srdjos 1732 Posted November 9 Imas 1.5 tdci koji je izveden iz 1.6 tdci-a samo mu hod klipa smanjen Ima i 1.5 tdci ecoblue koji nije ni blizu predhodnom jer ima 16 ventila za razliku od prošlog sa 8 ventila. Nije ista turbina, egr ventil se razlikuje, hladjenje egr-a drugačije, usisna/izduvna grana drugačije... Svašta nešto. Ima i lanac koji zna da pukne u prvim revizijama motora Nema AdBlue nijedan Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 1025 Posted November 9 Koje je to godiste? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1732 Posted November 9 https://www.google.com/search?client=ms-android-oneplus-rvo3&sca_esv=aa1e126ffe75e6c9&q=1.5+tdci+ecoblue+wiki+specs&sa=X&ved=2ahUKEwjl9fH0-M-JAxXKQ_EDHYngFaQQ1QJ6BAg6EAE&biw=360&bih=719&dpr=3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 200 Posted November 10 On 11/7/2024 at 12:39 PM, Ivan said: Zar Puma nije manji B-SUV (Subcompact)? C-SUV, Compact su veci 3008, Qashqai, Tucson/Sportage, Tiganj i ta ekipa? Kad pomenuste Crossovere, taman me podsetiste da i ja nesto pitam. Sestra je polako za sebe krenula da gleda Mazdu CX-3. Ja bih uvek isao na 2.0 SkyActiv benzinca, ali je ona dobila ponudu za bas lepo ocuvan primerak od prvog vlasnika ovde. Nazalost cumuras . To je 1.5 dizel (blok je tacno 1499 ccm, 105 KS) - vidim da iznad ima negativnih komentara za te dizele u Mazdama? To se odnosi i na ove manje? Kakva je tacno problematika u pitanju, odrzavanje, redovni servisi? Ili ih zaobici i ici na benzinca? Hvala unapred za bilo kakvo iskustvo. Nadam se da se nisam javio kasno, i da nije sestra pazarila CX3 dizela Radim u Mazdinom servisu, nije ovlašćeni, ali radimo samo i isključivo Mazdu. Što se tiče Skyactive dizela 2.2d od 2012 pa na ovamo i tih novih 1.5d i 1.8d dizela mogu samo da kažem da ne bi poželeo nikome da ga kupi, čak ni novog. 2.2d može da se preventivno održava pa da se vozi, ali je i dalje vrlo nepouzdan, što se kaže uvek možeš da očekuješ najgore. Manji motori su nešto najgore što sam video u životu. Konkretno uvek imaju problem sa diznama, na dijagnostici bude sve idealno, slali smo ih na proveru u više Bosch servisa, takođe sve bude idealno, a one prave problem. Iz Mazde postoji bilten i informacija da se dizne menjaju po serijskom broju šasije, i prema kombinaciji grešaka koje se očitaju, tj u realnosti na svakom autu koji je bio kod nas. Zadnji put kada smo uzimali dizne bile su u ovlašćenom kod nas oko 370000 rsd. To su modifikovane dizne sa drugim brojem dela gde je rešen problem, tako da ako uzmete polovne sa istim brojem kao kod vas niste ništa uradili. Da bi se dobila garancija mora kod njih da se ugrade tako da ima i još troškova za ugradnju. E kada se zamene dizne onda moliš Boga da ove stare nisu oštetile DPF jer je drugi nov oko 3000€ , a uglavnom je oštećen. Polovni su oko 1000€, i za zamenu mora da se skida motor tako da imaš i tu popriličan trošak. PAKAO! Skoro svaki je balav, od naslaga iz usne grane se izdeformiše grana i počne da vlaži, pa da curi, pa na svakih 50000-80000 km mora da se čisti usisna grana i glava od naslaga čađi jer auto počne da slabije ide i da ima grub ler, veću potrošnju itd. Da skratim, sramota da postoji takav motor. Za 2.2d je isto loša situacija, ali biću kratak, lanac uljne pumpe puca, kod modela do sredine 2017 da se menja preventivno u intervalu od 160000 km do 200000 km da bi se pucanje izbeglo. Posle 2017 je urađena revizija motora, dosta toga je promenjeno, modifikovan je taj lanac, turbine, usisna grana, glava, itd. Onda svaka bregasta izduvna je obrijana, klackalice na tim bregovima itd, klizači na velikom lancu, španer na malom lancu, vakum