Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

Ima ljubomornih na Borka vidim default_).gif

mislim, ništa čudno, nema mehaničara sa društvenih mreža koji po forumima nije opljuvan.

 

PS 90% ljudi ovde na forumu ne zna kako izgleda izvaditi zapeklu diznu ili grejač ili bilo šta komplikovanije od osnovnih srvari iz uputsrva koji dolazi uz auto al će naći za shodno da kaže nekom mehaničaru, koji od toga živi, da nije u pravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, knezevic76 said:

PS 90% ljudi ovde na forumu ne zna kako izgleda izvaditi zapeklu diznu ili grejač ili bilo šta komplikovanije od osnovnih srvari iz uputsrva koji dolazi uz auto al će naći za shodno da kaže nekom mehaničaru, koji od toga živi, da nije u pravu.

Gde je u poslednjim postovima bilo ko napisao bilo šta o tome kakav je on mehaničar? Gde?

Stani sad iza svojih reči i daj citat u kome neko komentariše (u poslednjim postovima) da li on zna ili ne zna da menja delove/ulje, ili šta god u vezi automehaničarskog posla.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nece stati iza svojih reci ili ce opet zameniti teze i zameriti nam nesto sto nismo rekli :) 

Mi smo komentarisali stavove, a obozavaoci bez argumenata pribegavaju ad hominem napadima i pokusaju da svedu pricu na licni nivo i forsiraju osecanja umesto cinjenica :)  

 

Ne spori niko njemu ili drugima da su dobri mehanicari, bas zbog toga im se i isplati da kupuju izraubovane neodrzavane automobile visoke kilometraze znatno jeftinije od dobrog primerka, te da imaju prostora da ga poprave jeftino i naprave razliku u ceni.

 

Skroz iskrivljen pogled namerno ili nenamerno, ne ulazimo mi u polemiku sa mehanicarom kako se vadi zapela dizna ili grejac, vec da li su za nas krajnje korisnike bolji automobili vece ili manje kilometraze, a nije potreban zavidan nivo inteligencije da shvatimo da je za mehanicare bolje ako vozimo automobile sa vise kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, neshaoct said:
Gde je u poslednjim postovima bilo ko napisao bilo šta o tome kakav je on mehaničar? Gde?
Stani sad iza svojih reči i daj citat u kome neko komentariše (u poslednjim postovima) da li on zna ili ne zna da menja delove/ulje, ili šta god u vezi automehaničarskog posla.


Navedi gde sam ja njega spomenuo kao lošeg mehaničara?
Napisao sam da ima ljubomornih i to je moje mišljenje.
Ali mogu da citiram izjave gde on uskače sam sebi u stomak i da radi, kao i mnogi drugi , u svom interesu pa ima klasičnu prevarantsku priču.
Ok, sa druge strane, pokušavate da opovrgnete njegovo iskustvo i znanje oko uvoza i održavanja automobila, i to mogu da citiram, al sa kojim činjenicama? Sa kojim činjenicama tvrdite da nije u pravu oko kilometraže i kvarova?
Evo, ja prvi ne mogu da kažem da nije u pravu jer ne radim posao automehaničara koji uvozi automobile i odmah posle toga ih LIČNO sređuje, servisira itd. Kapiram da je njegovo dugogodišnje iskustvo, kao i mnogih sličnih njemu relevantnije od bilo koga ko u životu nije rastavio motor.
I ne, ne branim ni Borka ni bilo kog drugog radi svoj posao i razume se u isto bolje id mene ili većine sa ovog foruma.

A mogu da navodim i primere sa foruma i primera Flexa sa ultra održavanim audijem koji je posle 160000km pravih imao lepih problema.
A i mog rođenog brata koji je na automobilu u prvom vlasništvu do 150000km imao više ulaganja nego neki na 200000km i od tad samo redovni servisi, evo već duže vreme.
Tako da , nemoj da se srdiš i shvataš neke stvari previše lično.

