Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

1 hour ago, bane1321 said:

Opel Corsa C, 2003. 1.2 75ks.... Valja li to šta? Drugar traži za decu!

Valja, ako je u pristojnom stanju. Njima je letva volana problematicna, oko 100 evra je nova + ruke i sedista su neudobna poprilicno, smeta na duzim putovanjima. Motor taj je bas dobar i lepo ide za tu konjazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, OMP said:
Ne mozes da gledas tako, punto jeste jeftin za odrzavnje, ako gledas svaku stavku koju si zamenio nisu to skupe cifre u odnosu na neka druga kola a to sto je tebe sacekalo sve od jednom na gomili pa ispala veca cifra je druga stvar, to bi bilo i sa svakim drugim autom i mnogo vise. 

U pravu si. Hteo sam reci iz ugla preporuke, ja svakom ko ima mali budzet predlazem punta benzinca i da ne razmislja, dokazani motori jeftini delovi.
I onda sopstvenoj zeni kupim primerak da ti se smuci. Sta da sam ga preporucio nekom taj bi me kunuo sada. To samo govori u prilog macke u dzaku.

Sa druge strane ja sam kupio ganc nov 500 L pa eno puna moja tema kuknjave.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ne prodaje automobile nama na forumu (osim kada prodaje),ali nije više ni važno 

2 hours ago, bane1321 said:

:cry:Deca neće Punta!

Razlike su skoro pa nikakve,ali stvar je ukusa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, vagenovac said:

Ako vec gledamo zamisljene kilometraze 150/250kkm, pa nisu auti sa 250kkm skuplji u nabavci, vec jeftiniji, dakle za preprodaju se uglavnom kupuje onaj auto koji ima bolju razliku u ceni, a posle se to nama pokusava predstaviti kao neka skrivena vrednost.

 

Ako vec zelite necije misljenje vidite sa bilo kojom firmom koja ima malo veci vozni park istih vozila i da li je veci procenat kvarova na 150 ili na 250kkm

To za firme nije realno uospte jer se ta kola pre svega voze kao tudja i uopste ne znaci da se adekvatno odrzavaju, znam mnogo slucajeva gde su unistavana sluzbena vozila i mnogo toga stradalo na manje od 200k km, kod mene u firmi ima vozila sa preko 300k km koja su sedi i vozi, odrzavanje samo redovni servisi a kvarovi retki sem nekih sitnica, pritom to su vozila koja se svakodnevno akaju i niko ih ne stedi, isto tako imamo auto sa pravih 140k km u koji je ulozeno dosta jer mu stalno nesto fali, jbg vw :) 

 

Takodje auto sa 250k km uopste ne mora biti jeftiniji od onog sa 150, taj koji je dobro odrzavan sa preko 200k km uopste nije povoljan kao ni onaj sto sa 150k km nije garancija da je top stanje koliko god kostao. 

Ne treba generalizovati stvari ima svega kako i kod nas tako i preko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može se kupiti i polovnjak od 15000€ od prvog vlasnika sa malom kilometražom i da sledećeg vlasnika zakopa da proklinje dan kad ga je kupio.
Elem, svako za svoj novac očekuje najbolje i najviše da dobije samo što treba biti barem malo realan u očekivanjima srazmerno novcu i koji se daje i godištu koje se kupuje.

Okružen sam uglavnom ljudima koji vole automobile, da kažemo, malo više od većine ljudi u Srbiji. Uglavnom voze polovnjake, uz malo konsultacija između nas, niko do sad nije kupio "krša" koji ga je zakopao ili imao fantomske kvarove a ima tu bogami dosta modela iz raznih grupacija 10-15+ godina starosti.





Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, knezevic76 said:

malo konsultacija između nas, niko do sad nije kupio "krša" koji ga je zakopao ili imao fantomske kvarove

Upravo je to najbitnije. Proćaskati, čuti i ono najteže u Srbalja - poslušati tuđe mišljenje!

 

Moj najbolji savet je kupovati auto koji je u najboljem stanju, ne gledati da li je od vlasnika ili sa placa, uz prethodnu eliminaciju problematičnih motora i modela!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/28/2024 at 1:32 PM, neshtry said:

Drugari,šta mislite o Volvo V60?Lep auto,ali baš ništa ne znam o Volvou u zadnjih 20 godina,osim da neki nose Peugeot HDI motore...

 

S maybe ? 

