Jump to content
FAS Goran
Viljuska

Večita dilema, koji auto kupiti?

Recommended Posts

To je isti onaj fazon kad vidis da neki majstor radi uglavnom taxi vozila, takvog treba izbegavati jer taksisti su u fazonu, bar ovde kod mene u kraju, samo da se prikripi uz pomoc stapa i kanapa da se sto pre osposobi auto da tera dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima svega, drugar mehanicar recimo ne zeli da se bakce sa taksistima jer su velika vecina krpadzije.. Prosto nece da gubi vreme na takve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eh da je samo Skoda. Mislim da su servisi, beogradski, svi ogrezli daleko u politiku/korupciju. 
Cim vidite da drzavne ustanove odrzavaju svoja vozila/flote u tim servisima, tu nisu cista posla i tu su malverzacije na izuzetno visokom nivou. Drugacije ne moze. A opet, FCA grupacija ovlascenih da zivi od 25-30% rabata i da isplacuje plate kakve isplacuje, ne moze ni to. Prosto na neki nacin su naterani na to, moraju tako da bi zaradili. Kako je to uredjeno preko granice, ne znam ali bih voleo znati. 
Pre bi rekao da ovlašćeni žive ,i to dobro, od redovnih i vanrednih servisa.
Da ne govorimo o sređivanju havarisanih vozila preko kaska itd.
Ja ne znam dal sam u Koletu video praznu dizalicu ikad, a imaju ih dosta, plus se zakazuje nedelju dana u napred, minimum, plus im je plac sa vozilima za popravke prepun uvek.
Mislim da na dnevnom nivou imaju minimum 50 radnih naloga.
Uz to još imaju i svoj renta car.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zive oni vrlo dobro, ne treba brinuti o tome, ali prevashodno zive od malverzacija sa delovima, neoriginalnim delovima koje prodaju po ceni originala a toliko ne mogu zaraditi na rukama redovnog odrzavanja. Limarija je nesto druge i tu su cene tek brutalno visoke ali i tu se petlja sa delovima naravno, ono sto se vidi ide iz originala a ono sto se pak ne vidi je sve zamensko. Naravno, cene usluga su takve kakve su jer su ovlasceni i svuda su sve paprene. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za Žabare šta je original ili zamensko kad na skoro svim kutijama piše MOPAR. mislim, to je OEM za stelantis grupu, ako ne grešim.
E sad, dal muljaju tu nešto, ne znam. Ono što znam iz prve ruke , konkretno za Koleta, je da gazda nema toleranciju za lične malverzacije zaposlenih.
S druge strane, verujem da ima malverzacija u ovlašćenim servisima. Meni su jednom davno zakinuli na ulju i svećicama u tadašnjem kompresoru na novom automobilu. Al bilo je davno i tad je većina muljačla, to se znalo, mislim da se danas to svelo na minimum.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Original je Mopar ili kako vec danas pakuju. Zamensko je ono sto mozes kupiti u maloprodajama rezervnih delova, znaci svi drugi brendovi, s' tim da recimo ulosci filtera ulja i filtera goriva u Mopar pakovanjima su UFI. UFI je OEM - original equipment manufacturer za FCA. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I uglavnom taj OEM deo mozes da kupis daleko jeftinije ako nije pod Mopar znackom :) .

Kao Mopar brendiraju od relativno skoro, ranije su bile samo one sive strafte sa natpisom "Ricambi originali" (originalni rezervni deo).

Koji su pojedini dozivljavali kao brend "Ricambi" :D (Sto ne kupis "Ricambi" filtere). A sama rec znaci "deo" i pitanje je opet sta se pakuje, sto Milos vec rece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje da ipak nije bas isto, cak i ako isti proizvodjac pravi delove za Mopar/FLA, sta god... 

 

 

Meni je neki dan puko Continental kais star 1 god, presao 12.000 km. Jos moram da istrazim sta je tacno bio uzrok, al za sada nema nikakvih znakova da se ista podvuklo, da je remenica setala i slicno... Sad sam porucio original deo, 3 puta je skuplji, pa cu bas videti da li ima razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ufi filtere uzimao kad god sam ih nalazio bas jer su prva ugradnja u zabare, dok je bio euroauto kod njih sam uzimao oni su valjda bili uzovnici sad ih slabije nalazim

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Mogu reci da je 99% isto, drzao sam ih u rukama i uporedjivao... cak UFI u UFI pakovanju bude spakovan u kesicu pa kutiju i itd za razliku Ricambi Originale/Mopar dela koji je samo ubacen u kartonsku kutiju a ulozak je u pitanju. Cena Mopar filtera za 1.6 mjt kosta oko 35e sa PDV a UFI u maloprodjai oko 15e sa pdv. Evo i OE broja pa se igrajte 74754237 a to je samo 1 primer.