PS kao neko ko se bavi mašinstvom 28 godina ne mešam se u branše koje se ne razumem baš previše, pa.čak ni u automehaničarsku branšu, iako mi je blizu po struci, jer nemam direktnog velikog iskustva sa automehanikom, al vidim da ima ljudi koji sve znaju ,i u sve se mešaju, iz nekih njima znanih izvora. Iz tog razloga poštujem one kojima je znanje došlo iz ličnig iskustva poslom koji se bave.
Hvala na razumevanju ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih rekao da na forumu, ne samo ovom nego na svim koji su u tematici automobila, ima puno neostvarenih auto novinara i youtubera koji bukvalno sve zivo znaju, mogu da prepoznaju koje su gume na automobilu na osnovu buke u kabini, al eto, nisu otisli dalje od foruma iz nekih svojih razloga. Ne znam cemu cinjenice sa kilometrazama i troskovima odrzavanja kad pravilo ne postoji. Ja sam fabricki zamajac koji je tek poceo da se cuje kada je hladan menjao na 350.000, a Flex je menjao na 160.000 ako se dobro secam i to je vec bio gotov. Isti auto, isti motor. Ja nisam razumeo da je auto sa 250.000 bolji od onog sa 150.000. nego da moze da se desi da su neke vece stvari zamenjene te da u narednih par godina odrzavanje bude jeftinije. Ne znam, mozda sam glup sto verujem u tu pricu, al sta cu, takav sam

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, knezevic76 said:

Tako da , nemoj da se srdiš i shvataš neke stvari previše lično.

Ništa ovde ne shvatam lično.

 

Stvar je veoma prosta:

Borko, Mika, Pera ili Laza mogu u Švajcarskoj da pronađu bilo koji model automobila koji je do sada snimljen na tom YT kanalu, a da bude u odličnom stanju, održavan, registrovan i sa malom kilometražom.

Ipak, iako mogu da nađu takav auto, oni to ne rade jer nema matematike sa uvozom takvog automobila jer je on tamo skup (baš zato što je u odličnom stanju, održavan, registrovan i sa malom kilometražom). Nema računice da se takav uveze u SRB, doda zarada preko nabavne cene i troškova, jer onda to niko kod nas neće da plati.

I, sve je to skroz ok.

 

Oni i dalje žele da nađu taj model auta, ali da bude dosta jeftiniji kako bi imali matematiku na njemu.

Zato ili nađu auto koji je pre svega mehanički u lošem stanju, sa ozbiljnom kilometražom, zapušten, godinama mu niko nije prišao, počela mahovina rasti po njemu... ili nađu auto koji je čuknut, tj. manje ili više udaren.

 

Onaj od njih koji je limar/farbar će, logično, uzimati aute koji su čuknuti/udareni, otvoriće kanal na YouTube i razradiće dodatno posao. I, to je sve takođe skroz ok.

Kad postaje da nije ok?

Nije ok ako bi taj limar onda počeo da nas ubeđuje da su skoro svi auti u Švajcarskoj takvi, tj. očešani, udareni, u lošem limarijskom stanju... i kako je ustvari bolje kupiti onaj koji je bio udaren i sređen kod nas, jer sad kad je popravljen sve se zna kakav je, sve je urađeno kvalitetno, sređeno, zaštićeno...

 

Onaj od njih koji je mehaničar će, logično, uzimati aute koji su mehanički u lošem stanju, zapušteni, sa ozbiljnim kilometražama, godinama im niko nije prišao, otvoriće kanal na YouTube i razradiće dodatno posao. I, to je sve takođe skroz ok.

Kad postaje da nije ok?

Nije ok kada taj mehaničar krene da nas ubeđuje da je bolje kupiti auto sa više kilometara, i da su ustvari svi auti po Švajcarskoj takvi kao ti koje on uvozi, i da je mit da oni imaju kvalitetan i dobro održavan vozni park.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da rezimiramo mehanicarski lobi nas ubedjuje navodno na svoju stetu da oni manje imaju posla na automobilima od 250kkm umesto na automobilima od 150kkm, monti pajton :lol:

 

@knezevic76 flexov audi nije bio ultra odrzavan vec samo ultra reklamiran i to od strane lica koje se bavi mehanikom/elektronikom, toliko o preporuka za kupovinu automobila od lica koje zive od toga :D 

 

Kao sto rekoh vec par puta izuzetak nije pravilo, vec izuzetak, pa neki su sa novim automobilima imali vise problema nego neko sa 250kkm, ali necemo izvlaciti takve zakljucke.

