvu (i sarke i granicnike). Jezim se kad cujem bilo kakve zvuke pri otvaranju vrata :D .

 

Apropo Punta Classic i sarki - desilo mi se da mi, pre jedno 15-ak godina, na maltene novom sluzbenom Classicu vozacka vrata ostanu u ruci :) . Jes' da su ga vozili serviseri, uzeo da zavrsim nesto po gradu, cap - padose vrata :lol: . Pukla sarka, mislim, smesan trosak za zamenu - ali opet, u pitanju je bila ona od skupljih varijanti Classica, sa klimom, sampanj boja...

Inace su Francuzi generalno poznati po tim krs granicnicima. Ako negde na parkingu cujes da pucaju vrata - ima i ostalih neodrzavanih, ali deluje mi da najcesce to budu upravo oni.

 

Pomenuti PSA TU 1124 ccm 60 trenutno imamo u familiji. Sto vec rekoste, kao i Fiatov 1.2 - peri deri, odrzavanje smesno, mali servis 50 EUR sa rukama, npr. Nemam vremena ni za svoj DS, ali opusteno servis mozes da odradis i sam.

U laganoj karoseriji C2 povuce korektno, u smislu da opusteno mozes da se ubacujes i provlacis po kolonama po gradu. Dok je dovoljno da izadjes i na ovaj BG gradski autoput (ogranicenje 80 km/h) i tu vec poteze kao da je vezan za drvo :) .

U prvo vreme (dok sam ga malo testirao), u mojim uslovima BG voznje drzao sam mu potrosnju na oko 7.5l po cepu i SpritMonitoru.

Kako sam posle "testnog" perioda, dizgine C2 skoro u potpunosti prepustio lepsoj polovini - potrosnja se polako ali nezadrzivo :D priblizava 9l u istim uslovima (treca godina vlasnistva). Ceger autic za do posla, radnji, razvozenje podmlatka, maltene da ne vidi otvoren put. Sem kad ga marnem, da malo produvam cadj :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem danas da pogledam jenog mita, pa bih pogledao još para auta koji su tu u okolini ... Koji 1,4 benzinac u 207 je onaj problematični, za izbegavanje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videces, cim ti 207 ima dobru cenu bezi sto dalje Drugar ih je nekoliko uzimao cak za prodaju, ne.bo je ko zuti dok ih je doveo u neko radno stanje da bi mogao da proda. Jednog su mu vratili odmah pa ga je jos popravljao :D

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Ivan said:

Ako klikce/puca, verovatno je u pitanju granicnik vrata, a ne sama sarka?

Ma, da, to se dešava. Sve što je oko vrata a nije kvaka, za mene je šarka :) 

Čuj, graničnik :) pa zar i to ima :) 

 

Ja ne znam, možda ja nisam zahtevan vozač, ovde su bile pritužbe (ne samo ovde, već, svi sa kojima sam razgovarao) na 1.4 16v u 500L kako je mrtav i sl. a meni, to opet radi potpuno normalno. 

Ovaj punto 1.2 8v isto tako, ide baš dobro. Istina, kad se vozi brže, troši dosta.

Sećam se, jedne godine, iz nekog razloga smo sa njim išli u Banja Luku. I sad, ja kao, računam, sipam 20 L (lupam, ne sećam se, ali znam da sam sipao nešto malo goriva) i kao, prema prosečnoj potrošnji, biće dovoljno do BiH, tamo je jeftinije gorivo. 

Vozio sam ga bukvalno najbrže što je mogao da ide (a može da potegne, po onom satu ide lagano preko 150 km/h) i sećam se  da sam morao da sipam gorivo na prvoj pumpi u HR da bi stigao do BiH :) 

 

I jedan i drugi motor se voze potpuno lepo, samo je drugačiji osećaj u vožnji. Kasnije se menja brzina, duže vreme ubrzava ali ubrzava konstantno (od 3000 rpm do 5500 rpm) i u odnosu na druga vozila u saobraćaju, to uopšte nije toliko "mrtvo", naprotiv. 

I zvuk, pravi zvuk, benzinac, atmo ... samo zuji :) 

Nedostaje mi yugo :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dadoh ocu Z10, on mator skoro 80 god. Majka mi kaže, sve mi žao Punta kako ga on vozi.... A pranje.... To ne postoji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, ortakov said:

Ja ne znam, možda ja nisam zahtevan vozač, ovde su bile pritužbe (ne samo ovde, već, svi sa kojima sam razgovarao) na 1.4 16v u 500L kako je mrtav i sl. a meni, to opet radi potpuno normalno. 

Ovaj punto 1.2 8v isto tako, ide baš dobro.

