Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Ja sam bas dosta fiesti video da su im sedista otrcana (bubrezi na donjem i ledjnom delu od ulazenja i izlazenja, kod njih je neki bas budjav i tanak materijal) i plasticni volani pojedeni i na km ispod 200. Volani kod svih fiata su generalno problem, ljuste se ali sta je to bitno lako se resi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad su preske ko zna koliko. Ja gledam ove sto mi se nude i do 300k izgledaju extra. 

A Ford inace je jedan od onih koji ne oseca kilometre u enterijeru i na trapu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, OMP said:

Ja sam bas dosta fiesti video da su im sedista otrcana (bubrezi na donjem i ledjnom delu od ulazenja i izlazenja, kod njih je neki bas budjav i tanak materijal) i plasticni volani pojedeni i na km ispod 200. Volani kod svih fiata su generalno problem, ljuste se ali sta je to bitno lako se resi.

 

Isto... uništena sedišta,a i kod focusa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, Dule 021 said:

Pa kad su preske ko zna koliko. Ja gledam ove sto mi se nude i do 300k izgledaju extra. 

A Ford inace je jedan od onih koji ne oseca kilometre u enterijeru i na trapu. 

Aha, drugarova je presla 150k km kupljena nova u SRB, komsiji sam ja prodao sa pravih 170k km, u komsiluku isto imam jednu ispod 200k km prvi vlasnik, ja sam imao jednu sa 210k, to je za neke koje znam iz prve ruke i km a kazem video sam ih desetine za koje ne znam km ali nebitno losa su im sedista tako da nije kod fice smak sveta sto im ispuca "koza", ispuca i  na skupljim kolima kao i volani u rucice menjaca, ali sve se to lako resi.

Imao sam ficu sa 220k jeste se volan oljustio na nekim mestima i sedalni bubreg vozackog sedista ispucao,  ali ostatak enterijera kao nov.

U sustii to je fensi auto koji se kupuje zbog svog izgleda a ne zbog voznih osobina i kvaliteta izrade pa je glupo polemisati dal ima neki bolji, pogotovo porediti ga sa fiestom, naravno da ima boljih kola ali svaka roba ima svog kupca.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora to biti Fiesta jer moze da bude i Polo 2010-2012 kojih sam se nagledao i sa preko 400k km a unutra su bili bas bas dobri. 

Da nemam 500 u porodici pa da ispadne da lupam ali imam ga i ima mnogo boljih kola a znam takodje da oni sa automatskim menjacima uglavnom stizu sa problemom na menjacu. 

Kod nas ih uzima samo jedan majstor koji navodno zna caku kako da ih popravi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 kupuje onaj ko bas taj auto zeli i ne zanimaju ga druga kola, to je lifestyle auto i ne moze se porediti sa polom, fiestom i slicnim konfekcijama i tu je kraj price. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se stanja enterijera tiče, kao uostalom i za druge stvari na automobilu, bitnije je ko ga je i kako vozio i održavao od modela, godišta i broja pređenih kilometara.

 

Ford generalno ima solidan kvalitet materijala u enterijeru, robusan i izdržljiv trap, ali kad uđem u komšinog fokusa posle našeg, tačno mi muka pripadne. Slične su kilometraže, čak je njegov i mlađi nekoliko godina, ali ne mogu se uopšte porediti. 

 

Isto važi i za Punta koga sam prodao drugom komšiji, a bome i Brava. Zapušten i neodržavan auto u kog nije ulagano, već je teran u stilu "ko ga *ebe, nije on kupio mene, već ja njega", jednostavno tako i izgleda. Možeš ga ulickati i uglancati, ali se već pri prvoj vožnji pokaže u kakvom je zaista stanju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi trebalo da kupim mali gradski auto a da se ja pitam a ne žena, ćerka, majka ... ne bi ni trepnuo kupio bi punto.

Čudo koliko dobro napravljen auto. Kad kažem dobro napravljen, ne mislim na to, plastika i sl. već pouzdanost. 

Možeš da mu sipaš ulje koje imaš.

Filtere menjaj kad se setiš.

Ja sam sad promenio na ženinom autu (ona vozi punto) ulje u menjaču posle 14 godina :) NIŠTA MU NIJE, istina, sad malo lepše šalta, ali nije se pokvario.

Motor se ne čuje a ne znam da li je zagrejan na radnu temperaturu 3 - 4 puta za godinu dana (vozi se 3 - 4 km u jednom smeru svaki dan) pritom ima i zaustavljanja u tih 3 - 4 km (prodavnica, vrtić, švaler :) ) 

Neverovatan auto. 

Istina, ofucao se ceo, spao lak, volan se ogulio, ne rade podizači prozora pozadi (a i to je crklo jer ih niko nije pipnuo par godina, pa kada smo pokušali da ih otvorimo, nešto se polomilo).

Za 14 godina i 100 000 km promenjeno sledeće:

Dva puta veliki servis.