 

Mogu sad da navodim primere gde je poznata istorija ili prvi vlasnik iz licnog ili blizeg okruzenja, ali nije poenta u tome.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, rkoma1986 said:

Ja nisam razumeo da je auto sa 250.000 bolji od onog sa 150.000. nego da moze da se desi da su neke vece stvari zamenjene te da u narednih par godina odrzavanje bude jeftinije. Ne znam, mozda sam glup sto verujem u tu pricu, al sta cu, takav sam

Auto ne čine samo dizne, turbo i/ili plivajući.

Kad sedneš u neki auto sa npr. 30k, i takav isti model istog godišta sa 230k koji je potpuno ispravan - posle jednog minuta vožnje (ili manje) primetiš razliku. Zato i jesu na oglasima ti od 30k dosta skuplji od onih sa 230k, kao što su i oni od 130k skuplji od onih sa 230k, iako eto ''tek treba sve da crkne'' na automobilima sa 130k kilometara.

Ima li možda nekog logičnog objašnjenja zašto su na tržištu skuplji automobili ''kojima tek treba sve da crkne'' od istih takvih kojima je sve to već zamenjeno i koji će eto, po priči, imati manji trošak posedovanja?

Kako tržište puno ljudi koji rade sa autima i žive od automobila to ustvari sve ne zna, pa izgleda zbog tog neznanja više vrednuje aute kojima će sve tek da crkne i koji će biti skuplji za posedovanje?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo mogu da kazem licno iskustvo. Prodavao sam kola sa 230 i 95kkm, jedan po ok ceni, jedan daleko iznad proseka.

za Leona je bez obzira na cenu imao 4-5 ozbiljnih interesenata bez da je i isao na polovne automobile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Severnoj Americi postoje katalozi u osiguravajućim kućama,sa kilometražama u kojima se procenjuje verovatnoća da je sve bitno već zamenjeno,po prosečnom planu održavanja,pa po tome procenjuju cenu osiguranja ili štete na vozilu.Najviše za pikapove,jer su važni za biznis.

Ja lično mislim da ima nešto u tome...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vagenovac said:
 
flexov audi nije bio ultra odrzavan vec samo ultra reklamiran i to od strane lica koje se bavi mehanikom/elektronikom, toliko o preporuka za kupovinu automobila od lica koje zive od toga  

 

I šta nam to govori, da je auto sa 160000km na satu bio neodržavan a prodat za lepe novce a sledeći vlasnik je imao lepih ulaganja a da neko isti takav model koji je održavan al ima 250000km treba da proda za mnogo manje novca samo zbog kilometraže i ako je sve redovno menjano i održavano u roku?
I da, taj se bivši vlasnik bavi samo elektronikom, kakva crna mehanika.

Svakako, poenta ptiče je da ću ja, dakle govorim u svoje ime, pre da uvažim mišljenje tamo nekog Borka na osnovu njegovog praktičnog iskustava u radu sa automobilima nego drugih koji sem teorije ne znaju ništa drugo. Iskreno, voleo bih da imamo jedno glasanje ovde da vidimo koliko ljudi bi otišlo kod Borka po savet o kupovini , uvozu i servisiranju polovnjaka a koliko bi se oslonilo na ljude koji sem teorije na forumu nisu u životu rasturili ni jedan motor. Dakle teoretičarski lobi pokušava da uveri sve ostale kako se radi u praksi.

Što se same teme tiče, da se vratim na istu, svako ima drugačiji pogled na kupovinu automobila polovnjaka. Meni je najbitnije da auto nije truo ili da je nije krenula korozija. Što se mehanike tiče, da prođe pregled kod majstora , mehanika, dijagnostika i da nema krupnijih zahvata, barem na "oko" što se može ustanoviti. Mora da ima barem neku zabeleženu servisnu istoriju. To je ono što je do kupca i da usled nekih primećenih nepravilnosti, a da nisu baš zanemarljive, koriguje cenu.