Zavisi i sta sve vozis i sta poredis. Dovoljno je da eto samo sa svoja pomenuta dva porodicna vozila krenem da se ukljucujem na gradski autoput (a teram i jace sluzbene).

Gadjas ti stepene prenosa ispravno, teras atmosferca u max obrtni i snagu - ali subjektivni osecaj mi je da C2 1.1 (pandan Classicu 1.2) bukvalno stoji u mestu :) .

E sad, niko ne spori da to itekako radi posao, u uslovima za koje je namenjen (a to je provlacenje po gradu). Isto kao sto ces se sa nekim dugoprugasem muciti sa trazenjem parking mesta.

Zato i mrzim da bilo sta kome preporucujem, kada me pitaju. Mozemo da pricamo o tehnici, pouzdanosti, odrzavanju - ali svako bira po svom ukusu i potrebama u voznji.

1 hour ago, ortakov said:

I zvuk, pravi zvuk, benzinac, atmo ... samo zuji

Apsolutno se slazem, benzinci generalno vise leze i mom stilu voznje - linearnije razvijaju snagu, mirnije rade, lepsi zvuk, miris benzina kada sipas na pumpi ili kontrolises ulje :) ...

Dizelasi opet imaju daleko bolji obrtni, manji su potrosaci, meni bitna stavka za kontinuiranu voznju je i daleko bolje motorno kocenje (zbog vece kompresije). Na otvorenom i po krivinama mozes da ih "przis" maltene bez koriscenja nozne kocnice... Ali opet, cekicaju, desmr na naftu :) , regeneracije/ekologija kod novijih... Jbg, nista nije idealno.

1 hour ago, OMP said:

207 samo 54kw to je spomenuti TU motor 

Pored te 1.4 verzije od 75 KS, mislim da su imali i nekog 1.4 16v atmosferca od 90 KS - ali nisam siguran da se vodi kao TU?

Sve ovo jace je VTi - 1.4 95 ili 1.6 120 KS.

Ili nesrecni 1.6 THP, u 207 je isao onaj slabiji od 156 KS.

Mada svakako ove jace verzije ne zanimaju kolegu, zbog vozaca pocetnika.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, OMP said:

gotovo i da nisu postojali, to je neki bas mali broj pogotovo kod juga

Kod mene ih ima gomila...kod mene u ulici 3 komada ...to što čarapani jevtini je druga stvar 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
24 minutes ago, Ivan said:

Pored te 1.4 verzije od 75 KS, mislim da su imali i nekog 1.4 16v atmosferca od 90 KS - ali nisam siguran da se vodi kao TU?

 

88 konja (65kw) ali ga neki vode i kao 90 konja,  to je isto PSA ali 16v motor i nije TU, problem su bregaste i kuciste istih, stradaju a tesko se nalaze dobre, kad se nadju cena je prilicno velika, doduse tako je bilo pre nekih 5-6 god kad sam ja radio jednog, takodje hoce da slini ulje na dihtungu glave, generalno nije los motor ali bih ga ipak zaobisao

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 207 je koristio nekoliko benzinskih motora iz porodice TU, ali najčešći su bili:

 * 1.4 i (1360 cm³, 8 ventila, 75 KS) - Ovo je osnovni benzinski motor u ponudi, poznat po svojoj pouzdanosti i jednostavnosti.

 * 1.4 i 16V (1360 cm³, 16 ventila, 88 KS) - Verzija s 16 ventila nudi malo više snage i bolju elastičnost u vožnji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To su te verzije o kojima @OMP i ja pricamo.

A znam ih napamet, jer sam za suprugu tada razmatrao i DS3, koji mi je bas interesantan autic, a nije na svakom cosku kao 500. I taman da uparimo vozila u porodici :D .

Kao njihov "premium" model u segmentu, u njemu nazalost nije bilo tih jednostavnijih 1.4 atmosferaca.

Samo VTi, nesrecni THP ili u malo kasnijim godistima takodje nesrecni 1.2 PureTech.

Zato je DS3 i otpao iz price, jer dizelase nisam ni razmatrao za auto koji ce biti non-stop u lokalu.

 

Generalno su Francuzi jos tada upropastili ponudu benzinaca, a dizelase polako ubijali sa svilenijim BlueHDi.