 

Problem je sto taj Conti kais koji ti je pukao je proizveden ko zna gde a pitanje verovatno i kad. Uostalom, desava se. Sve se danas pravi u Aziji. 

Moze se desiti i sa originalnim, a desavalo se, prosto jednostavno sve je moguce i niko i nista ne moze garantovati da ce nesto trajati, zato postoji garancija/reklamacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sve, nisam bio pristalica placanja tih skupljih delova samo jer pise neki znak, al eto sad sam ipak uzeo. Mozda je stvarno samo slucajnost, a mozda i ima nesto. Izmedju ostalog, kais koji sam skinuo sa auta je bio original, i nisam primetio nikakvu razliku posebnu u poredjenju sa ovim Conti. A eto ipak, Conti puko... teska prica. Sreca pa nisam bio u krivini kad se to desilo, inace bi moglo da bude i povredjenih... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas ima dosta falsa, a razliku je nekad tesko uociti zato sto i sami proizvodjaci znaju da istu stvar prave u vise razlicitih nivoa kvaliteta iako su fizicke dimenzije identicne, a razlike u tezini i vizuelno moze da bude zanemarljivo malo.

 

Evo npr. bosch brisaci za prvu ugradnju za skoro sve evropske proizvodjace za evropsko trziste se pravi kod nas u simanovcima, a to su vrhunski brisaci najvise klase, a kod nas ako gledas bosch po radnjama 99% ce biti made in turkey...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi,

Moja potraga za dodatnim autom za radne potrebe isključivo neke cene do 2.500e svela se na Modus i GP.

Zanima me kako se pokazao 1.5dci u tim starijim godištima, to je neko 2005/2006/2007. Znam da je to dobar agregat u svim novijim vozilima, ali ne znam kako se ponaša u ovim godištima. Bio bih zahvalan za info zaista.

P.s tokom praznika Talisman je prvi put testiran za duži put. 900km sa samo dve stanke čisto za wc u cugu bez ikakvog umora. Došao kući u povratku nakon toliko sati u kolima, ledja ko nova, štaviše otišao da šetam psa odmah :) Nisam seo u ovaj auto iz niže gradske klase, vozio sam Cromu, 2010, u dobroj opremi, koja vazi da je udobna ko što i jeste, 500 L tracking potpuno novi, Volvo v50. Službeno ponekad Passat, ponekad Octavia. Udobniji je od svih cak i klasnih parnjaka za broj bolje. Vrlo zadovoljan.



Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je sa delfi ubrizgavanjem taj 1.5dci onda ne valja i treba ga zaobici, ako je simens ili dal bese bosch onda ok, to ti je glavna stvar kod tih motora posto su delfi pumpe lose konstruisane i od loseg materijala, krunio se i gurao opiljke u dizne i pravio ozbiljne probleme pa sjebe pola motora. Nisam siguran ali mislim da je u sve moduse isao delfi

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok zaobilazim dizel. Benzinjara i molim lepo

Sent from my RMX2170 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je ona fora sa njima da skines crevo goriva sa filtera, sipas u plasticnu casu i posle prevlacis magnet oko case.

Ako se zakovitla gorivo bezis od kola :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jug

Imaš moju temu, u kojoj su predstavljeni i Modus i BMW zajedno.
Ja sam se lepo navozao sa Modusom, i dan danas ne mogu sebi da oprostim što sam ga prodao. Sadašnji vlasnik, evo već tri godine se vozi sa njim i dakle, nakon 5 godina ukupno , sem servisa i potrošnjih materijala, samo sipaj i vozi.
1.5 dci , od kraja 2006 godine, moj je bio to godište, nema problem sa tom famoznom pumpom za gorivo koja pravi opiljke i sjebe dizne, jer je od tada to rešeno.
Moj je bio 1.5 dci sa 86ks i 200Nm, ne salomiv auto. O štedljivosti neću ni da pričam. Sa 50 litara dizela sam prelazio od 850 do 1100km.
Nema DPF. Ima EGR koji se čisti za 30€ ako se ikada začepi.
Gram ulja nije trošio ni gram dima na auspuhu.
Servisi džaba. Mali servis je tada bio oko 6-7000, veliki oko 30000. Pločice, diskovi, smejurija neka, tipa par hiljada.
Dakle 1.5dci nakon 2006 ili 1.6 benzin, bez straha i opušteno.
Još ako ubodeš neki sa panoramom, kao moj što je bio, pun pogodak.
 