pumpa, turbine, sve crkava skoro na svakom. Svi delovi moraju iz originala jer nema alternative, a i kada ima uglavnom je od nekih manje poznatih marki tako da mi to ne ugrađujemo. Cehovi su užasni, lagano može da se dođe do 3000€ kada se pogodi da je dosta toga otišlo, a nove turbine su u Mazdi oko 2200 € , reparacija oko 800€, ali retko ko hoće da ih radi. Tako da mogu da kažem samo izbegavati u širokom luku. Benzinci 1.5, 2.0, 2.5 su takoreći savršeni, nisu najdinamičniji, ali su ekstremno pouzdani, ne troše previše, recimo cx5 automatik i 4x4 po gradu troši oko 10L, dosta njih koji dolaze kod nas čak imaju i manju potrošnju . NEMAJU veliki servis, nismo nikad promenili ni jedan lanac, tako da nemojte da vas lažu pa da vam stave neke aftermarket lance, pumpe itd, posle će da bude plakanja. Kolege iz ovlašćenog su zamenile bukvalno samo par komada na primercima sa ozbiljnim km, lako se dođe do zaključka jer počne da se čuje lanac na startovanju motora i dobije se greška da bregasta i radilica nisu u sinhronizaciji. Pumpa za vodu se menja po potrebi, uvek počne da se čuje tako da se lako ustanovi kad je za zamenu, negde traju 450000 km negde 100000 km, tako da nema nekog pravila. Nadam se da nisam previše udavio, ako nekome treba konkretno neki odogovr neka piše na DM. 15 4 Ivan, IDzO, nobutado and 16 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 1025 Posted November 10 14 hours ago, srdjos said: https://www.google.com/search?client=ms-android-oneplus-rvo3&sca_esv=aa1e126ffe75e6c9&q=1.5+tdci+ecoblue+wiki+specs&sa=X&ved=2ahUKEwjl9fH0-M-JAxXKQ_EDHYngFaQQ1QJ6BAg6EAE&biw=360&bih=719&dpr=3 Ovo je 2018.+ godište i svaki ima AdBlue 1 srdjos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
zarekg 131 Posted November 10 Ima li neki "nov" motor u zadnjih 10-15 godina da valja a da ne vuče poreklo od onih starih i dobrih? U nekom normalnom autu do 4 m dužine. Benzinci katastrofalni čak i kod onih koji su poznati po njima, sada i dizeli sve gori i gori, na kraju ćemo voziti bicikle, što bi najbolje i bilo. Raduje me da su benzinci u novim Mazdama odični, nadam se samo da su rešili probleme sa korozijom, mada je i to bilo čini mi se pre 10-tak godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
italiano 602 Posted November 10 @frostysrb Bravo za komentar! Jezzziva prica... Voleo bih da neko ko ima iskustva u servisu napise nesto o zloglasnom PSA motoru 1.2 Puretech ciji se remen kupa u uljanoj marinadi... Pod hitno dodeliti Nobelovu nagradu za glupost vrsnom izumitelju! 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19935 Posted November 10 (edited) @italiano Skoro sam negde bas citao koliko taj kais koji se brcka u motornom ulju smanjuje frikciju. Bukvalno zanemarljivo smesno, nepun 1%. A uticaj na smanjenje emisije i potrosnje identicno takav. Sto se goriva tice, na par intervala servisa "usteda" je reda velicine trecine rezervoara . Debilno poredeci kakve sve probleme, stetu i trosak vlasniku ti opiljci mogu da izazovu ako se ne prevenira. PSA je benzince, posle cuvenih TU serija, zas*ala jos ranije (VTi, THP, PureTech), a dizele zadnjih nekoliko godina. Mislim da sam pisao, majstor kod koga odrzavam DS mi prica da zivi od toga, ali da posteno od ranije ne bi preporucio ni njihove benzince, a sada ni njihove dizele od 2019. godine naovamo. Slicno kao kod Zabara, gde se pri kupovini par godina starih vozila prelazi u druge tabore zbog ponude modela - kod PSA je ista prica ali zbog ponude motora. 