Iz mog mašinsko/mehaničarskog praktičnog iskustva sa održavanjem mašina, mogu reći sledeće, svaki mašinski sklop ima svoj radni vek i okvirni rok zamene koji garantuje da će biti ispravan u toku eksploatacije, naravno izuzeci postoje. Problem je što ljudi automobile ne održavaju preventivno, već samo ono što mora. Preventivno rade male i velike servise (a i tad masa gleda da prođe jeftinije) i to je to, sve ostalo kad mu dođe kraj, dakle teraj dok može. Pločice su pred kraj, teraj još. Diskovi su za zamenu, ma može to još. Svećice za zamenu, ma teraj vidiš da nema problema, Turbo malo slini, ma dobro je dok ne zavija, teraj to itd itd... Ovo je ipak automobilski forum, po nekoj logici bi trebao da se odnosi najviše na razmenu praktičnih iskustva, jer to je ono što članove najviše muči, kako da reše konkretno neki kvar, problem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet zamena teze, al predvideli smo to.

 

Ako cemo u sitna crevca da idemo i kad vec uporno pokusavas da napravis pravilo na osnovu izuzetka, flexov audi je bio kidan, imao je tuning box, a posle i chip, takodje je ugradjivano svasta od aftermarket eletronike i pazi sad flexov audi je imao problema sa elektroniom koja je prepravljana, sa zamajcem itd. 

 

Svi imamo nekog borka, takodje borko, ti i slicni ste opet teoreticari u ovom slucaju, bavite se statistikom i predvidjanjem, ne ulazimo u to kako se skida zapekla dizna, vec u verovatnocu kvarova na odredjenim kilometrima :) 

 

Hoces da nam nametnes necije teoretisanje, ko pritom ima licne materijalne koristi da nas ubedi u pricu koju plasira, a pokrice toga je sto zna da zameni zapeklu diznu kako ti kazes :) 

 

table

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem sa sa svime ali oko Borka zaboravljate jednu cinjenicu, pod uslovom da ne laze i ne montira a mislim da nije tako.

 

Sva ta auta koja on uzima (ili barem vecina) imaju servisnu knjigu u kojoj pise da je nesto menjano pa mozda i par puta tipa filter kabine a on fabricki. To je po meni argument za podrsku njegovoj izjavi o losem odrzavanju u Svajcarskoj, jer iako je neko platio nesto vise puta to mu nije zamenjeno.

 

Dodatbo nekad i sama servisna pokazuje da je ulje menjano na intervale od 50k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, neshaoct said:

Auto ne čine samo dizne, turbo i/ili plivajući.

Kad sedneš u neki auto sa npr. 30k, i takav isti model istog godišta sa 230k koji je potpuno ispravan - posle jednog minuta vožnje (ili manje) primetiš razliku. Zato i jesu na oglasima ti od 30k dosta skuplji od onih sa 230k, kao što su i oni od 130k skuplji od onih sa 230k, iako eto ''tek treba sve da crkne'' na automobilima sa 130k kilometara.

Ima li možda nekog logičnog objašnjenja zašto su na tržištu skuplji automobili ''kojima tek treba sve da crkne'' od istih takvih kojima je sve to već zamenjeno i koji će eto, po priči, imati manji trošak posedovanja?

Kako tržište puno ljudi koji rade sa autima i žive od automobila to ustvari sve ne zna, pa izgleda zbog tog neznanja više vrednuje aute kojima će sve tek da crkne i koji će biti skuplji za posedovanje?

A bukvalno si citirao to sto mi je bila poenta :) i nije mi jasno kako iz tog mog citata izveo ovakav zakljucak.. evo cisto da ne ispadnem debil i da bude jasno:

Ne mislim da automobili sa visom kilometrazom treba da budu skuplji od onih sa nizom. Tu se zaustavljam i ne bih dalje objasnjavao bilo sta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ovde neki maše poentu što je Borko hteo reći, auto sedi i vozi u 90% slučajeva nije onaj sa 150-180k, a to je kilometraža za koju se svi hvataju prilikom kupovine.. Zašto ? - Objasnio je u klipu.. Tu bi trebao biti kraj, retko ko je tek sredio auto na toj km i okačio ga na prodaju.. zna se da je to interval skupljih zamena i servisa. Vidi se da nije pomenuo auto od 30-60k, jer se to slabije i kupuje i prodaje, obično se ide na skuplji model ali sa više km i magičnih 150k koje je pomenuo.