 

 

Screenshot_2024-11-30-01-01-18-044_com.facebook.lite.jpg

1732924890844.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar je prodao XC-a i uzeo toyotu nekog dzip suv-a nesto ... izgleda kao svemirski brod unutra , extra autic mislim da je neki rav 2018 i sl. ;) ali i dalje zbog gabarita ne moze protiv klotare golfare ;)

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, OMP said:

Nije nerealna prica okp vece i manje km i ulaganja, mnogi se zezaju na tu temu, naravno ne pricamo o 150k vs 500k, ali tu do 250k km je prica mozda i realna,  do 150k km nema bitnih kvarova i ulaganja i kola su mahom redovno servisirana i onda ih skartiraju kad naslute ili krenu ulaganja, dok ona sa npr. 210-220 je vec dosta toga verovatno sredjeno, naravno nije to sad obavezno da bude tako ali nije ni nerealno uopste.

 

Ja sam sa 308 SW HDI mk1 ( kao prvi vlasnik ) u prvih 180.000 km i 10 godina imao od kvarova samo jedan EGR ( oko 220 evra ) i jedan levi kraj spone ( oko 30 evra ). Drugih kvarova nije bilo.

Sve ostalo su bili redovni mali servisi ( ulje + filteri ), jedan veliki servis, jedno dosipanje aditiva za DPF i ostali potrošni materijal ( jedan par prednjih diskova, dva seta prednjih disk pločica i jedan set zadnjih pločica ) i naravno gume.

Slično sam prolazio ili prolazim sa ostalim vozilima koja sam kupio nova.

U prevodu, troškovi redovnog održavanja i opravki takvih automobila kod prvog vlasnika su relativno smešni.

Naravno, naličije svega toga je značajno veći trošak na ime većeg gubitka vrednosti vozila.

Sve suprotno od situacije kada se kupuje polovno vozilo u godinama i sa kilometrima koji vuku veća ulaganja na ime opravki i vanrednog održavanja.

Ali, tako je to, ne može i jare i pare.

Na nekoj strani moraš da izgoriš.

3 minutes ago, Reacher Gilt said:

Drugar je prodao XC60 nakon što je u njega upucao par 'iljada da bi uopšte mogao da ga proda. A lep bio, očuvan.

Upravo tako sam i pretpostavio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam kog XC-a je ovaj imao ali sigurno je imao problem jer poznavajuci ga ne bi prodao nego eto - imao je definitivno ... sad RAV ko vasionski brod unutra mislim da je hibrid sa 200 i kusur konja , znas kakav auto ... iskreno ne znam odakle ali eto i sa njim ce da ima problem jer je novije a polovno ima da ga utera u kamatarka varijantu ... Kud nas ne u'ere tako nesto novije da teramo ...

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, OMP said:

To za firme nije realno uospte jer se ta kola pre svega voze kao tudja i uopste ne znaci da se adekvatno odrzavaju, znam mnogo slucajeva gde su unistavana sluzbena vozila i mnogo toga stradalo na manje od 200k km, kod mene u firmi ima vozila sa preko 300k km koja su sedi i vozi, odrzavanje samo redovni servisi a kvarovi retki sem nekih sitnica, pritom to su vozila koja se svakodnevno akaju i niko ih ne stedi, isto tako imamo auto sa pravih 140k km u koji je ulozeno dosta jer mu stalno nesto fali, jbg vw :) 

 

Takodje auto sa 250k km uopste ne mora biti jeftiniji od onog sa 150, taj koji je dobro odrzavan sa preko 200k km uopste nije povoljan kao ni onaj sto sa 150k km nije garancija da je top stanje koliko god kostao. 

Ne treba generalizovati stvari ima svega kako i kod nas tako i preko.

Jedna lasta ne cini prolece, nemoj pravilo prezentovati kao izuzetak, a izuzetak kao pravilo.

 

Evo i kolega oktopod je kupio novog fiata i znamo sa kojim problemima se sve susreo, pa necu reci da je nov auto losa prica ili da je fiat los zbog toga, ti bi verovatno rekao nov auto jbg ili fiat jbg :) 

 

Naravno da nece svi auti sa 250kkm biti jeftiniji od onih sa 150kkm, zbog toga preprodavci nekad i kupe auto sa 150kkm, ja nisam rekao da kupuju 250kkm zato sto vole vec zato sto su uglavnom jeftiniji, znaci kupe sta je jeftinije i gde je veca razlika u ceni, pa imao taj auto 150 ili 250kkm, takodje obicno to budu automobili sa nekom manom koja im obara cenu, a koja ovde moze da se resi znatno jeftinije nego preko.

 

Auta iz firme sam spomenuo jer imas recimo 10 ili 20 istih auta koji se uglavnom koriste u istim uslovima, te uglavnom sa porastom km raste ucestalost kvarova, nebitno dal je to na 55 ili 555kkm.