1 hour ago, frostysrb said: Nadam se da se nisam javio kasno, i da nije sestra pazarila CX3 dizela Nadam se da nisam previše udavio, ako nekome treba konkretno neki odogovr neka piše na DM. Hvala puno, nije kasno, tek smo krenuli da razgledamo, a ovaj konkretni cumuras je istrcao kao ponuda od prvog vlasnika. Cuj "udavio" - pravi, detaljan i konkretan odgovor . Hvala za preneto iskustvo i odvojeno vreme da sve to ispises i podelis ovde. Da je tema o konkretnom modelu, post komotno moze u pinovane i preporucene. Identicno iskustvo imamo i sa sluzbenim SkyActiv-G 165. Sto ti kazes nisu bas neke trkalice, ali su bukvalno peri-deri vec godinama unazad. Uvek sam pisao da mi se svidja sto Mazda nije prihvatila debilni mainstream sa downsize i malim turbacima. Vec su se drzali svoje filozofije, 2.0 blok, rastereceni atmosferac sa vecim pritiskom... Moje je samo da pripomognem, tako da zato i u ovom izboru od starta naginjem ka CX-3 benzincu, a dizel je istrcao samo kao ponuda pa reko' da priupitam. A licno, sledece sto budem uzimao kada jos malo izvozam ovaj auto - na osnovu iskustva, trudicu se definitivno da opet bude benzinjara. Taman cu se tada izvuci iz trenutne potrebe za vukljanjem gomile stvari, pa se mozda sa D, ponovo spustim u Compact klasu. A tu mi se svidja upravo Mazda, trenutna trojka hatch (BP, tj. Mk4) ili eventualno veca i za porodicu prakticnija Honda Civic 10. Tako da cu te @frostysrb mozda malo smarati na PM za jos neku informaciju . Sto se modernih benzinaca tice, Japancima nekako najvise verujem. Posto neko vec pomenu ocajan izbor i tehnicku "genijalnost" kod Evropljana u tom segmentu, od prethodne decenije naovamo. Edited November 10 by Ivan 3 shuxx, frostysrb and italiano reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 17512 Posted November 10 1 hour ago, zarekg said: Ima li neki "nov" motor u zadnjih 10-15 godina da valja a da ne vuče poreklo od onih starih i dobrih? U nekom normalnom autu do 4 m dužine. Benzinci katastrofalni čak i kod onih koji su poznati po njima, sada i dizeli sve gori i gori, na kraju ćemo voziti bicikle, što bi najbolje i bilo. Raduje me da su benzinci u novim Mazdama odični, nadam se samo da su rešili probleme sa korozijom, mada je i to bilo čini mi se pre 10-tak godina. Ima kod Kia/ Hyundai i Japanaca Quote Share this post Link to post Share on other sites
zarekg 131 Posted November 10 Kiu imam, za sve njih znam, mislio sam na propalu evropu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1732 Posted November 10 Ovo je 2018.+ godište i svaki ima AdBlueNegde sam pročitao da nemaOnda sam i ja pogrešno preneo Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3038 Posted November 10 59 minutes ago, zarekg said: Kiu imam, za sve njih znam, mislio sam na propalu evropu... Pa ima jedino kod fiata 1.2 i 1.4 al to su opet motori stari 15+ godina 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
zarekg 131 Posted November 10 To ti kažem. Do negde 2010. si imao ozbiljne motore. Onda su počeil razni "tech" i slična sr... i više ne možeš da nađeš nešto da valja. Skoro sam za ženski deo porodice uzeo C3 sa TU motorom, 2009. godište i tu je kraj. Da sam morao nešto novije ne bih imao pojma šta da uzmem. Biće problema a verovatno ih već ima i dovoljno za one koji kupuju do 10-tak godina stare benzince. Neka im je Bog u pomoći. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3038 Posted November 10 Ma uzas je ponuda, ja nista od ovih novijih motora ne bih smeo da pazarim a i nema puno toga da mi se svidja i odgovara jedino je fiat grupa isla dosta dugo sa proverenim motorima, dobro ima i kosookih dosta koji valjaju ali od evrope tesko sta 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheWickerMan 1025 Posted November 10 4 hours ago, italiano said: @frostysrb Bravo za komentar! Jezzziva prica... Voleo bih da neko ko ima iskustva u servisu napise nesto o zloglasnom PSA motoru 1.2 Puretech ciji se remen kupa u uljanoj marinadi... Pod hitno dodeliti Nobelovu nagradu za glupost vrsnom izumitelju! Kum je skoro kupio Pug 2008 2020.godište sa 1.2 Puretechom, sa 95.000 km. Odmah u servis, gde mu je rečeno da je došao u zadnjem trenutku što se tiče kaiša, da je prešao još 500 km pukao bi kaiš. Stvarno glupost. 