Nije rekao da auto od 250k treba da bude skuplji, niti da bi ga on kupio, već da verovatno već ima rešene probleme po njegovom iskustvu, koje te ne čekaju čim kupiš auto i + 1000-1500e na cenu auta na sve servise.. koje mnogi nisu spremili, već svi prebijaju poslednji dinar, kredit, pozajmljuju pare za što bolji auto i posle prcko.. Ako imaš još 1000-2000 u šteku čim ga kupiš onda ok.

Borko mi zaista ne deluje kao prevarant i muljator, dovoljno znam da procenim takve manipulatore .. uostalom njemu ta izjava ne treba, čoveku ide odlično i što se prodaje tiče i što se servisa tiče, ima ozbiljan vozni park.. nije secikesa i pilićar kome trebaju ovakvi poeni.

Edited by BrmAutićbrm123

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, BrmAutićbrm123 said:

Borko mi zaista ne deluje kao prevarant i muljator, dovoljno znam da procenim takve manipulatore .. uostalom njemu ta izjava ne treba, čoveku ide odlično i što se prodaje tiče i što se servisa tiče, ima ozbiljan vozni park.. nije secikesa i pilićar kome trebaju ovakvi poeni.

Nema ništa prevarno u tome da se uveze auto sa mehaničkim problemom, ili zapušten, ili onaj koji stoji godinama na kojem mahovina počne da raste... i da se onda sredi takav auto, snimi sve to i proda auto.

Tu niti ima bilo kakve prevare, niti je to rečeno. Na kraju krajeva, čovek sve to snimi - od zatečenog stanja auta gde bukvalno i mahovinu pokaže ako je ima, pa dalje.

Nije ovde uopšte stvar u tome, mašiš poentu priče. Kao što sam rekao gore, sav taj način rada tj. biranje automobila u takvom stanju, njihovog uvoza, sređivanja i onda prodaje - skroz je ok.

 

Stvar je što oko takvog posla, a u pogledu motiva zašto se baš takvi auti uvoze (biraju), može da se:

- ne priča ništa, tj. da se ne ide u detalje i ne objašnjava zašto se baš uvek uzima neki takav auto (loše stanje, zapušten, neretko i auto koji nije pomeren godinama). Ne pričati ništa o tome zašto se uvek biraju baš takvi automobili je skroz ok.

- ako se već priča, onda da se kaže istina, tj. da se takvi auti biraju baš zato što na njima može da se napravi matematika. Da se ne uzimaju isti takvi modeli u dobrom stanju, redovno održavani i sa manjim brojem km jer su takvi automobili tamo skupi, pa nema računice da se oni uvoze u SRB. I to reći je skroz ok.

 

Bukvalno jedino što nije ok je da se priča kako se takvi auti uzimaju (biraju) jer eto... svi su tamo ionako takvi, mit je da oni to dobro održavaju, a i bolje je da auto ima 250k-300k-400k kilometara nego da ima 100k.

 

=====

3 hours ago, rkoma1986 said:

...evo cisto da ne ispadnem debil i da bude jasno:

Ne mislim da automobili sa visom kilometrazom treba da budu skuplji od onih sa nizom. Tu se zaustavljam i ne bih dalje objasnjavao bilo sta :)

Nisam ni mislio da ti smatraš da oni sa više km treba da budu skuplji. :thumbup: 

Tržišnu vrednost sam naveo samo kao primer da priča kako je bolji polovnjak sa 250k-300k-400k ''kome je sve već zamenjeno'', u odnosu na polovnjak (isti model/godište) sa 100k-200k ''kome sve tek treba da crkne'' - nema osnova u njihovoj međusobnoj vrednosti na tržištu, tj. nema osnova u realnosti.