Da se ispravim, moj je Modus bio 2007 godište. I da, 1.5dci 86ks nema plivajući. Dimenzija guma je standardna i jeftina, jedino je zamena sijalica, do restajling modela, malo problematična, al i to se reši stavljanjem kvalitetnih sijalica i posle si miran.
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag, skinuti visestruki TT potpisi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knezevic76

Puno hvala zaista na ovom komentaru default_).gif

Gledao sam i one 1.2 benzince od 75 ks.

 

Edited by Ivan
Popravljen tag, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema kod benzinaca greške, taj 1.2 poprilično trom i ako možeš, gađaj minimum 1.4. i zbog potrošnje i zbog opšteg utiska u vožnji.
Kod njih jedino bobine crkavaju, ali retko. Ako se dobro sećam, svaka svećica ima svoju bobinu. Al ne brini, cene su im smešne.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa benzincima nema greske imao sam ih u svim verzijama, prodao sam 12-13 njih nikad nikakvih problema, realno svi su tromi pa cak i 1.6 ne ide kako bi se ocekivalo za relativno mali i lak auto sa 110 konja ali dobro to je vec relativan pojam ali generalno ti motori traze obrtaje, po meni najbolja opcija je 1.2 turbo, trenutno ga imam ali u grand varijanti, taj motor se najlepse vozi od svih. Bobina je svaka zasebno jednom mi je bila crkla na jednom cliu oko 20e polovna i 30-40 nova bila tada...Sijalica fara prava muka za zamenu, mora da se skida branik, ja uspevao nekako bez skidanja ali sjebes ruke samo tako. Takodje set kvacila je malo skuplji za zamenu kod njih jer se most skida i zato sto je sve nabijeno kao i jos neke intervencije na motoru ali jbg takav je auto. Sad sam menjao set na ovom grand modusu 100e ruka dok je za druge automobile 50-70e, inace oni imaju hidro druk koji je skuplji od klasicnog (oko 70-80e samo druk kosta) pa ceo set izadje vise nego za druga kola (mene konkretno ravno 200e kostao sachs set, valeo malo jeftiniji)

Drugaru u BG sam prodao sa 1.2 motorom obicnim, kaze da mu je trosio 8l po bogradu, a drugarovom zetu prodam 1.4 isto mu trosio, covek evo vec gura 30+k km sa tim autom kaze nije se nikad sladje vozio, pre toga vozio twinga 1.2.

U kontaktu sam i sa jednim likom kome sam prodao clio dal bese 1.4 ili 1.6 ne secam se isto ima reci hvale, skoro me zvao za neki auto za sestru isto reno hteo(htela) a jedan 1.6 modus prodam cerki od tu jednog poznanika, ona zivi mislim u Boru ili Zajecaru, skoro ga sretnem, kaze vozili modusa 3 god bez ijedne greske i skoro ga prodali jer im trebao veci auto. Jednog modusa sam prodao zeninom teci, itd. tako da ih je dosta proslo kroz moje ruke i dosta ljudi znam kojima sam prodao tako da se niko nije zalio.

Kad sam davno pitao jednog majstora sto samo reno radi u vezi tih benzinaca kaze nema greske koji god da uzmes a za 1.5dci nije bas imao reci hvale ali jesu od 2007. ako se ne varam pravili reviziju tih pumpi, smenili delfi i stavili simens.

btw mom ujaku pre 15ak dana crkao 1.5dci clio, 2004 godiste mislim, popravka neisplativa za taj auto.

Drugar kupio nov clio 2005. sa tim motorom i na oko 100k km poceo da pravi probleme i proda ga a znam jos x primera gde su ljudima zadali muke ali ima i onih koji su se lepo navozali sve zavisi kako ti se zalomi i koja verzija upadne, desavalo se da su na zapadu imali opozive pa su pumpe menjane na vreme i takvi su posle dosta prelazili.

Sve u svemu oko benzinca ne razmisljaj a dizel trazi neki bez delfi pumpe.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Setih se, jedan modus 1.2 je pre 3 godine otiso kod zenine kume, imao 220k km na satu i bio kao nov isto od neke zene sam ga uzeo u CH, sad ima preko 260.000 samo su servise radili, nikakva ulaganja druga, tako da eto lepe km guraju ti motori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem ja Modus je bombonica od auta. I pre bi ga pazario nego Clio ta godišta. Meni je legao ekstra. Sad da hoće onaj što sam mu prodao da mi proda auto, uzeo bi bez razmišljanja opet. Mali, okretan, lak za vožnju, odličan za grad, jeftin za održavanje, troši malo, ima prostranu kabinu za svoju klasu, može opušteno euro paleta da stane kad se spuste sedišta, veš mašina u uspravnom stanju da se transportuje . Još ako ima malo bolju opremu, nema greške.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...