3 hours ago, srdjos said: Negde sam pročitao da nema Onda sam i ja pogrešno preneo Zadnji koji nisu imali AdBlue su 1.5 pre 2018. u teretnom ( Toureneo Connect, znači mali pikap ), posle toga svi imaju, i 1.5 i 2.0 dizeli. Za sad nisam sreo neki da ima problema sa AdBlue sistemom, neke sam vozio i sa 180+k km na satu i kod svih je radio dobro. Dok u mojoj okolini već dva Audija ( A4 2019. i A6 2016.) namučiše se sa tim sistemom. A4 je prodat tako jer se čoveku smučilo da ulaže više a A6 je pitanje kako će proći tehnički jer sistem ne radi uopšte, ne troši ga a sija check engine. Benzin zakon! Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1732 Posted November 10 Meni nisu jasni sa tim 1.2 PSA kršom, ima hrpa revizija, nijedna nije pouzdana, oni je i dalje guraju. Sad valjda ti najnoviji motori imaju lanac umesto tog mokrog sistema... Inače, tražim za ženu isto neki noviji benc, izbor je sužen na Clio sa 0.9 tce mašinom. Kao 2016-te je bila revizija tog motora gde su sredili potrošnju ulja i od tada je ok. Al' ajd znaj 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 17512 Posted November 10 Iskreno, onaj 1.0 tiče kod Renault/ Dacia je solidan, naspram Stelantis,su super... Kakva je situacija sa malim benzincima kod VW/Škoda? Kakav je Mini? Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 3038 Posted November 10 (edited) PSA se ukenjao onog trenutka kad su uzeli bmw vti motore, izbacili skoro sve svoje pouzdane i dobre motore i uzeli nemacko djubre a sad umesto da se vrate na nesto dobro oni izmislili puretech biiip jos gore nego vti, a sto je najgore gomila takvih automobila je na ulicama, lozi se narod na pezo i citroen a 90% njih nema pojma nista ni o vti ni od pt motorima pa kupe i mozda saznaju na tezi nacin da su biiip a mozda i ne saznaju ako ih ukenja. Skoro mi svracao covek imao 207 vti, kaze navozao sam se super nekoliko godina ni jedan problem a inace zna da su problematicni, doduse nije znao u trenutku kupovine al kaze sad ga sigurno ne bih opet kupio bez obzira na pozitivno iskustvo. Mini ista prica idalje shit motori a opet i njih je i bilo i ima na ulicama, 90% su sa vti motorima al kao da se kod njih manje kvare, doduse i mnogo je manje minia nego PSA na ulicama. VW grupa ne znam, tu je izgleda kako te zadesi, neki kude neki hvale fsi, tsi, cinjenica je da trose ulje fino, kaze mi kolega koji je radio u muriji da kad su im sigle skode rapid od strarta trosile ulje fino ali da nisu imali problema inace. Ne znam meni se svakako nista tu ne svidja iz te grupacije da bih pazario. Sto se mene tice samo kosooki dolaze u obzir od novijih vozila i to iskljucivo benzinske varijante a od evrope fiat alfa ali nije tu neki izbor. Sto se renoa tice navodno je taj 0.9 stari 1.2 tce samo manje zapremine, nema nekih problema sem potrosnje ulja ali nije to ne znam sta, a novi 1.2 tce je losiji od starog mada ...??? Edited November 10 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 4380 Posted November 10 U nastavku neke od milion listi o "pouzdanosti", koje čoveku realno ništa ne znače https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-most-reliable-small-cars/n26142 https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-most-reliable-family-cars/n26149 