Da bi pricu "zakovali" sa 1.5 BlueHDi. Sto se bar mene licno tice, nista od novijih PSA mi ne bi palo na pamet da uzimam, najvise zbog motorizacija. Nesreca je tim veca, sto su pod Stellantisom upropastili i motorizacije drugih brendova.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

taj 1,2 sa 70ks sam vozio 4 godine u pandi 2 niko ne zna koliko je taj auto presao posto je teretna verzija koja je dosla iz Italije kao bataljeni postanski auto.
Motor nikada problem nije napravio sve je radilo i jos uvek radi kao sat od vecih kvarova sam promenio hladnjak i menjac posto je neki lezaj prve brzine zaribao
Potrosnja je bilo oko 7,5-8 litara gradske Beogradske voznje
Auto sam prodao drugaru koji je koristi kao dostavno vozilo za restoran evo vozi vec dve godine bez ikakvog kvara i sa jako losim odrzavanjem
Motor je tj ceo auto je neunistiv i za svaku preporuku

 

Sada vozim Pandu 3 sa 0,9 twinair motorom i 85 ks dve godine bez problema
Auto osetno bolje ide a potrosnja je 8,5 litara
Jedini problem je malo snage u nizim obrtajima pa cesto u voznji mora da se vrati u prvu brzinu i to sto se nekom ne svidja zvuk motora
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, neshtry said:

 * 1.4 i 16V (1360 cm³, 16 ventila, 88 KS) - Verzija s 16 ventila nudi malo više snage i bolju elastičnost u vožnji.

 

taj nije TU nego KFU kodna oznaka ali je isto PSA motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kome je u granicama planiranog budžeta, ja bih kao polovnjak zaista toplo preporučio ovaj sadašnji Jaris 1,5:

 

1/ veoma potentan motor za tu klasu ( ubrzanje 9 sekundi ),
2/ vrlo prijatan menjač,
3/ odlična udobnost na neravninama, rupama i ležećim policajcima,
4/ odlično ležanje u krivinama,
5/ lagan je ( 1.040 kg ).
6/ odlična ADAS oprema.

 

Pri čemu je umereno štedljiv ( ništa posebno, u granicama te klase). A ja sa 192-193 cm napred lepo sedim.

 

Njih kao polovnjaka ima “kao blata” i na oglasima, a i na ulicama. Inače, baš te primetno velike brojnosti me malo i strah, da će na parkingu početi da mi nestaju farovi, brisači, točkovi i slični ukrasni “dodaci”  :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

taj nije TU nego KFU kodna oznaka ali je isto PSA motor

Tako piše,ja samo prepisao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se što upadam kao padobranac, ali kakav je auto Opel Antara?

Pitam jer mi je potpuna nepoznanica..donedavno ga nikad nisam ni video. Sviđa mi se izgledom; kao neki mali SUV. Ovaj je 2.0 dizel, 4x4 pogon. Jel ga posedovao neko, imao iskustva itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Decak Iz Vode

Ima ga moj tast već par godina.

Koliko sam ja razumeo, to je neki mutant ima isti takav i ševrolet.

 

On ga vozi po gudurama oko Priboja, dobro ga služi. Standardno, tu i tamo neki senzor se nakvasi / zaprlja, motor je Fiat... 

 

Troši malo više (težak i velik + 4*4) ali dosta robustan.

 

Njegov je sa kožom, fina oprema, nije loš.

 

Ide dobro, vozio sam ga i ja, dosta snage.

 

Ako je očuvan i imaš potrebe za takvim tipom vozila, što da ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet Captiva i Opel Antara su blizanci,sa tim da su svi komentarisali da je Chevrolet, kao, bolji 

Težak auto 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, italiano said:

@moron

Samo cenu za Yaris nisi pomenuo...:D

U opštem ludilu cene polovnjaka, povremeno naleti i neki baš povoljan taj polovan Jaris. Znam, jer je jedan takav meni za dlaku "utekao".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pusti ga vidiš da pravi kolekciju jarića, malo mu dva pa hoće i trećeg.... A Koza...ni jedna...;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=18735]Decak Iz Vode[/mention]
Ima ga moj tast već par godina.
Koliko sam ja razumeo, to je neki mutant ima isti takav i ševrolet.
 
On ga vozi po gudurama oko Priboja, dobro ga služi. Standardno, tu i tamo neki senzor se nakvasi / zaprlja, motor je Fiat... 
 
Troši malo više (težak i velik + 4*4) ali dosta robustan.
 
Njegov je sa kožom, fina oprema, nije loš.
 
Ide dobro, vozio sam ga i ja, dosta snage.
 
Ako je očuvan i imaš potrebe za takvim tipom vozila, što da ne.
Ja sam jednu Antaru gledao za drugara i tada probao i bas me je prijatno iznenadila. Nije kao ovi renoi ui ostali ko bajagi suv-ovi, oseca se tezina, udobnost. Mnogo robusnije deluje. Ja mislim da nije motor Fiatov. Generalno nista lose nisam cuo .

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...