Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

1 hour ago, Djuk85 said:

Mišljenje o B-Max i ecoboost motor (92kw)? Znam da nije Italijan ali eto... :)

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
 

Postoji neki 1.4 atmo/obican u b max i mislim da je ok prica.

Ecoboost je super motor ali je tesko naci ijednog da valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove što gledam su mladji od 2015god i kod njih je rešen taj problem sa tim plastičnim račvama i pregrevanjem kao...
Čovek ne zna šta da gleda, ti moderni motori svi imaju neke mane kada čitam forume...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni licno ford ima interesantne modele al su svi 1.0 ecoboost nema mi smisla.

Dizajnerski mi se u poslednje vreme najvise svidja pežo.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne znam dal su resili pregrevanje kod tih novijih al nesto se ne bih kockao sa ecoboost-ovima. 

Postoji 1.4 duratec u B max, 90 konja, sta znam kakav je. Jeste problem sto kod novijih kola nemas da se uhvatis za neki da valja, meni se neki auto svidi ali jbg motor shit, nikad nisam ni imao poverenja u te motore male zapremine a velike snage.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti ecoboost, jedni ih hvale, drugi beže od njih.

Ima ih i sa finim kilometražama, e sad koliko muka su zadali vlasniku.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ponudio lep Focus 1.0 2015 karavan al nisam hteo da eksperimentisem i odustao sam. 

Mozda je to i ok al jednostavno dosta ih je bilo dolazilo sa pokvarenim motorom. 

Inace jedva cekam da mi jave da idem po auto u carinu a motor 3.0 sa 6 cilindara. E to vec lepše zvuci. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrih i nema,ali ima solidnih, Renault TCE napr....od novijih ni jedan iz Evrope,samo Koreja i Japan 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da posle 2015. godine samo  nema zaista dobrog motora i to je to :) 

Dizele svi izbegavaju zbog kasnije prodaje, benznicni ne deluju kao da ce da traju i samo ce da se desi da svi menjaju kola na daleko manjim kilometrazama

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

Ne znam dal su resili pregrevanje kod tih novijih al nesto se ne bih kockao sa ecoboost-ovima. 

Postoji 1.4 duratec u B max, 90 konja, sta znam kakav je. Jeste problem sto kod novijih kola nemas da se uhvatis za neki da valja, meni se neki auto svidi ali jbg motor shit, nikad nisam ni imao poverenja u te motore male zapremine a velike snage.

 

Taj duratec bi trebao biti kao starija generacija motora, sto znaci i trajnija i prostija za odrzavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pa verovatno je ta prica ali sigurno su morali nesto da cacnu i modernizuju a samim tim i ukenjaju :) cudna mi ta snaga 90 konja jer npr. fokus mk3 i fiesta mk6 su imali 80 a fiesta mk7 96 tako da nije to bas isti motor verovatno

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Modernizuju oni to, ali uke*aju projektovano, da crkava ili pravi probleme posle odredjene kilometraze.

Ne moze niko da me ubedi da je pre 40 godina mogao da se napravi pouzdan benzinski ili pre 30 godina isti takav dizel motor, a da jos sa ovakvim napretkom tehnologije to sada nisu u stanju.

I u pitanju nije nikakva ekologija, nego cist profit i pomenuto projektovano crkavanje komponenti, kao i sve tanji kvalitet za puno para.

Skoro negde citam, cuveno "kupanje" zupcastog u ulju (PureShit pre lanca i slicni biseri), ustedi 0.0X % na frikciji. I cak i za ogroman uzorak kilometraze, napravi neku smesnu ustedu na gorivu (reda velicine par desetina EUR) i jos smesniju na emisiji gasova. A zauzvrat dobijes krunjenje kaisa, opiljke u ulju, probleme sa uljnom pumpom, u krajnjem slucaju crkavanje motora, itd... Pogledati samo sa kojom se kolicinom tuzbi Stellantis samo potencijalno suocava, milioni slucajeva su u pitanju.

Isto vazi i za downsize trend (koji mi je od starta bio sulud), nista preterano ti motori nisu stedljiviji, po gradu pogotovo. Samo se gubilo na performansama, o kvalitetu tek da ne pricamo. Ali em zapreminski manji em cilindar manje, puta stotine hiljada primeraka... Pa ti svari pricu o ekologiji (a videlo se koliko kompletan "civilni" automobilski saobracaj utice na zagadjenje tokom Corone, pametnom dovoljno). Plus te iste nasvirane motorcice guras u (takodje suludi) trend maksimalnog forsiranja Crossovera. Koji su gabaritno veci, primetno tezi, vise trose... Slicna filozofija se sada primenjuje za vozila na struju, samo su se u celoj prici malo zaigrali i zaboravili da stizu Kinezi.

2 hours ago, igor0511 said:

Mislim da posle 2015. godine samo  nema zaista dobrog motora i to je to :) 

Dizele svi izbegavaju zbog kasnije prodaje, benzinci ne deluju kao da ce da traju

Mazdin SkyActiv-G, uvek su me odusevljavali sto se od starta odupiru downsize trendu. Par Toyotinih motora, verzije korejskih T-GDi, na Fiatove GSE takodje ne vidim da ima nekih prituzbi (a zbog Stellantisa nazalost totalno skrajnuti i zaboravljeni u Evropi), serije Renault TCe... Honda je od vrhunskih benzinaca takodje nazalost otisla u downzise ali opet se nekako drze. Mada tu su mi ipak sampioni PSA - da od onakvih TU motora na kojima su izgradili ime, dodju do ovakve bruke sa PureShit (najgore je sto ih guraju u vecinu brendova Stellantis grupacije, "ubise" zato i Fiatov GSE, a sa 1.5 BlueHDi i MultiJet).