Da je to stvarno tako, tj. da je bolje kupiti polovnjak sa 250k-300k-400k u odnosu na onaj sa 100k-200k - onda bi i na tržištu automobili kojima ''tek treba sve da crkne'' bili jeftiniji od onih ''kojima je sve to već zamenjeno''.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pratim Borka redovno, volim tu tematiku i njegova objasnjenja i resavanja problema kao i automobile koje sredjuje, iskreno voleo bih da gledam malo i prosecna kola da radi jer ih def radi i od njih zivi ali to njemu verovatno nije zanimljivo za YT kanal a meni a verujem i mnogima bi bilo. Cinjenica je da me nervira sa nekim kukanjem oko odrzavanja jer ne shvata da prosecnog vozaca, a posebno na zapadu, boli uvo da bespotrebno trosi novac na nesto sto ne mora da radi jer nije predvidjano, tipa zamena ulja u manuelnom menjacu ili diferencijalu a za Borka je to smak sveta. Takodje i ne kapira da se vozaci na zapadu pridrzavaju onoga sto im servis kaze, ako je interval zamene ulja na 30k on ce tako da radi ne bije vozac glavu dal je to ok ili nije, drugo smo mi koji volimo kola i koji se cimamo oko njih kao da su nam rod rodjeni pa bi sto bolje da ih odrzavamo da nas slucajno nesto ne iznenadi, ima i preko takvih ali to je manjina kao i kod nas.

Takodje kuka i na razne neke glupsoti koji su sasvim normalne i lako resive a on od toga pravi dramu, tj time sebe nekako predstavlja kao bolesno pedantnog i velikog majstora sto mu logicno ide u prilog. Licno bih itekako otisao kod njega da mi odrzava neki ozbiljan auto kad bih imao.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, knezevic76 said:

Iz mog mašinsko/mehaničarskog praktičnog iskustva sa održavanjem mašina...

... izgleda sledi da što više km auto ima, to mu je jeftinije održavanje? Eno, @vagenovac je postavio tabelu koja kaže drugačije, statistiku koja je uvek bitnija od pojedinačnih primera (izuzetaka) koje svako od nas zna...

Ili, ne sledi to baš uvek, već samo na onim kilometrima koje Borko pominje?

 

Usput, šta kaže tvoje iskustvo - komponenta iz prve ugradnje sa jedne strane, i ista ta komponenta od istog proizvođača ali aftermarket sa druge strane - koja je kvalitetnija?

Ili su možda istog kvaliteta?

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borko se hvali svajcarskim kolima, a prica kako se mulja u svajcarskoj sa odrzavanjem u kuka kao baba nekada. :) Kola koja kupuje i servisira su preko 2000cc i preko 4 cilindra, pa je takvima Km od 300K mnogo normalnija nego istod 2000cc i 4 i manje cilindra.

Samo cinjenice, ne kritikujem. Inace mi je bas interesantno da ga gledam iako mu je naracija nekada malo manje po mom ukusu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opet zamena teze, al predvideli smo to.
 
Ako cemo u sitna crevca da idemo i kad vec uporno pokusavas da napravis pravilo na osnovu izuzetka, flexov audi je bio kidan, imao je tuning box, a posle i chip, takodje je ugradjivano svasta od aftermarket eletronike i pazi sad flexov audi je imao problema sa elektroniom koja je prepravljana, sa zamajcem itd. 
 
Svi imamo nekog borka, takodje borko, ti i slicni ste opet teoreticari u ovom slucaju, bavite se statistikom i predvidjanjem, ne ulazimo u to kako se skida zapekla dizna, vec u verovatnocu kvarova na odredjenim kilometrima  
 
Hoces da nam nametnes necije teoretisanje, ko pritom ima licne materijalne koristi da nas ubedi u pricu koju plasira, a pokrice toga je sto zna da zameni zapeklu diznu kako ti kazes  
 
ScreenShot2016-07-28at12.33.30PM.png?strip=all&lossy=1&w=640&ssl=1
Odlično što si okačio tabelu na kojoj se lepo vidi da automobili sa 200000km iziskuju samo 200$ više održavanja od onih sa 150000km na pređenih oko 40000km.
A mi pričamo ovde upravo o takvim polovnjacima.

PS voleo bi da ljudi sa foruma potvrde dal su samo na održavanje svojih automobila dali ove cifre koje se navode u tabeli za pređenih 40000km.
Prema ovoj tabeli ja sam na pola te kilometraže i trebao sam dati već oko 2500$ na održavanje. Da, važi.

Možda oni koje voze polovnog Tuarega, Panameru, nemacku trojku više serije itd, mi ovde pričamo o polovnjacima od par hiljada evra iz Fiat grupacije.