Pritom sad auta iz firme nisu dobra, a preprodavci cesto kupuju automobile vracene sa lizinga koja su pretezno bili pazi sad sluzbeni auti u nekoj firmi :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vagenovac said:

 

 preprodavci cesto kupuju automobile vracene sa lizinga koja su pretezno bili pazi sad sluzbeni auti u nekoj firmi :D  

to je mnogo mali procenat u odnosu na vozila koja se kupuju od vlasnika ili sa placeva

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, neshtry said:

Dule je član foruma koji ima i prodaju automobila i pokušao je objasni na forumu isto što Borko,ali su ga smatrali drugi članovi foruma.To kod nas na forumu bude slučaj da kvantitet prevladava kvalitet, odnosno da brojnost prevlada znanje i iskustvo...

Nema veze što je i Borko to rekao jer i on to priča zbog svog interesa.

Logika po kojoj ''polovnjak od 150k ne treba kupovati jer na njemu tek treba sve da crkne, već uzimati auto od 250-300-400k kilometara, jer znaš kad bi taj prešao toliko kilometara da nije dobro održavan'' - zašto ta logika da prestane na 250-300-400k kilometara? I, zar jednom zamenjen npr. turbo ili plivajući na 150k-200k traje sad zauvek... ili baš dolazi opet red na zamenu i to mnogo pre OEM dela?

Zar nije onda bolje uzeti (po toj istoj logici) auto od barem 700k kilometara, jer ''znaš li samo kako je taj tek dobro održavan kad je pregazio tolike kilometre... pa, nikada ne bi došao do toliko km da nije održavan najkvalitetnije''??

Slična priča kao i ona kako eto u Švajcarskoj uopšte ne održavaju aute kako treba jer skoro koji god da je uvezao ima neku budževinu...  - pa, kad takve mahom i traži jer na njima može da napravi matematiku, dok na nekom održavanom npr. Cayennu koji nije stajao godinama i na kojem se nije mahovina uhvatila i koji je ispravan - nema matematike da se uveze u SRB i onda dobro proda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko umije njemu dvije

Da ne idem mnogo u proslost ali
Punto 1, 1.1b  vozio ga 4 godine od kvarova crkla bobina i imao zezanje sa losom instalacijom tj kontaktima sto je veoma jeftino i lako reseno
U trenutku kupovine je imao oko 150k i ja sam bio 4. vlasnik, presao sam sa njim 50ak hiljada
Astra G 1.6b 2005. me ubila sa kompjuterom koji sam dva puta menjao i jednom popravljao
U trenutku kupovine je imala 160k "pravih" presao sa njom isto 50ak hiljada
Trosila je ulje kao da je dvotaktna masina

Passat B6 2.0tdi kupljen sa 200.000km ko zna koji vlasnik po redu, decko od kojeg sam ga kupio mi je dao neke racune gde se vidi da je svasta nesto servisirao
Kod mene promenjen EGR, servisirana tandem pumpa, servisirne zadnje kocnice i kompletan prednji trap i tri puta menjao nosac menjaca
Ustanovljeno da mu je skinuta kilometraza za 50.000 i ja dodao jos 50.000 tako da je sa 300.000km pravih prodat rodjaku koji je napravio jos 100.000 sa njim
Kupljeni Passat B8 i Panda2
Panda 1,2b postanska teretna niko ne zna pravu kilometrazu, pre mene je vozio drugar koji se bavi klimama tj davao je svojim radnicima i deci da uce da voze.
Kod mene promenjen hladnjak, menjac i set kvacila za naravno 30ak hiljada koliko sam presao sa njom, sada sluzi drugara koji sa njom radi nabavke za restoran i dostavu hrane
Kod njega je vec dve godine bez ijednog kvara
Kupljena Panda 3 0.9b kupljena sa 150.000 ali sam otkrio da je presla 250.000 za skoro dve godine koliko je vozim servisiran prednji trap i nosac motora i sada je ceka popravka podizaca prozora
Passat B8 je kupljen sa 210.000 i za sada bez ikakvih kvarova za predjenih 35.000 osim sto je i njemu crkao podizac prozora

Poenta je da je kupovina kola sreca pa bila ona nova ili polovna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borko nije rekao da ljudi kupuju auto sa 250k umesto sa 150k, nego da u proseku iz njegovog iskustva auti sa magičnom km 150-180k u startu imaju više ulaganja.. Skrenuo pažnju ljudima kada se prodaju ta kola uglavnom.

Edited by BrmAutićbrm123

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, bane1321 said:

Moj najbolji savet je kupovati auto koji je u najboljem stanju, ne gledati da li je od vlasnika ili sa placa, uz prethodnu eliminaciju problematičnih motora i modela!

Slažem se sa gore navedenim, a na ovo bih dodao da je potrebno preći par hiljada km da bi se auto upoznao, u smislu šta se treba promeniti/popraviti, bez obzira da li je poznata istorija održavanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, BrmAutićbrm123 said:

Borko nije rekao da ljudi kupuju auto sa 250k umesto sa 150k, nego da u proseku iz njegovog iskustva auti sa magičnom km 150-180k u startu imaju više ulaganja.. Skrenuo pažnju ljudima kada se prodaju ta kola uglavnom.