Dizele ne bih nesto komentarisao, zbog onakve "zelene" politike iznad, ostace vecinom jedino u komercijalnim vozilima. Sve manje je interesovanje za njih i kao polovne, o novim tek da ne pricamo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
30 minutes ago, Ivan said:

 

Ne moze niko da me ubedi da je pre 30-40 godina mogao da se napravi pouzdan benzinski ili dizel motor, a da jos sa ovakvim napretkom tehnologije to sada nisu u stanju.

 

Takodje.

 

Inace sam downsize nije toliko zbog ekonomicnosti u vidu potrosnje i da bi islu u korist kupca vec je proizvodjacima jeftinije da naprave motor sa 3 nego sa 4 ili 6 cil. kao i sve ostalo sto uz to ide i tu znacajno ustede lovu a cenu auta podignu.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Upravo to i kazem, profit pod plastom satro ekologije. Posle downsize i proterivanja dizelasa, sada se nova "transformacija" auto industrije pokusava sa vozilima na struju.

Sa bukvalno suludim cenama za kvalitet koji nude ali i daleko vecim apsurdima (eksploatacije, autonomije, dobijanja sirovina, reciklaze, strukture izvora energije iz kojih ce se zaista napajati, dostupnosti punjaca za planiran broj vozila). Pa onda problemi na koje jedino drzave gde se unapred razmislja ukazuju (parking/tezina vozila, za garaze koje uopste nisu projektovane za te povecane tezine i gabarite kao samo jos jedan apsurd, i sl.).

Sve opet pokriveno istom pricom ekologije, dok se odgovor trzista na osnovu iskustava i prakse vec polako nazire. A kosooki ce brze nego sto mislimo da im raspale zestoki reset, da nece biti svesni sta ih je snaslo. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ove što gledam su mladji od 2015god i kod njih je rešen taj problem sa tim plastičnim račvama i pregrevanjem kao...

Čovek ne zna šta da gleda, ti moderni motori svi imaju neke mane kada čitam forume...

 

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

 

 

Jednostavno, gledaš 4 cilindra atmo, pa šta nađeš. Od njih jedino izbegavaš PUG vti.

Nema previše izbora, na žalost, Kia/Hyundai, po neki stari Ford i Opel 1.4 i 1.6 i PUG 1.4 i 1.6 i Fiat Fire

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo moj drugar i30 1.5 valjda, atmo motor. Deluje da ce da traje, ali tu je smor sto je mnogo novca dao za motor koji je realno 20 godina zastareo. Kako god da okrenes nije idealno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam sada cene, taj i30 1,5 DPI u opremi Premium ima danas cenu od 19.990.
Kada sam ga ja probao (septembar 2023.) imao je cenu od 22.990 sa istim motorom i istim nazivom paketa opreme - ali, oprema nije ista. Tada je ( 2023. ) kao Premium imao halogene farove, a danas ima "BI-LED prednja svetla sa statičkim zakretanjem snopa".

Verovatno ima još nekih razlika ( u opremi ).

To "DPI", u pitanju je “Dual Port Injection”, U suštini je MPi motor, ali sa tom razlikom što svaki cilindar ima dve brizgaljke. Teoretski, ima bolje raspršivanje goriva, manju potrošnju, nije mu potreban GPF.
Ali, sa 139 Nm (pri 3.500 o/min) ima npr. lošiji obrtni moment od ranijeg 1,6 CVVT od 120 KS iz prethodne generacije (on je imao 156 Nm, ali pri 4.850 o/min), ali je po podacima na netu od njega elastičniji u medjuubrzanjima.

Deklarisano ubrzanje mu je 13,4 sekundi, a Vmax je 178 km/h.

Nije baš preterano mnogo živahan, ali, može da ide. I da se svuda stigne.

Svakako mu cena danas deluje skroz OK (ako niste preterano zahtevni što se tiče motora i opreme).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Meni je delovalo mnogo para za atmo benzinjaru i halogene sijalice, ali valjda ce da traje :D 

Inace ide ok za tu snagu, vidi se da nije za trke, ali skroz isto ide ako sse salta na 3000 i 6000rpm sto je makar lepo, nemas zasto ni da gazis auto :D 

Meni je jako iritantan onaj lazni auspuh na braniku.

 

 

Njemu je C4 Cactus i onaj 1.2 turbo haos toliko na nos izasao da je trazio najjednosatvniji moguci motor.

 

 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/11/2025 at 11:26 AM, moron said:

Mat (metalik) siva boja je postojala i na 500L ( običan i Trekking ), u opremi  Beats Edition.

I baš mu je super stajala, za moj (ne)ukus.

 

fiat 500l beats 111.jpg

To je srebrna metalik iliti "Grigio Maestro", takav je moj, nije mat.

Tamnosivi isao u mat varijanti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 3/12/2025 at 6:16 PM, slavkob said:

Razmisljam  da kupim fiat 500l 2015 presao 200000 1.4 benzin ili opel merivu 1.4 benzon 2015 1.4 turbo  oba auta su slicno  odrzavana i slicno stanje,vozim pretezno gradsku i medjugradsku voznju,ne velike relacije

  Kupi onaj koji ti se više sviđa...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni ta naopačke vrata ne deluju praktično...na uzanom parkingu je otežan ulazak više osoba... Možda nisam u pravu...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forumu postoji covek poznat kao najveci ljubitelj Merive, koji ce ti reci sve do detalja o tom modelu.

Ali je i isti taj @shuxx izazvao nevericu i ogromno razocaranje rukovodstva Opela, kada se posle visemesecnog interesovanja ipak ponovio modelom drugog proizvodjaca :D .

 

@slavkob

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...