Послато са SM-S926B помоћу Тапатока



... izgleda sledi da što više km auto ima, to mu je jeftinije održavanje? Eno, [mention=11579]vagenovac[/mention] je postavio tabelu koja kaže drugačije, statistiku koja je uvek bitnija od pojedinačnih primera (izuzetaka) koje svako od nas zna...
Ili, ne sledi to baš uvek, već samo na onim kilometrima koje Borko pominje?
 
Usput, šta kaže tvoje iskustvo - komponenta iz prve ugradnje sa jedne strane, i ista ta komponenta od istog proizvođača ali aftermarket sa druge strane - koja je kvalitetnija?
Ili su možda istog kvaliteta?
 
 


Na tu temu mogu poduži post da napišem, al nemam baš neku volju, daću jedan kratak primer.
Ako kupite automobil sa 160000km na satu kojem je zamenjen set kvačila (zamenskim) , sledeći vlasnik će biti miran minimum jedno 80000km.
Ako kupite isti taj auto a nije zamenjen set, sledećeg vlasnika najverovatnije čeka taj trošak.

Lično.ću pre kupiti auto sa 200000km gde vidim da je zamenjeno kvačilo, turbo itd u priloženu servisnu knjižicu, nego auto sa 160000km na kojem je sve to još uvek fabrika, jer me svi ti troškovi potencijalno čekaju.

Što se tabele tiče, odgovorio sam


Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, knezevic76 said:

PS voleo bi da ljudi sa foruma potvrde dal su samo na održavanje svojih automobila dali ove cifre koje se navode u tabeli za pređenih 40000km.
Prema ovoj tabeli ja sam na pola te kilometraže i trebao sam dati već oko 2500$ na održavanje. Da, važi.

Neverovatno mi je da ne možeš, pa mi je zato verovatnije da nećeš da razumeš da je ta tabela data ne zato da se uhvatiš konkretnih iznosa i da njih zatim komentarišeš, već je data da se vidi prosta činjenica da iznosi rastu kako raste broj pređenih kilometara.

Ta tabela nije tu da se shvati bukvalno u dolar (vidiš i sam da je sa tržišta van SRB gde radni sat nije kao kod nas i gde faktički ništa nije kao kod nas po pitanju cena), već je data da pokaže pravilo kako cena održavanja raste sa većim brojem kilometara.

A ti zažmuriš na to i kreneš da komentarišeš konkretan iznos i onda se pitaš da li je neko platio baš toliko i toliko dolara u Srbiji...

 

16 minutes ago, knezevic76 said:

Lično.ću pre kupiti auto sa 200000km gde vidim da je zamenjeno kvačilo, turbo itd u priloženu servisnu knjižicu, nego auto sa 160000km na kojem je sve to još uvek fabrika, jer me svi ti troškovi potencijalno čekaju.

Sa jedne strane njegove priče je bio auto sa 100k-200k, a sa druge 250k-300k-400k. Nije on poredio auto sa 160k i 200k.

 

Uzmi srednje vrednosti raspona koji je on pominjao - to je onda 150k vs 325k. Nek' bude 300k.

Onom od 300k je promenjen i turbo i plivajući i dizne, a onom od 150k nije ništa od toga. Po tebi je bolji za kupovinu takav auto od 300k? 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borko ne uvozi samo aute zapuštene u mahovinu, i kante koje licka... i samo motor sa preko 2.0 .. itd jbg generalizovanje stvari.

Danas sam gledao klip gde je uzeo i 2.0 mazdu i čini mi se 2.0 citroen.. Jedan 4000 funti, drugi 1500 funti.. Skoro je dovezao i neke 2 mečke od po samo 60.000.. tako da bez generalisanja i preterivanja.. Često i vozi auto koji kupi a to ne može ako je iz mahovine.

 

Jbg za ovo 150-180k je u pravu, to je u 90% slučajeva voženo do nekog maximuma i stavljeno na oglas.. jer je tu uvek pitanje da li za razliku u ceni da kupe novi i nešto dodaju ili da sad ulože u sve i produže stari, obično posle prve odluke prodaju auto od 150-180k.. 