Da, rekao je:

 

Quote

- Borko: Kada kupuješ auto koji ima na satu između 100 i 200 hiljada kilometara - taj je najveći problem. Znači sa pravom kilometražom. Zašto?

Zato što taj vlasnik koji je vozio taj auto, tu ništa nije rađeno. I on je to vozio do nekog maksimuma da već treba da se menja sve. Kada kupiš u inostranstvu... pričamo sad za Švajcarsku...

Nije se desilo nijednom... mislim, nijednom... možda se desilo nekada, ali auta koja imaju 250, 300, 400 hiljada kilometara na satu, taj je morao da održava auto.

- Voditelj: Odnosno, sigurno je menjao sve što treba da bude menjano.

- Borko: Tako je.

 

Tebi ovako rečeno ustvari nije preporuka da treba kupovati aute od 250, 300, 400k kilometara umesto onih sa 100-200k jer su takva ustvari najveći problem?

I, ima ti logike da to što se zamenilo na 150k-200k kilometara neće doći opet na zamenu nikada... ni baš kad auto ima 400k (realno će doći i pre toga jer kvalitet aftermarket delova nije isti kao OEM bez obzira što je isti proizvođač komponente)?

 

 

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma klasicna prevarantska preprodavac prica, gde pokusavaju da istovremeno opljuju auta sa nizom i pravom kilometrazom kako su losa kupovina i da normalizuju kupovinu auta sa visokom kilometrazom koja nije prava, sve radi nas krajnjih korisnika. :D 

 

Pritom da uzmemo kao reper nekog dizela D/E segmenta, turbina i dizne fabricki uglavnom ne prave probleme pre 300.000km, plase se ljudi ovih kvarova jer su skupi, ali nisu cesti, mozda negde crknu na 150kkm, a negde guraju bez problema i 700kkm.

 

Poenta jeste da npr turbina i dizne u ogromnoj vecini slucajeva, znaci makar 90% su fabricki iz prve ugradnje, te da kao takvi imaju mnogo vise zivota u sebi na 150 nego na 250kkm.

Takodje turbina i dizne reparirani cesto u praksi nemaju performanse prve fabricke ugradnje, dakle i kad popravis nije vise to to.

 

Pa onda recimo dpf bude nekad zamenjen novim, ali uglavnom je i on fabricki i ima vise zivota u sebi na 150 nego na 250kkm.

 

Recimo automatik takodje, to ljudi preventivno ne odrzavaju skoro nigde, a nije nikakva retkost da automatici bez ikakvog odrzavanja izguraju 200-300kkm, sto znaci da je on mnogo blize problemima sa 250 nego sa 150kkm itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vise puta rekao da Borko sam sebi skace u stomak, ovamo uvozi kola iz CH a pljuje ih kako su odrzavana a sa druge strane ako taj auto vecnije odrzavan kako on tvrdi a doduse i sto se moze videti iz nekih primera, ni to sto ce mu on sad zameniti sve tecnosti ne znaci da je time resio problem neodrzavanje jer npr. taj motor ili menjac su vec pohabani neredovnom zamenom pa nece sad novo ulje da ga vrati na fabricko podesavanje sigurno.

Takodje se uopste ne slazem sa njegovim cestim konstatacijama da automobili nisu odrzavani, naravno ima toga imao sam i ja takva kola ali ima itekako odrzavanih automobila e sad sto on kupuje neka specificna kola koja su uglavnom stajala ili zadnje vreme se nije marilo za njih to je druga prica, takodje kod takvih raritetnih kola odrzavanje uopste nije jeftino i nije cudo da se u nekom momentu zapuste kad cena odrzavanja tamo prelazi neke realne cifre u odnosu na starost i vrednost vozila.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i nem pojma o kome pricate a i nebitno mi je. Za auto i motorizaciju koji me interesuje pitam ovde, svog mehanicara i procepekam po netu i sumiram utiske. 

 

Forum jer ima i dalje ljudi koji hoce i iskustveno i mehanicarski da posavetuju a da na neko moje pitanje i kritiku ne misle da sam bot i maltene dobijem ignore (ma ko bi mene banovo ha ha....ha), mehanicara jer za njega glavu dajem sa me nece zahebati iz mnogo pozotivnih razloga, a internet uzimam malo sa rezervom.

 

Realno kad bi svako strepeo od neke negativne informacije i potencijalnog problema, ni bicikle ne bi vozio.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je čuti i trgovce i majstore i koje korisničko iskustvo... Zato nas i ima raznih...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...