Svake godine ulje i filteri

Jednom pločice 

Jednom diskovi i pločice

Dva puta svećice

Termostat

Dva puta tečnost u rashladnom sistemu

Zadnji amortizeri pre godinu dana

Auspuh je odpadao 2 puta i svaki put je vraćen, zavaren na nekom spoju i dan danas je fabrički :) 

 

VRH auto :)

a delovi jeftiniji nego za yugo 

 

Ko hoće da se vozi baš jeftino, mislim da nema jeftinije.

Ugred, nije ni veliki potrošač.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dule 021 said:

Lifestyle mozda al pogledaj ovo. 

Jutros slikano u carini. 

 

IMG_20250807_100150.jpg

IMG_20250807_100218.jpg

Šta je ovo, napred Buba, nazad Fića ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je neki Fiat iz 1949 godine kako mi rece jedan kolega. 

Punto u bilo kojoj izvedbi je najzahvalniji auto u toj klasi ali imao sam zilion siituacija kad sam nekom nudio Punto i kategoricno su odbijali jer im je to izgleda ispod casti pa su radije uzimali nesto drugo iz te klase iako je to losije. 

Inace sam ja registrovao mojoj lepsoj polovini Renault Twingo 1,2 16V 2010 i mogu da kazem da je to jedan bas solidan auto koji se jako lepo vozi a pritom trosi cak i manje od Punta 1,2. 

Doduse i manji je aito pa valjda zbog toga ali apsolutni rekorder u mom dvoristu je bio jedan Citroen C2 1,1 koji je u cistoj gradskoj voznji trosio 5,9. 

Verovatno bi jos manje trosila Toyota iQ 1.0 koju sam trebao da registrujem ali sticajem okolnosti nisam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto ni u ludilu ne može u gradu ispod 8 litra. Taj čuveni Pežo Citroen 1.1 sa 60 konja ide mnogo bolje nego Punto, troši mnogo manje a dokazao se kao vrlo pouzdan u ovih 30-40 godina koliko postoji mehanički. Samo su godinama dodavali elektroniku, ubrizgavanje i ostalo. 

Daleko od toga da je Puntov motor loš ali ja lično nikad ga ne bih uzeo pored 1.1 PSA. Imao sam oba, sad opet imam 1.1 ali u većem i težem auto pa je to malo drugačija priča. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSA TU motori sa 8 ventila su odlicni stim sto taj 1.1 ima problem sa dihtungom glave inace dobar motor ali 1.4 je mnogo bolji kao i 1.6 ali i vise trose kome je to bitno. Lepo se voze i smesno im je odrzavanje.

Twingo bih rado pazario u RS varijanti, ozbiljan autic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam licno Twingo RS Sport sa 133 ks. 

Isao je odlicno a izgledao je bolje nego sto je isao. Atrakcija. 

Sad cekam jednu Fiestu 1,6 ST-line 2011 ili sta li je a koja ima 99 kw. Ide slicno poput Twinga RS. 

IMG-20250804-WA0020.jpg

IMG-20250804-WA0016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
21 minutes ago, OMP said:

PSA TU motori sa 8 ventila su odlicni stim sto taj 1.1 ima problem sa dihtungom glave inace dobar motor ali 1.4 je mnogo bolji kao i 1.6 ali i vise trose kome je to bitno. Lepo se voze i smesno im je odrzavanje.

Twingo bih rado pazario u RS varijanti, ozbiljan autic

To je praktično jedan isti blok kome se samo razlikuju cilindri klipovi i glava. Mehanički su potpuno isti. Uzmeš blok od 1.1 i u njega ubaciš sve od 1.4 ili 1.6 ili bilo koja druga varijanta i niko ne može da zna šta je unutra. Praktično potpuno isti motor u 3 različite kubikaže.

 

Tu priču za dihtung glave sam čuo ali nikog ne znam da je menjao. 

Edited by zarekg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam napisao svoje iskustvo. 

Što se potrošnje tiče, na ovim jako kratkim relacijama potrošnja je po onom satiću između 6 - 8 litara. I to su užasno teški uslovi vožnje, kreni stani, kratke relacije, uvek sa upaljenom klimom.

 

Komšija, radio je za jednu državnu firmu, imali su punto 1.2 sa plinom, auto je prešao 400 000 km. U zadnje vreme, pre otpisa, počeo je da troši ulje, a pre toga ništa nije menjano vezano za motor. 
A to je državna firma, službeni auto, održavanje i čuvanje nula.

 

Ali, stvarno, neke stvari, recimo, šarka na vratima vozača. Ona se zeznula i sad, radi (šta tu ima da ne radi) ali, ima neki zvuk, klikće ... 

Lak, tj farba, izgleda kao da ima šugu.

 

Sve to na stranu, sedneš, okreneš ključ, on radi. Voziš, voziš, voziš ... i opet, radi ... meni to dovoljno :) a ima i klimu :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...