Da li je auto od 300k u proseku sa manje laganja.. to možemo da diskutujemo, ali nije baš izjavio da bi on kupio taj sa 300k sebi pa da ga napadam, verovatno da bi uzeo sa što manje km i uložio u mehaniku.. sa obzirom da je sebi bio uzeo i novo auto na struju.. ima love za tako nešto.. ne vidim da je sebi baš uzimao auto sa 400k +.. sve njegovo što sam video je niske kilometraže, to uzima kada naše tržište tako nešto traži, svi hoće što "skuplji" auto sa što više opreme.. a krpe se za lovu, pa jbg ponuda = potražnja.. 

 

Edited by BrmAutićbrm123

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

izgleda sledi da što više km auto ima, to mu je jeftinije održavanje? Eno, @vagenovac je postavio tabelu koja kaže drugačije, statistiku koja je uvek bitnija od pojedinačnih primera (izuzetaka) koje svako od nas zna...

Ako se smatra da doticni automobil ima, shodno svojoj vec poodmakloj starosti, mnogo delova koji se mogu naci po otpadima i da ce se predmetni automobil 'pakovati' delovima sa otpada a ne novim, onda je u redu, jeftinije je odrzavanje.

Samo, onda ne pricamo o polovnom automobilu u koji su ugradjivani novi i ispravni delovi vec o...pa ne znam, mozda pavom smislu 'mijau in the dzaku' ?

Izuzimam situacije po pitanju limarije i pojedinih delova karoserije sa otpada ukoliko su u dosta boljem stanju nego oni na autu (most i slicno) i to bih smatrao opravdanim.

 

Znam samo da je AliBravo unique tvorevina koja u potpunosti odstupa od vasih pravila pa isto tako smatram da ce ga voziti kinez talijanskog porekla, nezavisno od toga da li prica mandarinski ili italijanski :D

2 hours ago, knezevic76 said:

PS voleo bi da ljudi sa foruma potvrde dal su samo na održavanje svojih automobila dali ove cifre koje se navode u tabeli za pređenih 40000km.
Prema ovoj tabeli ja sam na pola te kilometraže i trebao sam dati već oko 2500$ na održavanje. Da, važi

Ako se racuna na ukupnu predjenu kilometrazu automobila i odrzavanje na 40.000km (25k milja) sa svim troskovima ukljucujuci i gorivo, cenim da sam sigurno dao te pare na kilometrazi koju moj auto trenutno ima. 

Za tih 40.000 imao sam 4 mala servisa, set pneumatika, nesto limarije, nesto sitnih intervencija, reglaze, hladnjak,akumulator, remont alnasera, v.servis, razni aditivi, freoni, dezinfekcije, voskovi i sitne dzidzabidze za njegovu lJepotu (vidi, to je odrzavanje, hteo ne hteo)..a gorivo da ne spominjem, posebno ne sa cenama unazad 4 godine u uslovima eksploatacije kao da nije bilo Korone.

 

Ako se smatra puko odrzavanje bez goriva, tu sam negde oko pocetka tabele dao, tako da se realno uklapam. Nije mi tu knjizica da zaista podvucem crtu bar sto se delova tice jer to imam napisano, a ostale potrebstine...pa mislim da sam tako prva-druga kolona, manje vise. 

 

Imajte u vidu da u USA su usluge i delovi drakonski sa cenama u odnosu na Balkan. Ako je radi uporedjivanja, zamislite da odrzavate u ovlascenom, pa ce zaista doci na isto u odnosu na tabelu. 

 

Nego, jel neko vozio ove nove Tigge ?

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sad odgledah zadnju emisiju, kupo mazdu 6 za Pendu, sebi kupio reno espace da tegli prikolocu a za prodaju mecku C amg, mazda mi se bas svidela al nije jeftina uopste, bilo ih po oglasima za manje love a nista losije stanje, mecka isto lepa, reno mi nije interesantan ni najmanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

Ja sad odgledah zadnju emisiju, kupo mazdu 6 za Pendu, sebi kupio reno espace da tegli prikolocu a za prodaju mecku C amg, mazda mi se bas svidela al nije jeftina uopste, bilo ih po oglasima za manje love a nista losije stanje, mecka isto lepa, reno mi nije interesantan ni najmanje.

Mazda skupa, i na našem tržištu je mogao naći povoljniju ja mislim, dok sve uloži nikako ne može da zaradi, kupio je za radnika Pendu pa je verovatno zato ta cena ipak plaćena :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...