https://www.whatcar.com/news/reliability-survey-most-reliable-family-suvs/n26155 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1732 Posted November 10 Evo kako su to sročili na Renault forumu Hrvatska https://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/60359-problemi-s-modernim-tce-motorima/ Mislim da je@moron nahvalio Škodin 1.0 tsi Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 17512 Posted November 10 (edited) Ženina šefica ima QQ sa tim 1.3 tiče motom svaki dan pređe 140km i radi kao singerica Edited November 10 by neshtry Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21597 Posted November 10 10 hours ago, zarekg said: Ima li neki "nov" motor u zadnjih 10-15 godina da valja a da ne vuče poreklo od onih starih i dobrih? U nekom normalnom autu do 4 m dužine. Ne znam koliko ti igra ulogu Fiesta 2017. godiste. Eto ja kao sluzbeni u komercijali vozio 3 godine i prešao 50k km. Zaduzio je od prethodnog kolege sa 92k, vratio sa 144k km jer smo tad već njih vraćali i obnovili ceo vozni park. Motor je bio 1.5 tdci (čitaj hdi) sa 75ks i gledajući servisnu za sve vreme od 0km jer je kupljen kao nov auto nije imao nikakve ozbiljnije kvarove. Dočekao je 2 velika servisa za to vreme, ostalo standardno uz mali servis, nekoliko seta kočionih pločica, jednom diskove i to je to. Bio sam skeptičan kako to sa 75ks može da ide ali je menjač fenomenalno uparen sa motorom i precizan kao kod japanaca, prosto uzivanje da se šalta što češće. Potrošnja izuzetna, ležanje u krivinama takođe, trap izdržljiv jer se kao službenjak nije štedeo. 1 zarekg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4417 Posted November 10 Iste fieste imamo 2 u firmi, koriste ih momci kao teretne za ugradnju opreme za pracenje vozila. Isti motor 1,5tdci sa 75ks, bez nekih kvarova na motoru. Jedino su malo bučni i nisu pojam udobnosti (po meni čak ni civilna verzija). Quote Share this post Link to post Share on other sites
vilota032 229 Posted November 13 (edited) Ja imam iskustva sa: 1.4 HDi 68 ks (207) 1.6 HDi 92 ks (208) i 1.6 HDi 100 ks (208) svi ovi motori su mi bili odlicni u eksploataciji, mala potrosnja, agilni su svi osim 68 ks, jeftini delovi i generalno laki za rad. Trenutno sam u potrazi za gradskim autom, prvenstveno sam gledao novije 208-ice (1.5 HDi sa 102 ks), vidim da ih ljudi i ne hvale nesto preterano. Problemi sa Adblue, lancem bregaste i sistemom razvoda manje vise svi pominju, doduse ne znam na kojoj km. Moja pretraga bi se bazirala na primercima do 100.000 km, sa servisnom istorijom. Pa me zanima ako mi neko iz prve ruke moze reci neke boljke ili iskustva s ovim motorom od 102 ks? Naravno, u obzir dolaze i drugi modeli auta, nisam striktno vezan ni za koji brend mada okvirno znam sta ne bih. Edited November 13 by vilota032 Dodao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 19935 Posted November 13 (edited) Sve motori starog kova, cak i taj najslabiji 1.4 HDi 68 je bio odlican za grad u malim vozilima, trosio kao upaljac, bez komplikovane ekologije, prilicno pouzdan (vozio sam ih i kao nove pre 20+ godina)... Ali ako gledas novije gradske modele, par godina stare, koji ce se i vrteti najvise po lokalu - zasto uopste ulaziti u pricu sa cumurasima i njihovim potencijalnim problemima? Zarad malo vece potrosnje (a opet jeftinijeg goriva), izbegnu se komplikacije sa gomilom modernih sistema, eko-sra*a i ubedjen sam namerno tanusno odradjenih inzenjerskih resenja. Ima toga i u drugom pogonskom taboru novije generacije, ali ako dodjemo do novih benzinaca tu tek PSA ispada iz price . Edited November 13 by Ivan 3 shuxx, vilota032 and MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites