Jump to content
Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

2 hours ago, MiloshBg said:

 

 

@BrmAutićbrm123

Eto pricas jedno a onda okacis Mita koji ne lici ni na sta. Iako znam auto, od kolege mi sa posla i sve je tako kako je napisan, eecko je neverovatan entuzijasta. Sve zavisi sta zelis. 

Taj auto da napravis da bude lep treba ti izmedju 600 i 1000e. U suprotnom, bice vecno tvoj nikada ga niko od tebe za iole normalne novce nece kupiti.

Pre neku godinu sam prodavao Pezo 207 u odlicnom stanju, kupljen nov u Srbiji, auto utegnut bukvalno kao nov, ali sam se napatio sa prodajom i na kraju ga dao skoro 1000e ispod cene jer mu je lak bio katastrofa, nije bilo panela koji se nije ljustio. Pre mesec dana sam prodao mog Brava, 20 i kusur dana bio na oglasu i niko nije zvao do jednog lika koji kad ga je probao zaboravio je estetiku i lak koji se ljustio na par mesta. Covek je 8 meseci trazio auto i nije mogao naci da valja sto od vlasnika sto iz uvoza. Sve rasklimane krntije. Covek je pitao koja je zadnja cena, tu cifru je izvadio i oterao auto. 
Ja sam slucajno naleteo i pazario model o kome sam mesecima razmisljao, sticajem okolnosti sve od opreme, estetika 10/10, mehanika 8/10. Mehaniku moramo sredjivati i odrzavati jer nam ona cuva glavu a estetika je bitna samo pri narednoj prodaji i da bi mozda komsiluk bio ljubomoran. Oprema dodatno olaksava tu prodaju. 

Kako misliš ne liči ni na šta, oštećenja od gradske vožnje su najmanji problem, ako je ovako kao što si napisao.. "dečko je neverovatan entuzijasta sve je kako je napisano", izgleda da je fino uloženo u mehaniku a to je najbitnije. 

Onaj nalickan primer sa placa neverujem da je upola mehanički sređen.. tako da ne znam pod šta svodiš " pričaš jedno a kačiš Mito "... Dovoljno sam bio po placevima da znam na čemu profitiraju, lepo na oko .. spolja gladac unutra jadac.

 

Inače bilo je i svemiraca 1.8 za 4-4500 koliko sam pratio oglase.. jebemliga, nije da ne može da se nađe solidna gradska zujalica, samo što su brzo prodati ti što su valjali.. Moralo je da se reaguje u roku od 1 dan.

Edited by BrmAutićbrm123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svemirca 1.8 sam juce platio 5100 + 70.000 din za sve sto je potrebno da se uradi s obzirom da je auto iz uvoza. Pogledao sam nekoliko tih sa cenom oko 4.500, pa tu samo u estetiku ima vise ulaganja od ovih 70.000 koje sam pomenuo. Do mehanike nisam ni stigao jer nijedan od tih nisam vozio do majstora. Meni je recimo estetika jako bitna jer lakse mi je uloziti pare u mehaniku i servise (potrosni delovi) nego farbati auto, menjati raznorazne plastike spolja i iznutra i razmisljati na sta ce to da lici sve na kraju. Kao i uvek kada sam kupovao auto, koliko para toliko muzike

Edited by rkoma1986

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, BrmAutićbrm123 said:

samo što su brzo prodati ti što su valjali.. Moralo je da se reaguje u roku od 1 dan.

Upravo o tome pricam prilikom suzavanja pretrage :) . Ili tako ili da znas nekoga ko ce ubrzo prodavati nesto sacuvano.

A kada pratis sve "od Silvane do Nirvane", samo mozes da se sludis od ponude ili obilazenja onih koji udju u uzi izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam, bilo ih je ranije sa tipa 100k i pravom urednom knjižicom, novi kupljeni u Srbiji za te pare.. taj je kad sam zvao isti dan imao već 6 njih pre mene.. 

Meni estetika ne znači toliko, jer će biti kuckan po Beogradu svakako.. to mu je i namena.. da je jedan auto za sve onda bi mi značilo. 

Mislim da je lakše srediti estetiku, nego uzeti neodržavan auto ( ako nije ulagao u mehaniku, a to ostaje tebi.. pitanje u kakvom je stanju nešto ozbiljno poput motora.. i koliko sve može da izađe ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam skoro prodao jazz mk2 u top stanju u sport varijanti bukvalno za  10ak dana na oglasima, autu nisi mogao da nadjes manu realno i to nije jeftin auto uopste, za te pare ima jefinijih dobrih i mladjih kola da biras, ali kao i za civic ko trazi tako nesto taj ce i da plati pa ako treba i da ulozi u nesto oko mehanike.

Sta je lakse i jeftinije srediti, estetiku ili mehaniku, pa diskutabilno je vrlo ali je cinjenica da estetika privlaci 95% kupaca, jako tesko ces prodati top mehanicki auto ako je gradiran, iscukan, spao lak, pohaban enterijer, itd. jer to nisu mala ulaganja, koliko ljudi je spremno da plati auto npr. 4000 i da ga svaki dan gleda takvog iscukanog, izbledelog, kako god.

Meni znali ljudi da dodju i vide ogrebotinu od kljuca i kazu ja ne mogu da kupim ovakav auto i da to gledam svaki dan a ne zelim da farbam, kao pre bih presao preko loseg kvacila ili nekog drugog mehanickog kvara nego da farbam vrata, krilo, itd.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minutes ago, OMP said:

Meni znali ljudi da dodju i vide ogrebotinu od kljuca i kazu ja ne mogu da kupim ovakav auto i da to gledam svaki dan a ne zelim da farbam, kao pre bih presao preko loseg kvacila ili nekog drugog mehanickog kvara nego da farbam vrata, krilo, itd.

Meni ovo nikada nece biti jasno, pogotovo kada se kupuju polovni automobili do 5-6k evra koje vecina Srbije vozi. Ako zelis auto bez tacke i ogrebotine, odes u salon i kupis nov auto. Pritom, neka ogrebotina je nesto sto odmah znas koliko treba da platis da se odradi, a mehanicki kvar mozes da pretpostavis sta je, pa da promasis i das mnogo vise novca za popravku. Ovako znas farbanje panela 100-120 evra ako hoces dobro da bude i kraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najjace kad neko hoce da mi obori cenu zbog fizickog ostecenja koje je samo vizuelno, nit ce da rdja nit ista, kao ovo da ss ofarba je 100-200 eur skini mi toliko od cene.

 

Prvo cenu sam formirao racunajuci i na to ostecenje. Drugo znao si za njega sa fotki i iz opisa. Trece i najbitnije - obojica znamo da ti to nikad ispravljati neces vec ce tako i da ostane.

Sto se opravki polovnih tice, zeni smo uzeli grande punto 1.2 pre 2 godine, odmah uradjen veliki i mali servis, kocnice, kvacilo (video pri kupovini), zamena kocionog ulja i u menjacu, potkrila i ne secam se sta sve ne. Ispolirani farovi dubinski opran enterijer. 6 guma novih, samo 2 zimske bile dobre. Rekao bi covek sad si miran.

Posle 3 meseca prva zima crkne akumulator, taman izasao iz garancije. Senzor bregaste posle mesec dana, zamenim odmah i svecice i kablove, ociscena klapna gasa, iberlauf, map senzor. Ofarbam vizuelna ostecenja.

Sta vise jel...

 

Pre mesec dana crkne alternator na silasku sa mosta sa Ade na ler se spustio do prosirenja, slep sluzba kod elektricara. Usput servisiram i alnaser. Sad nema sta zar ne?

20 dana kasnije ostane u drugoj crkla sajla menjaca. Pre par dana mali servis odradim, danas sedim kod majstora menjamo termostat ostao otvoren. Pali se i gasi lampica airbaga od pre par dana.

Mislim stvarno da ga biiip, ako nisam spucao u taj auto 1500 eur i evo me kod majstora treci put za mesec dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro tebe je bas poteralo sa tim autom, to je najgore kad ulazas i odrzavas kako treba a krenu da se redjaju kvarovi i nikad kraja, prodas lepo i cao, ocigledno je tu sve stiglo na zamenu pa se samo redja i planirano i neplanirano.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bas mene stiglo auto je 2011 i 148k km ima servisnu od prvog dana, sta rade ovi sto voze starije i sa vise kilometara...
Isto mi se desavalo sa mk2 puntom tada starim 6 godina i 180k km, svako malo nesto nema sta nisam izmenjao. I kako sad da prodam kad je nazovi sredjen... I ni jedan kvar nema veze sa time kako je prethodno odrzavan, ko jos menja redovno sajle menjaca, termostat, alternator, senzore..

E da solja amortizera je za zamenu.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima tih neobjasnjivih situacija, stvarno ne znam od cega to zavisi, ali poznajem vise njih koji tako jure kvarove ko pas sam svoj rep, a sve nepovezani kvarovi i u naizgled pristojnim primercima. A nekad vidim i suprotno, gde totalno zanemareni primerci, vidis da se siroti raspadaju, poderani, ocupani, tockovi samo sto ne otpadnu, al ovako im sve radi, pali, radi, ide, nema gresaka, stigne gde treba, zaustavi se gde treba... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je najjace sto kod jedne bivse devojke i kod sadasnje zene na proslom autu (toyota yaris i hyundai getz) nisu nikad imale problema, samo radile mali servis jednom u godinu, godinu i po dana, gledao sam im servisne na malom im uvek zamene i neki deo trapa upitno dal je trebalo, i tako sve dok ja nisam poceo da proveravam tecnosti i primetio da trose oba ulje a getz i antifriz pola litre za mesec dana, pa se pitam kako im nije zakucao motor i prokuvao dok nisu mene upoznale, kao da nekad malerises proveravanjem a i ja sam izgleda maler, ne preterujem sa ulaganjima radim samo sta ocigledno mora, kao i ceo servis iako ne mora kad tek kupim auto.

 

Doduse sadasnja zena posle par meseci kako smo se znali odluci da proda getza i kupi nesto drugo, tad sam ga bolje pogledao i u zivotu nisam video rdjaviji auto, kao da je iz one poplave Obrenovca, krila je neko farbao preko rdje, pod truo, grede obe ne da su rdjave nego na obe fali parce na sredini duzine, zadnji lonac visi otkačen samo sto ne otpadne... Ona htela da trazi 2.5 soma gledala oglase, dali smo ga za 950 braćalama

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/29/2024 at 6:25 PM, oktopod said:

Kako bas mene stiglo auto je 2011 i 148k km ima servisnu od prvog dana, sta rade ovi sto voze starije i sa vise kilometara...
Isto mi se desavalo sa mk2 puntom tada starim 6 godina i 180k km, svako malo nesto nema sta nisam izmenjao. I kako sad da prodam kad je nazovi sredjen... I ni jedan kvar nema veze sa time kako je prethodno odrzavan, ko jos menja redovno sajle menjaca, termostat, alternator, senzore..

E da solja amortizera je za zamenu.

 Pričao je Mirko sa Auto Klasici o tome u podcastu kod onoga Miloša Maksimovića sa Polovniautomobili.. 45-a epizoda.

 

Pošto se bavi uvozom kola, uglavnom iz Švice.. kaže da mu najčešće auti sa 150-180k imaju najviše ulaganja.. što je jelte zabluda klasičnog balkanca.. Jer je neko taj auto kupio nov i samim tim računa da ga vozi bez puno ulaganja, arčio do neke kilometraže koja je lepa za prodaju i prodao kad je došlo vreme na skupe zamene.. Sa druge strane kaže, auto od 250k češće ima sve zamenjeno i spremno za dugotrajan rad.. jer je moralo biti.

Iz njegovih usta, ne kažem ni da je u pravu ni da nije.. samo citiram.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nerealna prica okp vece i manje km i ulaganja, mnogi se zezaju na tu temu, naravno ne pricamo o 150k vs 500k, ali tu do 250k km je prica mozda i realna,  do 150k km nema bitnih kvarova i ulaganja i kola su mahom redovno servisirana i onda ih skartiraju kad naslute ili krenu ulaganja, dok ona sa npr. 210-220 je vec dosta toga verovatno sredjeno, naravno nije to sad obavezno da bude tako ali nije ni nerealno uopste. Kod savremenih motora nema brige oko klipova, karika, lezajeva itd. to retko strada sem kod nemarnosti i fabrickih gresaka, nekad je vazilo za stare automobile kad mnogo predju da su vec poceli da duvaju, da treba generalna itd ali danas stradaju periferne stvari a sami motori mogu da predju dosta.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam i ja za to mozda bas kod neovlašćenog...

U tom smislu ne mozes ni za neki model nesto da tvrdis, eto kao grande punto ma to jeftino za odrzavanje, a ja evo ofrlje izracunah 2500 eura za 2 godine. Od nepotrebnih stvari tj mojih hirova mozes odbiti oko 700, farbanje, dubinsko enterijera i sta znam, aj eto nek bude 1000 iz hira, ode 1500 eur ko nista.

 

Ima i pozitivna strana, kvarovi moraju stati pre il kasnije jer se vidi da auto nije kanta, bio je neugledan u smislu ogrebotina i cesanja i kvacilo na izdisaju te ga uzesmo za 3 soma eur, takvi a ugledniji su tad bili 3600 pa i do 4500 je trazio lik prvi vlasnik 70k km, prodao je dok sam ja pozvao sutradan, ne racunajuci hirove kostao je do sada 4500 a trebalo bi da moze da se proda za blizu 4 obzirom sta je sve radjeno i to pre malo kilometara ko zna to da ceni, za sve ima servisna i racuni tako da u nekom smislu nisu bacene pare, a za moj dzep nisu ni bile nesto osetne tako da ne zalim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, oktopod said:

eto kao grande punto ma to jeftino za odrzavanje, a ja evo ofrlje izracunah 2500 eura za 2 godine.

Ne mozes da gledas tako, punto jeste jeftin za odrzavnje, ako gledas svaku stavku koju si zamenio nisu to skupe cifre u odnosu na neka druga kola a to sto je tebe sacekalo sve od jednom na gomili pa ispala veca cifra je druga stvar, to bi bilo i sa svakim drugim autom i mnogo vise. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, knezevic76 said:

Kakvu filozofiju napravište oko kupovine polovnjaka :)

Da stvar bude gora,svi su oni u pravu...

Dakle, zavisi od slučaja...

@BrmAutićbrm123Dule je član foruma koji ima i prodaju automobila i pokušao je objasni na forumu isto što Borko,ali su ga smatrali drugi članovi foruma.To kod nas na forumu bude slučaj da kvantitet prevladava kvalitet, odnosno da brojnost prevlada znanje i iskustvo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel Corsa C, 2003. 1.2 75ks.... Valja li to šta? Drugar traži za decu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odličan,za decu 

Mada Punto je još i bolji,i zbog delova i održavanja i zbog cene 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, neshtry said:

 

@BrmAutićbrm123Dule je član foruma koji ima i prodaju automobila i pokušao je objasni na forumu isto što Borko,ali su ga smatrali drugi članovi foruma.To kod nas na forumu bude slučaj da kvantitet prevladava kvalitet, odnosno da brojnost prevlada znanje i iskustvo...

 

Pre bih rekao da iz licnih materijalnih interesa iznose tvrdnje u svoju korist.

 

Kao preprodavci cilj im je kupiti sto jeftiniji, a prodati sto skuplje, te kada se kupi jeftiniji auto sa mnogo kilometara pokusava se  na obmanjujuc nacin prezentovati da se to radi radi krajnjeg korisnika, a ne svoje licne materijalne koristi.

 

Ako vec gledamo zamisljene kilometraze 150/250kkm, pa nisu auti sa 250kkm skuplji u nabavci, vec jeftiniji, dakle za preprodaju se uglavnom kupuje onaj auto koji ima bolju razliku u ceni, a posle se to nama pokusava predstaviti kao neka skrivena vrednost.

 

Ako vec zelite necije misljenje vidite sa bilo kojom firmom koja ima malo veci vozni park istih vozila i da li je veci procenat kvarova na 150 ili na 250kkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...